Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr cze 09, 2021 00:12

Jaki olej lepszy Motul czy vavoline, a może nie warto przepłacać i zwykły elf?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7336
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » śr cze 09, 2021 00:57

Każdy, który spełnia normę dla Twojego silnika. Ważne, żeby wymieniać max co 10-12 tys lub co roku jeśli nie robisz takich przebiegów. Ja do swojego leję Gulf-a zgodnego z normą i jest ok.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2030
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr cze 09, 2021 15:52

Z tańszych masz np. Fuchsa. Nawet Orlen obecnie ma oleje z normą 504.00 czy 507.00


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr cze 09, 2021 18:07

Staram się wymieniać co max 12/13 tyś, ale teraz już mam 15 tyś i muszę wymienić. Cały czas lalem elfa i trochę pobiera oleju i myślałem nad czymś lepszym, bo elf jakoś nie jest polecany



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2030
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr cze 09, 2021 18:27

Oba są dobre. Ale nad zastanawianiem się który jest lepszy, skupiłbym się nad znalezieniem oficjalnego dystrybutora. Ja kupę lat jeździłem na Valvoline (z resztą do tej pory część moich aut na ichniejszych olejach jeździ). Natomiast w przypadku dwóch moich samochodów zmieniłem olej na Millersa. Kupowany zawsze u oficjalnego dystrybutora (i jest wtedy drożej niż na portalach aukcyjnych) natomiast mam pewność że mam olej, który zakupiłem. Różnica jest taka, że jak wcześniej V8 do której wchodzi ponad 8 litrów oleju po zrobieniu 15tyś km miała olej ciemny, tak teraz kolor oleju tylko delikatnie ciemnieje ale jest dalej przezroczysty. No i auto przestało pobierać olej (BFM ma do tego tendencję). Tylko koszt wymiany oleju poraża, a jak bywało że wymieniało się go co miesiąc, to ciągnęło po kieszeni.

ASZ-tem też latam na ich olejach, przy czym silnik podkręcony na 230KM. Co mogę powiedzieć. Wałek rozrządu wymieniony na nowy OE jakieś 100tyś km temu, szklanki wzmacniane też komplet nowych założony wtedy został. Zaglądałem pod pokrywę jakieś 20tyś km temu (czyli po przejechaniu około 80tyś na nowym wałku i szklankach). Zużycia brak. Tak informacyjnie tylko dodam, że do PD leje się klasę 505.01 bądź wyższą (czyli np. 504.00 bądź 507.0X) a nie 505.00 właśnie z powodu wałka rozrządu. Żeby się nie wycierał. Reszta tego silnika to jeden kit, będzie latać nawet na półsyntetyku niespełniającym w/w normy.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » pt cze 11, 2021 16:55

sebekgolf pisze:
liteon0 pisze:
pn cze 07, 2021 20:20
Co ile trzeba robić przegląd (sprawdzanie czynnika) klimatyzacji? W 2018 lub w 2019 wymieniałem rurkę bo się przetarła, przy okazji osuszacz, oringi. Czynnik i olej został uzupełniony. Klimatyzacja do tej pory działa bez zarzutu, tylko słyszałem, że po jakimś czasie czynnik sam wyparowuje i może się uszkodzić sprężarka. No ale chyba jak czynnika jest za mało jest za małe ciśnienie to sprężarka się nie załączy?
Co roku najlepiej. To że sprężarka chodzi, nie oznacza, że czynnika jest tyle ile powinno. Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego doprowadzi do wyłączenia sprężarki kiedy jest już go na prawdę mało. Pamiętaj o tym, że olej smarujący sprężarkę krąży po całym układzie niesiony przez czynnik chłodzący. Im go mniej, tym bardziej transport oleju jest utrudniony i dodatkowo temperatura jego pracy również nie odpowiada tej, która powinna być.
Ja robiłem serwis klimy w czerwcu 2017r. Dzisiaj postanowiłem podjechać i uzupełnić czynnik. Okazało się że nie było źle, po 4 latach w układzie zostało 620g czynnika.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19269
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 11, 2021 18:00

Ja robiłem klimę w tamtym roku, gość mówi że nabije mi 50g więcej to będzie na dłużej...za tydzień przywalilo 35stopni, jechałem trasę 1500km i jak się zatrzymywałem to rozłączało klimę... nie aprawdzalem VCDS bo nie mialem czasu ale wydaje mi sie ze było za wysokie ciśnienie w układzie :chytry:

Sebek tak, ta mała mam...wchodzi P&P więc nie chciałem czegoś innego kombinować. Dwie takie z mk5 upchnąć to jedno...Ale jeszcze je zasilić...Ja mam altek 220A

Kojarzy ktoś czy taki altek wejdzie do 2.5TDI V6? Wymiana altka w tym to dramat a nie chciałbym 2x robić :grrr: A6 C5



xlukasz12345x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:44
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: xlukasz12345x » ndz cze 13, 2021 13:12

Witam mam polo 1.4 16v kod silnika bby 2003r , mam pytanie czy też tak macie że jak stoicie przed autem to silnik z lewej strony jest wyżej niż z prawej ? Zauważyłem że lewa strona jest wyżej od prawej i nie wiem czy to normalne zjawisko ? Widać to jak się sciagnie ta osłonę plastikową i widać tak jakby silnik był krzywo zamontowany , też tak macie ? Proszę o radę



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2030
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz cze 13, 2021 20:37

Qto pisze:
pt cze 11, 2021 18:00
Ja robiłem klimę w tamtym roku, gość mówi że nabije mi 50g więcej to będzie na dłużej...za tydzień przywalilo 35stopni, jechałem trasę 1500km i jak się zatrzymywałem to rozłączało klimę... nie aprawdzalem VCDS bo nie mialem czasu ale wydaje mi sie ze było za wysokie ciśnienie w układzie :chytry:

Sebek tak, ta mała mam...wchodzi P&P więc nie chciałem czegoś innego kombinować. Dwie takie z mk5 upchnąć to jedno...Ale jeszcze je zasilić...Ja mam altek 220A

Kojarzy ktoś czy taki altek wejdzie do 2.5TDI V6? Wymiana altka w tym to dramat a nie chciałbym 2x robić :grrr: A6 C5

Przypomnij mi się końcem tygodnia (w okolicy czwartku, telefon jeśli dobrze pamiętam masz). Pojadę do kumpla co od czasu do czasu audicę z takim serduchem serwisuje, może będzie w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

xlukasz12345x pisze:
ndz cze 13, 2021 13:12
Witam mam polo 1.4 16v kod silnika bby 2003r , mam pytanie czy też tak macie że jak stoicie przed autem to silnik z lewej strony jest wyżej niż z prawej ? Zauważyłem że lewa strona jest wyżej od prawej i nie wiem czy to normalne zjawisko ? Widać to jak się sciagnie ta osłonę plastikową i widać tak jakby silnik był krzywo zamontowany , też tak macie ? Proszę o radę
Tak jest w tym aucie i to nie tylko z silnikiem BBY


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn cze 14, 2021 00:39

Na dniach będę kupował olej, wybór padł na motula 8100 x-czas norma vw 502 00/ 505 00, ale zastanawiam się nad płukaniem silnika, ale mam trochę obawy. Mój benzyniak apk ma ponad 265 tyś przebiegu, a pewnie ponad 300 tyś jak nie lepiej i chlapnie trochę oleju. Zasadnicze pytanie płukac czy nie? Użyć do tego przeznaczonych preparatów czy nie ma sensu przepłacać i zwykła nafta lub olej napędowy będzie równie dobry dolaniu do oleju, żeby pochodził z 10 minut?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2030
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn cze 14, 2021 11:56

Ja to bym spuścił oleju trochę i nalał z litr ATF. Najtańsza płukanka. Tylko sobie sprawdź po chwili pracy czy się pienić nie zaczyna (jakby nie dochodziło do mieszania się olejów i będzie się pieniło, to przerwij operację). A jak chcesz płukankę to masz np. Liqui Moly.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn cze 14, 2021 12:24

sebekgolf pisze:
pn cze 14, 2021 11:56
Ja to bym spuścił oleju trochę i nalał z litr ATF. Najtańsza płukanka. Tylko sobie sprawdź po chwili pracy czy się pienić nie zaczyna (jakby nie dochodziło do mieszania się olejów i będzie się pieniło, to przerwij operację). A jak chcesz płukankę to masz np. Liqui Moly.
Masz na myśli olej przekładniowy, żeby wlać do silnika? On też działa jak płukanka?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2030
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn cze 14, 2021 12:49

Dokładnie tak. ATF jest silnie czyszczący.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości