Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » czw lis 17, 2022 19:04

kewinpol pisze:
pn lis 14, 2022 00:36
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 15:12
kewinpol pisze:
ndz lis 13, 2022 15:04
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?
A nie powinien być 059919501A? Taki był w AZD.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=625255
No i tu mnie masz, najpewniej ta literka "A" zrobiła taką różnicę :rozpacz: Jakby ktoś potrzebował to sprzedam za dobre pieniądze czujnik G62 o numerze: 059-919-501, bo Mi nie jest potrzebny, zakupiony w ASO, mam dowód zakupu.
Czujniki są te same. Po 2000r jakoś była zmiana złącz na nowsze. Kwadratowe kostki są sterego typu.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8808
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » czw lis 17, 2022 20:18

Skoro kostka inna to i czujnik inny bo go nie podepniesz bez rzeźby....



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt lis 18, 2022 11:30

marcin7x5 pisze:
czw lis 17, 2022 20:18
Skoro kostka inna to i czujnik inny bo go nie podepniesz bez rzeźby....
Wystarczy przepinowac przewody. Lifting golfa polegał właśnie na zmianie złącz ze starego typu na nowy- kostki polokrągłe. oraz zmianie poszczególnych sterowników (komunikacja canbus).


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob lis 19, 2022 00:03

sebekgolf pisze:
śr lis 16, 2022 10:24
Najprawdopodobniej czoło śruby doszło do czegoś za piastą (nie wiem, koronka ABS, zwrotnica czy coś innego). Śruby kół nie trzymają koła NIGDY na pełnej długości gwintu. Zazwyczaj po przykręceniu koła, za piastę wystaje około 1,5-2 zwoje gwintu.
W ramach ciekawostki. Założyłem do mojej A6 felgi od A3 (na zimówki takie znalazłem gdzieś w garażu) z zupełnie innym ET i koła siadły głębiej w nadkolu...i żeby chociaż trochę odsunąć oponę od zwrotnicy przydałby się minimalny dystans. U kolegi znalazłem dystanse 3mm, dzwonię do żony żeby przytargała szybko Audi...Z kumplem chwila moment założyliśmy dystanse, śruby znalazłem 5mm dłuższe (miałem wybór albo zostawić ori albo dać 5mm dłuższe do 3mm dystansu), auto postawione na ziemię i mówię do żony że może jechać. Ja się złapałem za piwo ale za parę sekund patrzę że Audi jak stało tak stoi a żona zdziwiona siedzi za kierownicą...pytam co jest i słyszę, że wrzuca D a auto nie jedzie. No kufa jak nie jedzie? Poka mi...no i faktycznie...nie jedzie. Okazało się że tylnymi kołami nie szło obrócić...śruby na tyle delikatnie złapały (chyba właśnie koronkę ABS) że nie wyczułem przy dokręcaniu że coś jest nie halo...ale na tyle mocno że koła stały. Pewnie jakby gaz wcisnąć to by pojechało, dobrze że żona tego nie zrobiła :los2:

Co do problemu wkręcania śrub...oprócz czyszczenia gwintów zewnętrznych przydałoby się też wewnętrzne przelecieć gwintownikiem



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lis 21, 2022 02:09

Panowie jak zrobiło się zimno i auto nie jest nagrzane to przy lewym przednim kole słychać stuki jakby łańcuch grzechotał, jak auto się nagrzeje, to nie ma tego dźwięku. Co to może być, skrzynia? https://www.youtube.com/watch?v=I_K8AbR4_ac



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8808
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » pn lis 21, 2022 17:57

Lewą strona to tylko raczej ze skrzyni biegów. Czy cichnieak wciśniesz sprzęgło?



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt lis 25, 2022 14:36

marcin7x5 pisze:
pn lis 21, 2022 17:57
Lewą strona to tylko raczej ze skrzyni biegów. Czy cichnieak wciśniesz sprzęgło?
Jutro to sprawdzę, czy jak wcisnę sprzęgło to ucichnie.
Inny temat ostatnio zjechał mi się cały zewnętrzny bok przedniej opony i byłem na sprawdzeniu w jakim stanie jest zawieszenie. Okazało się, że gumy w tulei na wahaczu są już sparciałe i popękane (nie wiem jak to nie wyszło na ostatnim przeglądzie) i mechanik zalecił mi gumy pełne z Audi RS3 (chyba bardziej miał na myśli S3), ponieważ mam obniżone zawieszenie -30mm. Gumy pełne z S3 różnią się czymś od tych z Audi TT i czy nie ma jakiś różnych wielkości, żeby dwa razy nie kupować? Jak takie pełne gumy z S3 będą się zachowywały jak wrzucę ori sprężyny, ponieważ golf w przyszłym roku trafia do mojej dziewczyny i czy sporo utwardza się zawieszenie na tych pełnych, bo już na tym pro kicie jest twardawo?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8808
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » pt lis 25, 2022 20:31

Można śmiało wymienić na te pełne tuleje. Trochę jest sztywniej ale za to bardziej trwałe są.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz lis 27, 2022 22:17

Trochę sztywniej, trochę lepiej auto się prowadzi. Jak chcesz żeby się jeszcze lepiej prowadziło, to zmień wahacze na te odkuwane z TT a nie spawane z dwóch cienkich kawałków blaszki. Przy czym tam już jest duży sworzeń więc potrzebujesz zwrotnicy z 288/312 .


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz lis 27, 2022 23:43

sebekgolf pisze:
ndz lis 27, 2022 22:17
Trochę sztywniej, trochę lepiej auto się prowadzi. Jak chcesz żeby się jeszcze lepiej prowadziło, to zmień wahacze na te odkuwane z TT a nie spawane z dwóch cienkich kawałków blaszki. Przy czym tam już jest duży sworzeń więc potrzebujesz zwrotnicy z 288/312 .
W to nie będę się już bawił, bo max 6 miesięcy i auto trafi do dziewczyny i wtedy wlecą seryjne sprężyny, więc te pełne tuleje tak naprawdę na te 6 miesięcy są potrzebne, a potem po prostu dłużej wytrzymają jak będą ori sprężyny. Z jakiej firmy polecacie te tuleje z Lemforder-a? Jeśli dobrze patrzę to potrzebuję: 2 x 2713201 oraz 2 x 10203 02?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8808
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » pn lis 28, 2022 19:30

Tylko lemforder...chyba że poliuretan cię interesuje.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lis 28, 2022 20:53

marcin7x5 pisze:
pn lis 28, 2022 19:30
Tylko lemforder...chyba że poliuretan cię interesuje.
Zwykłe pełne, poliuretan mnie nie interesuje.



lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » ndz gru 11, 2022 11:39

Tak jak kolega wyżej również polecam pełne Lemforder. U siebie mam od 6 lat i nadal są oki a te seryjne co jakiś czas musiałem wymieniać.

Koledzy będę u znajomego w HDI robił test przelewowy wtryskiwaczy i potrzebuję wężyk silikonowy/igielitowy. Jaka średnica jest potrzebna? Z tego co widzę najmniejsza średnica igielitowego to 4mm a typowy wąż przelewowy to chyba 3.2mm.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt gru 13, 2022 01:47

marcin7x5 pisze:
pn lis 21, 2022 17:57
Lewą strona to tylko raczej ze skrzyni biegów. Czy cichnieak wciśniesz sprzęgło?
Sprawdziłem i faktycznie grzechotanie ustępuje jak sprzęgło jest wciśnięte, jak puszczam to znowu grzechocze. Co to oznacza?
Z innej beczki, cały czas śmigam na oponach wielosezonowych, ale jak jest większa ilość śniegu to czasem ciężko się jest wydostać, a akurat znajomy ma na sprzedaż fajne 2 opony zimowe w moim rozmiarze. Pytanie czy takie połączenie ma sens i rację bytu i co najważniejsze czy tył nie będzie wychodził szybciej z racji, że chce dać na tył wielosezon, a na przód zimówki?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości