[MK3 MATCH II]LEKKO POMODZONY AFN - prawie jak 20 Jahre :)

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn kwie 23, 2007 11:41

Ja zalałem tego STP, ale jeszcze nie jezdziłem, W Realu jest ten czarny STP po 17zł
Pozdro!!


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 23, 2007 11:42

Goofi pisze:co z twoja aktualno turbawka, dobra jest, co z nia bedziesz robil?
moja suszareczka zostanie poddana oględzinym po demontazu bo zaczeła sapać i świszczeć ostro po wymianie kata i założeniu FMIC-a

czyli szybciej zaczęła się wkręcac i powiększyła się objetość dolotu co raczej mogło pogorszyć jej stan :P

na razie oleju nie bierze ale już ją oszczędzam - jak będzie coś warta, to może jeszcze podmucha u któregos z kolegów w 1.6 TD :P

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2007 11:44 ]
Apsik pisze:Ja zalałem tego STP, ale jeszcze nie jezdziłem
Jak wczoraj wlałem Xeramic to miałem wrażenie jakby ciszej chodził (zwiększa liczbę cetanową o 5 )....ale dzisiaj już nie czułem różnicy :P



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pn kwie 23, 2007 15:37

cowboy, jeżeli zakładasz nową turbine to zaleca się wymienić olej, właściwie zawsze gdy montujesz nową turbine, a chodzi o to żeby mikro zabrudzenia nie dostały się z filtra do panewek i kanałów smarujących, które są dosyć małych rozmiarów w turbosprężarkach


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 23, 2007 15:43

żeby mikro zabrudzenia nie dostały się z filtra do panewek i kanałów smarujących, które są dosyć małych rozmiarów w turbosprężarkach
czyli że co, zmienić olej przed wymianą turbo ?

też o tym myślałem, że to bardziej logiczne, włozyć nową turbinkę na świeżutki olej...i do tego nowiutki filtr powietrza :bigok:

no to w czwartek zmienie wszystkie filterki i założe w końcu na gotowo zegary z mk4 :P (szybke wymieniał mi Bigozz)

a dzisiaj zajmę się turbinką - może juz dojdzie szybkozłączka od rob555 :P



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pn kwie 23, 2007 15:48

no jednocześnie nowy olej i turbina, oczywiście tak jak pisałeś, na sucho zalać trzeba turbine, żeby kapało


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pn kwie 23, 2007 15:49

Filtr powietrza mozna zmienic niezaleznie, po co z tym czekac jak stary brudny?, u mnie wszystkie filtry poza olejowym (na olej czekam) wymienione w ostatnich paru dniach ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt kwie 24, 2007 09:56

ufff, skoro mi przeniesiono temat do działu projekty to przerzuciłem większość fotek i ważniejszych akcji do pierwszego postu :)

wczoraj odebrałem przerobione zegary mk4 i złączkę do turbinki :)

musze tylko dobrać odpowiedni oring średnica wewnętrzna 45mm, grubość około 4mm

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 20:28 ]
złaczka załozona - troszkę zaczepy dopieściłem pilniczkiem :), naciągnąłem oring 3mm i jest git

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: Sro Kwi 25, 2007 09:43 ]
przy okazji znalazłem dokładne przełożenia skrzyni

http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

tu są wszystkie skrzynie :) czyli moja CYP jest najdłuższa w TDI :P

teraz juz dokładnie dostroję zegary mk4 do prędkości rzeczywistych

poniżej obliczenia dla moich kół 195/45/16

Obrazek



Awatar użytkownika
wosiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 11, 2005 00:18
Lokalizacja: tczew

Post autor: wosiek » śr kwie 25, 2007 15:25

cowboy porobiłeś jakieś foty przemienienia muszli??


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr kwie 25, 2007 15:43

wosiek pisze:cowboy porobiłeś jakieś foty przemienienia muszli??
nie robiłem bo nie mam oczkowej 8-mki :P

ale to żadna filozofia - trzeba poluzować 6 śrubek i przekręcic tą muszlę tak jak potrzeba ...

nie ma tam w środku żadnych kanałów... podobno można sobie ustawic jak sie chce...

zaraz jade kupić nową uszczelką pod kolektor ssący... no i trzeba będzie dorobić przejściówką do wlotu do kolektora...

czyli rura fi 50 a do tego kawał blachy (np fi 5mm) z 3 otworami do przykręcenia..

sama turbina i kawałek dolotu to powinno być latwo o ile śruby będą chciały wspópracować... w planie mam popsikanie je wd-40 dzień wcześniej... i jakoś to będzie... mam nadzieje



Awatar użytkownika
wosiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 11, 2005 00:18
Lokalizacja: tczew

Post autor: wosiek » śr kwie 25, 2007 15:50

cowboy pisze:ie robiłem bo nie mam oczkowej 8-mki :P

ale to żadna filozofia - trzeba poluzować 6 śrubek i przekręcic tą muszlę tak jak potrzeba ...
hyhy no ale ja włąśnie niewiem jak to trzeba ustawić by było dobrze:P
to się przekręca całą tą częścią tak aby podpasowało pod...yyyy... wąż od icka czy to coś w środku się zmienia bo tak troszkę niekumaty jestem w takich wynalazkach:P
czy może nie trzeba tedo kompletnie ruszac??:P


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 26, 2007 23:00

wosiek pisze:to się przekręca całą tą częścią tak aby podpasowało pod...yyyy...
przekręca się muszlę zimną tak jak w ori trubawce AFN - GT1749VA

Obrazek

złaczka juz wyposażona w oring o grubości 5mm

Obrazek

no i kolektor jednak zamiast dorabiania flanszy, pojechałem do znajomego spawacza alu i dospawaliśmy takie przejście z fi 55 na fi 50 :)

Obrazek

przy okazji okazało się że to sapanie to nieszczelność w dolocie, a ja jeździłem jak z jajkiem ;) wymieniłem obejme i turbinka pompuje az miło :) jednak te trubinki AFN są nie do zdarcia :)
trzeba troszkę podciąć zderzak bo troszką napiera na kolanko wylotu z IC... będa jeszcze drobne korekty orurowania :P :bigok:

przy okazji moja GT1749V bedzie na sprzedaż ...

z dodatkowych info to wymiana oleju, filtr paliwa, powietrza i kabinowy - wszystko knecht - po logach widze że LMM odzyło :)



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pt kwie 27, 2007 00:19

nie chce cię straszyć ale znam przpadek gdzie taka turbinka się rozpadła przu 1,7 bara. Wirnik wydechem wyleciał.


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt kwie 27, 2007 09:11

cowboy pisze:CYP jest najdłuższa w TDI :P
A nie ASD?



Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Post autor: tomasz25 » pt kwie 27, 2007 23:14

cowboy, no fajnie wszystko sie składa,czekam na wiesci po montazu turba

kupie sprężyny na przód -30 501 670 271


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości