Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 961
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz lis 13, 2022 14:53

Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz lis 13, 2022 15:04

Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 961
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz lis 13, 2022 15:12

kewinpol pisze:
ndz lis 13, 2022 15:04
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?
A nie powinien być 059919501A? Taki był w AZD.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=625255


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lis 14, 2022 00:36

mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 15:12
kewinpol pisze:
ndz lis 13, 2022 15:04
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?
A nie powinien być 059919501A? Taki był w AZD.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=625255
No i tu mnie masz, najpewniej ta literka "A" zrobiła taką różnicę :rozpacz: Jakby ktoś potrzebował to sprzedam za dobre pieniądze czujnik G62 o numerze: 059-919-501, bo Mi nie jest potrzebny, zakupiony w ASO, mam dowód zakupu.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8449
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » pn lis 14, 2022 17:43

mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 961
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pn lis 14, 2022 23:07

marcin7x5 pisze:
pn lis 14, 2022 17:43
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.
Tak myślałem... Wcześniej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi, bo wkręcając je kluczem przy założonej feldze nie czuć większej różnicy, więc nawet nie wiem od kiedy tak jest. Kupię nowe, to za jakiś czas znów ktoś je przeciągnie. Podejrzewam, że pewnie w większości samochodów tak jest, tylko nikt tego w ten sposób nie sprawdza. Ehh, najlepiej to byłoby samemu wszystko robić i mieć nad wszystkim kontrole, ale niestety nie zawsze się da... Śruby normalnie trzymają i nic się nie luzowało, więc po prostu będę jeździł i kontrolował sytuacje.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8449
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » wt lis 15, 2022 15:05

Pytanie ile razy jeszcze zostanie dokręcone z siłą większą niż trzeba. Kluczem pneumatycznym to z reguły do oporu i tyle. Stara szkoła mówi o kluczu dynamometrycznym....



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2191
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr lis 16, 2022 10:24

mat06 pisze:
pn lis 14, 2022 23:07
marcin7x5 pisze:
pn lis 14, 2022 17:43
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.
Tak myślałem... Wcześniej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi, bo wkręcając je kluczem przy założonej feldze nie czuć większej różnicy, więc nawet nie wiem od kiedy tak jest. Kupię nowe, to za jakiś czas znów ktoś je przeciągnie. Podejrzewam, że pewnie w większości samochodów tak jest, tylko nikt tego w ten sposób nie sprawdza. Ehh, najlepiej to byłoby samemu wszystko robić i mieć nad wszystkim kontrole, ale niestety nie zawsze się da... Śruby normalnie trzymają i nic się nie luzowało, więc po prostu będę jeździł i kontrolował sytuacje.
Chwila chwila, nie koniecznie przeciągnięty gwint jest. Skoro wkręcał śrubę bez założonej felgi, to wkręci ją głębiej. Najprawdopodobniej czoło śruby doszło do czegoś za piastą (nie wiem, koronka ABS, zwrotnica czy coś innego). Śruby kół nie trzymają koła NIGDY na pełnej długości gwintu. Zazwyczaj po przykręceniu koła, za piastę wystaje około 1,5-2 zwoje gwintu. A czy gwint przeciągnięty to prosto sprawdzi, wystarczy że popatrzy czy na całej długości śruby gwint ma taki sam skok. Jak nie ma pewności, niech weźmie inna i przystawi je gwintami do siebie tak, żeby zarysy gwintów weszły na siebie. Jak któraś będzie przeciągnięta, to nie będzie dolegało idealnie na całej długości.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » czw lis 17, 2022 19:04

kewinpol pisze:
pn lis 14, 2022 00:36
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 15:12
kewinpol pisze:
ndz lis 13, 2022 15:04
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?
A nie powinien być 059919501A? Taki był w AZD.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=625255
No i tu mnie masz, najpewniej ta literka "A" zrobiła taką różnicę :rozpacz: Jakby ktoś potrzebował to sprzedam za dobre pieniądze czujnik G62 o numerze: 059-919-501, bo Mi nie jest potrzebny, zakupiony w ASO, mam dowód zakupu.
Czujniki są te same. Po 2000r jakoś była zmiana złącz na nowsze. Kwadratowe kostki są sterego typu.


Golf 4 doposażony przeze mnie w: Climatronic, halogeny, DRL ze sterownikiem dedykowany do g4, elektryka szyb i luster- składanych i podświetlanych- prawe duże, szyby z pilota, tempomat, lusterko wsteczne fotochrom ambiente, lampka w8, kratki nawiewu podświetlane, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, zbiorniczek płynu z czujnikiem stanu, schowek na okulary, klapa otwierana z pilota i przycisku- przez moduł komf i przekaźnik , czujniki cofania, podgrzewane fotele, prawy rygiel USA, radio mfd d, licznik fulfis, czarna podsufitka, dozór wnętrza, dekory szczotkowane Alu, kierownica multi trojramienna i ścieta (golf 7) , :bajer:

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8449
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » czw lis 17, 2022 20:18

Skoro kostka inna to i czujnik inny bo go nie podepniesz bez rzeźby....



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt lis 18, 2022 11:30

marcin7x5 pisze:
czw lis 17, 2022 20:18
Skoro kostka inna to i czujnik inny bo go nie podepniesz bez rzeźby....
Wystarczy przepinowac przewody. Lifting golfa polegał właśnie na zmianie złącz ze starego typu na nowy- kostki polokrągłe. oraz zmianie poszczególnych sterowników (komunikacja canbus).


Golf 4 doposażony przeze mnie w: Climatronic, halogeny, DRL ze sterownikiem dedykowany do g4, elektryka szyb i luster- składanych i podświetlanych- prawe duże, szyby z pilota, tempomat, lusterko wsteczne fotochrom ambiente, lampka w8, kratki nawiewu podświetlane, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, zbiorniczek płynu z czujnikiem stanu, schowek na okulary, klapa otwierana z pilota i przycisku- przez moduł komf i przekaźnik , czujniki cofania, podgrzewane fotele, prawy rygiel USA, radio mfd d, licznik fulfis, czarna podsufitka, dozór wnętrza, dekory szczotkowane Alu, kierownica multi trojramienna i ścieta (golf 7) , :bajer:

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19369
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob lis 19, 2022 00:03

sebekgolf pisze:
śr lis 16, 2022 10:24
Najprawdopodobniej czoło śruby doszło do czegoś za piastą (nie wiem, koronka ABS, zwrotnica czy coś innego). Śruby kół nie trzymają koła NIGDY na pełnej długości gwintu. Zazwyczaj po przykręceniu koła, za piastę wystaje około 1,5-2 zwoje gwintu.
W ramach ciekawostki. Założyłem do mojej A6 felgi od A3 (na zimówki takie znalazłem gdzieś w garażu) z zupełnie innym ET i koła siadły głębiej w nadkolu...i żeby chociaż trochę odsunąć oponę od zwrotnicy przydałby się minimalny dystans. U kolegi znalazłem dystanse 3mm, dzwonię do żony żeby przytargała szybko Audi...Z kumplem chwila moment założyliśmy dystanse, śruby znalazłem 5mm dłuższe (miałem wybór albo zostawić ori albo dać 5mm dłuższe do 3mm dystansu), auto postawione na ziemię i mówię do żony że może jechać. Ja się złapałem za piwo ale za parę sekund patrzę że Audi jak stało tak stoi a żona zdziwiona siedzi za kierownicą...pytam co jest i słyszę, że wrzuca D a auto nie jedzie. No kufa jak nie jedzie? Poka mi...no i faktycznie...nie jedzie. Okazało się że tylnymi kołami nie szło obrócić...śruby na tyle delikatnie złapały (chyba właśnie koronkę ABS) że nie wyczułem przy dokręcaniu że coś jest nie halo...ale na tyle mocno że koła stały. Pewnie jakby gaz wcisnąć to by pojechało, dobrze że żona tego nie zrobiła :los2:

Co do problemu wkręcania śrub...oprócz czyszczenia gwintów zewnętrznych przydałoby się też wewnętrzne przelecieć gwintownikiem



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lis 21, 2022 02:09

Panowie jak zrobiło się zimno i auto nie jest nagrzane to przy lewym przednim kole słychać stuki jakby łańcuch grzechotał, jak auto się nagrzeje, to nie ma tego dźwięku. Co to może być, skrzynia? https://www.youtube.com/watch?v=I_K8AbR4_ac



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8449
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » pn lis 21, 2022 17:57

Lewą strona to tylko raczej ze skrzyni biegów. Czy cichnieak wciśniesz sprzęgło?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości