Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19042
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 06, 2019 22:48

Qto pisze:
pn lis 12, 2018 21:43
Mam natomiast kolejny problem...czasami nie działa centralny z pilota. Po prostu...raz działa raz nie...im zimniej tym częściej nie działa. Jakieś pomysły?
Ja próbuję to połączyć z drugą usterką jaka czasami się zdarza...a więc bywa tyk, że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie zapala się oświetlenie wnętrza. Nie wiem jednak gdzie szukać wspólnego mianownika tych dwóch usterek. Komfort sygnał ze stacyjki dostaje po CAN...stacyjka jest nowa, kostka stacyjki też...jednak nie chodzi tu "plusy" które pojawiają się na zapłonie bo kiedy jest włączony zapłon to normalnie nie działa central i zamykanie/otwieranie szyb z pilota...a u mnie szyby działają zawsze bezproblemowo więc "plus po stacyjce" musi znikać prawidłowo. Także coś z komunikacją komfortu...z licznikiem? ...ale co?
Wiem, że awaria zamka kierowcy może skutkować podobnym problemem z centralnym zamkiem...ale już nie z brakiem oświetlenia po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Dodatkowo były błąd w komforcie... U mnie błędów brak a każde otwarcie którychkolwiek drzwi zawsze jest prawidłowo sygnalizowane na FISie i zapala oświetlenie wnętrza. Dlatego problem zamków raczej odrzucam...
Trochę z problemem powalczyłem...wymieniłem końcówki kabelków wchodzących do wtyczki licznika i posprawdzałem przejścia na kabelkach...z tymi przejściami dziwna historia. Wypiąłem wtyczkę z komfortu i wtyczkę ze słupka A kierowcy (nie wiem dlaczego nie zrobiłem tego z wtyczką licznika :banghead: ...ale zrobię to)...no i sprawdzam. Do sprawdzenia dwa kabelki więc przykładam sondę do kabelka numer 1 we wtyczce komfortu...drugą sondę do tego samego kabelka we wtyczce na słupku A - przejście jest...czyli git. Natomiast dziwne rzeczy się dzieją kiedy sprawdzam drugi kabelek...przykładam sondę do kabelka 2 we wtyczce komfortu i drugą sondę do tego samego kabelka we wtyczce na słupku A - przejście jest...ale kiedy drugą sondę (przy słupku) przykładam do kabelka 1 to przejście też jest - czyli zwarcie pomiędzy dwoma kabelkami. Jednak kiedy przy wtyczce komfortu sprawdzam kabelek nr 1 to ma on przejście tylko z jednym kabelkiem przy wtyczce na słupku. Przecież to qfa niemożliwe żeby w jedną stronę zwarcie było a w drugą nie :kac: ...ale sprawdzałem 10x i za każdym razem taki sam wynik :panna:
Wykonam jeszcze ten sam test, na tych samych wtyczkach...tylko odepnę licznik podczas testu - może on robi zamieszanie... Nie mam innego licznika pod ręką żeby sprawdzić czy na innym będzie wsio ok. Dziwnym przypadkiem za każdym razem demontażu/montażu licznika centralny przez chwilę działa...i zawsze myślę że w końcu się udało...i zawsze następnego dnia problem powraca.
Dodatkowo wyczaiłem że w CANgateway (czyli w liczniku) wywala błąd czujnika kąta skrętu...a ten jest połączony CANem. Jednak błąd nigdy się nie pojawił w sterowniku ABS/ESP :grrr:

Przy okazji że spędziłem sporo czasu z laptopem w aucie...włączyłem immo, które było wyłączone od zakupu swapa (dokładnie dwa lata)...i wyczaiłem też że sterownik EDC15 zapisuje przebieg :bigok:


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1820
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn sty 07, 2019 20:59

Panie, a co to za kable próbujesz "przedzwonić " ? Czytając o tych perypetiach przychodzą mi 2 rzeczy do głowy :
- wsadzona dioda w obwód
- kondensator po drodze ( a to mogłoby pasować do licznika)

Za co mają odpowiadać te kable które sprawdzasz?

No a EDC15 zapisuje przebieg, wie o tym każdy szanujący się handlarz przekraczający naszą zachodnią granicę :los2:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19042
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn sty 07, 2019 22:11

przewody od CAN...instalacja nie dłubana...wyciągnąłem kompletną z dawcy i wsadziłem do mnie bez cięcia. Muszę ten licznik sprawdzić...w kwietniu będę miał inny licznik na podmianę to sprawdzę czy na nim zadziała.
O przebiegu w EDC15 słyszałem...ale tak samo słyszałem że nie zapisuje :crazy: Teraz sam sprawdziłem...i zapisuje :bigok:

PS testy opon prawie zakończone...niestety ostatnia faza się przedłuża bo przy okazji ostatniej zmiany opon wymyśliłem że wypoleruję felgi :los2:

edit: zapomniałem wczoraj dodać, że podmieniałem komforty...wrzuciłem dwa angliki o takich samych numerach i nawet nie widziały pilotów. Co ciekawe jak wróciłem do mojego komfortu, to wyświetlanie otwartych drzwi na liczniku zostało z komfortu angielskiego :los2: Nie wiem dlaczego czasami te liczniki się gubią i trzeba im odłączyć zasilanie aby wszystko było jak ma być :banghead: Z niektórymi zmianami w eepromie jest podobnie...


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1210
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » wt sty 08, 2019 10:15

[quote
O przebiegu w EDC15 słyszałem...ale tak samo słyszałem że nie zapisuje :crazy: Teraz sam sprawdziłem...i zapisuje :
[/quote]

Nie wszystkie zapisują.



kris0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw paź 18, 2012 16:51

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kris0 » śr sty 09, 2019 11:16

Panowie czy jest możliwość wrzucenia licznika z Audi TT mk1 do Golfa IV? Da się to jakoś przełożyć? Albo wrzucić same obudowy z TT do licznika z Golfa, ktoś widział coś podobnego?



dany_47
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 925
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » śr sty 09, 2019 14:05

Koledzy, którzy mają xenon BOSCH'a.
Pytanie.

Ostatnio zauważyłem, że prawa lampa po odpaleniu silnika zjeżdża mi bardzo mocno w dół. Jak zgasze auto i odpale znów, to słyszę, że silniczek kręci ją długo do góry i jak odpalę światła to dopiero wtedy mam światła równo ustawione.

Podpowie ktoś czemu by się tak działo?


MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

POSZUKIWANIA MK6 R

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt sty 18, 2019 17:00

Hej, ori osłona pod silnik pasuje z diesla do benzyny?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19042
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt sty 18, 2019 17:11

Pasuje...ale nie próbuj takich kombinacji bo możesz auto spalić. Chyba że stalowa osłona


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt sty 18, 2019 20:27

Czemu mogę auto spalić?



dany_47
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 925
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt sty 18, 2019 22:59

Bo osłona będzie dotykać wydechu.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

POSZUKIWANIA MK6 R

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19042
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt sty 18, 2019 23:07

Jak wiadomo w VAGu...w blokach pomiarowych licznika można podejrzeć ilość paliwa w baku. Czy wie ktoś czy...i jeśli tak, to jak i gdzie w eepromie można zmienić wartości dla danych rezystancji? Licznik 46C. Nie byłby to jakiś wielki problem ale jak mam zatankowane pod korek to pokazuje mi 53l i trochę drażni oko (mam tą wartość wyświetlaną na FISie) kiedy wszystkie źródła mówią o pojemności baku 55l. Niby szczegół...ale nie podoba mi się to :jezor:


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

Awatar użytkownika
mat06
-
-
Posty: 434
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt sty 18, 2019 23:39

Masz HypeFISa, czy jakiś inny wynalazek? :bajer:

Sam nigdy się z tym nie bawiłem, ale znalazłem coś takiego:
The VAG-COM allows you to adjust the position of the needle an amount equal to 2 liters of fuel in either direction (+/-) of it's normal factory setting. To do this, do the following:
1. Select ADAPTATION (-10-) on the main screen of the Instrument Cluster control module.
2. In the CHANNEL box, enter 30 and then click on READ. This will display the stored value for the fuel gauge calibration and normally should be 128. You may enter a value from 120 to 136. Each number corresponds to a 1 ohm adjustment of the fuel level sender output and corresponds to 1/4 of a liter. You can use the UP and DOWN buttons to adjust the number while you watch the gauge needle move. If you're doing it the proper way, then adjust the needle until it lines up perfectly with the red mark on the gauge.
3. Click on SAVE. The new setting is now being used.
That's about it. If you mess something up and want to go back to the original setting, it's 128.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19042
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob sty 19, 2019 00:08

Mam HF. Zapomniałem napisać...po zmianie wartości w adaptacji z domyślnego 128 na max dopuszczalną wartość nic się nie zmienia dla odczytu ilości paliwa...jeśli zmienię wartość na minimalną to ilość paliwa idzie w dół - 51l. Także tylko eeprom pozostaje...

Jak mi trochę paliwa zejdzie, to sprawdzę czy działa ta adaptacja w górę dla mniejszej ilości zupy. Bo wygląda to tak jakby maksymalna ilość wynosiła 53l i koniec...


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob sty 19, 2019 01:54

dany_47 pisze:
pt sty 18, 2019 22:59
Bo osłona będzie dotykać wydechu.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Ok, czyli nie ma sensu bawić się w osłonę z diesla do benzyny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości