Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lip 15, 2021 10:19

Zbędne. To co robisz generalnie ma sens, ale głównie chodzi o to, aby odparować wilgoć z wymiennika klimy, który jest przed nagrzewnicą. Jeśli nagrzewnica byłaby by pierwsza na drodze powietrza, a później dopiero skraplacz, miałoby to sens. Jednak wtedy nie działałoby tak dobrze (z punktu widzenia fizyki) osuszanie kabiny (czy odparowanie szyb).

Co do smrodu, to serwis raz w roku klimy wystarcza (w sensie usuwania grzybów, pleśni itd) ale pod warunkiem, że stosujesz odpowiednie środki. Nie ma się co łudzić, że jakimś psikaczem za 10zł ze sklepu oczyścisz system.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 421
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: flatron1984 » czw lip 15, 2021 10:40

Ogólnie z klimą tj z nieprzyjemnymi zapachami nie mam problemu. Raz na 2-3 lata robię ozonowanie, a co roku odkręcam zaślepkę pod schowkiem i zapodaję bezpośrednio na parownik Wurth'a.
W drugim aucie którym jeździ ojciec w zeszłym roku zaczął się pojawiać nieprzyjemny zapach po włączeniu klimy, nie miałem Wurth'a więc podjechałem do marketu i kupiłem specyfik Autolandu do czyszczenia klimy za kilkanaście złotych. Nie jest to pianka tylko takie coś płynne, podobne do specyfiku Wurth. Też bezpośrednio na parownik psikałem i muszę przyznać że zdało to egzamin, a dużo tańsze od Wurth'a


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lip 15, 2021 12:18

Czy to ozonowanie aż tyle daje to nie wiem. Ja przy serwisie klimy wpuszczam do obiegu środek na bazie alkoholu izopropylowego i powiem szczerze że na prawdę zaszczurzona klima (jedno z aut które kiedyś kupiłem) przestała śmierdzieć i problemy zniknęły. A standardowe ozonowania, psikania jakimiś środkami w spray w dolot obiegu nie pomagały ( przy czym w tym aucie nie ma za bardzo dostępu do parownika)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lip 19, 2021 12:38

Zapomniałem dopytać, czy mogę jakiś czas jeździć z takim strzelającym łożyskiem McPhersona? Jakiś czas już tak jeżdżę, może ze 2 tygodnie. Aktualnie golf stoi w warsztacie na serwisie klimatyzacji, potem go odbieram i muszę jechać w trasę około 800 km po czym dopiero oddam auto na inny warsztat gdzie wymienią mi reduktor i zajmą się łożyskiem.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt lip 20, 2021 13:45

Jak łożysko całkiem się wysypie to za daleko nie zajedziesz...



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lip 20, 2021 23:19

Jest jeszcze jeden temat. Jak to łożysko nie pracuje (zacina się albo zatnie całkiem) to przy każdym skręcie kierownicą obciążasz dodatkowo sprężynę ponieważ nie działa na nią już tylko siła ściskająca ale również siły które raz będą powodowały jej zwijanie a raz rozwijanie. To może doprowadzić do pęknięcia sprężyny.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr lip 21, 2021 16:36

Umówiłem się na piątek rano na wymianę łożysk w warsztacie i zobowiazali się to zrobić do końca dnia. Jednak Pan, który odebrał telefon przekonywał mnie, że nie da się wymienić łożyska bez późniejszego ustawiania zbieżności. Z tego co wiem, to można to tak wymienić bez konieczności późniejszego ustawiania geometrii czy się mylę?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr lip 21, 2021 22:26

To zależy. Jak będzie wymieniał samo łożysko i bardzo by się postarał, to da się tego uniknąć. Ja jednak od razu wymieniłbym gumy w których siedzi łożysko, a te pewnie już są wygniecione i po włożeniu nowych, kąty delikatnie mogą się rozjechać (w zależności od tego, w jakim stanie są stare i kiedy była robiona zbieżność).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » śr lip 21, 2021 23:05

Cyknij zdjęcie tego łożyska bo jestem ciekawy. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z zatartym łożyskiem amora w 4.
Co do wymiany to jak najbardziej możliwa bez demontażu całej kolumny. Ostatnio podnosiłem przód w G4 o 10mm bez demontowania amortyzatorów, po operacji żadnej zmiany w geometrii.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lip 22, 2021 21:43

Zdjęcia nie zrobię bo wymieniałem to z jakieś 4 lata temu przy okazji wkładania gwintu.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » ndz lip 25, 2021 15:23

Koledzy linki ręcznego do Golfa HB są takie same niezależnie od wersji silnikowej lub roku produkcji?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz lip 25, 2021 19:41

W FWD na pewno, nie wiem jak w 4-motion.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: jmw » czw lip 29, 2021 16:52

Golf IV, 1,6 BCB, przebieg 210kkm, padła czwarta tzw. fajkocewka.
Wsadzone nowe, jak widać niżej. Wyprodukowane u majfriendów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » czw lip 29, 2021 18:08

jmw pisze:
czw lip 29, 2021 16:52
Golf IV, 1,6 BCB, przebieg 210kkm, padła czwarta tzw. fajkocewka.
Wsadzone nowe, jak widać niżej. Wyprodukowane u majfriendów.
Na Delphi zbyt dlugo nie pojeździsz. Lepiej byłoby kupić Beru albo NGK.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości