Kącik posiadaczy MK2

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Re: Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » pn kwie 21, 2014 21:56

barto125 pisze:Obrazek

:bigok:


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: barto125 » pn kwie 21, 2014 22:39

LDA to jest bardzo fajna sprawa :D można ustawić tak, że do 2000 obr nie ma dymu, a jak turbo pompuje to robi się na chwilę taka chmura, że nic nie widać :D



Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » pn kwie 21, 2014 22:58

Bo o to właśnie w dieslu chodzi, że dymić musi :D


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: barto125 » pn kwie 21, 2014 23:16

Tylko nie za bardzo, bo tłoki popłyną ^^



Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » pn kwie 21, 2014 23:20

Oj tam, oj tam

Tu jest kwintesencja diesla :D
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » wt kwie 22, 2014 16:47

Coś się majstry powoli dzieje. Mało brakło, a bym dzisiaj już wyjechał z motorem tylko w ostatniej chwili jak odkręciłem już pół przedniej belki :kac: przypomniałem sobie o przegubach, no i mnie przytrzymało trochę.

Ni jak nie wiem jak sobie poradzić z przegubami, już próbowałem WD40, środkiem do czyszczenia silników (preparat z którego się robi roztwór) i całej tej kombinacji i ani drgnął śruby :/

Może jeszcze głupie pytanie, w którą stronę je odkręcać? Lewy czy prawy gwint, nie że coś tylko ja w tym momencie, w którym piszę analizuję całą sprawę i się zastanawiam czy czasem źle czegoś nie próbowałem :kac:

Autko po kilku godzinach walki z zapieczonymi śrubami wygląda tak. Najlepsze jest to, że musiałem użyć 2.5 metrowej przedłużki (pomijam fakt, że krótszej nie znalazłem), żeby odkręcić śruby w kołach bo przez rok nie odkręcane i jeszcze przez zimę jeżdżone :hmm:
Obrazek


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: barto125 » wt kwie 22, 2014 16:54

Śruby w kołach się odkręca pneumatycznie, trzeba kopnąć w klucz :D
Przeguby jak się odkręca, to wbijasz splina w śrubę i musi iść.



Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » wt kwie 22, 2014 17:02

aha, czyli przeguby na siłę

jak do mnie burza nie dojdzie to może jeszcze dzisiaj się uda odłączyć serce od reszty ciała

nie mam kompresora, żeby pneumatem koła kręcić ;)


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: Kącik posiadaczy MK2

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt kwie 22, 2014 17:19

barto125 pisze:Obrazek
nic nie ma


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: kubarog » wt kwie 22, 2014 17:34

Dobrze by było, żebyś miał kogoś do pomocy żeby przytrzymać na hamulcu przy odkręcaniu. Wiem z doświadczenia, że sam silnik na biegu nie utrzyma gdy będziesz odkręcał :P
Przed odkręcaniem wydłub cały syf ze śrub, weź porządny klucz i go wbij lekko młotkiem w śrubę, bo jak ją obrobisz to będzie lipa :kac:


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt kwie 22, 2014 17:42

Max93, coś się dzieje ! zobaczymy w piątek co i jak ;)


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » wt kwie 22, 2014 18:36

kubarog, akurat z tym nie mam problemu bo stawiam auto na kołach i trzyma, a w automacie bałbym się trochę kręcić na zblokowanym układzie różnicowym (pozycja P)

Będę musiał chyba jutro z rana jechać do sklepu po klucz, żeby jakoś się tam dostać i ładować przedłużką, bo próbowałem wszystkiego co mam w domu do dyspozycji i zero reakcji.

inż. Mk2_marcin, coś się dzieje ale lipa straszna przez te półośki, a tak to może bym dzisiaj wyjechał z silnikiem bo pogoda fajna chociaż przed momentem zaczęła się psuć.

Piątek? Czy ja o czymś nie wiem? :bajer:


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: Kącik posiadaczy MK2

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt kwie 22, 2014 18:47

Max93 pisze:
Piątek? Czy ja o czymś nie wiem? :bajer:
jak znajdę chwile czasu to może podjadę zobaczyć jak tobie idzie, może też w sobotę ale nic nie obiecuję. Jak coś to będę dzwonić. ile masz km od siebie do krk?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » wt kwie 22, 2014 18:51

Do Bonarki gdzie pracuje mam 30km :D

Możesz wpadać, będzie raźniej ;)

Mam nadzieję, że do tego czasu jakoś już będzie to wyglądało i skończy się na małych regulacjach i próbnej jeździe ale zobaczymy co z tego wyjdzie :kac:


EDIT:
Coś ciekawego znalazłem

Zastanawiające są wartości w lewym górnym rogu, a najbardziej z drugiego linka 1.6 85kM? :bajer:
http://allegro.pl/czujnik-ekonomizer-w- ... 38557.html
http://allegro.pl/czujnik-ekonomizer-w- ... 84337.html

Jeszcze wpadłem na dziwny pomysł, a czasami mam takie jak za dużo myślę.
Patrząc na mfa, czy też ekonomizer spalanie jest brane z podciśnienia - podciśnienie w dieslu występuje tylko przy vacum pompie i tu pytanie/ciekawość, czy jakby się tak wpiąć to były by jakieś sensowne wskazania czy to szkoda czasu i nerwów?
Ot taka ciekawość mnie naszła :hmm:


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości