Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Vwolf86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt paź 08, 2021 22:23

Qto pisze:
pt paź 08, 2021 17:40
Czyli problem leży w prawym lusterku. Próbowałeś różnych kombinacji podłączenia kabelkow przy samym silniczku?

Podświetlenie...ja bym dał pod kabelki czerwono/niebieski i niebiesko/szary, obydwa znajdziesz we wtyczce w lewym górnym słupku A na wsyokosci deski - sa to kabelki idące do podsufitki.
Tak. Są tam 3 kabelki od sterowania:
Niebieski
Niebiesko granatowy
Granatowy

Wiem która wtyczka. T8.
T8/2 szaroniebieski
T8/5 czerwononiebieski



Vwolf86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » sob paź 09, 2021 19:30

Qto pisze:
pt paź 08, 2021 17:40
Czyli problem leży w prawym lusterku. Próbowałeś różnych kombinacji podłączenia kabelkow przy samym silniczku?

Podświetlenie...ja bym dał pod kabelki czerwono/niebieski i niebiesko/szary, obydwa znajdziesz we wtyczce w lewym górnym słupku A na wsyokosci deski - sa to kabelki idące do podsufitki.
Próbowałem kombinacji niebieski i granatowy zamieniłem pinami, środkowy dwu kolorowy zostawiłem bez zmian. Bo mocowanie silniczkow w dużym lustrze jest odwrotne niż w lewym. W małym lusterku są tak samo mocowania jak w lewym.

Lampki tak podłączyłem i dzialają.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2104
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz paź 10, 2021 10:52

Vwolf86 pisze:
pt paź 08, 2021 17:13
Teraz mi powiedz, jak masz przełączone sterowanie na lewe lusterko (joystick przekręcony na lewe lustro), to jak ruszasz Joystickiem w lewo, to rozumiem że lewe lustro idzie na zewnątrz samochodu, a prawe do wewnątrz? (i odwrotnie jak dasz Joystick w prawo).

Tak właśnie działa. A jak Joy dam na prawe lusterko to góra dół okej, a poziom odwrotny
Jak działa sterowanie jak przełączysz na samo prawe lustro? Nie przypadkiem też odwrotnie?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Vwolf86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz paź 10, 2021 15:45

sebekgolf pisze:
ndz paź 10, 2021 10:52
Vwolf86 pisze:
pt paź 08, 2021 17:13
Teraz mi powiedz, jak masz przełączone sterowanie na lewe lusterko (joystick przekręcony na lewe lustro), to jak ruszasz Joystickiem w lewo, to rozumiem że lewe lustro idzie na zewnątrz samochodu, a prawe do wewnątrz? (i odwrotnie jak dasz Joystick w prawo).

Tak właśnie działa. A jak Joy dam na prawe lusterko to góra dół okej, a poziom odwrotny
Jak działa sterowanie jak przełączysz na samo prawe lustro? Nie przypadkiem też odwrotnie?
Jak ustewiam joyem lewe lusterk to obydwa pracują tak samo.
Jak dam przełącznik na prawe to tylko ono się rusza. Ale Góra/dół działa poprawnie a jak dam Joy na lewo to szkło idzie w prawo od środka auta, a jak Joy daje w prawo to szkło idzie do wewnątrz auta.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2104
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz paź 10, 2021 17:23

Sprawdzę w środę/czwartek jak to w moim jest, bo już zgłupiałem. Ogólnie jak masz na lewe, to wtedy góra/dół pracują tak samo, natomiast w poziomie albo oba powinny iść na zewnątrz, albo do wewnątrz. Natomiast sprawdzę do pewności jak jest u mnie, jak przełączę na samo prawe lustro i ci napiszę.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt paź 12, 2021 21:24

Panowie walczę z niedziałającym silniczkiem tylnej wycieraczki. Silniczek podłączony na krótko pod aku działa, sprawdziłem czy do kostki w słupku c dochodzi prąd zwykłym probnikiem napięcia takim z kabelkiem i niestety prądu brak, żarówka się nie zawiesiła. Czy to oznacza manetke do wymiany?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19289
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr paź 13, 2021 12:19

Masz napięcie na kabelku czerno/brązowym?
Co się dzieje jak masz manetkę w pozycji tylnego spryskiwacza?



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr paź 13, 2021 13:43

Qto pisze:
śr paź 13, 2021 12:19
Masz napięcie na kabelku czerno/brązowym?
Co się dzieje jak masz manetkę w pozycji tylnego spryskiwacza?
Masz na myśli pozycje manetki gdy ja przytrzymuję i uruchamia się spryskiwaczy? Jeśli tak to wtedy działa spryskiwacz tylnej wycieraczki.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2104
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr paź 13, 2021 16:28

Sprawdź kable na przepuście przy zawiasie. Pewnie zasilanie się przełamało. Może jeszcze głupie pytanie, ale najbardziej oczywiste rzeczy się najrzadziej sprawdza. Bezpiecznik sprawdziłeś?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr paź 13, 2021 16:43

sebekgolf pisze:
śr paź 13, 2021 16:28
Sprawdź kable na przepuście przy zawiasie. Pewnie zasilanie się przełamało. Może jeszcze głupie pytanie, ale najbardziej oczywiste rzeczy się najrzadziej sprawdza. Bezpiecznik sprawdziłeś?
Ja sprawdzałem czy dochodzi prąd do kostki, która się łączy z wtyczką w słupku C i już tam nie ma prądu, to nie będzie problem z przelotką w klapie. Jeśli mówisz o bezpieczniku wycieraczek, który jest również odpowiedzialny za przednie wycieraczki to tak jest on sprawny, bo musiałem go wymienić jak zrobiło się to zwarcie. Chyba, że wycieraczka tył ma osobny bezpiecznik?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2104
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr paź 13, 2021 20:21

Mogę się mylić ale tylna miała chyba osobny bezpiecznik jak mnie pamięć nie myli.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19289
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr paź 13, 2021 20:48

Do wycieraczki dochodzą cztery kabelki...nie napisałeś które sprawdzałeś. Ja pytałem o czarno brązowy bo to jest zasilanie z bezpiecznika nr 27. Pozostałe kabelki to masa i dwa idące z manetki...Ale te same dwa kabelki idą także do pompki i jeden z nich do przekaźnika także potencjały na nich zmieniają się w zależności od tego czy włączamy przedni spryskiwacz, tylny czy tylna wycieraczkę



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr paź 13, 2021 23:23

Panowie nie było tematu, sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki i okazało się, że ten od tylnej wycieraczki był przepalony :blush: , a dam sobie głowę urwać, że go sprawdzałem i dlatego podłączałem silniczek na krótko pod aku :rozpacz:. No nic tylko jestem ciekaw czemu, ktoś dał tam bezpiecznik 15A, a ma być 10A.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19289
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw paź 14, 2021 18:13

Niektóre źródła podają 10 a niektóre 15A dla tego bezpiecznika...dobrze że w ogóle to sprawdziłeś.

Kiedyś był tu as który rozebral wiazkę od tylnych lamp aż do słupka A bo pozycje z tyłu nie działały. Na końcu wymienił przepalone żarówki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości