Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt wrz 17, 2021 16:06

Qto pisze:
pt wrz 17, 2021 12:54
Po 2001r był jeden czujnik więcej

Mam dwa czujniki temp. Na podszybiu - klima manual. i w zderzaku- ten obsługuje licznik ful FIS napewno. Czujnik na rurce od klimy jest 3 pinowy u mnie. Podobno były jeszcze 2 pinowe?

Mam całą instalacje od klimatronic. Wyłuskalem same kable z kostkami od klimy z instalacji z innego auta. Niepotrzebne kable poodcinalem. Także wiem gdzie kazdy kabel idzie i który pin. Tylko pytam czy coś trzeba w tym układzie odłączyć czy zmostkowac przy klimie manual.?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt wrz 17, 2021 16:24

Podeślij email to ci wyślę schemat z klimy manualnej i trochę innych schematów w jednym pdf. Musiałbyś potem odszukać jeszcze schemat do climatronica (wersja którą chcesz założyć) i porównać połączenia. Jakbyś miał problem zaleźć to daj znać na PW. Postaram się zrobic zrzut z autodaty.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt wrz 17, 2021 19:56

T12 i t10 to jeszcze inna historia niż pisałem wcześniej...to było przed majem 99, wtedy weszły wtyczki t17 i t12...później były jeszcze dwie zmiany...W maju 01 i maju 02. Jedna z tych zmian opisałem wyżej, nie wiem pamiętam co było w drugiej...to tak w skrócie.



deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: deskjet » pt wrz 17, 2021 22:29

Cześć
Po zmianie amortyzatorów z przodu trzeba robić geometrię czy nie? Jedni twierdzą że trzeba bo kąt się zmieni, inni mówią że w MK4 amorek jest na sztywno mocowany i nic się nie zmieni


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » sob wrz 18, 2021 09:52

deskjet pisze:
pt wrz 17, 2021 22:29
Cześć
Po zmianie amortyzatorów z przodu trzeba robić geometrię czy nie? Jedni twierdzą że trzeba bo kąt się zmieni, inni mówią że w MK4 amorek jest na sztywno mocowany i nic się nie zmieni
Jak sam amorek ci się udało odkręcić i wyciągnąć to nie trzeba.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob wrz 18, 2021 16:05

Panowie czy wszystkie czterołapy mają takie same wahacze przednie czy np S3 czy r32 mają inne?



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » sob wrz 18, 2021 19:22

Qto pisze:
sob wrz 18, 2021 16:05
Panowie czy wszystkie czterołapy mają takie same wahacze przednie czy np S3 czy r32 mają inne?
Ja widziałem odlewy żeliwne do r32


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3224
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: maj0nez » sob wrz 18, 2021 22:55

S3 ma żeliwne.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz wrz 19, 2021 05:33

Qto pisze:
sob wrz 18, 2021 16:05
Panowie czy wszystkie czterołapy mają takie same wahacze przednie czy np S3 czy r32 mają inne?
Piasta S3 się różniła od mojej seryjnej 2.8
R32 ma chyba taką samą jak S3. Lepiej zawieszenie można ustawić do upalania.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz wrz 19, 2021 11:32

Te żeliwne wachacze są takie same wymiarowo jak stalowe?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz wrz 19, 2021 13:20

Z S3 do FWD podejdzie na pewno (mam u siebie wsadzony). Problem możesz mieć z łącznikami stabilizatora. Jeśli masz mocowane do lagi amortyzatora to spoko, jeśli do samego wahacza, to będziesz musiał dorobić gwint żeby chwycić łącznik. Ale da się to zrobić. Jest odlew na wahaczu który da się nawiercić i nagwintować.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn wrz 20, 2021 09:52

sebekgolf pisze:
ndz wrz 19, 2021 13:20
Z S3 do FWD podejdzie na pewno (mam u siebie wsadzony). Problem możesz mieć z łącznikami stabilizatora. Jeśli masz mocowane do lagi amortyzatora to spoko, jeśli do samego wahacza, to będziesz musiał dorobić gwint żeby chwycić łącznik. Ale da się to zrobić. Jest odlew na wahaczu który da się nawiercić i nagwintować.
To jaki mcpherson założyć? Z Fabii? One mają napewno mocowania do stabi i to na obu stronach.

Ps dzięki za mail.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn wrz 20, 2021 10:48

Tzn ja pisałem w odniesieniu do wahaczy z S3 (nie cały McPherson bo go wkładać nie chciałem, mam wsadzony gwint z KW). Na pewno wahacze z S3 masz sztywniejsze bo to "kawałek" staliwa jednak jest. Do tego sworznie też są mocniejsze. Nie ma większego problemu żeby tam dorobić to mocowanie na zwykły stabilizator.

Rzuć sobie okiem na ten wahacz: 8N0407158 Ma on taki odlew odstający w kształcie jakby wałka. Go nawiercasz, gwintujesz i do niego możesz bez problemu wkręcić łącznik stabilizatora (jeśli nie masz wersji stabilizatora z łącznikami montowanymi do amortyzatora, bo niektóre na to pozwalają).

Natomiast wracając do McPhersona z S3, to najprawdopodobniej siądzie (piszę najprawdopodobniej, bo osobiście tego nie wkładałem). To jest praktycznie ta sama płyta podłogowa co MK4 więc nie sądzę aby kielichy były inne, a wahacze pasują zamiennie na pewno (przynajmniej w FWD - to akurat sprawdziłem osobiście).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » czw wrz 23, 2021 17:28

Cześć.
Panowie w zaciskach z tyłu te prowadnice to jak mają być założone, tzn która na dole a która na górze? Jedna prowadnica jest gładka a druga taka jakby "schodkowana".



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości