Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19357
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 10, 2022 17:37

:los2: Zaskakuje bo czuć przy regulacji...tylko opada podczas jazdy. Faktycznie mogę pozamieniać zagłówki to będę wiedział gdzie leży problem...ale pewnie w fotelu bo karbowany pręt zepsuć to tylko fachowcy u mnie w robocie by potrafili



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn cze 13, 2022 00:32

Wy tu dywagujecie o zaglowkach i cablach do radia... A co jo mam powiedzieć? Dwa dni temu przeskoczyl rozrząd i chyba szlag trafił silnik. Tyle dokladania i na nic :(


Golf 4 doposażony przeze mnie w: Climatronic, halogeny, DRL ze sterownikiem dedykowany do g4, elektryka szyb i luster- składanych i podświetlanych- prawe duże, szyby z pilota, tempomat, lusterko wsteczne fotochrom ambiente, lampka w8, kratki nawiewu podświetlane, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, zbiorniczek płynu z czujnikiem stanu, schowek na okulary, klapa otwierana z pilota i przycisku- przez moduł komf i przekaźnik , czujniki cofania, podgrzewane fotele, prawy rygiel USA, radio mfd d, licznik fulfis, czarna podsufitka, dozór wnętrza, dekory szczotkowane Alu, kierownica multi trojramienna i ścieta (golf 7) , :bajer:

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2171
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr cze 15, 2022 21:37

Vwolf86 pisze:
pn cze 13, 2022 00:32
Wy tu dywagujecie o zaglowkach i cablach do radia... A co jo mam powiedzieć? Dwa dni temu przeskoczyl rozrząd i chyba szlag trafił silnik. Tyle dokladania i na nic :(
Że tak zapytam, o ile przeciągnąłeś termin wymiany ? :grin:

U żony w Polo kiedyś ścięło zęby na pośrednim między wałkami rozrządu. Miało auto 75tyś, rozrząd miał być wymieniony przy 60 jak się okazało (pierwotnie VW założyło 120, po czym skróciło interwał do 90, po czym skróciło jeszcze raz do 60. Chyba za dużo silników na gwarancji wymieniali). Natomiast u mnie w audi, przeciągnięta wymiana paska o 30tyś km, ale nie jeb...ł. Ostatnio wymieniłem cały rozrząd. Wreszcie nastała błoga cisza przy odpalaniu i juz nawet łańcuchów nie słychać :grin: Olej w skrzyni miałem też wymienić 30tyś km temu, ale stwierdziłem, że czekam aż się rozsypie. Będzie pretekst żeby się przesiąść na 8HP :los2:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » czw cze 16, 2022 12:21

sebekgolf pisze:
śr cze 15, 2022 21:37
Vwolf86 pisze:
pn cze 13, 2022 00:32
Wy tu dywagujecie o zaglowkach i cablach do radia... A co jo mam powiedzieć? Dwa dni temu przeskoczyl rozrząd i chyba szlag trafił silnik. Tyle dokladania i na nic :(
Że tak zapytam, o ile przeciągnąłeś termin wymiany ? :grin:

U żony w Polo kiedyś ścięło zęby na pośrednim między wałkami rozrządu. Miało auto 75tyś, rozrząd miał być wymieniony przy 60 jak się okazało (pierwotnie VW założyło 120, po czym skróciło interwał do 90, po czym skróciło jeszcze raz do 60. Chyba za dużo silników na gwarancji wymieniali). Natomiast u mnie w audi, przeciągnięta wymiana paska o 30tyś km, ale nie jeb...ł. Ostatnio wymieniłem cały rozrząd. Wreszcie nastała błoga cisza przy odpalaniu i juz nawet łańcuchów nie słychać :grin: Olej w skrzyni miałem też wymienić 30tyś km temu, ale stwierdziłem, że czekam aż się rozsypie. Będzie pretekst żeby się przesiąść na 8HP :los2:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.


Golf 4 doposażony przeze mnie w: Climatronic, halogeny, DRL ze sterownikiem dedykowany do g4, elektryka szyb i luster- składanych i podświetlanych- prawe duże, szyby z pilota, tempomat, lusterko wsteczne fotochrom ambiente, lampka w8, kratki nawiewu podświetlane, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, zbiorniczek płynu z czujnikiem stanu, schowek na okulary, klapa otwierana z pilota i przycisku- przez moduł komf i przekaźnik , czujniki cofania, podgrzewane fotele, prawy rygiel USA, radio mfd d, licznik fulfis, czarna podsufitka, dozór wnętrza, dekory szczotkowane Alu, kierownica multi trojramienna i ścieta (golf 7) , :bajer:

Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Peran » sob cze 18, 2022 14:03


Vwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdi



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz cze 19, 2022 14:25

Peran pisze:
sob cze 18, 2022 14:03
Vwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdi
A dużo jest roboty żeby to wszystko przełożyć? Robił ktoś taką operacje? Wiem że trza kable i pompke do baku, a dalej nie wiem co? Najlepiej dorwać dawce z silnikiem, wiazką, ecu


Golf 4 doposażony przeze mnie w: Climatronic, halogeny, DRL ze sterownikiem dedykowany do g4, elektryka szyb i luster- składanych i podświetlanych- prawe duże, szyby z pilota, tempomat, lusterko wsteczne fotochrom ambiente, lampka w8, kratki nawiewu podświetlane, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, zbiorniczek płynu z czujnikiem stanu, schowek na okulary, klapa otwierana z pilota i przycisku- przez moduł komf i przekaźnik , czujniki cofania, podgrzewane fotele, prawy rygiel USA, radio mfd d, licznik fulfis, czarna podsufitka, dozór wnętrza, dekory szczotkowane Alu, kierownica multi trojramienna i ścieta (golf 7) , :bajer:

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2171
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz cze 19, 2022 20:39

Peran pisze:
sob cze 18, 2022 14:03
Vwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdi
To już lepiej dół z ARL/ASZ + górę na pompie. WIększe pole manewru do tuningu w znacznie niższych pieniądzach. Kup teraz dobre pompki AL w rozsądnych pieniądzach (nie mówię o "nowych" z oznaczeniem X na końcu po ponad 4000zł sztuka)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19357
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 24, 2022 14:31

Qto pisze:
pt mar 25, 2022 23:24
Od zakupu auta mam problemy z dwoma zamkami.

Nie miałem za dużo do czynienia z elektryczną klamką bagażnika (sedan i kombi...tutaj akurat chodzi o Borę sedan) dlatego też nie bardzo wiem jak ugryźć problem. Klamka nie za każdym razem działa...i jak nie działa, to mogę próbować ze 100x - nie zadziała. Dopiero zabawa pilotem może przywrócić życie klamce, czasami wystarczy raz nacisnąć otwieranie na pilocie czasami z 5x lub więcej...tutaj pewności nie mam, ale chyba otwieranie auta z panelu kierowcy też budzi klamkę. Ktoś ma jakiś pomysł? Mam wszystkie możliwe części na podmianę...ale od czego zacząć? Zakładam, że jakby ktoś przede mną wymienił komfort na taki od HB to problemy byłyby przez cały czas (i trochę inne) aczkolwiek eepromu nie sprawdzałem - mam możliwość sprawdzenia i mam też drugi komfort z identycznego auta.
Minęło kilka miesięcy...dzisiaj rano podmieniłem komfort i póki co bagażnik otwiera się za każdym razem czyli możliwe że na poprzednim komforcie były zimne luty. Na obecnym z kolei nie działa syrena alarmu.
W dawcy była syrena z własnym zasilaniem, tak samo jak w obecnym aucie. Wrzucam stary komfort i działa.
Raczej odrzucam tu opcje że coś z eepromem nie gra...ale może ktoś pamięta gdzie się zmieniało rodzaj syreny? ...bo jeszcze jest opcja że wrzuciłem jakiś inny komfort niż ten o którym myślę bo leży ich trochę u może jednak coś nie gra



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2171
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 24, 2022 21:20

Qto pisze:
pt cze 24, 2022 14:31
Qto pisze:
pt mar 25, 2022 23:24
Od zakupu auta mam problemy z dwoma zamkami.

Nie miałem za dużo do czynienia z elektryczną klamką bagażnika (sedan i kombi...tutaj akurat chodzi o Borę sedan) dlatego też nie bardzo wiem jak ugryźć problem. Klamka nie za każdym razem działa...i jak nie działa, to mogę próbować ze 100x - nie zadziała. Dopiero zabawa pilotem może przywrócić życie klamce, czasami wystarczy raz nacisnąć otwieranie na pilocie czasami z 5x lub więcej...tutaj pewności nie mam, ale chyba otwieranie auta z panelu kierowcy też budzi klamkę. Ktoś ma jakiś pomysł? Mam wszystkie możliwe części na podmianę...ale od czego zacząć? Zakładam, że jakby ktoś przede mną wymienił komfort na taki od HB to problemy byłyby przez cały czas (i trochę inne) aczkolwiek eepromu nie sprawdzałem - mam możliwość sprawdzenia i mam też drugi komfort z identycznego auta.
Minęło kilka miesięcy...dzisiaj rano podmieniłem komfort i póki co bagażnik otwiera się za każdym razem czyli możliwe że na poprzednim komforcie były zimne luty. Na obecnym z kolei nie działa syrena alarmu.
W dawcy była syrena z własnym zasilaniem, tak samo jak w obecnym aucie. Wrzucam stary komfort i działa.
Raczej odrzucam tu opcje że coś z eepromem nie gra...ale może ktoś pamięta gdzie się zmieniało rodzaj syreny? ...bo jeszcze jest opcja że wrzuciłem jakiś inny komfort niż ten o którym myślę bo leży ich trochę u może jednak coś nie gra
Sprawdź kodowanie rejonu świata (chyba w horn to było) bo on też wpływa na działanie alarmu.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19357
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob cze 25, 2022 19:21

Sprawdzę...dzięki. Aczkolwiek wydaje mi się że adaptacje przeleciałem wszystkie właśnie żeby się upewnić że wsio jest włączone.

W ogóle wie ktoś o co chodzi z alarmami samochodwymi w UK? VAGi mają osobne kodowanie na UK - nie chodzi tu o jednostki, o to po której stronie jest kiera tylko stricte o alarm. Np renówki nie znajdziecie w UK z fabrycznym alarmem. Alarmy w nowych renówkach są montowane krótko po zjechaniu auta z promu...I to nie może być francuski wymysł tylko w UK (zakładam że jakieś kwestie prawne) jest coś nie halo. Różnica taka ze Niemce potrafią to softwarowo przeskoczyć...a francuzy maja później czujniki przy słupkach jak w chińskim alarmie.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2171
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob cze 25, 2022 22:08

Qto pisze:
sob cze 25, 2022 19:21
Sprawdzę...dzięki. Aczkolwiek wydaje mi się że adaptacje przeleciałem wszystkie właśnie żeby się upewnić że wsio jest włączone.

W ogóle wie ktoś o co chodzi z alarmami samochodwymi w UK? VAGi mają osobne kodowanie na UK - nie chodzi tu o jednostki, o to po której stronie jest kiera tylko stricte o alarm. Np renówki nie znajdziecie w UK z fabrycznym alarmem. Alarmy w nowych renówkach są montowane krótko po zjechaniu auta z promu...I to nie może być francuski wymysł tylko w UK (zakładam że jakieś kwestie prawne) jest coś nie halo. Różnica taka ze Niemce potrafią to softwarowo przeskoczyć...a francuzy maja później czujniki przy słupkach jak w chińskim alarmie.
Jest dokładnie tak jak piszesz (regulacje prawne). Tak samo osobne kodowanie jest na USA jak mnie pamięć nie myli. Różnica jest w głośności alarmu, nie wiem czy nie coś jeszcze.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19357
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz cze 26, 2022 19:03

sebekgolf pisze:
sob cze 25, 2022 22:08
Różnica jest w głośności alarmu, nie wiem czy nie coś jeszcze.
u mnie w A6 alarmu praktycznie nie słychać, takie delikatne pikanie jest...ale np Tesla w UK jak odpali alarm to pół osiedla obudzone :los2: Na prawdę nie wiem o co chodzi

Sprawdziłem dzisiaj te adaptacje i wsio jest ok, sprawdziłem nawet eeprom i wartości są takie same w obydwóch komfortach.
W sterowniku zapisany jest błąd:
01134 - Alarm Horn (H12) 49-00 - No Communications
Wiązka i syrena sprawne bo na poprzednim komforcie działa...także problem chyba leży w samym module...no nic, musi tak zostać bo otwieranie bagażnika ważniejsze niż alarm a nie mam teraz czasu na zabawy.

W Climatronicu znalazłem fajne błędy:
V70, V71, V85, V68 - wszystkie uszkodzone wg błędów. Wszystkie działają także temat zostawiam :los2:



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2171
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn cze 27, 2022 08:33

Qto pisze:
ndz cze 26, 2022 19:03
sebekgolf pisze:
sob cze 25, 2022 22:08
Różnica jest w głośności alarmu, nie wiem czy nie coś jeszcze.
u mnie w A6 alarmu praktycznie nie słychać, takie delikatne pikanie jest...ale np Tesla w UK jak odpali alarm to pół osiedla obudzone :los2: Na prawdę nie wiem o co chodzi

Sprawdziłem dzisiaj te adaptacje i wsio jest ok, sprawdziłem nawet eeprom i wartości są takie same w obydwóch komfortach.
W sterowniku zapisany jest błąd:
01134 - Alarm Horn (H12) 49-00 - No Communications
Wiązka i syrena sprawne bo na poprzednim komforcie działa...także problem chyba leży w samym module...no nic, musi tak zostać bo otwieranie bagażnika ważniejsze niż alarm a nie mam teraz czasu na zabawy.

W Climatronicu znalazłem fajne błędy:
V70, V71, V85, V68 - wszystkie uszkodzone wg błędów. Wszystkie działają także temat zostawiam :los2:
Odnośnie tych błędów climatronica. Sprawdź, czy klapy na odwrót nie działają. Wiązka UK/kontynentalny jest symetrycznie odbita, silniczki też (w sensie info zwrotne z potencjometrów i samo zasilanie silniczków jak mnie pamięć nie myli) :grin:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19357
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn cze 27, 2022 10:01

Tak wiem, to auto jest fabrycznie z prawą kierą i nic nie tykałem z klimą. Pierwsze co sprawdziłem w schematach to zasilanie - jest wspólne. Kiedyś pamiętam klapa temperatury przestała działać (innych nie sprawdzałem)...może wtedy złapało błędy. Teraz po skasowaniu nie sprawdzałem czy wróciły...działa, to na UJ drążyć temat :los2:

Kiedyś myślałem że ponaprawiam v71 w moich europejskich mk4 używając części z angoli...a tu każda jedna część jest lustrzanym odbiciem :los2:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości