Golf MK2 "Rabbit Injection" GTI TDI

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Golf MK2 "Rabbit Injection" GTI TDI

Post autor: ygd » sob gru 11, 2004 21:43

Auto kupiłem na początku 2004 roku MK2 GTI 16v Special..od tego czasu zmieniło się bardzo wiele..właściwie do Tej pory oryginalna została goła karoseria, maska, przednie drzwi i przednia szyba, reszta została wymieniona na nowe, lub lepsze, lub też zregenerowana i zabezpieczona.
Zmiany poszczególnych rzeczy opisze w późniejszym terminie...

w tej chwili jest:
- 1.8 16v KR z oprzętem PL.. 129ps.. LPG Blos, 8.85s do setki na gazie
- elektryka szyb, luster
- żółty rallye front z oryginalnym grilem i znaczkiem
- chromowane klamki passat b1 (przód i tył)
- chromowane uszczelki szyb
- chromowane klamki wewnętrzne i podkładki
- polerowane podnośniki przedniej i tylnej klapy
- polerowane zamki drzwiowe
- deska golf mk3, była twarda, w tej chwili już lepiej docięta miękka
- kierownica raid hp 280mm.. za duża :(
- tylne lampy biało-czerwone (nie klary) po małej przeróbce
- kit -40mm zimę + kit Koni Sport z regulacja twardości -60/40 oraz zawieszenie pneumatyczne airride (do założenia)
- hamulce przód całkowicie nowe z Corrado G60 280mm - tarcze ATE Power Disc, klocki ate, przewody hamulcowe Ferodo oplatane
- hamulce tył - zaciski Golf MK3 VR6, tarcze Brembo, klocki Ferodo
- fotele recaro z 16v z elektryczną regulacją po regeneracji (nowe gąbki, twardsze, w sumie wyglądają jak nowe)
- sprawny licznik digifiz podświetlony na czerwono (nieaktualne, licznik jeździ w VW Jetta by Jaco)
- obrysy z wersji US
- przednie kierunki w kolorze bursztynowym import USA
- żółte halogeny w szeroki zderzak import USA
- tylne drzwi dodatkowo otwierane z pilota

Najbliższe plany na 2007 rok... :

- poskładanie i odpalenie nowego silnika - TDI PD 101ps - więcej o tym jak już odpali :d
W skrócie...
- TDI PD 101PS z 2003 roku z VW Passata B5
- duży FMIC ze Sprintera
- układ wydechowy - rury 55mm zakończone oryginalnym tłumikiem z 16v
- skrzynia z ASV ze sprzęgłem z G60
- zegary Seat Toledo MK2 TDI PD
- pomalowana komora silnika, zabezpieczone całe podwozie, błotniki, podłużnice itp...
- cała masa przeróbek, nowych części, nowej elektryki, rzeźby...


Najbliższe plany - wykonanie czerwiec/lipiec 2007:

- montaż zawieszenia airride (pneumatycznego) (czeka na montaż u Hansa)

- wyspawanie porządnego orurowania do IC z kwasówki

- wytłumienie całego auta - drzwi (dynamat extreme), podłoga, bagażnik (maty polimerowe) - przygotowanie pod nowe, w miare konkretne audio - odseparowany system z przodu (Morel Pulse 6 1/2), subik w bagażniku (Xetec G-10 XLS) ze wzmacniaczem (DLS A5), nowe radio (JVC KD-LHX552)

- skończenie nowych felg - BBS RM012, nowe ranty jak widać już są, brak w tej chwili nowych opon, trzeba pochromować śrubki, odświeżyć lakier - przód będzie 8", tył 8.5" - czyli to samo co u Apsika :d (opony przód 185/45, tył 195/45 - jeśli się uda kupić) - wstępne foty pod koniec opisu projektu

- montaż kompletnego ospoilerowania od Golfa G60 - progi, nakładki na błotniki, listwy drzwiowe (leży i czeka na montaż)
- nowe oryginalne soczewki do rallye frontu, lub regeneracja starych, stare jednak kiepsko świecą (nowe mam już obiecane)
- kilka poprawek lakierniczych, być może zmiana tylnej klapy na US (leży w garażu takowa)
- montaż nowych zacisków dwutłoczkowych z Audi S2 raz z klockami EBC Green Stuff, oraz sportowymi zbrojonymi przewodami hamulcowymi ferrodo (leży i czeka na montaż)

- boczki oryginalne z wolfsburg edition (kolorystycznie pod fotele + wykładzina w niebieskim kolorze)

- zmiana silnika na TDI PD 130ps, lub zmiana pompowtrysków, turbiny, sprzęgła na F1 Racing Stage 3 + nowy program


...pewno jeszcze się coś uzbiera

po zakupie auto wyglądało tak:

marzec 2004:
- Oryginalne GTI 16v Special, po kilku modach przeprowadzonych przez poprzedniego właściciela, kolegi z forum autocentrum.pl - skórzane fotele z VW Corrado, licznik digifiz, folia na szybach, lusterka M3 look, pełna klapa, zaspawane klamki, jetta front itp...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


maj 2004... pierwsza poważniejsza zmiana - felgi... BBS RM 6.5/15" 195/45/15 toyo proxes1 oraz panele głośnikowe z głośnikami 6x9" :D :
Obrazek
Obrazek
Obrazek




kwiecień 2005:
- zmiana felg na polerowane Le Castellet 6x15", niebieskie lampy hella tył, sprężyny weitec -40mm
Obrazek

wiosna 2005, mocowanie deski z MK3:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


maj 2005, na kilka godzin przed wyjazdem na plan zdjęciowy serialu "Kryminalni"
Obrazek


chyba lipiec 2005, nowy wypas biały rallye front... byłem bardzo dumny ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj tutorial montażu :D
Obrazek


środek w lipcu 2005:
- kierownica Raid 300mm
Obrazek


sesja zdjęciowa wrzesień 2005:
- z nowości biało-czerwone lampy na tył
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

grudzień 2005..w końcu chromowane uszczelki przednich drzwi:
Obrazek
Obrazek


kilka nowych wypasów zakupionych zimą 2005/2006:
- lifty tylnej klapy
- nakładki na pedały z audi TT
- żółte halogeny w szeroki zderzak
- kierownica Raid HP 280mm
- chromowane klamki z passata B1 bez zamka
- polerowane zamki drzwi

Obrazek


środek kwiecień 2006:
- wspomniane fotele Recaro, dywaniki z logo vwgolf.pl ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


maj 2006, powrót z Bemowa, wyścigów na 1/4mili..w drodze wyjazdowej BMW wjechało mi w :ass:
Obrazek

lipiec 2006, jak to mówią - dzwon podstawią tuningu... przy okazji tyłu pomalowałem całe auto bez maski i dachu (to zostawiłem na przyszły sezon):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

lipiec 2006..chwile po lakierze:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po ogarnięciu auta:
- jak widać auto dostało z powrotem drzwi z klamkami, oryginalną tylną klapę, nowe błotniki, założyłem gwint FK Highsport, felgi stalowe 6x15" na oponach 175/55/15 i oryginalne kołpaki VW,
Obrazek
Obrazek

Polerka lakieru u VWMariana :metal:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek




Pomiar g-techem 8.85s na gazie...

Obrazek
Obrazek




Kolektor ssący pomalowany na czarno, zaciski przód G60, tarcze 280mm ate power disc



Obrazek
Obrazek





Polerowane zamki drzwiowe i nowy znaczek w atrapie:



przed:

Obrazek

i po polerce...

Obrazek

Obrazek


a tu nowe wypasy na zloty ;)

Obrazek

i jeszcze raz lipiec 2006:

Obrazek
Obrazek

Kluczyk oryginał z MK3 (stacyjka i kolumna kierownicza z regulacją też jest do kompletu :D) oraz breloczek prosto z USA:
Obrazek



14l Skrzynia pod głośnik Xetec G-10 XLS:
Obrazek

Wstępna przymiarka 2.5" rantu do BBS RM012...
Obrazek
Obrazek



A więc pod koniec sierpnia zakupiłem nowe serce do mojego auta :)
Całkowicie przypadkiem trafił się silnik 1.9 TDI PD 101ps AVB z VW Passata B5 2003r z przebiegiem około 60tyś (oryginalne plomby na rozrządzie potwierdzają przebieg ;)).
Jak wiadomo w passacie silnik jest włożony wzdłóżnie, ale po konsulatacji z kilkoma osobami postanowiłem zakupić, cena kusiła :)
Niestety silnik nie był kompletny, w komplecie była tylko wiązka z ecu, turbina, do tego dostałem skrzynię biegów 5tkę z ASV. Wszystkie pozostałe części musiałem dokupować oddzielnie... naprawdę sporo tego trzeba było dokupić, ale nie wymieniam, bo prawdę mówiąc nie pamietam już dobrze :D Dlatego własnie tak długo to trawało...jakby był komplecik i $$$ na to...to na samym początku, pewno w ciagu miesiaca bym jeździł :)

Na początku września zeszłego roku zaczął się swap...

Tutaj ostatnie foto 16v...
Obrazek

I po 2.5 godzinach roboty (z przerwą obiadową :D) stary silnik opuścił komorę...
Obrazek

Jak widać kiepsko to wyglądało... sporo rudego, komora zaniedbana...żeby było śmieszniej, jedna poduszka pod silnikiem w ogóle nie była przykręcona...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Więc trzeba było komorę od postaw zrobić...
(szlifowanie rudego)
Obrazek

(odrdzewiacze - RC900)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

(mozolne przygotowanie do położenia podkładu)
Obrazek

(podkładzik)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

...i tak auto pojechało do lakiernika
Obrazek

..a następnego dnia lakiernik skończył :)
Obrazek

roboty, przeróbek, kombinacji było naprawdę sporo, jedna z nich, mechanizm zmiany biegów na linki...przy okazji całe podwozie, błotniki, podłóżnice zostały zabezpieczone środkami antykorozyjnymi :)
Obrazek

I tak sobie autko oczekiwało na nowe serce...
Obrazek

W końcu po kolejnym miesiącu i dokupieniu kilku kolejnych części udało się wrzucić silnik ze skrzynią, nowym sprzęgłem do komory...
Obrazek

Przy okazji fotka pompowtrysków...
Obrazek

Srodek przy okazji dostał oryginalne wzmocnienie deski z MK3, oryginalną kolumnę kierowniczą wraz z regulacja wysokości, także z MK3...
Obrazek

Kolejne dwa miesiące praktycznie bez roboty...lecz w końcu kolejne części zawitały, między innymi nowy intercooler z Mercedesa Sprintera...pierwsze dopasowania... i cóż..okazało się, że praktycznie nic nie trzeba ciąć, tylko dorobić mocowania do IC i chłodnicy... coolerek wszedł na milimetry między podłóżnice i reflektory rallye.
Obrazek

Jedna z nielicznych starych części - chłodnica :D
Obrazek

Podłączony filtr paliwa a podgrzewaczem i kilka innych 'nowości' ;)
Obrazek

A w środku jak zwykle bałagan :)
Obrazek

Sporo problemów było z orurowaniem do IC, filtru powietrza, przy okazji się okazało, że akumulator się nie zmieści w komorze, więc trzeba go umieścić w bagażniku...
Obrazek
Obrazek

Tarcze hamulcowe pokryły się już warstwą rudego :D Nowa miska olejowa musiała zastąpić tę z passata (inne położenie silnika).
Obrazek

Doprowadzanie do porządku poszczególnych elementów w komorze... wciąż brak lapy do alternatora oraz mocowania pedału gazu, oraz układu wydechowego...
Obrazek
Obrazek

No i w końcu po kilku miesiącach oczekiwania udało się skompletować i zamontować łapę alternatora, pompę wspomy, alternator i napinacz... było z tym najwięcej problemów. Na początku kupiłem łapę z TDI VP, okazało się, że może i będzie pasowała, ale wymaga małego frezowania, po dopasowaniu nikt nie pomyślał, że napinacz alternatora nie będzie pasował. Później postanowiliśmy zamontować oryginalną łapę z passata, niestety tutaj kolejny problem, ponieważ silnik jest montowany wzdłóżnie, ma inaczej wyprofilony uchwyt na pompę wspomy, która to zahaczała o belkę silnika, dodatkowo napinacz alternatora zahaczał o podłużnicę, oraz alternator nie pasował. Na koniec udało mi się dostać oryginalną łapę z napinaczem z TDI PD z Golfa..i tutaj kolejny zonk, okazuje się, że alternator nie pasuje, napinacz zahacza o podłużnicę, udaje się na szczęście znaleźć odpowiedni alternator z TDI PD 120A oraz podklepać podłużnicę, do tego wszystkiego udaje się dopasować pasek wieloklinowy na 5 rowków (w passacie jest 5, w a golfie 6, więc alternator musiał także mieć kółko na 5 rowków). Ogólnie mocno zgłębiony temat, ale na szczęście się wszystko udaje ;) Zostały mi w sumie 3 różne alternatory, dwie łapy, napinacz i kupa nerwów straconych na to wszystko :D
Walka z alternatorami to dopiero początek kłopotów, na początku maja auto jedzie do Łodzi, do zakładu G-lab, gdzie szybka diagnoza pokazuje przestawiony rozrząd o 4 zęby... zdecydowałem się regenerować głowicę... okazuje się, ze na szczęście tylko popychacze poszły, niestety cena nowych zabija.... obrobiona głowica ląduje po 2 tygodniach z powrotem w aucie....następnego dnia silnik odpala :) Pracuje 2 godziny bez problemu...po jakis 2 latach stania w garażu ;) SUKCES... Zostało ogarnięcie elektryki, zrobienie obiegu wody, IC, doprowadzenie do ładu kilku rzeczy....



W skrócie...
- TDI PD 101PS z 2003 roku z VW Passata B5
- duży FMIC ze Sprintera
- układ wydechowy - rury 55mm zakończone oryginalnym tłumikiem z 16v
- skrzynia z ASV ze sprzęgłem z G60
- zegary Seat Toledo MK2 TDI PD
- cała masa przeróbek, nowych części, nowej elektryki, rzeźby...

Chciałbym podziękować Mariuszowi i Maćkowi (czyli VWMARIANom) za włożony wkład pracy w auto i samozaparcie :)
Oraz uysemu i Kaczorowi za szybką diagnozę i poprowadzenie do końca wszystkiego :)

Foty ze składania wszystkiego będą za jakiś czas, jak przyprowadzę auto z Łodzi do domu i zacznę ogarniać wszystko.
Ostatnio zmieniony pt cze 01, 2007 21:40 przez ygd, łącznie zmieniany 17 razy.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
mihoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt sie 17, 2004 18:31
Lokalizacja: Kattowitz
Kontakt:

Post autor: mihoo » sob gru 11, 2004 23:05

pięknie, oby tak dalej :)


[b]VW Golf MKII '86 Retro Umbau[/b]

[b]VW Klub Polska #545[/b]

Awatar użytkownika
hans
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 03, 2004 20:21
Lokalizacja: Wiślica
Kontakt:

Post autor: hans » ndz gru 12, 2004 00:52

YGD to sluszna koncepcja z Retro..... ale wczeniej wyawal te gejowskie lampy i lusterka ... zanim zaczniesz zakladac uszczelki i inne kultowe graty....
Powodzenia w dalszych pracach!


Psss.. psss...

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » ndz gru 12, 2004 01:18

Niestety nie wszystko na raz, powoli do celu.... lusterek nawet nie mam żeby założyć oryginalnych :crazy: zakupię niedługo ;)


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
Sklarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 28, 2004 22:15
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Sklarz » ndz gru 12, 2004 15:21

extra pomysł ! powodzenia w pracach nad autem lampy odzyskaja fabryczny kolorek ?? no zastanawia mnie czy robisz go na fabryke czy na oldschool czyli ladny klasyk ``lekko`` zglebiony
pozdro


http://www.cardomain.com/memberpage/730607

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » ndz gru 12, 2004 19:40

Czytałem i widziałem, że te rączki do otwierania drzwi można dać z Audi chromowane.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz gru 12, 2004 20:17

kupiles te chromowane uszczelki?jak tak to ile dales za nie
mam zamiar dorwac takie same tyle ze do 2d i chcialbym wiedziec za ile takie chodza i gdzie (gielda szroty autoszyby???)



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pn gru 13, 2004 18:08

1 6 D pisze:Czytałem i widziałem, że te rączki do otwierania drzwi można dać z Audi chromowane.
Obawiam się, że z audi mogą nie pasować :|
Z MK1 golfa trzeba szukać :)


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pn gru 13, 2004 18:10

Sklarz pisze:extra pomysł ! powodzenia w pracach nad autem lampy odzyskaja fabryczny kolorek ?? no zastanawia mnie czy robisz go na fabryke czy na oldschool czyli ladny klasyk ``lekko`` zglebiony
pozdro
Nie wiem jeszcze co zrobić z tylnymi lampami, albo biało-czerwone (nie klary), albo czarno-białe, albo całe białe.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pn gru 13, 2004 18:11

Krzylu pisze:kupiles te chromowane uszczelki?jak tak to ile dales za nie
mam zamiar dorwac takie same tyle ze do 2d i chcialbym wiedziec za ile takie chodza i gdzie (gielda szroty autoszyby???)
Myślę, że tylko szrot - wyrwałem na jednym do przodu do 3d za 50pln (lewa i prawa) razem z trójkątami do szyb).

Szukam na razie do siebie na przód.
W tej chwili mam już zaklepane ręczne lusterka standardowe z golfa z chromowanymi ramkami :bajer:


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » pt gru 17, 2004 21:25

Ja tez robie takie niby retro :chytry: Waski zderzak i z nikowana listwa, grill ze znaczkiem w poprzek listweki niklowane, brak bocznych listew, gleba alu 15stki polerwoane i takie takie :jezor: Zastanawiam sie takze nad lsitwa niklowana biegnaca przez srodek auta(we wglebieniu)co o tym sadzicie?



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Re: Golf MK2 "pół-retro"....

Post autor: zielu » pt gru 17, 2004 22:14

ygd pisze:.Dziś poczyniłem w tym celu pierwsze kroki - wrzuciłem chromowane uszczelki do tylnych drzwi (niestety na przód nie posiadam takich:( tylko do wersji z trójkątem)
to jak cesz retro to proponuje drzwi z trójkatem :)


Obrazek

Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » wt gru 21, 2004 21:34

hehehehehe pomysl fajowy....
probowalem cos ze stara fiesta 86' podobnego...
chromowane lustra... i inne *#cenzura#*....

ale do rzeczy...
fajne chromowane lustra ma wlasnie fiescina mk I za 15 zl mozna dostac kompletne widzialem tez na audi 80 takiej z 74'
do audio ze starej BMW mozna poszukac anteny automatycznej:))) fajny wypas mam taki wlasnie chromowana koncowka i gniazdo

lampy zostawilbym ordynarne fabryczne chyba ze jakis lakier bajerancki to cale czerwone

powodzenia :grin:
pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

MALYvw

Post autor: MALYvw » śr gru 22, 2004 15:51

Pomysl fajny tylko te drzwi bez klamek jakos mi sie niewidza w twojim projekcie :)



Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości