Kącik posiadaczy MK3
Moderator: VIP
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Kącik posiadaczy MK3
Mam pytanie do was moi mili.
Klima z TDI podejdzie do benzyniaka?
Chodzi mi o alternatory i łapy, bo reszta to chyba będzie pasować?
Jak myślicie?
Klima z TDI podejdzie do benzyniaka?
Chodzi mi o alternatory i łapy, bo reszta to chyba będzie pasować?
Jak myślicie?
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
Kącik posiadaczy MK3
Witam jestem tu nowy i mam małe pytanie jestem od niedawna jestem posiadaczem a raczej zamieniłem mazdę 6(mazda odeszła do krainy wiecznie darmowych autostrad) do ukochanego golfika sp.taty. VW III 1.8 Benz. i mam tu pytanie mazda zbliżając się do świateł etc hamując skrzynia biegów co kłaczyło się z ekonomiczna jazda w tym samochodzie gdzie komputer pokazywał spalanie ok 0.6`-1.2l . i tu pojawia się pytanie czy golfikiem lepiej jeździć na biegu czy na luzie np do świateł etc. dajcie jakas dobra rade , z góry dzięki i pozdrawiam
- dabus997m
- Gadatliwa bestia
- Posty: 527
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 20:26
- Lokalizacja: Brzozów Podkarpackie
Kącik posiadaczy MK3
Jak hamujesz silnikiem pompa odcina dopływ paliwa spalanie jest mniejsze niż na luzie
Kącik posiadaczy MK3
michubyd, dokładnie tak jak napisałdabus997m.
Jadąc na biegu bez gazu komputer odcina pompę paliwa, przez co spalanie jest zerowe, a silnik pracuje siłą rozpędu, co innego się ma do jazdy na luzie i gdy obroty spadną do minimalnych - w tedy jest podawana dawka podtrzymująca pracę silnika.
W mk3 jak uruchomisz chwilowe spalanie w trybie serwisowym, dokładnie zobaczysz jak to działa.
Na podtrzymaniu wskazuje 1.7l/100km, czyli nie mało można by rzec, a jeżdżąc ekonomicznie czyli właśnie używając silnika przy dohamowaniach, możemy bardzo nisko zejść ze spalaniem, które w moim przypadku udało się uzyskać wynik 6.8l/100km GAZU, co jest niebywałym wynikiem, którego drugi raz nie potrafię osiągnąć i nie mówię tu o wskazaniach komputera tylko o wskazaniach kalkulatora
Co do spalania, to się zastanawiam czy zapchany filtr gazu będzie miał duży wpływ na spalanie?
Trasa Kraków - Katowice - Kraków (i trochę drogami bocznymi), autostradą ze stałą prędkością 100km/h na blacie, czyli trochę szybciej w realu jak ciężarówki wyszło mi 8.5l/100km co mnie bardzo zdziwiło, bo mam długą skrzynię z diesla i obroty przy tej prędkości nie przekraczają 2.500RPM
Jadąc na biegu bez gazu komputer odcina pompę paliwa, przez co spalanie jest zerowe, a silnik pracuje siłą rozpędu, co innego się ma do jazdy na luzie i gdy obroty spadną do minimalnych - w tedy jest podawana dawka podtrzymująca pracę silnika.
W mk3 jak uruchomisz chwilowe spalanie w trybie serwisowym, dokładnie zobaczysz jak to działa.
Na podtrzymaniu wskazuje 1.7l/100km, czyli nie mało można by rzec, a jeżdżąc ekonomicznie czyli właśnie używając silnika przy dohamowaniach, możemy bardzo nisko zejść ze spalaniem, które w moim przypadku udało się uzyskać wynik 6.8l/100km GAZU, co jest niebywałym wynikiem, którego drugi raz nie potrafię osiągnąć i nie mówię tu o wskazaniach komputera tylko o wskazaniach kalkulatora
Co do spalania, to się zastanawiam czy zapchany filtr gazu będzie miał duży wpływ na spalanie?
Trasa Kraków - Katowice - Kraków (i trochę drogami bocznymi), autostradą ze stałą prędkością 100km/h na blacie, czyli trochę szybciej w realu jak ciężarówki wyszło mi 8.5l/100km co mnie bardzo zdziwiło, bo mam długą skrzynię z diesla i obroty przy tej prędkości nie przekraczają 2.500RPM
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
Kącik posiadaczy MK3
Dziękuję wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi przy okazji zrobiłem mały 4 dniowy test jeżdżąc do pracy 19 km w obie strony 2 dni jeżdżąc tylko wyłącznie na luzie dojeżdżają do świateł , zjazd z górki ,przez progi zwalniając itd. Natomiast kolejne 2 dni hamując tylko i wyłącznie skrzynia biegów , wynik okazał się taki jak pisaliscie wyżej wynik jest pogladowy bo według obliczeń zaoszczędzić em ok 08~1 litr paliwa wkrótce zrobię jeszcze jeden precyzyjny test (tak spodobało mi sie) ze zbiornikiem który da się zważyć czyli zbiornik od motorówki z pompa paliwa i pomocą przyjaciela mechanika. Co o tym myślicie , dajcie również jakąś rade lub podpowiedź
Kącik posiadaczy MK3
Witam ludziki posiadam od 2 lat MK3 i mam małe pytanie ? Mianowicie odpalając auto po nocy albo ogólnie na zimnym motorze z rury wydechowej leci czarna sadza dopóki silnik nie osiągnie wyższej temp. co to może być ?? Dodam ze jest to 1.8 AAM 75km na gazie
On the seventh day God created the VW and He knew that he was good...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=551000" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=551000" onclick="window.open(this.href);return false;
Kącik posiadaczy MK3
Jest groźne ale i nieuniknione.
W silniku spala się mieszanka poliwowo-powietrzzna+para wodna (wody w powietrzu
jest b. dużo)
Następnie para wodna uchodzi z silnika i kondensuje się "gdzieś"
To "gdzieś" popada czasami w drugim tłomiku(katalizatorze) i zostaje tam.
Zależy to od wielu czynników. Temperatura, wilgotność powietrza itd.
W vw niestety częściej niż winnych woda kondensuje się w tłumiku i żre go
od środka. Tyle mogę Ci powiedzieć
W silniku spala się mieszanka poliwowo-powietrzzna+para wodna (wody w powietrzu
jest b. dużo)
Następnie para wodna uchodzi z silnika i kondensuje się "gdzieś"
To "gdzieś" popada czasami w drugim tłomiku(katalizatorze) i zostaje tam.
Zależy to od wielu czynników. Temperatura, wilgotność powietrza itd.
W vw niestety częściej niż winnych woda kondensuje się w tłumiku i żre go
od środka. Tyle mogę Ci powiedzieć
Kącik posiadaczy MK3
michubyd, dzięki będę to miał na uwadze natomiast bardziej chodziło mi o to jak temu zapobiec pozdro
On the seventh day God created the VW and He knew that he was good...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=551000" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=551000" onclick="window.open(this.href);return false;
Kącik posiadaczy MK3
Przepalowac najlepiej na 3 biegu rozpedzac z gazem do dechy do 5500 obrotow i puszczac az sam zwolni do 3000 i znowu but i puszczac tak przez 3-4 km na trasie.Oczyscisz wtryski katalizator sondy i uklad wydechowyu z nagarow wody i pajeczyn.... powinno rozwiązać problem
Kącik posiadaczy MK3
michubyd, dzięki na pewno to zrobię
On the seventh day God created the VW and He knew that he was good...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=551000" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=551000" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
Kącik posiadaczy MK3
To dzieje się zarówno na gazie i na benzynie? Silnik przez chwilę po odpaleniu (po dłuższym, np. nocnym postoju) szarpie/nierówno pracuje?ThomasSRS pisze:Mianowicie odpalając auto po nocy albo ogólnie na zimnym motorze z rury wydechowej leci czarna sadza dopóki silnik nie osiągnie wyższej temp. co to może być ?? Dodam ze jest to 1.8 AAM 75km na gazie
Kącik posiadaczy MK3
ForeCast, Tylko na benzynie jak odpalę auto po nocy lub dłuższym postoju tak i również zdarzyło mi się że szarpał i kopcił jak smok ale tylko raz tak się stało
On the seventh day God created the VW and He knew that he was good...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=551000" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=551000" onclick="window.open(this.href);return false;
Kącik posiadaczy MK3
A może ktoś mi podpowie co to może być! Mianowicie zaczynają się ujemne temperaturki... Jak jest w nocy zimno, to jak rano odpalę Golfa, puszcza straszną fachlę NIEBIESKĄ. Tylko zaraz po odpaleniu. Dodam że to 1Z (1,9 TDI) i dobijam do 10k km na oleju bez dolewki. I muszę wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo poprzedni mechanik spieprzył sprawę. Czy to wina uszczelki pod deklem może?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości