[Mk5 .:R32 Turbo] 7xxKM/8xxNm - złosiowy potwoRek

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
peppa_814
Czerwony Diabeł
Czerwony Diabeł
Posty: 3021
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 17:23

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: peppa_814 » ndz cze 22, 2014 11:07

zlos, Tak jak mówiłeś; nie problem kupić auto, które w serii dysponuje taką mocą i objeżdża inne podobne. Sztuką jest zrobić właśnie np. Golfa, który potrafi zaskoczyć nie jednego "mocarza" w Ferrari czy Astonie. :pub: :pub: :pub:



Awatar użytkownika
sasza122
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 973
Rejestracja: ndz wrz 30, 2012 16:26
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf VI 1.6 TDI

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: sasza122 » ndz cze 22, 2014 11:28

materiał bardzo fajny :hmm: tak jak mówicie, nie sztuka kupic auto juz gotowe. Najwiekszą frajde sprawia to że samemu się zrobi takiego "potworka" :bigok:



miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: miskieusz » ndz cze 22, 2014 19:48

peppa_814 pisze:Sztuką jest zrobić właśnie np. Golfa, który potrafi zaskoczyć nie jednego "mocarza"
no nie wiem... przecież po objechaniu przez golfa koleś z astona/ferrari leci do salonu z mordą, że mu bubel wcisnęli i w PL go nawet golfy objeżdżają :los2: :bajer:



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: zlos » ndz cze 22, 2014 20:47

peppa_814 pisze: Sztuką jest zrobić właśnie np. Golfa, który potrafi zaskoczyć nie jednego "mocarza"
Problem tkwi raczej w przyroście mocy. Jak niemal każdy problem tego świata, ma to bolesne finansowe konsekwencje ;)

Z fabryki autko miało 250KM/320Nm. Teraz PotwoRek ma ponad 150% koni więcej i prawie 120% momentu na górkę. O ile zrobienie okolicy +100% mocy i +70% momentu nie przysparza problemów mechanicznych, to już przekroczenie tych granic to wieczne testowanie na zasadzie "co się teraz wysypie". A następnie bierzemy kartę płatniczą w dłoń i udajemy się na zakupy :kac: I za chwilę okazuje się, że kolejne 50Nm więcej łamie następną w układance zębatkę :)

W ten sposób koszt każdego konia rośnie. Kiedyś myślałem, że rośnie liniowo. Dzisiaj wiem, że logarytmicznie.

Auta takie jak Audi RS6, Lambo, GT-R itp. mają fabryczną moc większą, dostosowany do tego układ przeniesienia i odpowiednie ogumienie. Dlatego tuning takich aut jest łatwiejszy i nieco bardziej widowiskowy, bo dość łatwo "pęka" 1000 koni. Golfik tego nie ma, w fabryce testowany był na 250 koniach i jako projekt tuningowy jest równie skomplikowany jak GT-R z 1200 końmi i niutami na pokładzie.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
luk93asz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 05, 2013 21:17
Lokalizacja: Trójmiasto

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: luk93asz » ndz cze 22, 2014 20:49

Ładnie Bogusia podsumowaliście ;D



miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: miskieusz » ndz cze 22, 2014 21:19

zlos, zatem wniosek prosty... gratulować podwójnie a nawet geometrycznie (bo chyba jednak nie o logarytmy tutaj chodziło :P )



Awatar użytkownika
Robsonnnn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 727
Rejestracja: wt maja 17, 2011 22:16
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: Robsonnnn » wt cze 24, 2014 08:31

dobry material :pub: golfik robi kariere :D jakie dalsze plany ?


Obrazek

miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: miskieusz » wt cze 24, 2014 09:09

Robsonnnn pisze: jakie dalsze plany ?
cały świat :satan:
Obrazek



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: zlos » wt cze 24, 2014 09:44

miskieusz pisze:cały świat
etam, tylko? ;)

Plany to utrzymać bezawaryjność. Więcej mocy nie przeniesie już opona, a po próbach wiem, że nic większego nie włożę bez użycia spawarki i klepania budy.
Może lekko z wagą w dół, żeby był szybszy?


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: miskieusz » wt cze 24, 2014 10:24

może trochę karbonu? rozumiem, że plan jest żeby jednak nie używać spawarki i klepać budy?
patrząc na film, to już dużo do zrzucenia nie masz... chyba, że zaczniesz w klapkach jeździć i bez koszulki... :bajer:



Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: MatthewG » wt cze 24, 2014 11:34

Przednie fotele na lżejsze z tytanowymi stelażami, akumulator na żelowy, lekkie felgi i śruby, lżejszy wydech, przednie wahacze i piasty na aluminiowe, tylne tarcze na inne, maska z karbonu, klapa bagażnika z karbonu. Pomogłem?


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: miskieusz » wt cze 24, 2014 11:41

MatthewG pisze:przednie wahacze i piasty na aluminiowe
nie będzie za 'delikatne' w sumie?
no maska i klapa karbon pewnie mogłyby wpaść, aku i śruby to nie problem. Przy feldze jeszcze dochodzi kwestia trwałości. Ciekawe ile to wszystko razem by odchudziło pojazd :p



Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

[Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: MatthewG » wt cze 24, 2014 13:17

W MK6 zakładali wahacze z TT, są też dedykowanego producenta z odpowiednim negatywem. Piasty wpadały z Passata. Obstawiam, że w okolicach 100 kilogramów spokojnie.


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

Re: [Mk5 .:R32 Turbo] 630KM/700Nm - złosiowy potwoRek

Post autor: antoś » wt cze 24, 2014 14:59

Wahacze z TT beda zlym pomyslem. Powoduja negatyw, przez co kolo moze obcierac o blotnik.

Lepiej zalozyc wahacze z Passata albo S3, ktore sa tej samej dlugosci.

Zwrotnice z TT tez sa inne, i tu tez nalezy dac te z Passata czy S3. W eR sa na pewno nie aluminiowe, w R32 nie mam pewnosci.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości