MK4 Variant 1,9 TDI by OEMTUNING.PL | Auto na sprzedaż!
Moderator: G0 Karcio
- showtime
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2524
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
MK4 Variant 1,9 TDI by OEMTUNING.PL | Auto na sprzedaż!
Witam
Pragnę zaprezentować wszystkim kolegom mojego VW Golfa IV w wersji Variant, kupionego w postaci zwykłego, poczciwego "golasa" - BASIS.
Rok produkcji: 2000
Silnik: 1,9 TDI 90 KM o oznaczeniu AGR
Kolor: srebrny metalic LB7Z
Przebieg przy zakupie: 189.500 km
W 2007 roku został sprowadzony z Włoch i trafił w ręce mojego znajomego, następnie ja stałem się jego właścicielem - wszystko pamiętnego dnia 31 grudnia 2008. Od tego momentu sprawuje się świetnie, bez jakichkolwiek problemów i zarzutów, a wszystko dzięki najbardziej niezawodnej turbinie KKK bez zmiennej geometrii. Olej i filtry wymieniane systematycznie co 10.000 km. Auto jeździ na najlepszym paliwie i oleju Mobil 1 Super 2000 10W40.
Jak to się zaczęło?
Od dłuższego czasu interesował mnie tylko i wyłącznie silnik TDI z racji tego, że robię dosyć duże przebiegi. Przy okazji: lubię deptać, a teraz mimo wciskania gazu do końca spalanie dochodzi maksymalnie do 7,5-8,5 l/100 km. Ekonomia pełną gębą!
Wyposażenie seryjne (BASIS):
- 4 elektryczne szyby
- centralny zamek bez sterowania pilotem
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- tylna kanapa dzielona z podłokietnikiem
- klimatyzacja manualna
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- wspomaganie kierownicy
- kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- ABS
Wszystkie dotychczasowe modyfikacje:
Silnik:
- moc seryjna (90 KM) podniesiona przez Daniela z TTC Kraków aktualnie do 120 KM i 280 Nm. Nowy zawór N75 i wyczyszczony dolot. Autko odpycha się sprawnie i jest bardzo elastyczne. Gdybym miał jeszcze raz podejmować decyzję o chipowaniu, to bez wahania bym się zdecydował od razu po zakupie, a nie aż po 2 latach posiadania autka
Nadwozie:
- przednia dokładka zderzaka w kolorze, z Golfa IV GTI 25th Anniversary
- tylna dokładka w kolorze z wycięciem na wydech od wersji V6 i 4-Motion
- przednia listwa zderzaka zrobiona na wzór US (gładka bez wycięcia na rejestrację, czarne obrysówki)
- progi z Golfa IV GTI 25th Anniversary
- listwy i klamki w kolorze nadwozia
- obudowy lusterek, grill przedni, znaczek w kolorze czarnym
- dach oklejony czarną folią
- zaślepki Wolfsburg Edition na przednich błotnikach
- wydech z nierdzewki (tzw. "kraniki" firmy ULTER charakterystyczne dla TDI)
- tylne szyby przyciemnione zieloną folią na wzór oryginalnie ciemnonych szyb w VAG
- słupki drzwiowe w kolorze czarnym, wyklejone folią 3M
- płaska wycieraczka tylnej klapy od Golfa V
- krótka antena FM
Zawieszenie i hamulce:
- zawieszenie gwintowane MTS Technik od Mapeta (tył skręcony do końca, przód zgodnie ze zdrowym rozsądkiem)
- metalowa osłona miski oleju i silnika
- dystanse z tyłu o grubości 20 mm
- 4 tarcze hamulcowe BREMBO w połączeniu z klockami TRW
- zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym
- pełne silentblocki wahaczy od Audi TT/S3
Koła i opony (lato):
- alufelgi 18-calowe 8,5J - RH - Porsche Twist 5x130 w czarnym macie z polerowanym rantem
- opony Falken Ziex Ze912, 205/40/18
Koła i opony (zima):
- alufelgi 17-calowe 7,0J -Audi TT w czarnym macie
- opony Nexen Winguard Sport, 205/40/18
Wnętrze i wyposażenie:
- fotele skórzane i podgrzewane od Skody Octavii z regulacją wysokości kierowcy i pasażera (instalacja podgrzewania foteli), regulacja lędźwiowa obu foteli
- podłokietnik przedni i tylny (w skórze)
- tapicerki drzwi (boczki) obszyte skórą według indywidualnego zamówienia
- zegary z 1/2 FIS IMMO2 od VW Bory/Golfa Sport Edition + manetka i instalacja do sterowania FIS
- instalacja manetki i okablowania do tempomatu
- podświetlane kratki nawiewów od VW Bory
- gałka zmiany biegów ze skórzanym mieszkiem od VW Golfa R32
- panel drzwiowy do sterowania 4 elektrycznymi szybami od VW Golfa R32
- konsola centralna wzorowana na Golfie R32
- podstopnica od Audi TT
- czarna podsufitka i wszystkie plastiki, osłony słoneczne (od Audi oraz Skody Octavii 2 RS)
- trójramienna kierownica obszyta nową skórą (w tym skórą perforowaną), wykończona czerwoną nicią
- włącznik "FUNK" na konsoli centralnej wprost z niemieckiego radiowozu (RARYTAS!)
Audio (powered by Musicar Kraków):
- jednostka sterująca Pioneer AVH-3200BT z dotykowym ekranem 6,5", DVD itp.
- wzmacniacz 2-kanałowy GROUND ZERO zabudowany w ścianie bagażnika i podświetlony białym światłem LED
- subwoofer 25 cm CLARION
- okablowanie 20 mm firmy DIETZ
- dla uniknięcia spotkań z niebieskimi: CB RADIO Midland + antenka President Florida
Zainwestowane fundusze?
Wole nie odpowiadać
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2009:
Samochód po zakupie - 31 grudnia 2008:
Pakiet zimowy - felgi stalowe 15" i opony 195/65/15:
Zdjęcia wnętrza po założeniu fabrycznej nawigacji VW MFD w wersji G:
Zdjęcia z przyciemniania tylnych szyb folią Classis USA - kolor ciemnozielony:
Zależnie od kąta padania promieni słonecznych szyby wydają się jaśniejsze/ciemniejsze:
Nowa kierownica - multifunkcja VW i czujniki parkowania (pod kolor samochodu):
Nowe - pechowe, jak się okazało alufelgi 17" ALUTEC (wzór a'la BBS) - 2 krzywe:
Autko na przejściowych alufelgach RONAL 16" i oponach Goodyear Eagle F1 205/45/16
W międzyczasie wyskoczyła sesja zdjęciowa w CH Plaza - Kraków
Malowanie zacisków hamulcowych - farba MOTIP (podobno jedna z najlepszych)
Aluminiowe dodatki w środku - ringi zegarów i obramówki konsoli środkowej:
Założyłem też zestaw HID 6000K, niestety moim błędem było, że włożyłem go w zwykłe lampy. Policja zabrała mi dowód, wyrzuciłem je i znów jeżdżę na żarówkach:
Coś z multimediów w samochodzie - adapter DVD pod fabryczną nawigację + adapter MP3 na pendrive'a i karty SD Zunix (symuluje zmieniarkę CD - możliwość sterowania utworami z poziomu nawigacji) + podłokietnik dedykowany:
Spełnienie marzeń i alufelgi BBS RS 771 od GTI 20-jahre na oponie Continental ContiSportContact 205/55/16 (mogłoby być większe koło, ale poczekam, aż poprawią się drogi w okolicy):
Modzenie przy froncie - nowy, czarny grill (matowy):
Dołożony monitor LCD 7" firmy CALIBER / nie chińskie dziadostwo - strona producenta / w tylnym zagłówku, podłączony pod nawigację - teraz obraz z DVD w samochodzie widoczny na dwóch ekranach: jeden w nawigacji, a drugi dla pasażerów z tyłu w zagłówku. Dźwięk przez system audio w samochodzie:
Odtwarzacz DVD firmy AUDIOMEDIA wielkości zwykłego radia - do napędzenia dwóch LCD (nawigacji i 7") i widok na całość systemu:
Podczas wakacyjnego wyjazdu do Chorwacji niestety wydarzyła się niemiła przygoda:
Auto spędziło trochę czasu w serwisie "Trojak" w Czańcu (nowe elementy karoserii z ASO):
Przygoda, po której po miesiącu nie było śladu:
Przy okazji zniknęła także tylna wycieraczka, która przyprawiała mnie o zawał serca:
Industrialna sesja zdjęciowa w starej cementowni w Krakowie:
Parę miesięcy po założeniu aluminiowych dodatków odwidziało mi się, stwierdziłem, że nie wyglądają ładnie i rozebrałem całą konsolę:
Po rozebraniu zabrałem się za matowanie, malowanie podkładem i lakierem wszystkich plastików:
Udało się uzyskać wymarzony efekt końcowy z plastikami:
Dołożyłem sobie także tempomat, ponieważ jeżdżę dużo po autostradzie:
Stare fotele były w trochę ciężkim stanie i trzeba było coś z nimi zrobić:
Więc skoro trafiły się w wyjątkowo okazyjnej cenie fotele kubełkowe od Seata Leona TOP SPORT z podgrzewaniem pupci to trzeba było się na nie skusić:
Przyszła także pora na wymianę anteny CB na małą i zgrabną President Florida:
Pomyślałem także nad modzeniem przy pupci. Lampy wymalowane czerwoną farbą do kloszy MOTIP. 2 warstwy lakieru - klosz czerwony, a kierunkowskaz świeci na pomarańczowo. Dzieło sztuki:
I najpiękniejszy mod na świecie - alufelgi 18" S-Line z oponami 225/40/18 Michelin Pilot Sport:
Pod koniec sezonu 2009 doszła jeszcze gleba - progresywne sprężyny MTS -35 mm:
Mała sesja zdjęciowa pod CH Krokus w Krakowie:
Pomalowałem także dokładki zderzaków w kolor auta:
Pasowało zrobić też coś z osłoną silnika - pomalowana została w kolor srebrno/czerwony:
Wymieniłem także nawigację fabryczną MFD na stację multimedialną Kenwood DNX-5220BT:
Wymieniłem światełka wewnętrzne na LED'y:
Zrobiłem także czerwone paski drzwiowe według pomysłu kolegi Dzigit84:
Sezon 2009 został zakończony.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2010:
Początek roku 2010 przyniósł malowanie listew w kolor:
Oraz dokładkę, która miała być podobna do 25th, a okazała się brzydką podróbką:
A następnie kolejną wymianę foteli, tym razem na wymarzoną czarną skórę:
Skoro pojawiła się skóra, to był to tylko krok od montażu podgrzewania siedzeń:
Dokładka przedniego i tylnego zderzaka od wersji V6 / 4-motion. W przedniej wycięcie wlotów bocznych:
Skoro pojawiła się dokładka to przyszła pora na dorobienie końcówek wydechu, które będą do niej pasować. Wybór padł na dwie końcówki ULTER N1-07D 80 mm:
Pierwsza sesja zdjęciowa w sezonie 2010:
Przygotowania do robienia czarnego dachu i juz wyklejony dach:
Mała sesja w czasie pucowania autka:
Sezon 2010 został zakończony. Na chwile niestety pozbyłem się autka i przez pół roku użytkowałem Renault Megane II CC, bo miałem zajawkę na cabrio. W tym czasie jednak nie próżnowałem i wiedzialem, że Francuzem sie nie najeżdzę bo to auto bez polotu i mocy. Zbierałem pieniądze na nowe fanty i mody, po to, żeby w 2011 roku uderzyć z podwójną siłą...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2011:
Listwy, dokładki, lusterka i znaczek przedni pojechały do lakierni, żeby poprawić to co spaprałem malując je w garażu. Niestety, stary lakier odprysł podczas mycia ciśnieniowego:
Przerobiliśmy wydech końcowy - wymieniliśmy "gwiżdżące" końcówki ULTERA na "kraniki" z nierdzewki:
Pojawiły się koła 18" - repliki z VW Golfa V GTI i nowe opony 225/40/18:
Zawieszenie gwintowane MTS-Technik od Mapeta:
Zamiast kierunkowskazów wpadły zaślepki "WOB Edition":
Doszły też zegary z wersji Sport Edition z 1/2 FIS, a także manetka do sterowania FIS:
Nie mogło zabraknąć też gałki z mieszkiem R-LINE, podstopnicy od Audi TT oraz podświetlanych kratek od VW Bory:
Oczywiście pojawiły się też klimatyczne wlepki:
Mała nocna sesja foto w krakowskich uliczkach:
Zamontowałem czarne lampy DEPO/FK:
A także wskaźniki doładowania AutoGauge BOOST Smoke i OIL TEMP:
I jeszcze jedna sesja foto:
Progi od GTI 25th. Paczuszka i progi w stanie surowym:
Progi już polakierowane i założone. Chwila pracy, zeszła może godzinka. Efekt jest dokładnie taki, jakiego oczekiwałem:
Zawitałem także do kolegi lolo_golf po dokładkę GTI 25th i listwę przednią US z obrysami. Front miażdży:
I coś dla pasażerów z tyłu, w sam raz na 0,5 litra:
I codzienne zmagania z podjazdem/zjazdem na drodze do domku. Wszystko obcykane na milimetry:
I jakaś tam sesja zdjęciowa i autko w obecnym setupie:
Jesienna sesja zdjęciowa:
Upragniona sesja do VW Trends:
Modom nie mogło być końca. Upolowałem więc owiewkę THULE, na punkcie której w USA wariują:
Pojechałem na zakończenie sezonu VAG u nas w Krakowie, który to event miałem przyjemność współorganizować: Świecąca dynia z wyciętą mordką zrobiła furorę:
Następnego dnia zarzuciłem już zimowe kapcioszki, a przód podniosłem o 1 cm, żeby było bezpieczniej w zimie. Felgi zostały zregenerowane i pomalowane na czarno:
W międzyczasie złowiłem boczki w skórce, aby pasowały do foteli:
Był też felunek na nowy sezon - ASA Revolution AR1 (przód 8J, tył 9J). Chwilę później, po przymiarce okazało się, że felgi średnio pasują do mojego autka i postanowiłem je sprzedać i rozpocząć nowe poszukiwania:
Znów przerobiłem lampy, ale efekt nie jest jeszcze taki, jak powinien. Będzie kolejny mod:
Przyszedł czas na czarny sufit, przez co straciłem cały tydzien urlopu, ale efekt jest super. Kupiłem czarne rączki, czarne daszki itp.:
Na koniec sezonu podłączyłem halogeny, których nie miałem w oryginalnych lampach:
Sezon 2011 został zakończony.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2012:
Pierwszy mod w nowym sezonie. ASA sprzedane, a ich następcą są PORSCHE 8,5J 18", które były białe, ale pojechały do SPA gdzie się trochę opaliły i wypolerowały. Doszły nowe opony Falken Ziex Ze912 w rozmiarze 205/40/18:
Luźna, zimowa sesja zdjęciowa:
Parę zdjęć na starym CPN-ie w Krakowie:
Szybka przymiarka i wnioski - będzie naprawdę dobrze:
Stworzyłem również stronę internetową poświęconą mojemu autku oraz modyfikacjom i przeróbkom innych MK4. Serdecznie zapraszam do odwiedzenia i komentowania. Częste aktualizacje, dużo zdjęć:
www.mk4variant.com
Z modyfikacji wizualnych pozostała już tylko wymiana tylnych lamp na te z białym kierunkowskazem lub na całe czerwone. Na tym zamkniemy temat modzenia z zewnątrz i będziemy walczyć z engine. Cel: bezpieczne 150 KM, ale to na spokojnie - nigdzie mi się nie spieszy.
Czekam na Wasze opinie
Za pomoc i wyrozumiałość w ciągłym modzeniu, ulepszaniu i kombinowaniu dziękuję wielu osobom, ale w szczególności mojej dziewczynie, która jest naprawdę bardzo cierpliwa i wiele rzeczy potrafi wybaczyć i zrozumieć. Ola
Pragnę zaprezentować wszystkim kolegom mojego VW Golfa IV w wersji Variant, kupionego w postaci zwykłego, poczciwego "golasa" - BASIS.
Rok produkcji: 2000
Silnik: 1,9 TDI 90 KM o oznaczeniu AGR
Kolor: srebrny metalic LB7Z
Przebieg przy zakupie: 189.500 km
W 2007 roku został sprowadzony z Włoch i trafił w ręce mojego znajomego, następnie ja stałem się jego właścicielem - wszystko pamiętnego dnia 31 grudnia 2008. Od tego momentu sprawuje się świetnie, bez jakichkolwiek problemów i zarzutów, a wszystko dzięki najbardziej niezawodnej turbinie KKK bez zmiennej geometrii. Olej i filtry wymieniane systematycznie co 10.000 km. Auto jeździ na najlepszym paliwie i oleju Mobil 1 Super 2000 10W40.
Jak to się zaczęło?
Od dłuższego czasu interesował mnie tylko i wyłącznie silnik TDI z racji tego, że robię dosyć duże przebiegi. Przy okazji: lubię deptać, a teraz mimo wciskania gazu do końca spalanie dochodzi maksymalnie do 7,5-8,5 l/100 km. Ekonomia pełną gębą!
Wyposażenie seryjne (BASIS):
- 4 elektryczne szyby
- centralny zamek bez sterowania pilotem
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- tylna kanapa dzielona z podłokietnikiem
- klimatyzacja manualna
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- wspomaganie kierownicy
- kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- ABS
Wszystkie dotychczasowe modyfikacje:
Silnik:
- moc seryjna (90 KM) podniesiona przez Daniela z TTC Kraków aktualnie do 120 KM i 280 Nm. Nowy zawór N75 i wyczyszczony dolot. Autko odpycha się sprawnie i jest bardzo elastyczne. Gdybym miał jeszcze raz podejmować decyzję o chipowaniu, to bez wahania bym się zdecydował od razu po zakupie, a nie aż po 2 latach posiadania autka
Nadwozie:
- przednia dokładka zderzaka w kolorze, z Golfa IV GTI 25th Anniversary
- tylna dokładka w kolorze z wycięciem na wydech od wersji V6 i 4-Motion
- przednia listwa zderzaka zrobiona na wzór US (gładka bez wycięcia na rejestrację, czarne obrysówki)
- progi z Golfa IV GTI 25th Anniversary
- listwy i klamki w kolorze nadwozia
- obudowy lusterek, grill przedni, znaczek w kolorze czarnym
- dach oklejony czarną folią
- zaślepki Wolfsburg Edition na przednich błotnikach
- wydech z nierdzewki (tzw. "kraniki" firmy ULTER charakterystyczne dla TDI)
- tylne szyby przyciemnione zieloną folią na wzór oryginalnie ciemnonych szyb w VAG
- słupki drzwiowe w kolorze czarnym, wyklejone folią 3M
- płaska wycieraczka tylnej klapy od Golfa V
- krótka antena FM
Zawieszenie i hamulce:
- zawieszenie gwintowane MTS Technik od Mapeta (tył skręcony do końca, przód zgodnie ze zdrowym rozsądkiem)
- metalowa osłona miski oleju i silnika
- dystanse z tyłu o grubości 20 mm
- 4 tarcze hamulcowe BREMBO w połączeniu z klockami TRW
- zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym
- pełne silentblocki wahaczy od Audi TT/S3
Koła i opony (lato):
- alufelgi 18-calowe 8,5J - RH - Porsche Twist 5x130 w czarnym macie z polerowanym rantem
- opony Falken Ziex Ze912, 205/40/18
Koła i opony (zima):
- alufelgi 17-calowe 7,0J -Audi TT w czarnym macie
- opony Nexen Winguard Sport, 205/40/18
Wnętrze i wyposażenie:
- fotele skórzane i podgrzewane od Skody Octavii z regulacją wysokości kierowcy i pasażera (instalacja podgrzewania foteli), regulacja lędźwiowa obu foteli
- podłokietnik przedni i tylny (w skórze)
- tapicerki drzwi (boczki) obszyte skórą według indywidualnego zamówienia
- zegary z 1/2 FIS IMMO2 od VW Bory/Golfa Sport Edition + manetka i instalacja do sterowania FIS
- instalacja manetki i okablowania do tempomatu
- podświetlane kratki nawiewów od VW Bory
- gałka zmiany biegów ze skórzanym mieszkiem od VW Golfa R32
- panel drzwiowy do sterowania 4 elektrycznymi szybami od VW Golfa R32
- konsola centralna wzorowana na Golfie R32
- podstopnica od Audi TT
- czarna podsufitka i wszystkie plastiki, osłony słoneczne (od Audi oraz Skody Octavii 2 RS)
- trójramienna kierownica obszyta nową skórą (w tym skórą perforowaną), wykończona czerwoną nicią
- włącznik "FUNK" na konsoli centralnej wprost z niemieckiego radiowozu (RARYTAS!)
Audio (powered by Musicar Kraków):
- jednostka sterująca Pioneer AVH-3200BT z dotykowym ekranem 6,5", DVD itp.
- wzmacniacz 2-kanałowy GROUND ZERO zabudowany w ścianie bagażnika i podświetlony białym światłem LED
- subwoofer 25 cm CLARION
- okablowanie 20 mm firmy DIETZ
- dla uniknięcia spotkań z niebieskimi: CB RADIO Midland + antenka President Florida
Zainwestowane fundusze?
Wole nie odpowiadać
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2009:
Samochód po zakupie - 31 grudnia 2008:
Pakiet zimowy - felgi stalowe 15" i opony 195/65/15:
Zdjęcia wnętrza po założeniu fabrycznej nawigacji VW MFD w wersji G:
Zdjęcia z przyciemniania tylnych szyb folią Classis USA - kolor ciemnozielony:
Zależnie od kąta padania promieni słonecznych szyby wydają się jaśniejsze/ciemniejsze:
Nowa kierownica - multifunkcja VW i czujniki parkowania (pod kolor samochodu):
Nowe - pechowe, jak się okazało alufelgi 17" ALUTEC (wzór a'la BBS) - 2 krzywe:
Autko na przejściowych alufelgach RONAL 16" i oponach Goodyear Eagle F1 205/45/16
W międzyczasie wyskoczyła sesja zdjęciowa w CH Plaza - Kraków
Malowanie zacisków hamulcowych - farba MOTIP (podobno jedna z najlepszych)
Aluminiowe dodatki w środku - ringi zegarów i obramówki konsoli środkowej:
Założyłem też zestaw HID 6000K, niestety moim błędem było, że włożyłem go w zwykłe lampy. Policja zabrała mi dowód, wyrzuciłem je i znów jeżdżę na żarówkach:
Coś z multimediów w samochodzie - adapter DVD pod fabryczną nawigację + adapter MP3 na pendrive'a i karty SD Zunix (symuluje zmieniarkę CD - możliwość sterowania utworami z poziomu nawigacji) + podłokietnik dedykowany:
Spełnienie marzeń i alufelgi BBS RS 771 od GTI 20-jahre na oponie Continental ContiSportContact 205/55/16 (mogłoby być większe koło, ale poczekam, aż poprawią się drogi w okolicy):
Modzenie przy froncie - nowy, czarny grill (matowy):
Dołożony monitor LCD 7" firmy CALIBER / nie chińskie dziadostwo - strona producenta / w tylnym zagłówku, podłączony pod nawigację - teraz obraz z DVD w samochodzie widoczny na dwóch ekranach: jeden w nawigacji, a drugi dla pasażerów z tyłu w zagłówku. Dźwięk przez system audio w samochodzie:
Odtwarzacz DVD firmy AUDIOMEDIA wielkości zwykłego radia - do napędzenia dwóch LCD (nawigacji i 7") i widok na całość systemu:
Podczas wakacyjnego wyjazdu do Chorwacji niestety wydarzyła się niemiła przygoda:
Auto spędziło trochę czasu w serwisie "Trojak" w Czańcu (nowe elementy karoserii z ASO):
Przygoda, po której po miesiącu nie było śladu:
Przy okazji zniknęła także tylna wycieraczka, która przyprawiała mnie o zawał serca:
Industrialna sesja zdjęciowa w starej cementowni w Krakowie:
Parę miesięcy po założeniu aluminiowych dodatków odwidziało mi się, stwierdziłem, że nie wyglądają ładnie i rozebrałem całą konsolę:
Po rozebraniu zabrałem się za matowanie, malowanie podkładem i lakierem wszystkich plastików:
Udało się uzyskać wymarzony efekt końcowy z plastikami:
Dołożyłem sobie także tempomat, ponieważ jeżdżę dużo po autostradzie:
Stare fotele były w trochę ciężkim stanie i trzeba było coś z nimi zrobić:
Więc skoro trafiły się w wyjątkowo okazyjnej cenie fotele kubełkowe od Seata Leona TOP SPORT z podgrzewaniem pupci to trzeba było się na nie skusić:
Przyszła także pora na wymianę anteny CB na małą i zgrabną President Florida:
Pomyślałem także nad modzeniem przy pupci. Lampy wymalowane czerwoną farbą do kloszy MOTIP. 2 warstwy lakieru - klosz czerwony, a kierunkowskaz świeci na pomarańczowo. Dzieło sztuki:
I najpiękniejszy mod na świecie - alufelgi 18" S-Line z oponami 225/40/18 Michelin Pilot Sport:
Pod koniec sezonu 2009 doszła jeszcze gleba - progresywne sprężyny MTS -35 mm:
Mała sesja zdjęciowa pod CH Krokus w Krakowie:
Pomalowałem także dokładki zderzaków w kolor auta:
Pasowało zrobić też coś z osłoną silnika - pomalowana została w kolor srebrno/czerwony:
Wymieniłem także nawigację fabryczną MFD na stację multimedialną Kenwood DNX-5220BT:
Wymieniłem światełka wewnętrzne na LED'y:
Zrobiłem także czerwone paski drzwiowe według pomysłu kolegi Dzigit84:
Sezon 2009 został zakończony.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2010:
Początek roku 2010 przyniósł malowanie listew w kolor:
Oraz dokładkę, która miała być podobna do 25th, a okazała się brzydką podróbką:
A następnie kolejną wymianę foteli, tym razem na wymarzoną czarną skórę:
Skoro pojawiła się skóra, to był to tylko krok od montażu podgrzewania siedzeń:
Dokładka przedniego i tylnego zderzaka od wersji V6 / 4-motion. W przedniej wycięcie wlotów bocznych:
Skoro pojawiła się dokładka to przyszła pora na dorobienie końcówek wydechu, które będą do niej pasować. Wybór padł na dwie końcówki ULTER N1-07D 80 mm:
Pierwsza sesja zdjęciowa w sezonie 2010:
Przygotowania do robienia czarnego dachu i juz wyklejony dach:
Mała sesja w czasie pucowania autka:
Sezon 2010 został zakończony. Na chwile niestety pozbyłem się autka i przez pół roku użytkowałem Renault Megane II CC, bo miałem zajawkę na cabrio. W tym czasie jednak nie próżnowałem i wiedzialem, że Francuzem sie nie najeżdzę bo to auto bez polotu i mocy. Zbierałem pieniądze na nowe fanty i mody, po to, żeby w 2011 roku uderzyć z podwójną siłą...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2011:
Listwy, dokładki, lusterka i znaczek przedni pojechały do lakierni, żeby poprawić to co spaprałem malując je w garażu. Niestety, stary lakier odprysł podczas mycia ciśnieniowego:
Przerobiliśmy wydech końcowy - wymieniliśmy "gwiżdżące" końcówki ULTERA na "kraniki" z nierdzewki:
Pojawiły się koła 18" - repliki z VW Golfa V GTI i nowe opony 225/40/18:
Zawieszenie gwintowane MTS-Technik od Mapeta:
Zamiast kierunkowskazów wpadły zaślepki "WOB Edition":
Doszły też zegary z wersji Sport Edition z 1/2 FIS, a także manetka do sterowania FIS:
Nie mogło zabraknąć też gałki z mieszkiem R-LINE, podstopnicy od Audi TT oraz podświetlanych kratek od VW Bory:
Oczywiście pojawiły się też klimatyczne wlepki:
Mała nocna sesja foto w krakowskich uliczkach:
Zamontowałem czarne lampy DEPO/FK:
A także wskaźniki doładowania AutoGauge BOOST Smoke i OIL TEMP:
I jeszcze jedna sesja foto:
Progi od GTI 25th. Paczuszka i progi w stanie surowym:
Progi już polakierowane i założone. Chwila pracy, zeszła może godzinka. Efekt jest dokładnie taki, jakiego oczekiwałem:
Zawitałem także do kolegi lolo_golf po dokładkę GTI 25th i listwę przednią US z obrysami. Front miażdży:
I coś dla pasażerów z tyłu, w sam raz na 0,5 litra:
I codzienne zmagania z podjazdem/zjazdem na drodze do domku. Wszystko obcykane na milimetry:
I jakaś tam sesja zdjęciowa i autko w obecnym setupie:
Jesienna sesja zdjęciowa:
Upragniona sesja do VW Trends:
Modom nie mogło być końca. Upolowałem więc owiewkę THULE, na punkcie której w USA wariują:
Pojechałem na zakończenie sezonu VAG u nas w Krakowie, który to event miałem przyjemność współorganizować: Świecąca dynia z wyciętą mordką zrobiła furorę:
Następnego dnia zarzuciłem już zimowe kapcioszki, a przód podniosłem o 1 cm, żeby było bezpieczniej w zimie. Felgi zostały zregenerowane i pomalowane na czarno:
W międzyczasie złowiłem boczki w skórce, aby pasowały do foteli:
Był też felunek na nowy sezon - ASA Revolution AR1 (przód 8J, tył 9J). Chwilę później, po przymiarce okazało się, że felgi średnio pasują do mojego autka i postanowiłem je sprzedać i rozpocząć nowe poszukiwania:
Znów przerobiłem lampy, ale efekt nie jest jeszcze taki, jak powinien. Będzie kolejny mod:
Przyszedł czas na czarny sufit, przez co straciłem cały tydzien urlopu, ale efekt jest super. Kupiłem czarne rączki, czarne daszki itp.:
Na koniec sezonu podłączyłem halogeny, których nie miałem w oryginalnych lampach:
Sezon 2011 został zakończony.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2012:
Pierwszy mod w nowym sezonie. ASA sprzedane, a ich następcą są PORSCHE 8,5J 18", które były białe, ale pojechały do SPA gdzie się trochę opaliły i wypolerowały. Doszły nowe opony Falken Ziex Ze912 w rozmiarze 205/40/18:
Luźna, zimowa sesja zdjęciowa:
Parę zdjęć na starym CPN-ie w Krakowie:
Szybka przymiarka i wnioski - będzie naprawdę dobrze:
Stworzyłem również stronę internetową poświęconą mojemu autku oraz modyfikacjom i przeróbkom innych MK4. Serdecznie zapraszam do odwiedzenia i komentowania. Częste aktualizacje, dużo zdjęć:
www.mk4variant.com
Z modyfikacji wizualnych pozostała już tylko wymiana tylnych lamp na te z białym kierunkowskazem lub na całe czerwone. Na tym zamkniemy temat modzenia z zewnątrz i będziemy walczyć z engine. Cel: bezpieczne 150 KM, ale to na spokojnie - nigdzie mi się nie spieszy.
Czekam na Wasze opinie
Za pomoc i wyrozumiałość w ciągłym modzeniu, ulepszaniu i kombinowaniu dziękuję wielu osobom, ale w szczególności mojej dziewczynie, która jest naprawdę bardzo cierpliwa i wiele rzeczy potrafi wybaczyć i zrozumieć. Ola
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2012 08:54 przez showtime, łącznie zmieniany 262 razy.
-
- Forum Master
- Posty: 1173
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:37
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Kontakt:
bardzo dobry pomysl... odrazu golfik wyladniejeshowtime pisze:- malowanie klamek i listew w kolorze nadwozia
fajne wyposazenie masz tylko pozazdroscic...
jakis chip w przyszlosci planujesz ??
SPRZEDAM NOWE SPREZYNY EIBACH PRO KIT DO GOLFA MK4 (SILNIK 1,4 i 1.6) ---> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=959499498
Sprzedam dywniki welurowe czarne ORI VW ze stoperami -> info PW
Sprzedam dywniki welurowe czarne ORI VW ze stoperami -> info PW
- showtime
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2524
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czy planuje chip. Hhmm powiem szczerze ze opinie w gronie znajomych są podzielone. Owszem można by było założyć, ale autko ma juz 190 tys. km i nie sądze, aby mu to pomoglo.
Mi zalezy na tym zeby ono dobrze jezdzilo a mocy narazie mi nie brakuje. Robie duzo km i przede wszystkim zalezy mi na niezawodnosci i dokladaniu jak najmniejszej kasy w silnik, a przy mojej nodze i wstawieniu chipa daje turbinie jakies 20 tys km i pewnie regeneracja byla by blisko
Mi zalezy na tym zeby ono dobrze jezdzilo a mocy narazie mi nie brakuje. Robie duzo km i przede wszystkim zalezy mi na niezawodnosci i dokladaniu jak najmniejszej kasy w silnik, a przy mojej nodze i wstawieniu chipa daje turbinie jakies 20 tys km i pewnie regeneracja byla by blisko
TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
-
- Forum Master
- Posty: 1173
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:37
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Kontakt:
showtime, no spoko rozumiem... ale nie musisz odrazu chipem podniesc moc o 40 kuni ... jakies 20 moze ... ale z drugiej strony jak juz chipowac to pozadnie.... ale wazne zeby bylo zdrowe dla silnika
SPRZEDAM NOWE SPREZYNY EIBACH PRO KIT DO GOLFA MK4 (SILNIK 1,4 i 1.6) ---> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=959499498
Sprzedam dywniki welurowe czarne ORI VW ze stoperami -> info PW
Sprzedam dywniki welurowe czarne ORI VW ze stoperami -> info PW
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
showtime, bardzo sympatyczna seria, fajny wypas jak pomalujesz listwy i klamki to auto bardzo zyska na wygladziem wiem to z własnego doświadczenia. co do chipa to dobry tuner zrobi Ci taki program ze autko odzyje i nic sie nie bedzie działo o ile bedziesz go uzywał zgodnie przykazaniami diesla.
zapraszam na spoty w Krakowie najblizszy w przyszłym tygodniu w niedziele. dokładne info podwieszone w grupie małopolskiej.
zapraszam na spoty w Krakowie najblizszy w przyszłym tygodniu w niedziele. dokładne info podwieszone w grupie małopolskiej.
- showtime
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2524
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do spotu to bardzo chetnie. Bralem udzial pare razy w krakowskim spocie ale innej marki zobaczymy jak to jest u Was w VW, bo u nas bylo zawsze sporooo ludzi Alfaholików
Co do mojego autka to bardzo pozytywne odczucia odkad go mam. Jest sam w sobie tak ladny ze nawet nie wiem czy przypasuje mi to przyciemnienie szyb z tyłu Jutro jade na wymiane oleju i filtra. Leje Castrol Magnatec Diesel 10W40. Pytanie ile wlezie litrow? 5 litrowy baniak wystarczy???
Co do mojego autka to bardzo pozytywne odczucia odkad go mam. Jest sam w sobie tak ladny ze nawet nie wiem czy przypasuje mi to przyciemnienie szyb z tyłu Jutro jade na wymiane oleju i filtra. Leje Castrol Magnatec Diesel 10W40. Pytanie ile wlezie litrow? 5 litrowy baniak wystarczy???
TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- showtime
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2524
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to fajnie powiedz mi jeszcze jak powinno autko odpalac po calej nocy postoju? Ja swojego podgrzewam na 2 razy, bo za 1 razem załapie, ale trzeba go dluzej podkrecic. Swiece zarowe byly wymienione.
TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
Dlaczego lejesz 10w-40? Przy takim przebiegu nie warto oszczędzać na oleju i lać pełen syntetyk.
Co do malowania listew to fajny pomysł, chociaż niepraktyczny klamki bym sobie darował, bo po jakimś czasie farba może odchodzić i nie wygląda to fajnie.
Poleciłbym jeszcze lampy na tył z białym kierunkiem lub przyciemnieniem pomarańczowego paska, poprawia wygląd, szczególnie, że z przodu pomarańczowych kierunków w golfach nie ma...
Ogólnie nawet fajnego masz golfa.
Co do malowania listew to fajny pomysł, chociaż niepraktyczny klamki bym sobie darował, bo po jakimś czasie farba może odchodzić i nie wygląda to fajnie.
Poleciłbym jeszcze lampy na tył z białym kierunkiem lub przyciemnieniem pomarańczowego paska, poprawia wygląd, szczególnie, że z przodu pomarańczowych kierunków w golfach nie ma...
Ogólnie nawet fajnego masz golfa.
- showtime
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2524
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kolego, taki olej byl juz lany w momencie kiedy odkupilem samochod, wiec to wina poprzedniego wlasciciela... Niestety juz nic sie nie zrobi. A co do wkladania pieniedzy w samochod, to autko zawsze dostaje ode mnie to co najlepsze: najlepszy olej, najlepsze paliwko, najlepszy sprzet i czescikadett1.3 pisze:Dlaczego lejesz 10w-40? Przy takim przebiegu nie warto oszczędzać na oleju i lać pełen syntetyk.
Co do malowania listew to fajny pomysł, chociaż niepraktyczny klamki bym sobie darował, bo po jakimś czasie farba może odchodzić i nie wygląda to fajnie.
Poleciłbym jeszcze lampy na tył z białym kierunkiem lub przyciemnieniem pomarańczowego paska, poprawia wygląd, szczególnie, że z przodu pomarańczowych kierunków w golfach nie ma...
Ogólnie nawet fajnego masz golfa.
TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
zrobi zrobi.. zalej mu pełnego syntetyka i będzie ładnie śmigać.. połsyntetyka, czy tez minerala zostaw sobie na 300tys okoloshowtime pisze:Kolego, taki olej byl juz lany w momencie kiedy odkupilem samochod, wiec to wina poprzedniego wlasciciela... Niestety juz nic sie nie zrobi.
auto świetne, plany też ok.. ale zapomniałeś o jakimś większym felunku.. w kombi większa felga naprawdę nadaję niesamowitego uroku
powodzenia w modach
- showtime
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2524
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wczoraj moje autko dostalo nowe plastiki do wnetrza (wszystkie rączki, panel szyb elektrycznych, blende uchwytu kubka), czyli wszystko to, co sie tak beznadziejnie ściera Inne wnetrze. Dodatkowo doposażyłem go w radyjko CB Midlanda i antene Hustler IC100. Teraz szukam jeszcze speca do montażu tempomatu - części już mam
TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL
Castrola nie lej lepszy jest Mobil1 jest sprawdzony auta które jezdzą na castrolu jak zdejmiesz pokrywę klawiatury silnika to masz syf taki że masakra a po mobil1 jest mały brud ale nie taki jak po castrolu jest to sprawdzone nie ściemniam tylko tak doradzam zrobisz ztym co zechcesz a Golfik przepiękny.Pozdrawiam
EDIT:
A gdzie kupiłes te plastiki środka a jak chcesz majstra do montarzu tempomatu to moge ci zalątwic ale byś musial do Włocławka przyjechać mechanik z servisu VW oczywiście
EDIT:
A gdzie kupiłes te plastiki środka a jak chcesz majstra do montarzu tempomatu to moge ci zalątwic ale byś musial do Włocławka przyjechać mechanik z servisu VW oczywiście
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości