
Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- Qto
- _
- Posty: 19357
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4

- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 189
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Wy tu dywagujecie o zaglowkach i cablach do radia... A co jo mam powiedzieć? Dwa dni temu przeskoczyl rozrząd i chyba szlag trafił silnik. Tyle dokladania i na nic 

Golf 4 doposażony przeze mnie w: Climatronic, halogeny, DRL ze sterownikiem dedykowany do g4, elektryka szyb i luster- składanych i podświetlanych- prawe duże, szyby z pilota, tempomat, lusterko wsteczne fotochrom ambiente, lampka w8, kratki nawiewu podświetlane, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, zbiorniczek płynu z czujnikiem stanu, schowek na okulary, klapa otwierana z pilota i przycisku- przez moduł komf i przekaźnik , czujniki cofania, podgrzewane fotele, prawy rygiel USA, radio mfd d, licznik fulfis, czarna podsufitka, dozór wnętrza, dekory szczotkowane Alu, kierownica multi trojramienna i ścieta (golf 7) , 

- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2171
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Że tak zapytam, o ile przeciągnąłeś termin wymiany ?

U żony w Polo kiedyś ścięło zęby na pośrednim między wałkami rozrządu. Miało auto 75tyś, rozrząd miał być wymieniony przy 60 jak się okazało (pierwotnie VW założyło 120, po czym skróciło interwał do 90, po czym skróciło jeszcze raz do 60. Chyba za dużo silników na gwarancji wymieniali). Natomiast u mnie w audi, przeciągnięta wymiana paska o 30tyś km, ale nie jeb...ł. Ostatnio wymieniłem cały rozrząd. Wreszcie nastała błoga cisza przy odpalaniu i juz nawet łańcuchów nie słychać


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 189
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.sebekgolf pisze: ↑śr cze 15, 2022 21:37Że tak zapytam, o ile przeciągnąłeś termin wymiany ?![]()
U żony w Polo kiedyś ścięło zęby na pośrednim między wałkami rozrządu. Miało auto 75tyś, rozrząd miał być wymieniony przy 60 jak się okazało (pierwotnie VW założyło 120, po czym skróciło interwał do 90, po czym skróciło jeszcze raz do 60. Chyba za dużo silników na gwarancji wymieniali). Natomiast u mnie w audi, przeciągnięta wymiana paska o 30tyś km, ale nie jeb...ł. Ostatnio wymieniłem cały rozrząd. Wreszcie nastała błoga cisza przy odpalaniu i juz nawet łańcuchów nie słychaćOlej w skrzyni miałem też wymienić 30tyś km temu, ale stwierdziłem, że czekam aż się rozsypie. Będzie pretekst żeby się przesiąść na 8HP
![]()
Golf 4 doposażony przeze mnie w: Climatronic, halogeny, DRL ze sterownikiem dedykowany do g4, elektryka szyb i luster- składanych i podświetlanych- prawe duże, szyby z pilota, tempomat, lusterko wsteczne fotochrom ambiente, lampka w8, kratki nawiewu podświetlane, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, zbiorniczek płynu z czujnikiem stanu, schowek na okulary, klapa otwierana z pilota i przycisku- przez moduł komf i przekaźnik , czujniki cofania, podgrzewane fotele, prawy rygiel USA, radio mfd d, licznik fulfis, czarna podsufitka, dozór wnętrza, dekory szczotkowane Alu, kierownica multi trojramienna i ścieta (golf 7) , 

Re: Kącik posiadaczy MK4
ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdiVwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 189
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
A dużo jest roboty żeby to wszystko przełożyć? Robił ktoś taką operacje? Wiem że trza kable i pompke do baku, a dalej nie wiem co? Najlepiej dorwać dawce z silnikiem, wiazką, ecuPeran pisze: ↑sob cze 18, 2022 14:03ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdiVwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
Golf 4 doposażony przeze mnie w: Climatronic, halogeny, DRL ze sterownikiem dedykowany do g4, elektryka szyb i luster- składanych i podświetlanych- prawe duże, szyby z pilota, tempomat, lusterko wsteczne fotochrom ambiente, lampka w8, kratki nawiewu podświetlane, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, zbiorniczek płynu z czujnikiem stanu, schowek na okulary, klapa otwierana z pilota i przycisku- przez moduł komf i przekaźnik , czujniki cofania, podgrzewane fotele, prawy rygiel USA, radio mfd d, licznik fulfis, czarna podsufitka, dozór wnętrza, dekory szczotkowane Alu, kierownica multi trojramienna i ścieta (golf 7) , 

- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2171
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
To już lepiej dół z ARL/ASZ + górę na pompie. WIększe pole manewru do tuningu w znacznie niższych pieniądzach. Kup teraz dobre pompki AL w rozsądnych pieniądzach (nie mówię o "nowych" z oznaczeniem X na końcu po ponad 4000zł sztuka)Peran pisze: ↑sob cze 18, 2022 14:03ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdiVwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19357
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Minęło kilka miesięcy...dzisiaj rano podmieniłem komfort i póki co bagażnik otwiera się za każdym razem czyli możliwe że na poprzednim komforcie były zimne luty. Na obecnym z kolei nie działa syrena alarmu.Qto pisze: ↑pt mar 25, 2022 23:24Od zakupu auta mam problemy z dwoma zamkami.
Nie miałem za dużo do czynienia z elektryczną klamką bagażnika (sedan i kombi...tutaj akurat chodzi o Borę sedan) dlatego też nie bardzo wiem jak ugryźć problem. Klamka nie za każdym razem działa...i jak nie działa, to mogę próbować ze 100x - nie zadziała. Dopiero zabawa pilotem może przywrócić życie klamce, czasami wystarczy raz nacisnąć otwieranie na pilocie czasami z 5x lub więcej...tutaj pewności nie mam, ale chyba otwieranie auta z panelu kierowcy też budzi klamkę. Ktoś ma jakiś pomysł? Mam wszystkie możliwe części na podmianę...ale od czego zacząć? Zakładam, że jakby ktoś przede mną wymienił komfort na taki od HB to problemy byłyby przez cały czas (i trochę inne) aczkolwiek eepromu nie sprawdzałem - mam możliwość sprawdzenia i mam też drugi komfort z identycznego auta.
W dawcy była syrena z własnym zasilaniem, tak samo jak w obecnym aucie. Wrzucam stary komfort i działa.
Raczej odrzucam tu opcje że coś z eepromem nie gra...ale może ktoś pamięta gdzie się zmieniało rodzaj syreny? ...bo jeszcze jest opcja że wrzuciłem jakiś inny komfort niż ten o którym myślę bo leży ich trochę u może jednak coś nie gra
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2171
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sprawdź kodowanie rejonu świata (chyba w horn to było) bo on też wpływa na działanie alarmu.Qto pisze: ↑pt cze 24, 2022 14:31Minęło kilka miesięcy...dzisiaj rano podmieniłem komfort i póki co bagażnik otwiera się za każdym razem czyli możliwe że na poprzednim komforcie były zimne luty. Na obecnym z kolei nie działa syrena alarmu.Qto pisze: ↑pt mar 25, 2022 23:24Od zakupu auta mam problemy z dwoma zamkami.
Nie miałem za dużo do czynienia z elektryczną klamką bagażnika (sedan i kombi...tutaj akurat chodzi o Borę sedan) dlatego też nie bardzo wiem jak ugryźć problem. Klamka nie za każdym razem działa...i jak nie działa, to mogę próbować ze 100x - nie zadziała. Dopiero zabawa pilotem może przywrócić życie klamce, czasami wystarczy raz nacisnąć otwieranie na pilocie czasami z 5x lub więcej...tutaj pewności nie mam, ale chyba otwieranie auta z panelu kierowcy też budzi klamkę. Ktoś ma jakiś pomysł? Mam wszystkie możliwe części na podmianę...ale od czego zacząć? Zakładam, że jakby ktoś przede mną wymienił komfort na taki od HB to problemy byłyby przez cały czas (i trochę inne) aczkolwiek eepromu nie sprawdzałem - mam możliwość sprawdzenia i mam też drugi komfort z identycznego auta.
W dawcy była syrena z własnym zasilaniem, tak samo jak w obecnym aucie. Wrzucam stary komfort i działa.
Raczej odrzucam tu opcje że coś z eepromem nie gra...ale może ktoś pamięta gdzie się zmieniało rodzaj syreny? ...bo jeszcze jest opcja że wrzuciłem jakiś inny komfort niż ten o którym myślę bo leży ich trochę u może jednak coś nie gra
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19357
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sprawdzę...dzięki. Aczkolwiek wydaje mi się że adaptacje przeleciałem wszystkie właśnie żeby się upewnić że wsio jest włączone.
W ogóle wie ktoś o co chodzi z alarmami samochodwymi w UK? VAGi mają osobne kodowanie na UK - nie chodzi tu o jednostki, o to po której stronie jest kiera tylko stricte o alarm. Np renówki nie znajdziecie w UK z fabrycznym alarmem. Alarmy w nowych renówkach są montowane krótko po zjechaniu auta z promu...I to nie może być francuski wymysł tylko w UK (zakładam że jakieś kwestie prawne) jest coś nie halo. Różnica taka ze Niemce potrafią to softwarowo przeskoczyć...a francuzy maja później czujniki przy słupkach jak w chińskim alarmie.
W ogóle wie ktoś o co chodzi z alarmami samochodwymi w UK? VAGi mają osobne kodowanie na UK - nie chodzi tu o jednostki, o to po której stronie jest kiera tylko stricte o alarm. Np renówki nie znajdziecie w UK z fabrycznym alarmem. Alarmy w nowych renówkach są montowane krótko po zjechaniu auta z promu...I to nie może być francuski wymysł tylko w UK (zakładam że jakieś kwestie prawne) jest coś nie halo. Różnica taka ze Niemce potrafią to softwarowo przeskoczyć...a francuzy maja później czujniki przy słupkach jak w chińskim alarmie.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2171
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jest dokładnie tak jak piszesz (regulacje prawne). Tak samo osobne kodowanie jest na USA jak mnie pamięć nie myli. Różnica jest w głośności alarmu, nie wiem czy nie coś jeszcze.Qto pisze: ↑sob cze 25, 2022 19:21Sprawdzę...dzięki. Aczkolwiek wydaje mi się że adaptacje przeleciałem wszystkie właśnie żeby się upewnić że wsio jest włączone.
W ogóle wie ktoś o co chodzi z alarmami samochodwymi w UK? VAGi mają osobne kodowanie na UK - nie chodzi tu o jednostki, o to po której stronie jest kiera tylko stricte o alarm. Np renówki nie znajdziecie w UK z fabrycznym alarmem. Alarmy w nowych renówkach są montowane krótko po zjechaniu auta z promu...I to nie może być francuski wymysł tylko w UK (zakładam że jakieś kwestie prawne) jest coś nie halo. Różnica taka ze Niemce potrafią to softwarowo przeskoczyć...a francuzy maja później czujniki przy słupkach jak w chińskim alarmie.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19357
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
u mnie w A6 alarmu praktycznie nie słychać, takie delikatne pikanie jest...ale np Tesla w UK jak odpali alarm to pół osiedla obudzone

Sprawdziłem dzisiaj te adaptacje i wsio jest ok, sprawdziłem nawet eeprom i wartości są takie same w obydwóch komfortach.
W sterowniku zapisany jest błąd:
01134 - Alarm Horn (H12) 49-00 - No Communications
Wiązka i syrena sprawne bo na poprzednim komforcie działa...także problem chyba leży w samym module...no nic, musi tak zostać bo otwieranie bagażnika ważniejsze niż alarm a nie mam teraz czasu na zabawy.
W Climatronicu znalazłem fajne błędy:
V70, V71, V85, V68 - wszystkie uszkodzone wg błędów. Wszystkie działają także temat zostawiam

- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2171
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Odnośnie tych błędów climatronica. Sprawdź, czy klapy na odwrót nie działają. Wiązka UK/kontynentalny jest symetrycznie odbita, silniczki też (w sensie info zwrotne z potencjometrów i samo zasilanie silniczków jak mnie pamięć nie myli)Qto pisze: ↑ndz cze 26, 2022 19:03u mnie w A6 alarmu praktycznie nie słychać, takie delikatne pikanie jest...ale np Tesla w UK jak odpali alarm to pół osiedla obudzoneNa prawdę nie wiem o co chodzi
Sprawdziłem dzisiaj te adaptacje i wsio jest ok, sprawdziłem nawet eeprom i wartości są takie same w obydwóch komfortach.
W sterowniku zapisany jest błąd:
01134 - Alarm Horn (H12) 49-00 - No Communications
Wiązka i syrena sprawne bo na poprzednim komforcie działa...także problem chyba leży w samym module...no nic, musi tak zostać bo otwieranie bagażnika ważniejsze niż alarm a nie mam teraz czasu na zabawy.
W Climatronicu znalazłem fajne błędy:
V70, V71, V85, V68 - wszystkie uszkodzone wg błędów. Wszystkie działają także temat zostawiam![]()

Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19357
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Tak wiem, to auto jest fabrycznie z prawą kierą i nic nie tykałem z klimą. Pierwsze co sprawdziłem w schematach to zasilanie - jest wspólne. Kiedyś pamiętam klapa temperatury przestała działać (innych nie sprawdzałem)...może wtedy złapało błędy. Teraz po skasowaniu nie sprawdzałem czy wróciły...działa, to na UJ drążyć temat
Kiedyś myślałem że ponaprawiam v71 w moich europejskich mk4 używając części z angoli...a tu każda jedna część jest lustrzanym odbiciem

Kiedyś myślałem że ponaprawiam v71 w moich europejskich mk4 używając części z angoli...a tu każda jedna część jest lustrzanym odbiciem

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości