Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » pt kwie 13, 2018 21:18

Czyli te lekkie iskrzenie kabli nie jest w tym wypadku problemem takiej pracy silnika? A możesz mi wytłumaczyć czemu jeśli sonda jest walnięta, albo jakiś przewód, to odpięcie przepływomierza pomaga? Jak sprawdzić czy problemem na 100% jest sonda lambda?



dany_47
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt kwie 13, 2018 21:40

Napisze pw, nie będziemy śmiecic


MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

POSZUKIWANIA MK6 R

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1803
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob kwie 14, 2018 10:48

Co dalej nie zmienia faktu, że wypadają mu zapłony na garnkach i ma przebicie na kablach. Jeśli poprzednik jeździł z takimi oznakami dłuższy czas, to po prostu uśmiercił lambdę. Wg mnie dalej punktem wyjścia powinna być eliminacja wypadających zapłonów i iskrzenia na kablach. To nie powinno mieć kompletnie miejsca. Tym bardziej że jeździ na LPG, a tam stan układu zapłonowego ma o wiele większy wpływ na pracę silnika. Za sondę zabrałbym się w drugiej kolejności bo nawet z uwaloną lambdą silnik potrafi pracować normalnie, tyle że pali więcej niż powinien.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » sob kwie 14, 2018 16:05

Kable już zamówione nowe i w przyszłym tygodniu powinny być u mnie i je wymienię. A takie strzały, falowanie obrotów i szarpanie to w końcu wina kabli czy tej sondy? Jaką firmę sondy polecacie oprócz Boscha, co powiecie o Delphi, NGK czy Denso?



kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob kwie 14, 2018 18:59

Hej zbliża mi się termin wymiany oleju i przy okazji zerknąłem na miskę olejową. Zauważyłem, że przy korku spustowym są ślady oleju, tak jakby lekko z pod niego przeciekał olej. Zastanawiam się czy pod śrubą powinna być uszczelka, bo jak rok temu wymieniałem olej nie było jej. Z tego co pamiętam to w astrze h pod korkiem spustowym była jakaś uszczelka.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1390
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Zgorzelec/Wrocław

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob kwie 14, 2018 20:41

Miedziana podkładka bodajże jest na śrubie.



dany_47
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » sob kwie 14, 2018 21:56

Logiac, tylko i wyłącznie bosch.
Kewinpol, Garrison słusznie prawi. Miedziana podkładka powinna być


MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

POSZUKIWANIA MK6 R

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob kwie 14, 2018 23:16

To przy okazji wymiany oleju kupię taką podkładkę jakbym jej nie miał, a chyba nie mam skoro lekko olej się sączy przy śrubie. A wszystkie golfy IV miały takie same korki spustowe i te podkładki? Macie jakiegoś pewnego sprzedawce na Allegro, który sprzedaje ori oleje?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19020
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob kwie 14, 2018 23:37

na allegro się oleju nie kupuje...a ori korek z tego co pamiętam ma podkładkę której nie da się ściągnąć


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz kwie 15, 2018 00:40

Czyli lepiej kupić nowy ori korek spustowy z podkładką i będzie ok. Na allegro też pewnie są pewni sprzedawcy sklepy, którzy sprzedają ori olej.



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1140
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » ndz kwie 15, 2018 12:59

Nowe oryginalne korki z ASO nie mają podkładki miedzianej, tylko zwykłą podkładkę.

Panowie mam problem z otworzeniem maski w polo 9n, po pociągnięciu dźwigni maska odskakuje, nie mogę zwolnić tej blokady z pod maski, Wygląda jakby coś się zablokowało.. a nie chce nic na siłę robić żeby niczego nie połamać, jakieś rady ?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 15, 2018 15:55 przez piotrek233, łącznie zmieniany 1 raz.



kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz kwie 15, 2018 15:46

Zobaczyłem jaki numer ma śruba miski w 2.0 APK i jego oznaczenie to: N90813201 i śruba ma podkładkę i taką śrubę też kupię.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1803
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn kwie 16, 2018 08:32

Garrison pisze:
sob kwie 14, 2018 20:41
Miedziana podkładka bodajże jest na śrubie.

Nie miedziana a aluminiowa powinna zostać nałożona, bo miska jest aluminiowa. Przy zastosowaniu miedzianej będzie dochodziło do elektrokorozji miski olejowej na styku z uszczelką bo tworzy się ogniwo :bajer: To samo jak ludzie montują nowe podkładki miedziane pod przewody hamulcowe. Po kilku latach wżery w zaciskach w okolicy podkładki jak pole minowe po wybuchu.
logiac pisze:
sob kwie 14, 2018 16:05
Kable już zamówione nowe i w przyszłym tygodniu powinny być u mnie i je wymienię. A takie strzały, falowanie obrotów i szarpanie to w końcu wina kabli czy tej sondy? Jaką firmę sondy polecacie oprócz Boscha, co powiecie o Delphi, NGK czy Denso?

Strzały masz typowo od wpadających zapłonów a to za sobą pociąga też falowanie ( choć przyczyn falowania może być więcej). Zacznij od kabli, bo tu jest ewidentnie problem. Jak przestaną iskrzyć, to będziesz miał dopiero podstawę do dalszego drążenia problemu. Jak już wyeliminujesz wypadanie zapłonów, to wtedy będziesz obserwował co się dalej dzieje z silnikiem. Co do sondy lambda, sprawdź jeszcze kostki, bo bywają przypadki, kiedy pogarsza się styk w kostce i sonda też przestaje pracować, pomimo że jest sprawna. W Polówce mojej mamy tak kiedyś było. Okazało się że przykorodowały styki w kostce i nie było przejścia. Oczyściłem, zostały powleczone cyną i znowu działa bez wymiany sondy.

Usterki usuwaj po kolei, a nie wszystko na raz bo inaczej możesz wydać kupę kasy niepotrzebnie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

mich77bor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
Lokalizacja: DW

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mich77bor » pn kwie 16, 2018 14:39

sebekgolf pisze:
pn kwie 16, 2018 08:32

Nie miedziana a aluminiowa powinna zostać nałożona, bo miska jest aluminiowa. Przy zastosowaniu miedzianej będzie dochodziło do elektrokorozji miski olejowej na styku z uszczelką bo tworzy się ogniwo :bajer: To samo jak ludzie montują nowe podkładki miedziane pod przewody hamulcowe. Po kilku latach wżery w zaciskach w okolicy podkładki jak pole minowe po wybuchu.
Mi aluminiowe podkładki w zaciskach hamulcowych wytrzymały całe 3 lata i zniknęły. Dobrze, że przy wymianie kół zobaczyłem, że opona jest w płynie hamulcowym, bo chyba bym tego teraz nie pisał.


Sprzedam nową półkę nad radio

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości