SZERSZEŃ: Golf R + wydech MG + CS dolot i soft 3.0 = 360KM

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: zlos » pn maja 02, 2011 16:05

vrs pisze:Moim zdaniem jeżeli to jest seryjny silnik r36 to tam 300KM nie ma, no może po wydechu będzie coś koło tego. Widziałem gdzieś wykresy seryjnego r36 ale nie mogę teraz znaleźć
Seria R36 ma 300 kunia i 350 niuta. Ale seria jest zatkana kilkoma katalizatorami - tanimi ceramicznymi zapychaczami a nie metalicznymi o jakimś tam jeszcze przepływie. Auto ma teraz wydech przelotowy, więc silnik oddycha lepiej, pewnie dolot też jest zmodzony (tego ostatniego nie wiem, ale zaraz się dowiemy od master of :ass: ).

Haldex nie może być rzeźbiony - co najwyżej ma sterownik z przerzutką w 3 pozycje: 0:100, 50:50 i 90:10 (gdzieś wklejałem linka do artykułów o haldexach, w nim jest wyjaśnione dlaczego nie można dać 100% na tylną oś). Chyba, że ktoś ma doktorat z elektroniki i poprawił to, co Szwedzi i tak robią nieźle. Taką przepinkę ma PiSi w swoim potworku.
emkatrzy pisze:Moim zdaniem to wy posiadacze najnowszego modelu auta zrobiliscie napinke i nie mozecie sie pogodzic ze MK2 was objezdza... jesli odpuszczales gaz jak wiedziales ze w tyte to po co wogole sie scigales wg mnie to jest dopiero zenada, po prostu nie mozecie przyjac do wiadomosci ze polegliscie . bez napinki
Z mojej perspektywy to napięte jak baranie na wiosnę zwieracze mają kolesie kierownika r36. Nieudolni rzecznicy prasowi, którzy nieskładnymi wypowiedziami tylko mu szkodzą - ja po zapoznaniu się z kolesiami cofam co napisałem. Nie chcę mu pomagać w dalszym prowadzeniu projektu i nie chcę dać na bok wlepy mojej firmy jako sponsora. Od takich kolesi i szkodliwych rzeczników ochroń mnie Panie Boże. Kiście się we własnym sosie, jak najdalej ode mnie. Wtedy przekonanie, że jesteście takie fajne chłopaki wzrośnie, a ja o was będę mógł zapomnieć bez sztuczki z moczem.

Ale ja to ciepłym moczem, bo jak napisał Rybak - telefon do przyjaciela w banku, drugi do chłopaków z CompSportu i za tydzień auto będzie miało 4xx kunia. Tylko problem jest taki, że takim autem nie pojechałbym już do fabryki, a ja lubię je na tyle, że jeżdżę nim codziennie.

W kraju jeździ nawet r50 - o jednym wiem. Jakoś się nie napinam, nie piszę do kierownika (ani on do mnie) i nie spinam dupska, że go objadę. Chętnie bym go tylko zaprosił na zlot, żeby się z nim poznać, zaprzyjaźnić i powąchać jak to cudo chodzi. Bez spinki, bez ciśnienia, bez rzeczników po drodze.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: zlos » pn maja 02, 2011 16:17

daniel1d pisze:Ale rozłożenie masy ma dużo gorsze ma bardzo ciężki silnik z przodu więc na zakręty średnio się nadaje.
Trudno się nie zgodzić :)
R20 ostro zjada przednie gumy na torze, pomimo teoretycznie lżejszego przodu i zapewnień VW, że problem podsterowności jest już przeszłością. Coś o tym wiem, zeszły sezon zjadł mi 3 komplety gum - te na przodzie znikają w oczach. R32 ma trochę cięższy nos i jeszcze większą podsterowność, a R36 chodzi w zakrętach na pewno jeszcze gorzej - rozkład mas jest tutaj nieubłagany i nawet najbardziej wydumane ustawienie haldexa nie zmieni faktu, że auto niechętnie skręca na wyższych obciążeniach, a po minucie większość gum zaczyna płynąć (temperatura je zabija).

Pomimo tego na torze zdarza mi się objechać fabryczne subarynki. Dłubane subarynki i evo są absolutnie poza moim zasięgiem, szczególnie z centralnym dyfrem, bo te chodzą jak przecinaki... Wymarzona poprawka golfa r20 - wrzucić aktywny centralny dyferencjał. Kilkoma subarynkami z tym cudem jeździłem i po prostu mowę odbiera jak to chodzi w zakręcie. Pyk-pyk, poprzestawia i znowu ciągniesz czterema pazurami do przodu. Cudo!

Ale tor to inny świat. Tutaj 70% sukcesu to kierowca, a 30% to sprzęt. Kilka razy widziałem, jak super rozgarnięty kierowca objeżdżał złomem super wypaśne sprzęty torowe.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: daniel1d » pn maja 02, 2011 16:23

zlos pisze:i nie chcę dać na bok wlepy mojej firmy jako sponsora
Zawsze może nakleić na moim :P
zlos pisze:R32 ma trochę cięższy nos i jeszcze większą podsterowność, a R36 chodzi w zakrętach na pewno jeszcze gorzej - rozkład mas jest tutaj nieubłagany i nawet najbardziej wydumane ustawienie haldexa nie zmieni faktu, że auto niechętnie skręca na wyższych obciążeniach
Seryjne R32 czy R36 napewno skręca lepiej od MK2 z silnik R36.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
vrs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pn gru 06, 2010 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: vrs » pn maja 02, 2011 16:30

@PiterGOLF, vr6syncro, dzięki za wyjaśnienia odnośnie konstrukcji. No z tymi 288mm z przodu to po dwóch trzech okrążeniach mogło by być kiepsko ale może nieduża waga całości jakoś by niwelowała mały hebel. Co do zakrętów to tak jak pisze daniel1d, lekka buda i ciężki silnik z przodu nie wróżą niczego dobrego ale może zawieszenie robi jakąś super robotę. Focus RS też super jedzie po zakrętach a to ośka i to jeszcze mocna.

@zlos, wiem ile ma seria na papierze :bajer: ale te silniki serii nie trzymają tak jak TSI / TDI mają gifry tak silniki N/A FSI VAG nie trzymają serii. I im większa pojemność tym większa rozbieżność co widać choćby po Audi S4/S5 N/A. Może jest jakiś wykres tego Golfa?

Haldex jak najbardziej może być sterowany płynnie w zakresie 100% przód 0% tył do 50% przód 50% tył dotyczy to nawet najnowszego haldexa IV gen z tym że ten IV gen najmniejsze domyślne przełożenie ma właśnie 90:10 (jest cały czas spięty dlatego nie ma wyczuwalnego momentu dołączenia tyłu tak jak to było w starszych wersjach) sytuacja 100:0 (rozpięcie napędu) występuje tylko w momencie zaciągnięcia ręcznego. Są sterowniki (domowej roboty) które pozwalają na płynną regulację, widziałem taki który skok miał o 5%.

Co do dyfra itp to samochody z napędem Haldex to przednionapędówki z dołączonym tyłem zatem nigdy nie będą tak latały bokami jak miśki czy subru.

Jak ktoś chce więcej poczytać to załączam linka znalezionego kiedyś w necie:
http://www.awdwiki.com/en/haldex/" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam
Michał [vRS]

Manual Devil :twisted:

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: zlos » pn maja 02, 2011 16:37

daniel1d pisze:Zawsze może nakleić na moim :P
Kusisz? ;)
daniel1d pisze:Seryjne R32 czy R36 napewno skręca lepiej od MK2 z silnik R36.
Bez wątpienia. 1100 kg auto z ciężkim silnikiem z przodu - nie wygląda najlepiej, przynajmniej w teorii.
vrs pisze:Są sterowniki (domowej roboty) które pozwalają na płynną regulację, widziałem taki który skok miał o 5%.
Nie widziałem takiego na żywo :)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: vr6syncro » pn maja 02, 2011 17:11

vrs pisze:sytuacja 100:0 (rozpięcie napędu) występuje tylko w momencie zaciągnięcia ręcznego. Są sterowniki (domowej roboty) które pozwalają na płynną regulację
vrs, właśnie tak jest w aucie kolegi, po wbiciu trójki zaciąga ręczny na jeden ząbek i jedzie ośką, a nad sterownikiem siedział miejscowy elektronik i zrobił więcej opcji niż wymyślili szwedzi pomimo tego że nie ma doktoratu. tyle ode mnie, idę pokisić sie we własnym sosie czyli odpić browarka z kolesiami w przydomowym warsztacie, podłubać przy starym poczciwym vw, w którym potrafię zrobić coś sam bez dzwonienia o pomoc do tuningmajstrów i nie muszę oszczędzać klocków ani tarcz bo stać mnie na drugi komplet

do widzenia


2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: zlos » pn maja 02, 2011 17:17

vr6syncro pisze:nie muszę oszczędzać klocków ani tarcz bo stać mnie na drugi komplet
gratuluję

żegnam


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
vrs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pn gru 06, 2010 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: vrs » pn maja 02, 2011 17:28

vr6syncro pisze:
vrs pisze:sytuacja 100:0 (rozpięcie napędu) występuje tylko w momencie zaciągnięcia ręcznego. Są sterowniki (domowej roboty) które pozwalają na płynną regulację
vrs, właśnie tak jest w aucie kolegi, po wbiciu trójki zaciąga ręczny na jeden ząbek i jedzie ośką, a nad sterownikiem siedział miejscowy elektronik i zrobił więcej opcji niż wymyślili szwedzi pomimo tego że nie ma doktoratu. tyle ode mnie, idę pokisić sie we własnym sosie czyli odpić browarka z kolesiami w przydomowym warsztacie, podłubać przy starym poczciwym vw, w którym potrafię zrobić coś sam bez dzwonienia o pomoc do tuningmajstrów i nie muszę oszczędzać klocków ani tarcz bo stać mnie na drugi komplet

do widzenia
No to zdrowie bo właśnie popijam piwko ;) :pub:
A który haldex tam siedzi gen II ?


Pozdrawiam
Michał [vRS]

Manual Devil :twisted:

Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: MatthewG » pn maja 02, 2011 17:51

zlos pisze:Nie widziałem takiego na żywo :)
Na żywo ja też nie, ale tutaj czytałem o potencjometrze. Przeważnie są zestawy z potrójną regulacją normal/stock, sport i race. Natomiast na tym forum można przeczytać opis instalacji takiego diwajsu w Audi TTS sterowanego z bezprzewodowego pilota :-) Nie wiem jak dużo osób czyta to forum, ja tam jestem od kiedy powstało czyli jakieś 4-5 lat, ale można natrafić tam na ciekawe tematy, a przy okazji zobaczyć wszelakie różności tuningowe dedykowane do mk6 :jezor: Obyście mi tylko pomysłów nie pokradli :helm: Jeśli już mowa o mocnych eRkach to na tym forum jest kilka opisanych, a wśród nich na pewno trzy z czego jedna na to GTI International o którym wspominałem będzie mieć 500/600 koni na metanolu :grin: Kolegi Stefana z Rumuni. Uprzedzam pytania, to auto jeździ z kompletnym środkiem i zapewne jedyny raz przeleci ćwiartkę podczas tej imprezy, właściciela to nie interesuje.
vr6syncro pisze:hamulce 288 z golfa vr6 też w zupełności wystarczają
W kwestii hamulców byłbym ostrożny. Miałem chyba podobny rozmiar w moim poprzednim Golfie 1.9 TDI i jadąc szybko do dziewczyny na 8km odcinków potrafiłem je ugotować tak, że dojeżdżając do niej żeby się zatrzymać musiałem się ratować ręcznym :jezor: Płyn hamulcowy miałem nowy. W naszych eRkach o ile hamulce są już całkiem duże i w miarę skuteczne to żeby je zagotować potrzebuję jakichś 10 minut w mieście :jezor:
zlos pisze:Kusisz? ;)
A mnie i moich wizji mojej bryki nie chciałbyś wspomóc? :chytry:
vrs pisze:@zlos, wiem ile ma seria na papierze :bajer: ale te silniki serii nie trzymają tak jak TSI / TDI mają gifry tak silniki N/A FSI VAG nie trzymają serii.
Mimo wszystko jestem pewien, że właściciel zdecydował się na najszybsze podniesienie mocy w silniku atmosferycznym i wymienił układ wydechowy oraz dolotowy :bajer:


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: MatthewG » pn maja 02, 2011 17:54

vr6syncro pisze:a nad sterownikiem siedział miejscowy elektronik i zrobił więcej opcji niż wymyślili szwedzi pomimo tego że nie ma doktoratu.
A co takiego zrobił? Bo jestem ciekaw :chytry:


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: zlos » pn maja 02, 2011 18:08

MatthewG pisze:Na żywo ja też nie, ale tutaj czytałem o potencjometrze.
Ecumastera znam, ale nie wiedziałem, że mają możliwość sterowania na poziomie +/- 5% w haldexie. Bajery jak odpinanie osi przy wyższych prędkościach to typowy drag... Nie moja bajka.
MatthewG pisze:A mnie i moich wizji mojej bryki nie chciałbyś wspomóc? :chytry:
Przytulić mogę do ojcowskiej piersi ;) no i zasponsorować flaszkę czegoś obrzydliwie dobrego :)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: daniel1d » pn maja 02, 2011 18:10

zlos pisze: daniel1d napisał(a):Zawsze może nakleić na moim :P

Kusisz? ;)
Trochę :D
vr6syncro pisze:vrs, właśnie tak jest w aucie kolegi, po wbiciu trójki zaciąga ręczny na jeden ząbek i jedzie ośką, a nad sterownikiem siedział miejscowy elektronik
I po co zaciąga ten ręczny bo nie rozumiem? Jak na trójcę trakcji nie tracił to i tak napęd się nie załączał.U mnie żaden elektryk nie siedział miałem oryginalny sterownik i po zaciągnięciu ręcznego tył się nie dołączał.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: MatthewG » pn maja 02, 2011 18:22

zlos pisze:Ecumastera znam, ale nie wiedziałem, że mają możliwość sterowania na poziomie +/- 5% w haldexie.
Jeszcze wielokrotnie Cię zaskoczę, zobaczysz :kac:
daniel1d pisze:I po co zaciąga ten ręczny bo nie rozumiem? Jak na trójcę trakcji nie tracił to i tak napęd się nie załączał.
Właśnie, aż tak mocny to on nie jest.


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R + wydech MG + CompSport 3.0 = 340KM

Post autor: zlos » pn maja 02, 2011 18:35

daniel1d pisze:Trochę :D
Spotkamy się, polubimy się i pomyślimy co dalej :)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości