Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 889
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » czw sty 06, 2022 19:29

kewinpol pisze:
sob kwie 14, 2018 18:59
Hej zbliża mi się termin wymiany oleju i przy okazji zerknąłem na miskę olejową. Zauważyłem, że przy korku spustowym są ślady oleju, tak jakby lekko z pod niego przeciekał olej. Zastanawiam się czy pod śrubą powinna być uszczelka, bo jak rok temu wymieniałem olej nie było jej. Z tego co pamiętam to w astrze h pod korkiem spustowym była jakaś uszczelka.
U mnie podobna historia. Zawsze wymianę oleju zlecałem warsztatowi, ale tym razem miałem czas, więc postanowiłem zrobić to samemu. Okazało się, że też nie mam żadnej podkładki pod śrubą, z tą różnicą że u mnie olej nie przecieka, jest szczelnie. Przed wymianą zaopatrzyłem się nawet w nową OEM śrubę zintegrowaną z podkładką, ale przy próbie wkręcania palcami śruba momentalnie się zatrzymywała i stawiała opór, a dla porównania stara wkręcała się niemal do samego końca. Miska jest oryginalna, nie chciałem ryzykować uszkodzenia gwintu, więc zostawiłem starą. Wszystko jest OK, nic nie cieknie. Teraz nie wiem, dopasować jakąś podkładkę w zamienniku, czy skoro jest szczelnie, to zostawić tak jak jest?

Sprawdziłem w ETCE i wygląda na to, że kiedyś uszczelka była osobnym elementem, a teraz część została zastąpiona tą zintegrowaną z korkiem. Sama podkładka nie jest już dostępna.
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3144
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: maj0nez » pt sty 07, 2022 10:17

Co wymianę u siebie zmieniam uszczelkę która powinna być.
Uszczelka idzie miedziana.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 889
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt sty 07, 2022 13:12

Podkładka miedziana do aluminiowej miski to słaby pomysł, bo przecież wtedy zachodzi korozja elektrochemiczna. Oryginalna podkładka zintegrowana ze śrubą wygląda na aluminiową.


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2133
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt sty 07, 2022 15:08

mat06 pisze:
czw sty 06, 2022 19:29
kewinpol pisze:
sob kwie 14, 2018 18:59
Hej zbliża mi się termin wymiany oleju i przy okazji zerknąłem na miskę olejową. Zauważyłem, że przy korku spustowym są ślady oleju, tak jakby lekko z pod niego przeciekał olej. Zastanawiam się czy pod śrubą powinna być uszczelka, bo jak rok temu wymieniałem olej nie było jej. Z tego co pamiętam to w astrze h pod korkiem spustowym była jakaś uszczelka.
U mnie podobna historia. Zawsze wymianę oleju zlecałem warsztatowi, ale tym razem miałem czas, więc postanowiłem zrobić to samemu. Okazało się, że też nie mam żadnej podkładki pod śrubą, z tą różnicą że u mnie olej nie przecieka, jest szczelnie. Przed wymianą zaopatrzyłem się nawet w nową OEM śrubę zintegrowaną z podkładką, ale przy próbie wkręcania palcami śruba momentalnie się zatrzymywała i stawiała opór, a dla porównania stara wkręcała się niemal do samego końca. Miska jest oryginalna, nie chciałem ryzykować uszkodzenia gwintu, więc zostawiłem starą. Wszystko jest OK, nic nie cieknie. Teraz nie wiem, dopasować jakąś podkładkę w zamienniku, czy skoro jest szczelnie, to zostawić tak jak jest?

Sprawdziłem w ETCE i wygląda na to, że kiedyś uszczelka była osobnym elementem, a teraz część została zastąpiona tą zintegrowaną z korkiem. Sama podkładka nie jest już dostępna.
Obrazek
Jak nie cieknie to zostaw. Jeśli chodzi o problem wkręcania się śruby, może już gwint jest przeciągnięty, albo ktoś na siłę wkręcił śrubę o innym skoku gwintu.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz sty 09, 2022 13:44

Faktycznie jak zerknąłem na wtyczkę to jest ona lekko sfatygowana i piny są dość luźne w niej. Muszę wymienić tą wtyczkę i podoginać piny. Z innej beczki na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego, to przy okazji wymienię obie strony. Jaką firmą się zainteresować końcówek i czy są jakieś różne wersje tych końcówek w zależności od silnika?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2133
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn sty 10, 2022 18:59

kewinpol pisze:
ndz sty 09, 2022 13:44
Faktycznie jak zerknąłem na wtyczkę to jest ona lekko sfatygowana i piny są dość luźne w niej. Muszę wymienić tą wtyczkę i podoginać piny. Z innej beczki na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego, to przy okazji wymienię obie strony. Jaką firmą się zainteresować końcówek i czy są jakieś różne wersje tych końcówek w zależności od silnika?
Były 2 wersje, nie pamiętam od czego to zależało. Jedne były proste drugie gięte jak mnie pamięć nie myli. A co do firmy, kup któregoś z czołowych producentów i tyle. Końcówka to raptem 40-50zł.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn sty 10, 2022 20:54

sebekgolf pisze:
pn sty 10, 2022 18:59
kewinpol pisze:
ndz sty 09, 2022 13:44
Faktycznie jak zerknąłem na wtyczkę to jest ona lekko sfatygowana i piny są dość luźne w niej. Muszę wymienić tą wtyczkę i podoginać piny. Z innej beczki na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego, to przy okazji wymienię obie strony. Jaką firmą się zainteresować końcówek i czy są jakieś różne wersje tych końcówek w zależności od silnika?
Były 2 wersje, nie pamiętam od czego to zależało. Jedne były proste drugie gięte jak mnie pamięć nie myli. A co do firmy, kup któregoś z czołowych producentów i tyle. Końcówka to raptem 40-50zł.
Ok, to w wolnej chwili koło w dół i zerknę jak ta końcówka wygląda. Dzisiaj zauważyłem, że lewe przednie koło ma dość mocno zużyty bok opony względem prawej przedniej. Czy to ma związek z tym, ze lewa końcówka jest już do wymiany? lewa opona: https://www.fotosik.pl/zdjecie/25169c18581139b8 https://www.fotosik.pl/zdjecie/bd63014f1e427abf Prawa: https://www.fotosik.pl/zdjecie/82f8b4cecaa9e44d https://www.fotosik.pl/zdjecie/48ebc0ff36bd4387. Zdjęcie lewej i prawej opony były robione na aucie czyli to są zewnętrzne strony opon.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2133
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt sty 11, 2022 21:22

No masz walniętą zbieżność. Sprawdź przy okazji czy drążek nie jest wygięty w banan. Przy uszkodzonej samej gałce może dochodzić do wibrowania układu kierowniczego i ząbkowania opony.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt sty 14, 2022 00:13

sebekgolf pisze:
wt sty 11, 2022 21:22
No masz walniętą zbieżność. Sprawdź przy okazji czy drążek nie jest wygięty w banan. Przy uszkodzonej samej gałce może dochodzić do wibrowania układu kierowniczego i ząbkowania opony.
Zerknąłem jak wygląda moja końcówka drążka jak i sam drążek: https://www.fotosik.pl/zdjecie/a0abb26b4a207ad9, https://www.fotosik.pl/zdjecie/c9d92c7119ede150
https://www.fotosik.pl/zdjecie/588c9178826a1051 sam drążek jest prosty według Mnie. Kupiłem takie końcówki drążka: https://allegro.pl/oferta/lemforder-kon ... 5738790115 i mam nadzieję, że będą pasowały. Sklep po numerze VIN również potwierdził, ze będą dobre.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2133
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt sty 14, 2022 21:48

Proponowałbym ci sprawdzić czy sam drążek też już nie jest wybity. Tylko to ciężko sprawdzić bez podnośnika albo kanału. Jakbyś miał kogoś do pomocy, to skręcić koła do końca w jedną stronę (tak żeby drążek po tej którą chcesz sprawdzać maksymalnie się wysunął), potem ściskasz palcami osłonę na przekładni (tą harmonijkę) i musisz wyczuć pod palcami przegub drążka kierowniczego. Musisz jakby dotykać tej kuli która jest w siedzisku. Potem druga osoba robi delikatne ruchy kierownicą lewo-prawo. Powinieneś pod palcami (nawet przez tą osłonę) czuć czy ta kulka się przemieszcza względem siedziska czy nie. Jak czujesz lekkie tyknięcia, to masz wybity też drążek. Trochę ciężko to opisać tak "zdalnie" ale jeśli grzebiesz przy autach i potrafisz wychwycić luz np. na gałce, to to powinieneś też wyłapać.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » ndz sty 16, 2022 21:14

Witam kącik :) dawno mnie tutaj nie było. Mój Golf co prawda sprzedany, ale potrzebuję zakupić część do tatowego.

Wszystkie osłony pod silnik (chodzi mi o to główną, nie boczne) w MK4 były takie same? bo potrzebuję zakupić do 1.4 benzin :hmm:

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 889
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz sty 16, 2022 21:22

No witamy :)

Środkowa do wszystkich benzyn FWD jest jedna: 1J0825237R
Wersje z 4Motion miały inną: 1J0825237P


Obrazek

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » ndz sty 16, 2022 21:56

mat06 pisze:
ndz sty 16, 2022 21:22
Środkowa do wszystkich benzyn FWD jest jedna: 1J0825237R
Łooo dziękówa! nie mogłem tego znaleźć :kac: dawno już nic do Volkswagenów nie kupowałem :los2:
Zamówiona już jakaś najtańsza używka :okej:


Obrazek

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 889
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz sty 16, 2022 22:08

Paviarotti pisze:
ndz sty 16, 2022 21:56
mat06 pisze:
ndz sty 16, 2022 21:22
Środkowa do wszystkich benzyn FWD jest jedna: 1J0825237R
Łooo dziękówa! nie mogłem tego znaleźć :kac: dawno już nic do Volkswagenów nie kupowałem :los2:
Zamówiona już jakaś najtańsza używka :okej:
No i spoko, używka będzie dużo bardziej wytrzymała niż nowy zamiennik. Byle była w dobrym stanie i miała kompletne zaczepy, bo ostatnio jest z tym coraz ciężej ;)
VAGi mają to do siebie, że jeśli chodzi o łatwość wyszukiwania części, dostępność katalogów, diagnostykę, to nie ma z tym żadnych problemów :bajer:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości