[MK3 MATCH II]LEKKO POMODZONY AFN - prawie jak 20 Jahre :)

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn wrz 29, 2008 19:01

djtom pisze:s.......j, tak? :bajer:

:bigok:

Tak aporpos kosztow, jeszcze podpowiem, ze w mk3 startowalem z tej samej mocy co startuje w mk4 (90 kucy)
Sadze, ze po modach mkIV bedzie porownywalnie jezdzic do mk3. Koszt modow calkiem podobny. Koszt eksplooatacji? Rowniez ten sam (abf z junkersem) :bigok:
I sadze, ze gdybym mogl znalezc podobny motor w mkIV to jednak wybral bym benzyne... :helm:



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn wrz 29, 2008 19:02

SToRM pisze:I sadze, ze gdybym mogl znalezc podobny motor w mkIV to jednak wybral bym benzyne...
2.3 V5 :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn wrz 29, 2008 19:16

Matijas pisze:2.3 V5 :bigok:
zagazuj to instalacja za 1200 zlotych :D



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn wrz 29, 2008 21:57

SToRM pisze:seria [skromny] seria panie.. Wykres z chipsem musze szukac...
spoko, po chipsie było pare koni wiecej ... a z Djtomem sie scigałeś serią czy po chipsie ? :chytry:
SToRM pisze:wg. mnie to gora 1 na 10-ciu jezdzi dieslem bo mu to podoba. Raczej sklaniam sie ku ekonomiki uzytkownikow
a 9 na 10 jezdzi za karę ?

za dieslem w moim przypadku przemawiają osiągi (w sensie elastyczność), ekonomia - niewiarygodnie niskie spalanie (u mnie wyszło 5,9 z czego 350km po trasie, a 500km po miescie na krótkich odcinkach duża część) i łatwość modyfikacji, czyli ogromne przyrosty po wirusie :)

jeździłem benzynami (mam prawko od 16 lat :) ) przeróznymi i zawsze diesel kojarzył mi sie z mułem pociągowym i klekotem... do czasu az zauwazyłem jak w trasie wyprzedzają TDIki z VAGa, potem pojeździłem dieslami, nawet głupie 1.8 TDCI Forda 115KM masowało nieźle plecy :)

podsumowując diesel daje tez radość z jazdy na swój sposób, u mnie 50% osiągi, 50% spalanie :)
SToRM pisze:Matijas napisał/a:
2.3 V5 :bigok:

zagazuj to instalacja za 1200 zlotych :D
SToRM pisze:sadze, ze gdybym mogl znalezc podobny motor w mkIV to jednak wybral bym benzyne... :helm:
SToRM, przecież w mkIV masz najlepszy motor do modów 1.8T !!! z rozpykanym know-how, gotowymi pakietami... gdzie 250KM to żaden problem

a 1.8T GTI cenowo chyba taniej od 1.9TDI stoją....



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » pn wrz 29, 2008 22:16

ja podobne zdanie mam do cowboya odnosnie jazdy klekotem...smialo powiem ze moge byc 1 z 10....co prawda mam prawko tylko 9 lat ale tez już "kilkoma" autami jezdzilem , faktem jest ze akurat abf'em nie mialem mozliowsci ale innymi mocnymi benzynami poruszalem sie i nawet jesli stac mnie bybylo na spalanie rzedu 20/100km wybralbym mocnego TDI....ta elastycznosc,spalanie/ekonomia iii "latwosc" modów i mina kierowników w "usportowionych benzyniakach" kiedy objezdza ich autko z malym napisem TDI :grin: :bigok:
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 22:35 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pn wrz 29, 2008 22:31

Ja chyba jestem jednak tym jednym ;) rozmawialem dzisiaj ze znajomym, ktory raczej nie ma problemu z kasa, zeby oszczedzac na paliwie i mowi ze ostatnio jest za dieslami a w tej chwili ma roczna beemke 5 z chyba 215KM 2.2l, ktory przy sporej wadze i nie malej mocy w trasie pali mu kolo 6-7 a nie jezdzi jak emeryt ;)



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn wrz 29, 2008 22:41

cowboy pisze:spoko, po chipsie było pare koni wiecej ... a z Djtomem sie scigałeś serią czy po chipsie ? :chytry:
bez chipsa ze zwezka z gazu w dolocie..
cowboy pisze:a 9 na 10 jezdzi za karę ?
Jezdzi ze wzgledu na ekonomie...
cowboy pisze:SToRM, przecież w mkIV masz najlepszy motor do modów 1.8T !!! z rozpykanym know-how, gotowymi pakietami... gdzie 250KM to żaden problem
Ekonomia :d Gdzie w tym silniku ekonomia? Nie ma jej - i dopoki mam taka, a nie inna sytuacje finansowa, bedzie diesel :)
cowboy pisze:a 1.8T GTI cenowo chyba taniej od 1.9TDI stoją....
Niestety te same pieniadze trzeba dac za zadbanego GTI'ka co za fajnego TDI :(

Jezdze czesto 2.9 vr6 w syncro. Osiagi to jak na swoja pojemnosc nie ma powalajacych. Ale klang motoru, miekkosc pracy jest porazajaca. Dla kontrastu juz troche mniej, ale ze dwa razy w tygodniu przelece sie zdrowym ARL'em w mkIV. No nie ma co porownywac. Traktor to traktor.. Brutalny moment, masa oszczednosci. Sorry chlopaki. Ale nie przekonacie mnie ze diesel lepszy od dobrej benzyny :bigok:
I nie ma co sie licytowac - tylko zaloze sie ze przy duzej kasie, kazdy by mial w garazu turbobenzyne :)
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 22:49 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32791
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt wrz 30, 2008 07:29

dyyyyyyyyyyyyymmmmmm :food:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt wrz 30, 2008 09:19

SToRM pisze:cowboy napisał/a:
SToRM, przecież w mkIV masz najlepszy motor do modów 1.8T !!! z rozpykanym know-how, gotowymi pakietami... gdzie 250KM to żaden problem

Ekonomia :d Gdzie w tym silniku ekonomia? Nie ma jej - i dopoki mam taka, a nie inna sytuacje finansowa, bedzie diesel :)
myslałem że napisałeś to:
SToRM pisze:gdybym mogl znalezc podobny motor w mkIV to jednak wybral bym benzyne... :helm:
w odniesieniu do ABF-a :) bo moim zdaniem 1.8T jest duzo lepszy od ABF-a

podejrzewam że nie pali jakoś wiecej przy spokojnej jeździe.. bo zagazowaniu jestem z założenia przeciwny podobnie jak OR i OO w dieslu
Goofi pisze:rozmawialem dzisiaj ze znajomym, ktory raczej nie ma problemu z kasa, zeby oszczedzac na paliwie i mowi ze ostatnio jest za dieslami a w tej chwili ma roczna beemke 5 z chyba 215KM 2.2l, ktory przy sporej wadze i nie malej mocy w trasie pali mu kolo 6-7 a nie jezdzi jak emeryt
otóż to duzo ludzi z kasą decyduje sie na diesla, bo np. BMW 335d w biturbo (po wirusie) zapewnia osiagi bardzo porównywalne do M3 (340KM@700NM), a jednak zapewnia elastyczność, która jest bardzo fajna w długich trasach i ekonomię, co ważne bak w takiej beemie ma chyba 60L, wiec pomykanie po autobahnach w benzynie kończy sie tankowaniem co 400km :)

zauważcie że ludzie zaczęli kupować diesle na potęgę, gdy ich osiągi zrównały sie z silnikami benzynowymi, wczesniej ta sprzedaz była na poziomie 25%, teraz każdy koncenr ma mocnego diesla bo udział w rynku to 50%
wiec raczej ludzie biorą pod uwagę nie samą ekonomię (kiedyś ropa była dużo tańsza od beny) ale ten mix niezłe osiagi + niskie spalanie
SToRM pisze:Brutalny moment, masa oszczednosci
i o to chodzi :)
SToRM pisze:Jezdze czesto 2.9 vr6 w syncro. Osiagi to jak na swoja pojemnosc nie ma powalajacych. Ale klang motoru, miekkosc pracy jest porazajaca. Dla kontrastu juz troche mniej, ale ze dwa razy w tygodniu przelece sie zdrowym ARL'em w mkIV. No nie ma co porownywac. Traktor to traktor..
chcesz kultury pracy porównaj V6 3.0 TDI CR do 2.9VR6 ... nie zawiedziesz się :)

w turbobenie tez masz brutalny moment, przejedź sie Janka ABFT :) jak sie boost wytworzy to kapcie wyją na 3 biegu az miło :)
SToRM pisze:Sorry chlopaki. Ale nie przekonacie mnie ze diesel lepszy od dobrej benzyny :bigok:
nikt, nie che Cie do tego przekonać - ja chce Cie przekonać że dobry diesel jest lepszy od zwykłej benzyny :P

dlatego, że zapewnia cos z osiągów Turbobenzyny, a kosztuje niewiele w codziennej eksploatacji - takie 2 w jednym.
ja zawsze tankuje od rezerwy pod korek i NIGDY nie wyszedł mi wiecej jak 6,4L, nawet w zimie - mając jedno auto na pewno TDI to bardzo rozsądny wybór, bo nawet przy butowaniu spalanie jakoś nie wzrasta dużo...

mając 2 auta to jedna szybka turbobenzyna na weekendowe upalanie, a na codzień szybki turbodiesel :)
I nie ma co sie licytowac - tylko zaloze sie ze przy duzej kasie, kazdy by mial w garazu turbobenzyne :)
przecież to juz żesmy napisali :)



Awatar użytkownika
Maciek23
Forum Master
Forum Master
Posty: 1814
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 06:41
Lokalizacja: mazowieckie / pomorskie

Post autor: Maciek23 » wt wrz 30, 2008 09:44

Nie ma sie co licytowac ktory silnik lepszy panowie. Niby tdi ma ciag ale do 4tys z kawalkiem a benzynka ciagnie do 7tys jakos z turbo, ale co z tego skoro pochlania paliwo liczone w 100zl na 100km. Kazdy z tych silnikow ma + i -. Moment w tdi tez jest lepszy i wystartuje szybciej ale sie zdusi niedlugo gdzie benzynka bedzie ciagnac duzo dluzej. TDI tez nie jest zbyt komfortowe w porownaniu do pb jak sie stoi na swiatlach i trzesie buda i slychac klekot. Mi to przeszkadza osobiscie. Choc pomodzony TDI w mk3 np daje duzooooo frajdy.
Takze kazdy wybral to co jest lepsze dla niego :bigok:



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32791
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt wrz 30, 2008 12:07

przejedź sie Janka ABFT
w piątek byłem wieziony :skromny: nawet dodatkowa masa chmiela nie pomniejszyła wrażeń z ciągu tego diabła


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » wt wrz 30, 2008 13:02

Cowboy, przeczytalem cala te batalie z autem i naprawde szacunek i wspolczucie dla Ciebie. :)
jedyne do czego moglbym sie przyczepic, to chyba to, ze przy tak gruntownym remoncie postarlbym sie jednak o mocniejszy dol dla pewnosci. chociaz w sumie jesli nie planujesz wielkich modow to moze nie ma sensu...

pozdrawiam.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt wrz 30, 2008 13:15

Maciek23 pisze:Niby tdi ma ciag ale do 4tys z kawalkiem a benzynka ciagnie do 7tys jakos z turbo, ale co z tego skoro pochlania paliwo liczone w 100zl na 100km.
nie zgodze się, moje pali 6.5-6.9 na trasie a wolno nie jeżdże :helm:



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » wt wrz 30, 2008 13:19

ja tam wole bene nawet bez doładowania. Dizlem jeźdźe ze względów ekonomicznych :green_fuck:
Swoja drogą w mkIV 1.8T nie pali wcale tak dużo, pali tak jak abf, a mocy mozna narobić w brud :bigok:
Co jak co ale jakbym miał kasiorke to tylko PB by stało pod domem :helm:


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości