Jetta [A2] 1.8 Turbo by Maro
Moderator: G0 Karcio
- maro7575
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 01, 2008 14:36
- Lokalizacja: RYWAŁD/ STAROGARD GDAŃSKI
Jetta [A2] 1.8 Turbo by Maro
Model: Jetta A2
Silnik:seryjnie 1.6 PN -> 1.8 RP -> 1.8T
Moc: 70KM-> 90KM-> 260
Mody pod maską:
-Silnik 1.8T o oznaczeniu ARX + Turbo K04 + wtryski 380cc
-Duży Intercooler Valeo
-Układ wydechowy DP3" reszta 2,5" z nierdzewki+ przelotowy końcowy z nierdzewki
-Komora wyczyszczona z konserwacji, usunięte niepotrzebne otwory, schowana wiązka oraz przeniesiony aku do bagażnika
-usuniete akcesoria silnika typu SAI, EVAP
-Filtr w airboxie Simota
Zawieszenie:
-Gwint Weitec GT
-Poliuretanowe tulejki wahaczy, stabilizatora, tylnej belki
-Rozpórka przód + tył i spinka wahaczy
-Wzmocniona tylna belka
-Wymiana końcówek, sworzni itp na Lemforder
Układ hamulcowy:
- Seria 239 -> 280 na zwrotnicach z B3 VR6 5x100 pozwalających pozostawienie oryginalnych szerokości
-Tył seria bębny -> tarczowe z B4 VR6 5x100
Koła:
-RH ZW2 17" przód 9.5j + 215/35 tył 10j + 225/35
Nadwozie:
Seryjnie
-Listwy, nakładki na progi i nadkola GTI
-Pneumatyczny centralny zamek
Aktualnie
-Pakiet G60 przód+tył
-Obrysówki w błotnikach ori US -> Nowe dymione obrysy
-Lampy tylne Hella GT
-Blenda US + tablica w wymiarach USA
-Lotka gti na tylna klape
-Brak wgłębienia po tablicy w przednim zderzaku
-Obrysy w kierunkowskazach na ori wiązce us
-Komplet znaczków GLI
-Halogeny w zderzaku hella
-Smoked lamp przednich
-Grill ori ze znaczkiem
-Siatka przeciw listowiu
-Przekaźnik wycieraczek czasowy z regulacją nr99
-Pneumatyczny centralny zamek + Pilot
-Tablica chowana w zderzak za pomocą mechanizmu el
Wnętrze:
-4 elektryczne szyby z modułem komfortu z toledo
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-pasy z regulacją wysokości
-skórzane podgrzewane fotele z golfa mk3
-skórzane boczki
-czarny dywan + czarna półka
-konsola Votex
-dodatkowe zegary VDO w miejscu radia
-podwójny włącznik grzanych foteli ori z mk2
-kierownica Raid Hp
-Licznik z MFA wyskalowany do 260 km/h
-Manetka MFA- wszystko sprawne
-Tempomat na ori manetce
-Czarna podsufitka+składane rączki+ ori czarne słoneczniki+ czarna tylna półka i dywan
-tylna półka bez dziur
-podłokietnik
-Panel klimy
-wygłuszenie wnętrza matami bitumicznymi + nowy filc
Audio:
-Gamma IV
Plany:
-lakier
Początek
Trochę USA:
musiałem połatać wydech i doszła końcówa z tdi, jettowy tłumik a w sumie przedłużka z golfa dziwnie wygląda
Sesja ze Szwedusem
11.11.2011
posezonowe foto
24.11.2011
Szybko robi się ciemno ale coś tam można jeszcze znaleźć
-twarde podszybie w lepszym stanie niż moje
-osłona kompa elegancka
-listewki z pakietu i najważniejsza z lewych drzwi która u mnie jeszt z dziurką i trochę słaba a tu elegancja
-znaczki GTI ale szukam GT
-znaczek na tylny pas bdb z całymi zaczepami
-składane rączki na razie dwie, druga popielniczka w tylne drzwi, i titek do kierownicy (inny niż w mojej, u mnie mam gładki )
a w mojej nad nogami kierowcy znalazłem saszetke z kwitami, a tam elegancka wlepka taka jak w bagażniku, która już się rozmokła
13.02.2011
Przez jakiś czas kompletowałem czarne skórzane wnętrze, oto efekty po dzisiejszym składaniu:
Świeżo obszyta podsufitka + czarne ori daszki + czarne składane rączki + czarne słupki C i listwa
Czarny dywan + czarna tylna półka
konsola Votex, zegary dodatkowe, radio przeniesione do votexa
kierownica Raid Hp, ringi Joma w licznik + czerwone wskazówki + białe podświetlenie
Wpasowanie foteli z mk3 + tylna kanapa, zamaskowanie szpar pomiędzy kanapą a błotnikiem, włącznik grzanych foteli z ori mk2
Wyciszenie drzwi, maty bitumiczne poszyciach + pianka
Świeżo obszyte boczki oczywiście skórka a nie skaj
01.03.2012
Robi się coraz cieplej i niedługo będzie trzeba zakładać front ale jeszcze pare gratów do wnętrza znalazłem
- Oryginalne maskownice z głośnikami w tylną półkę, ramki zegarów na czarno
-Podłokietnik
16.04.2012
-co środka- wpadła ciemna ori lampka z opóźniaczem nie żadna wędzona nad ogniskiem i ori czarne haczyki od słoneczników. W ostatni weekend założyłem elektryczne lusterka, w eleganckim stanie wraz z wiązką i joyem, wszystko ładnie lata w każdą stronę.
Zewnątrz
-Front- inne oryginalne wzmocnienie, lampy depo, które lepiej niż hella wyglądają przyciemnione od środka, regulacja wysokości świateł, ori grill ze znaczkiem VW cały z czarnego plastiku i to na co najbardziej czekałem, czyli znaczek GTI
-Zderzak- inny oczywiście ori z dokładką też ori, cały z zaczepami w eleganckim stanie, wygładzone miejsce po tablicy u plastikarza a nie żaden drut jak poprzednio, to tego pomalowany struktura+kolor u lakiernika, halogeny z ori mocowaniami dość wypiaskowane ale poszła na to lekko ciemna folia.
-koło- zostały moje maxy z poprzedniego sezonu, małe 14" ale jeszcze mi się podobają
rant poszedł w polerkę, środki miały być super srebrne ale wyszło jak wyszło, opony; tył 9" 195/45/14 fulda przód 8" 195/40/14 conti, nowe wentyle, zamiast kapsli spolerowane stożki.
-znaczki- małe plastiki a dają dużo przyjemności w listwy GTI, w grill GTI 16v, na tył JETTA_GT, w błotniki czarne WOBY. Zamiast czerwonego koloru poszedł turkus taki jak paski pacifica i pasek na grillu.
-polerka mojego styranego życiem lakieru, trochę lepsze spasowanie pakietu, wyprostowana tylna lotka, większa chłodnica bo poprzednia była od 1.6, nowa osłona kompa, i wiele innych pierdół, których można nie zapamiętać
dzisiaj mały duperel dostałem ale cieszy
04.05.2012
W poprzedni weekend ustawianie zbieżności przed NS i grupowe odświeżenie polerki u Roniego
I kilka fot przed deszczem
-Inna kratka na liście w igła stanie, podstawa filtra kabinowego+filtr, nowy wentylator. I z nawiewów leci powietrze a nie piasek.
- Nówki sztuki ciemne obrysy nie żadne wędzone nad ogniskiem drugie foto porównanie stare a nowe.
17.07.2012
-w końcu pakiet trzyma się dosyć dobrze, zaklejone wszystkie dziury i całość pryśnięta strukturą, lotka nie ma garba, blenda pomalowana i prawa strona już nie odstaje, w prawej lampie ogarnięty ubytek, tylny zderzak pomalowany strukturą i kolorem, zaklejone zostały dziury po gazie i innych przygodach.
Maxxy wziął jakiś starszy Pan a godzinę potem kolega Bigor dał mi cynka na te stalówki
-Th-line
-Wszystkie 15x9j
-5x100 czyli na sezon zmiana rozstawu i przy okazji większe heble
-opony wszystkie Toyo T1R 195/45/15 ze sporym zapasem mięsa
Przymiarka na jedną śrubę, chwilowo słabo z czasem na konkretne spasowanie, idzie zima pozbieram fanty i wtedy zobaczymy.
18.12.12
W oczekiwaniu na wiosnę trzeba zbierać fanty żeby założyć koło, można było by to zrobić prościej ale skoro i tak muszę zmienić rozstaw to zrobię to raz ale na dłuższą chwilę
aktualnie na dzień dzisiejszy:
-zwrotnice z oddzielnym jarzmem- regeneracja+ nowe łożyska Faga + piasty 5x100
-jarzma zacisku od G60 pod heble 280-regeneracja + nowe gumki prowadnic
-zaciski od Audi B4 Quattro (na początku miałem od passata ale jak się okazało od hebli 256 i nie jest prawdą to że Girling 54 jest tylko jeden tak jak niektóre źródła na forach podają) zaciski dostały nowe uszczelniacze+odpowietrzniki+przewody
-nowe klocki, tarcze na tą chwilę zostają stare, ciężko zdobyć nowe o takich parametrach (miał takie tylko passat VR6 z 91 roku, od pozostałych różnią się odsadzeniem- takie jak w G60 tylko na 5 otworów )
Wszystko to żeby zachować heble 280 z rozstawem 5x100 bez zmiany wahaczy (różnica w sworzniu) aby uniknąć poszerzenia przodu.
Przy okazji chce przeprowadzić remont zawieszenia dość szczegółowo wraz z blacharką podwozia i zabezpieczeniem go. Na dzień dzisiejszy :
-nowe sworznie zwrotnicze Trw
-nowe końcówki drążków Lemfordera
-maglownica w bdb stanie z drążkami
poza tym sporo części czekających na regenerację i nowe podzespoły...
z mniej ważnych bajerów na założenie i lekkie mody czekają el. szyby z toledo wraz z modułem komfortu, licznik wyskalowany na 260...
Ciekawe jak się te koła spasują, czekam na wózek od trójki, na razie czyszczą się wahacze, hamulce tył, magiel, belka...
W felgach chce tylko odświeżyć polerkę i zmienić wszystkie śrubki na nowe
12.02.2013
Na dzień dzisiejszy zawieszenie prawie poskładane i czeka do założenia.
-Malowanie i czyszczenie, tylna belka dla usztywnienia została zamknięta płaskownikiem
W międzyczasie pozbierałem kilka fantów:
-Komplet poliuretanów do zawieszenia przód+ tylna belka
-Nowe przewody hamulcowe i gumowe łączniki
-Większe serwo i pompa 22 z passata
-nowe gumki na zaciskach, są w bdb stanie nie powinny się zapiekać, korektor siły hamowania.
Składanie, wciśnięte poli, nowe końcówki drążków, linki, klocki, odpowietrzniki itp itd... W razie czego to rude to nie rdza tylko smar miedziowy
Mniej więcej całość czeka i wygląda tak :
Do kompletu brakuje przegubów z Vra i to chyba komplet podwozia.
Niedługo remont podłogi, konserwacja, wygłuszeni itp. Wurth już czeka
Byle do wiosny
30.01.2013
-W th-line wnęki były w różnych kolorach i zostały pomalowane w kolor nadwozia Jetty, wystający rant został spolerowany.
Doszły nowe pierścienie centrujące, zostały skręcone na nowych śrubach oraz zakupiłem nowe szpilki, teraz są gotowe do sezonu
-Licznik do 260 został podłączony, do zestawu kupiłem manetkę, wiązkę, czujnik temperatury powietrza, wszystko połączone i ładnie bangla. Założyłem też manetkę tempomatu ale nie mam do niej kompletu.
-Z zewnątrz na tą chwilę zakupiłem ori grill w stanie bdb+, do tego nówka znaczek GLI w grill, a żeby był komplet znaczek Jetta_GLI oraz nieoryginalne chociaż nie dużo odbiegające zrobione na ori zaślepkach w ori czcionce znaczki GLI w listwy boczne. Wszystkie znaczki Gti, gt wylecą a z nimi zielone dodatki.
Chwilowo tyle, w tym tygodniu czekam na jakieś szersze nakładki a 4 lutego wjeżdżam do garażu
13.04.2013
Jetta przez 3 miesiące w garażu trochę inaczej wygląda większość w miejscach gdzie nikt nie widzi ale tam przede wszystkim musi być zdrowo.
Najpierw blacharka, całe zawieszenie i tak jest inne więc bez obawy o łożyska itp. mogłem swobodnie postawić ją na boku i czyścić :
Dziur było sporo, najgorsze miejsca to przednie narożniki, wycięte spore miejsca z rdzą, wzmocnione i wspawane nowe blachy, progi w miarę zdrowe usunąłem rdzę bez wymiany całości, tylne nadkola i ranty błotników przednich też sięgnęła rdza, obciąłem na równo ze sporym zapasem na szersze koła, podłoga od wewnątrz nie była najgorsza wystarczyła nowa konserwacja. Oczywiście na wszystko nowa konserwacja, na którą nie żałowałem czasu. myślę że do konserwacji dość się przyłożyłem i nie będzie niespodzianek przez najbliższy czas.
Przy okazji wymiana wszystkich przewodów miedzianych, po wyjęciu wózka zmieniona została skrzynia przez stukający od roku wsteczny, nowe gumy tłumika, itp... Pod maską tylko nowa rozpórka home-made na konkretnej śrubie rzymskiej z jakiegoś wojskowego rozpieraka żadne allegrowe taniości nie mają szans.
-Na całość a szczególnie na spawy, łączenia i ranty po oczyszczeniu i podkładach poszła masa antykorozyjna wurtha, na to szara konserwacja, wygląda to mniej więcej tak :
Małe zmiany także w środku:
-wygłuszenie całej podłogi, tylnej półki, ściany, nadkoli... elastycznymi matami bitumicznymi
-nowy filc, a w przestrzenie pod tylnymi siedzeniami i w inne dziury gruba włóknina wygłuszająca
- 4 elektryczne szyby z modułem komfortu z toledo
- nowy filtr kabinowy
- automatyczna antena wysuwająca się po włączeniu radia
-obita tylna półka czarnym materiałem- brak dziur po głośnikach
Z zewnątrz:
- Nakładki G60 przód+tył (tył także jest szerszy w porównaniu do gti)
- Usunięte zielone paski zostały tylko napisy pacific na tyle
- Usunięte znaczki gt/gti zastąpione znaczkami GLI w grill, listwy i tylny pas
- Inny ori grill ze znaczkiem bez zielonego paska
- nowa tylna tablica z ładniejszą czcionką
- malowanie tylnego pasa + polerka całego samochodu
No i TH-line z przodu posadzone na 2 cm dystansie H&R
Pozostało jeszcze kilka poprawek szpar np przedni zderzak. No i zabudowa i wygłuszenie bagażnika ale to bez ciśnienia bo muszę przemyśleć co i jak
Na tą chwile mega różnica w prowadzeniu, po zrobieniu zbieżności lepi się w zakrętach lepiej niż myślałem
22.05.2013
27.06.2013
Dzisiaj zaszła zmiana, której nie widać z zewnątrz ale mój kręgosłup odczuł to znacznie
Trafiło mi się kompletne gwintowane zawieszenie Weitec GT-K, półka może nie najwyższa ale różnica pomiędzy mtsem to przepaść. Nareszcie nie podskakuje, jeździ się wygodnie a w zakrętach sztywno.
06.10.2013
Jako że po zimie walczyłem z rdzą dość długi, postanowiłem zamiast zimówek kupić zimowy samochód w cenie dobrych opon, Audi 80 quattro
Teraz przy jettcie mogę działać na spokojnie:) Kiedyś znalazłem zdjęcie jetty z szerokimi tylnymi nakładkami, jak później się okazało były to przednie G60 założone na tył odwrotnie...
Przy takim modzie pojawia się problem spasowania nakładki przy łączeniu z progiem (za duża szpara) oraz przy zderzaku.
Ale że nakładek jak widać na zdjęciu zarówno GTI jak i G60 miałem kilka sztuk, plastikarz mógł zrobić hybrydę aby spasowało się to z każdej strony.
Na zdjęciu porównanie po lewej oryginalnych tylnych nakładek G60 (tak są szersze od tzw. nakładek GTI o jakiś 1cm) i po prawej nakładki G60 przednie przerobione już na tylne z dopasowanymi wyjściami na progi i zderzak (szersze o jakieś 3 cm od zwykłych tylnych )
W nadkolach zrobiło się więcej miejsca i ładnie wpasowało by się szersze koło, niestety na tą chwilę musi to wypełnić 2cm dystans H&R, zdjęcia przed założeniem nakładek :
Jak widać na foto tył jest szerszy od przodu i wygląda to lepiej jak do niedawna
Na czas zbierania gratów jetta czeka w garażu
Podstawą jest silnik 1.8 Tubo benzyna o oznaczeniu ARX, postawiony został na osprzęcie od audi S3; Turbo K04-023, wtryski o wydajności 380cc, do tego intercooler od sprintera, program i turbo podaje 1,3 bara, wiązka gotowa pod mk2, wyłączona druga sonda i immobiliser.
Co do mocy hmmm, w golfie mk2 syncro na wydechu 2,5" i downpipe 3" wykręciło to około ~250KM... Ja nie deklaruję się z mocą do póki nie zrobię hamowni i nie zobaczę wykresu
Silnik dostałem z częścią dolotu i wydechu bez skrzyni biegów
Następnie zacząłem zbierać potrzebne graty, jetta wyjechała z fabryki z 1.6 dlatego jest tego sporo żeby zgrać to z 1.8T;
-pedały na hydraulikę, wysprzęglik, pompka, przystawka pod serwo, lewarek zmiany biegów na linki
-nie miałem wspomagania a przy silniku jest pompa wspomy więc skompletowałem magiel, przewody i inne podzespoły
Dzięki koledze Turpik nabyłem skrzynie biegów o oznaczeniu CBA jak dla mnie o najlepiej pasujących przełożeniach, w komplecie dostałem przednią łapę od G60, nabyłem rozrusznik także od G i zalałem olejem Motul 75W90
Do kompletu dołączył Jednomas z G, który został zabielony i komplet tarcza+docisk z VR6 firmy Sachs. Silnik dostał nowy rozrząd i uszczelkę pod pokrywę zaworów
Przed odpaleniem został tylko wyczyszczony, póki nie zostanie zrobiony dolot i wszystko nie będzie na swoim miejscu nie będzie rozbierany i malowany.
Za chłodzenie odpowiadać będzie największa chłodnica montowana w mk2 z diesla oraz dwa 12" wentylatory, jeden Spala drugi bieg będzie załączał nowy noname
W międzyczasie czekania na kolejne fanty bawię się z komorą, zastanawiałem się nad jej robieniem ale była w kiepskim stanie więc zdzieram wszystko, niepotrzebne otwory zostaną zaspawane, nie będę dużych czystek ale chce żeby był porządek. Do świąt mam co robić
Jeszcze dużo pracy, plany są aby wyjechać na sezon ale bez ciśnienia
27.12.2013
Na dzień dzisiejszy :
-Pod błotnikami zabezpieczone epoksydem, masą wurtha oraz czarnym barankiem app
-komora
->skrobanie, szlifowanie->epoksyd-> trochę szpachli->podkład akrylowy->kolor
Fotek wszystkich fantów nie mam czasu robić ale codziennie coś dochodzi, dzisiaj zamontowałem pedały na sprzęgło hydrauliczne, el. pedał gazu, lewarek i składam zawieszenie oraz układ kierowniczy. Przenoszę też akumulator do bagażnika i musiałem rozebrać całe wnętrze żeby bezpiecznie położyć kabel pochodzący z bmw e36, pasuje w sam raz
W najbliższym czasie chcę założyć pompę paliwa ale rozkminiam dwie opcję, czy dać wewnętrzną boscha 040 i przy okazji zmienić bak czy zostawić mój bak z pompą podającą i dać zewnętrzną
14.01.2014
Komora już prawie gotowa na przyjęcie silnika, poza tym :
-pompa paliwa- padło na Boscha 040, zamontowana w baku z mk3, nowy filtr paliwa oraz nowe przewody 8mm
-dodatkowe wskaźniki temp. i ciśnienia oleju VDO oraz wskaźnik doładowania
-Intercooler Valeo ze Sprintera
-Pomalowany front oraz przednia belka
W oczekiwaniu na tylne opony, przednie czekały na montaż a felgi zostały pomalowane w średnioziarnisty srebrny oraz na nowo uszczelnione. Okazało się że moja tokarka przyjmie 17" więc odświeżyłem polerkę rantów.
-Opony wszystkie 4 sztuki to Dunlop SP9000 z bardzo ładnym bieżnikiem, na przednich 9j założone zostały 205/40 a na tylne 10j 225/35
Przymiarka do wymierzenia odpowiednich dystansów i wyszło że tył potrzebuje 35 a przód 30mm żeby wszystko się odpowiednio spasowało
01.03.2014
-Zbudowałem Oil Catach tanka, przy okazji wyrzuciłem zbędne podciśnienia oraz zmieniłem wszystkie przewody na nowe, silnik zalany Castrolem 10W60, nowy smar w przeguby, + inne płyny eksploatacyjne. Myślałem także nad założeniem BOVa ale znalazłem wiele opini że nie jest on dobry dla tych silników i oprócz dźwięku daje same szkody więc kupiłem najmocniejszy oryginalny DV z audi TT.
-Filtr powietrza, na początku chciałem założyć ori puszkę z jakąś wkładką ale słabo spasowało się to w komorze i wybrałem karbonowego airboxa Simoty, nie jest to ta sama pułka co BMC ale został nasączony olejem do filtrów o odsunąłem go trochę od przepływomierza
-Dolot z turbo do intercolera, spasowałem na nowo; kolana i łączniki silikonowe udało mi się dostać bdb jakości, nie żadne chińskie cienkie gumy bez płótna w lokalnej firmie, do tego rury i kolanka z nierdzewki o średnicy 60mm, nowe opaski oraz dorobiona zostałą tulejka do map sensora. Wszystko pospawane tigiem.
-Wydech także robiłem z nierdzewki, DP 3"+ złącze elastyczne 2,5" oraz reszta wydechu także o średnicy wewnętrznej 2,5", był mały problem ze znalezieniem łączników bo średnica rury na zewnątrz to 65mm ale udało się dopasować od jakiegoś dostawczaka. DP oraz miejsca położone blisko karoserii obwinąłem na mokro bandażem termicznym oraz pomalowałem żaroodpornym lakierem. Po spasowaniu wydechu dzięki koledze z forum udało mi się także pospawać go tigiem.
Tłumik końcowy to wyrób firmy Pro Custom, nierdzewka o średnicy wlotu 2,5" z dwoma polerowanymi końcówkami, całość zawieszona na nowych gumach a łączniki złożone na pastę uszczelniającą.
Do ogarnięcia zostały nowe przewody sterowania turbo, muszę poukładać kable w podszybiu ponieważ akumulator został przeniesiony do bagażnika, prąd rozdzielany będzie w podszybiu na zworce z e30, w międzyczasie składania frontu chcę żeby turbo polatało na luźno a pod koniec tygodnia powinny być jazdy próbne
Wczoraj na szybko poskładany dolot, silnik pochodził do rozgrzania oleju i płynu, na razie bez tłumika końcowego, który czeka na dospawanie mocowań. No i tak sobie chodzi :
" onclick="window.open(this.href);return false;
10.04.2014
Niestety wszystkiego sam nie mogłem zrobić, potrzebna była diagnostyka i strojenie, jetta 2 tygodnie spędziła u Turboelity w Gdańsku. Na pierwszy ogień poszła pompa paliwa, mam pecha i mój nowy Bosch 040 padł, zastąpiła go pompa Wallbro, następnie wymieniony został zawór N75, no i co zabolało najbardziej nowy przepływomierz Boscha bo ten co dostałem do swapa był od diesla :oo
Po zlikwidowaniu wadliwych części została wystrojona i hamowana. Całkiem świeży dunlop 195/40 gubił trakcję na hamowni drogowej i hamowana była na hamowni Maha, tam też naciąg powodował uślizg kół i zostały założone inne.
Jetta wypluła 264KM i 353NM, później znalazła się jakaś nieszczelność, i wyszło 253KM i 364NM. Mój intercooler jest troche za mało wydajny, po sezonie planuje założyć wydajnieszy, pewnie znajdą się jakieś poprawki i wtedy zmierzymy dokładnie
Pod maską jeszcze nie jest do końca tak jak powinno ale układam co się da, pozostało jeszcze kilka poprawek z zewnątrz.
260KM to w sumie niska półka ale po pierwszych próbach dla mnie wystarczy to na jakiś czas :-D
Niestety po dzisiejszych testach wyszedł pierwszy unfal, nie wytrzymała prawa półoś, czekam na półoś od G, powinna znieść trochę więcej
22.04.2014
Na dzień dzisiejszy jeżdżę i testuje, trochę ćwiczyłem z wentylatorami ale sprawa prawie ogarnięta. Z zewnątrz nie ma dużych zmian, jest trochę wyżej i szerzej. Chciałem zawsze dodać jakiś kolor do frontu żeby nie był cały smolisty, znaczek GLI 16V by tutaj raczej nie pasował i wyrzeźbiłem coś takiego, do oryginalnego znaczka GLI dorobiłem napis 20VT, na tylny pas pod emblematem także wpasowałem podobny.
Wewnątrz tylko małe zmiany takie jak zegary vdo ciśnieni oleju, temp oleju i bost zamiast poprzednich raida. Oraz konsola Votex, która była oklejona skórą została z niej obdarta i po odświeżeniu strukturą wkońcu wygląda tak jak powinna.
Do końca sezonu powinna przejeździć tak jak na fotkach poniżej
10j od tyłu wygląda w miarę szeroko, ale nigdy nie jest za szeroko
05.07.2014
Niedawno uporałem się z jedynym problemem po swapie jakim było chłodzenie, wymieniłem chłodnice, termostat, styczniki, czujniki, po wymianach układ konkretnie odpowietrzyłem i nie ma już problemu. Ale dla usprawnienia chcę założyć dodatkową pompę elektryczną wymuszającą obieg wody, którą ręcznie będę mógł załączyć po zgaszeniu silnika.
Poza tym jetta jeździ, gubi trakcję, wali ogniem i sapie i jestem zadowolony dla wygody założyłem lifty maski, założyłem też bov'a, chybryda od Properfekt więc nie ma problemu z błędami.
niedawno swap został zalegalizowany, pojemność oraz moc silnika zostały zmienione w dowodzie rejestracyjnym, przy okazji zmieniłem nazwę i teraz mam w dowodzie Jette Turbo koszta nie były wysokie a jedno tłumaczenie mniej przed niebieskimi, teraz muszę pomyśleć z tablicą i obrysami
17" odpowiada mi w mk2, trochę brakuje gleby ale ostatnio spasowałem lepiej przód, z tyłem jest trochę więcej zabawy ale myślę nad lepszym spasowaniem żeby nie obcierać przy większej prędkości.
29.08.2014
Drugi unfal napędu- skrzynia biegów nie wytrzymała a dokładnie dyfer:
znalazłem skrzynię w fajnym stanie, bez zgrzytających synhro CDA o krótszych przełożeniach, bałem się trochę że bedzie jeszcze gorzej z trakcją ale okazało się że nie jest źle
pod maską oprócz kolektora pomalowanego na czarno nic się jeszcze nie zmieniło.
02.02.2015
W tym roku bez szaleństw, jedyna z większych zmian to inna obręcz.
RH ZW2 przód 9,5" z oponą 215/35/17 tył 10" z oponą 225/35/17
Zamysł był taki aby skręcić je na 9.5 oraz 10.5 ale ranty, które umożliwiły by taką konwersję pojawiły się 2 tygodnie po zakupie nowych rantów 3,25", niby tylko 0,5" ale spas byłby lepszy... Felgi zostały rozkręcone, polakierowane na nowo, przednie ranty zostały wypolerowane, tylne nowe, do kompletu na niemiecki ebayu znalazłem oryginalne kapsle RH z nierdzewki.
Na ZW2 chorowałem długo, więc kiedy w okolicy pojawił się kolejny komplet, kupiłem go na wszelki wypadek
Pod maską prawie bez zmian, kosmetyczne poprawki, zmiana świec zapłonowych na Bosch F5DOPR, oraz zamontowałem rozpórkę od Benson-Pro - polecam !
Wnętrze:
-wymieniłem kilka plastików, które były w słabszym stanie, w Votexa wpadła stara Gamma, do której planuje podłączyć zmieniarkę USB oraz wyprowadzić wyjścia na wzmacniacz,
-reanimowałem gałkę gti ponieważ miałem popękaną tarczę, założyłem nową z napisem GTI,
-zamontowałem schowek z wersji z klimatyzacją, na który wpadł emblemat 20VT
Nadwozie:
-ogólne porządki takie jak reanimacja pakietu G, wymiana dokładki zderzaka na taką w lepszym stanie, nowy lakier i struktura na przednim zderzaku.
-halogeny hella, które udało się zdobyć w świetnym stanie + smoked
-Lusterka pomalowane w kolor nadwozia
-nowa przednia barwiona na zielono szyba z paskiem przeciwsłonecznym - stara szyba nie była barwiona i w połączeniu z głębokimi rysami od wycieraczek wyglądała tragicznie
ale najbardziej zadowolony jestem ze zbudowania mechanizmu do chowania tablicy za pomocą jednego przełącznika, koniec z klęczeniem przed zderzakiem żeby odkręcić tablice yupii
Silnik:seryjnie 1.6 PN -> 1.8 RP -> 1.8T
Moc: 70KM-> 90KM-> 260
Mody pod maską:
-Silnik 1.8T o oznaczeniu ARX + Turbo K04 + wtryski 380cc
-Duży Intercooler Valeo
-Układ wydechowy DP3" reszta 2,5" z nierdzewki+ przelotowy końcowy z nierdzewki
-Komora wyczyszczona z konserwacji, usunięte niepotrzebne otwory, schowana wiązka oraz przeniesiony aku do bagażnika
-usuniete akcesoria silnika typu SAI, EVAP
-Filtr w airboxie Simota
Zawieszenie:
-Gwint Weitec GT
-Poliuretanowe tulejki wahaczy, stabilizatora, tylnej belki
-Rozpórka przód + tył i spinka wahaczy
-Wzmocniona tylna belka
-Wymiana końcówek, sworzni itp na Lemforder
Układ hamulcowy:
- Seria 239 -> 280 na zwrotnicach z B3 VR6 5x100 pozwalających pozostawienie oryginalnych szerokości
-Tył seria bębny -> tarczowe z B4 VR6 5x100
Koła:
-RH ZW2 17" przód 9.5j + 215/35 tył 10j + 225/35
Nadwozie:
Seryjnie
-Listwy, nakładki na progi i nadkola GTI
-Pneumatyczny centralny zamek
Aktualnie
-Pakiet G60 przód+tył
-Obrysówki w błotnikach ori US -> Nowe dymione obrysy
-Lampy tylne Hella GT
-Blenda US + tablica w wymiarach USA
-Lotka gti na tylna klape
-Brak wgłębienia po tablicy w przednim zderzaku
-Obrysy w kierunkowskazach na ori wiązce us
-Komplet znaczków GLI
-Halogeny w zderzaku hella
-Smoked lamp przednich
-Grill ori ze znaczkiem
-Siatka przeciw listowiu
-Przekaźnik wycieraczek czasowy z regulacją nr99
-Pneumatyczny centralny zamek + Pilot
-Tablica chowana w zderzak za pomocą mechanizmu el
Wnętrze:
-4 elektryczne szyby z modułem komfortu z toledo
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-pasy z regulacją wysokości
-skórzane podgrzewane fotele z golfa mk3
-skórzane boczki
-czarny dywan + czarna półka
-konsola Votex
-dodatkowe zegary VDO w miejscu radia
-podwójny włącznik grzanych foteli ori z mk2
-kierownica Raid Hp
-Licznik z MFA wyskalowany do 260 km/h
-Manetka MFA- wszystko sprawne
-Tempomat na ori manetce
-Czarna podsufitka+składane rączki+ ori czarne słoneczniki+ czarna tylna półka i dywan
-tylna półka bez dziur
-podłokietnik
-Panel klimy
-wygłuszenie wnętrza matami bitumicznymi + nowy filc
Audio:
-Gamma IV
Plany:
-lakier
Początek
Trochę USA:
musiałem połatać wydech i doszła końcówa z tdi, jettowy tłumik a w sumie przedłużka z golfa dziwnie wygląda
Sesja ze Szwedusem
11.11.2011
posezonowe foto
24.11.2011
Szybko robi się ciemno ale coś tam można jeszcze znaleźć
-twarde podszybie w lepszym stanie niż moje
-osłona kompa elegancka
-listewki z pakietu i najważniejsza z lewych drzwi która u mnie jeszt z dziurką i trochę słaba a tu elegancja
-znaczki GTI ale szukam GT
-znaczek na tylny pas bdb z całymi zaczepami
-składane rączki na razie dwie, druga popielniczka w tylne drzwi, i titek do kierownicy (inny niż w mojej, u mnie mam gładki )
a w mojej nad nogami kierowcy znalazłem saszetke z kwitami, a tam elegancka wlepka taka jak w bagażniku, która już się rozmokła
13.02.2011
Przez jakiś czas kompletowałem czarne skórzane wnętrze, oto efekty po dzisiejszym składaniu:
Świeżo obszyta podsufitka + czarne ori daszki + czarne składane rączki + czarne słupki C i listwa
Czarny dywan + czarna tylna półka
konsola Votex, zegary dodatkowe, radio przeniesione do votexa
kierownica Raid Hp, ringi Joma w licznik + czerwone wskazówki + białe podświetlenie
Wpasowanie foteli z mk3 + tylna kanapa, zamaskowanie szpar pomiędzy kanapą a błotnikiem, włącznik grzanych foteli z ori mk2
Wyciszenie drzwi, maty bitumiczne poszyciach + pianka
Świeżo obszyte boczki oczywiście skórka a nie skaj
01.03.2012
Robi się coraz cieplej i niedługo będzie trzeba zakładać front ale jeszcze pare gratów do wnętrza znalazłem
- Oryginalne maskownice z głośnikami w tylną półkę, ramki zegarów na czarno
-Podłokietnik
16.04.2012
-co środka- wpadła ciemna ori lampka z opóźniaczem nie żadna wędzona nad ogniskiem i ori czarne haczyki od słoneczników. W ostatni weekend założyłem elektryczne lusterka, w eleganckim stanie wraz z wiązką i joyem, wszystko ładnie lata w każdą stronę.
Zewnątrz
-Front- inne oryginalne wzmocnienie, lampy depo, które lepiej niż hella wyglądają przyciemnione od środka, regulacja wysokości świateł, ori grill ze znaczkiem VW cały z czarnego plastiku i to na co najbardziej czekałem, czyli znaczek GTI
-Zderzak- inny oczywiście ori z dokładką też ori, cały z zaczepami w eleganckim stanie, wygładzone miejsce po tablicy u plastikarza a nie żaden drut jak poprzednio, to tego pomalowany struktura+kolor u lakiernika, halogeny z ori mocowaniami dość wypiaskowane ale poszła na to lekko ciemna folia.
-koło- zostały moje maxy z poprzedniego sezonu, małe 14" ale jeszcze mi się podobają
rant poszedł w polerkę, środki miały być super srebrne ale wyszło jak wyszło, opony; tył 9" 195/45/14 fulda przód 8" 195/40/14 conti, nowe wentyle, zamiast kapsli spolerowane stożki.
-znaczki- małe plastiki a dają dużo przyjemności w listwy GTI, w grill GTI 16v, na tył JETTA_GT, w błotniki czarne WOBY. Zamiast czerwonego koloru poszedł turkus taki jak paski pacifica i pasek na grillu.
-polerka mojego styranego życiem lakieru, trochę lepsze spasowanie pakietu, wyprostowana tylna lotka, większa chłodnica bo poprzednia była od 1.6, nowa osłona kompa, i wiele innych pierdół, których można nie zapamiętać
dzisiaj mały duperel dostałem ale cieszy
04.05.2012
W poprzedni weekend ustawianie zbieżności przed NS i grupowe odświeżenie polerki u Roniego
I kilka fot przed deszczem
-Inna kratka na liście w igła stanie, podstawa filtra kabinowego+filtr, nowy wentylator. I z nawiewów leci powietrze a nie piasek.
- Nówki sztuki ciemne obrysy nie żadne wędzone nad ogniskiem drugie foto porównanie stare a nowe.
17.07.2012
-w końcu pakiet trzyma się dosyć dobrze, zaklejone wszystkie dziury i całość pryśnięta strukturą, lotka nie ma garba, blenda pomalowana i prawa strona już nie odstaje, w prawej lampie ogarnięty ubytek, tylny zderzak pomalowany strukturą i kolorem, zaklejone zostały dziury po gazie i innych przygodach.
Maxxy wziął jakiś starszy Pan a godzinę potem kolega Bigor dał mi cynka na te stalówki
-Th-line
-Wszystkie 15x9j
-5x100 czyli na sezon zmiana rozstawu i przy okazji większe heble
-opony wszystkie Toyo T1R 195/45/15 ze sporym zapasem mięsa
Przymiarka na jedną śrubę, chwilowo słabo z czasem na konkretne spasowanie, idzie zima pozbieram fanty i wtedy zobaczymy.
18.12.12
W oczekiwaniu na wiosnę trzeba zbierać fanty żeby założyć koło, można było by to zrobić prościej ale skoro i tak muszę zmienić rozstaw to zrobię to raz ale na dłuższą chwilę
aktualnie na dzień dzisiejszy:
-zwrotnice z oddzielnym jarzmem- regeneracja+ nowe łożyska Faga + piasty 5x100
-jarzma zacisku od G60 pod heble 280-regeneracja + nowe gumki prowadnic
-zaciski od Audi B4 Quattro (na początku miałem od passata ale jak się okazało od hebli 256 i nie jest prawdą to że Girling 54 jest tylko jeden tak jak niektóre źródła na forach podają) zaciski dostały nowe uszczelniacze+odpowietrzniki+przewody
-nowe klocki, tarcze na tą chwilę zostają stare, ciężko zdobyć nowe o takich parametrach (miał takie tylko passat VR6 z 91 roku, od pozostałych różnią się odsadzeniem- takie jak w G60 tylko na 5 otworów )
Wszystko to żeby zachować heble 280 z rozstawem 5x100 bez zmiany wahaczy (różnica w sworzniu) aby uniknąć poszerzenia przodu.
Przy okazji chce przeprowadzić remont zawieszenia dość szczegółowo wraz z blacharką podwozia i zabezpieczeniem go. Na dzień dzisiejszy :
-nowe sworznie zwrotnicze Trw
-nowe końcówki drążków Lemfordera
-maglownica w bdb stanie z drążkami
poza tym sporo części czekających na regenerację i nowe podzespoły...
z mniej ważnych bajerów na założenie i lekkie mody czekają el. szyby z toledo wraz z modułem komfortu, licznik wyskalowany na 260...
Ciekawe jak się te koła spasują, czekam na wózek od trójki, na razie czyszczą się wahacze, hamulce tył, magiel, belka...
W felgach chce tylko odświeżyć polerkę i zmienić wszystkie śrubki na nowe
12.02.2013
Na dzień dzisiejszy zawieszenie prawie poskładane i czeka do założenia.
-Malowanie i czyszczenie, tylna belka dla usztywnienia została zamknięta płaskownikiem
W międzyczasie pozbierałem kilka fantów:
-Komplet poliuretanów do zawieszenia przód+ tylna belka
-Nowe przewody hamulcowe i gumowe łączniki
-Większe serwo i pompa 22 z passata
-nowe gumki na zaciskach, są w bdb stanie nie powinny się zapiekać, korektor siły hamowania.
Składanie, wciśnięte poli, nowe końcówki drążków, linki, klocki, odpowietrzniki itp itd... W razie czego to rude to nie rdza tylko smar miedziowy
Mniej więcej całość czeka i wygląda tak :
Do kompletu brakuje przegubów z Vra i to chyba komplet podwozia.
Niedługo remont podłogi, konserwacja, wygłuszeni itp. Wurth już czeka
Byle do wiosny
30.01.2013
-W th-line wnęki były w różnych kolorach i zostały pomalowane w kolor nadwozia Jetty, wystający rant został spolerowany.
Doszły nowe pierścienie centrujące, zostały skręcone na nowych śrubach oraz zakupiłem nowe szpilki, teraz są gotowe do sezonu
-Licznik do 260 został podłączony, do zestawu kupiłem manetkę, wiązkę, czujnik temperatury powietrza, wszystko połączone i ładnie bangla. Założyłem też manetkę tempomatu ale nie mam do niej kompletu.
-Z zewnątrz na tą chwilę zakupiłem ori grill w stanie bdb+, do tego nówka znaczek GLI w grill, a żeby był komplet znaczek Jetta_GLI oraz nieoryginalne chociaż nie dużo odbiegające zrobione na ori zaślepkach w ori czcionce znaczki GLI w listwy boczne. Wszystkie znaczki Gti, gt wylecą a z nimi zielone dodatki.
Chwilowo tyle, w tym tygodniu czekam na jakieś szersze nakładki a 4 lutego wjeżdżam do garażu
13.04.2013
Jetta przez 3 miesiące w garażu trochę inaczej wygląda większość w miejscach gdzie nikt nie widzi ale tam przede wszystkim musi być zdrowo.
Najpierw blacharka, całe zawieszenie i tak jest inne więc bez obawy o łożyska itp. mogłem swobodnie postawić ją na boku i czyścić :
Dziur było sporo, najgorsze miejsca to przednie narożniki, wycięte spore miejsca z rdzą, wzmocnione i wspawane nowe blachy, progi w miarę zdrowe usunąłem rdzę bez wymiany całości, tylne nadkola i ranty błotników przednich też sięgnęła rdza, obciąłem na równo ze sporym zapasem na szersze koła, podłoga od wewnątrz nie była najgorsza wystarczyła nowa konserwacja. Oczywiście na wszystko nowa konserwacja, na którą nie żałowałem czasu. myślę że do konserwacji dość się przyłożyłem i nie będzie niespodzianek przez najbliższy czas.
Przy okazji wymiana wszystkich przewodów miedzianych, po wyjęciu wózka zmieniona została skrzynia przez stukający od roku wsteczny, nowe gumy tłumika, itp... Pod maską tylko nowa rozpórka home-made na konkretnej śrubie rzymskiej z jakiegoś wojskowego rozpieraka żadne allegrowe taniości nie mają szans.
-Na całość a szczególnie na spawy, łączenia i ranty po oczyszczeniu i podkładach poszła masa antykorozyjna wurtha, na to szara konserwacja, wygląda to mniej więcej tak :
Małe zmiany także w środku:
-wygłuszenie całej podłogi, tylnej półki, ściany, nadkoli... elastycznymi matami bitumicznymi
-nowy filc, a w przestrzenie pod tylnymi siedzeniami i w inne dziury gruba włóknina wygłuszająca
- 4 elektryczne szyby z modułem komfortu z toledo
- nowy filtr kabinowy
- automatyczna antena wysuwająca się po włączeniu radia
-obita tylna półka czarnym materiałem- brak dziur po głośnikach
Z zewnątrz:
- Nakładki G60 przód+tył (tył także jest szerszy w porównaniu do gti)
- Usunięte zielone paski zostały tylko napisy pacific na tyle
- Usunięte znaczki gt/gti zastąpione znaczkami GLI w grill, listwy i tylny pas
- Inny ori grill ze znaczkiem bez zielonego paska
- nowa tylna tablica z ładniejszą czcionką
- malowanie tylnego pasa + polerka całego samochodu
No i TH-line z przodu posadzone na 2 cm dystansie H&R
Pozostało jeszcze kilka poprawek szpar np przedni zderzak. No i zabudowa i wygłuszenie bagażnika ale to bez ciśnienia bo muszę przemyśleć co i jak
Na tą chwile mega różnica w prowadzeniu, po zrobieniu zbieżności lepi się w zakrętach lepiej niż myślałem
22.05.2013
27.06.2013
Dzisiaj zaszła zmiana, której nie widać z zewnątrz ale mój kręgosłup odczuł to znacznie
Trafiło mi się kompletne gwintowane zawieszenie Weitec GT-K, półka może nie najwyższa ale różnica pomiędzy mtsem to przepaść. Nareszcie nie podskakuje, jeździ się wygodnie a w zakrętach sztywno.
06.10.2013
Jako że po zimie walczyłem z rdzą dość długi, postanowiłem zamiast zimówek kupić zimowy samochód w cenie dobrych opon, Audi 80 quattro
Teraz przy jettcie mogę działać na spokojnie:) Kiedyś znalazłem zdjęcie jetty z szerokimi tylnymi nakładkami, jak później się okazało były to przednie G60 założone na tył odwrotnie...
Przy takim modzie pojawia się problem spasowania nakładki przy łączeniu z progiem (za duża szpara) oraz przy zderzaku.
Ale że nakładek jak widać na zdjęciu zarówno GTI jak i G60 miałem kilka sztuk, plastikarz mógł zrobić hybrydę aby spasowało się to z każdej strony.
Na zdjęciu porównanie po lewej oryginalnych tylnych nakładek G60 (tak są szersze od tzw. nakładek GTI o jakiś 1cm) i po prawej nakładki G60 przednie przerobione już na tylne z dopasowanymi wyjściami na progi i zderzak (szersze o jakieś 3 cm od zwykłych tylnych )
W nadkolach zrobiło się więcej miejsca i ładnie wpasowało by się szersze koło, niestety na tą chwilę musi to wypełnić 2cm dystans H&R, zdjęcia przed założeniem nakładek :
Jak widać na foto tył jest szerszy od przodu i wygląda to lepiej jak do niedawna
Na czas zbierania gratów jetta czeka w garażu
Podstawą jest silnik 1.8 Tubo benzyna o oznaczeniu ARX, postawiony został na osprzęcie od audi S3; Turbo K04-023, wtryski o wydajności 380cc, do tego intercooler od sprintera, program i turbo podaje 1,3 bara, wiązka gotowa pod mk2, wyłączona druga sonda i immobiliser.
Co do mocy hmmm, w golfie mk2 syncro na wydechu 2,5" i downpipe 3" wykręciło to około ~250KM... Ja nie deklaruję się z mocą do póki nie zrobię hamowni i nie zobaczę wykresu
Silnik dostałem z częścią dolotu i wydechu bez skrzyni biegów
Następnie zacząłem zbierać potrzebne graty, jetta wyjechała z fabryki z 1.6 dlatego jest tego sporo żeby zgrać to z 1.8T;
-pedały na hydraulikę, wysprzęglik, pompka, przystawka pod serwo, lewarek zmiany biegów na linki
-nie miałem wspomagania a przy silniku jest pompa wspomy więc skompletowałem magiel, przewody i inne podzespoły
Dzięki koledze Turpik nabyłem skrzynie biegów o oznaczeniu CBA jak dla mnie o najlepiej pasujących przełożeniach, w komplecie dostałem przednią łapę od G60, nabyłem rozrusznik także od G i zalałem olejem Motul 75W90
Do kompletu dołączył Jednomas z G, który został zabielony i komplet tarcza+docisk z VR6 firmy Sachs. Silnik dostał nowy rozrząd i uszczelkę pod pokrywę zaworów
Przed odpaleniem został tylko wyczyszczony, póki nie zostanie zrobiony dolot i wszystko nie będzie na swoim miejscu nie będzie rozbierany i malowany.
Za chłodzenie odpowiadać będzie największa chłodnica montowana w mk2 z diesla oraz dwa 12" wentylatory, jeden Spala drugi bieg będzie załączał nowy noname
W międzyczasie czekania na kolejne fanty bawię się z komorą, zastanawiałem się nad jej robieniem ale była w kiepskim stanie więc zdzieram wszystko, niepotrzebne otwory zostaną zaspawane, nie będę dużych czystek ale chce żeby był porządek. Do świąt mam co robić
Jeszcze dużo pracy, plany są aby wyjechać na sezon ale bez ciśnienia
27.12.2013
Na dzień dzisiejszy :
-Pod błotnikami zabezpieczone epoksydem, masą wurtha oraz czarnym barankiem app
-komora
->skrobanie, szlifowanie->epoksyd-> trochę szpachli->podkład akrylowy->kolor
Fotek wszystkich fantów nie mam czasu robić ale codziennie coś dochodzi, dzisiaj zamontowałem pedały na sprzęgło hydrauliczne, el. pedał gazu, lewarek i składam zawieszenie oraz układ kierowniczy. Przenoszę też akumulator do bagażnika i musiałem rozebrać całe wnętrze żeby bezpiecznie położyć kabel pochodzący z bmw e36, pasuje w sam raz
W najbliższym czasie chcę założyć pompę paliwa ale rozkminiam dwie opcję, czy dać wewnętrzną boscha 040 i przy okazji zmienić bak czy zostawić mój bak z pompą podającą i dać zewnętrzną
14.01.2014
Komora już prawie gotowa na przyjęcie silnika, poza tym :
-pompa paliwa- padło na Boscha 040, zamontowana w baku z mk3, nowy filtr paliwa oraz nowe przewody 8mm
-dodatkowe wskaźniki temp. i ciśnienia oleju VDO oraz wskaźnik doładowania
-Intercooler Valeo ze Sprintera
-Pomalowany front oraz przednia belka
W oczekiwaniu na tylne opony, przednie czekały na montaż a felgi zostały pomalowane w średnioziarnisty srebrny oraz na nowo uszczelnione. Okazało się że moja tokarka przyjmie 17" więc odświeżyłem polerkę rantów.
-Opony wszystkie 4 sztuki to Dunlop SP9000 z bardzo ładnym bieżnikiem, na przednich 9j założone zostały 205/40 a na tylne 10j 225/35
Przymiarka do wymierzenia odpowiednich dystansów i wyszło że tył potrzebuje 35 a przód 30mm żeby wszystko się odpowiednio spasowało
01.03.2014
-Zbudowałem Oil Catach tanka, przy okazji wyrzuciłem zbędne podciśnienia oraz zmieniłem wszystkie przewody na nowe, silnik zalany Castrolem 10W60, nowy smar w przeguby, + inne płyny eksploatacyjne. Myślałem także nad założeniem BOVa ale znalazłem wiele opini że nie jest on dobry dla tych silników i oprócz dźwięku daje same szkody więc kupiłem najmocniejszy oryginalny DV z audi TT.
-Filtr powietrza, na początku chciałem założyć ori puszkę z jakąś wkładką ale słabo spasowało się to w komorze i wybrałem karbonowego airboxa Simoty, nie jest to ta sama pułka co BMC ale został nasączony olejem do filtrów o odsunąłem go trochę od przepływomierza
-Dolot z turbo do intercolera, spasowałem na nowo; kolana i łączniki silikonowe udało mi się dostać bdb jakości, nie żadne chińskie cienkie gumy bez płótna w lokalnej firmie, do tego rury i kolanka z nierdzewki o średnicy 60mm, nowe opaski oraz dorobiona zostałą tulejka do map sensora. Wszystko pospawane tigiem.
-Wydech także robiłem z nierdzewki, DP 3"+ złącze elastyczne 2,5" oraz reszta wydechu także o średnicy wewnętrznej 2,5", był mały problem ze znalezieniem łączników bo średnica rury na zewnątrz to 65mm ale udało się dopasować od jakiegoś dostawczaka. DP oraz miejsca położone blisko karoserii obwinąłem na mokro bandażem termicznym oraz pomalowałem żaroodpornym lakierem. Po spasowaniu wydechu dzięki koledze z forum udało mi się także pospawać go tigiem.
Tłumik końcowy to wyrób firmy Pro Custom, nierdzewka o średnicy wlotu 2,5" z dwoma polerowanymi końcówkami, całość zawieszona na nowych gumach a łączniki złożone na pastę uszczelniającą.
Do ogarnięcia zostały nowe przewody sterowania turbo, muszę poukładać kable w podszybiu ponieważ akumulator został przeniesiony do bagażnika, prąd rozdzielany będzie w podszybiu na zworce z e30, w międzyczasie składania frontu chcę żeby turbo polatało na luźno a pod koniec tygodnia powinny być jazdy próbne
Wczoraj na szybko poskładany dolot, silnik pochodził do rozgrzania oleju i płynu, na razie bez tłumika końcowego, który czeka na dospawanie mocowań. No i tak sobie chodzi :
" onclick="window.open(this.href);return false;
10.04.2014
Niestety wszystkiego sam nie mogłem zrobić, potrzebna była diagnostyka i strojenie, jetta 2 tygodnie spędziła u Turboelity w Gdańsku. Na pierwszy ogień poszła pompa paliwa, mam pecha i mój nowy Bosch 040 padł, zastąpiła go pompa Wallbro, następnie wymieniony został zawór N75, no i co zabolało najbardziej nowy przepływomierz Boscha bo ten co dostałem do swapa był od diesla :oo
Po zlikwidowaniu wadliwych części została wystrojona i hamowana. Całkiem świeży dunlop 195/40 gubił trakcję na hamowni drogowej i hamowana była na hamowni Maha, tam też naciąg powodował uślizg kół i zostały założone inne.
Jetta wypluła 264KM i 353NM, później znalazła się jakaś nieszczelność, i wyszło 253KM i 364NM. Mój intercooler jest troche za mało wydajny, po sezonie planuje założyć wydajnieszy, pewnie znajdą się jakieś poprawki i wtedy zmierzymy dokładnie
Pod maską jeszcze nie jest do końca tak jak powinno ale układam co się da, pozostało jeszcze kilka poprawek z zewnątrz.
260KM to w sumie niska półka ale po pierwszych próbach dla mnie wystarczy to na jakiś czas :-D
Niestety po dzisiejszych testach wyszedł pierwszy unfal, nie wytrzymała prawa półoś, czekam na półoś od G, powinna znieść trochę więcej
22.04.2014
Na dzień dzisiejszy jeżdżę i testuje, trochę ćwiczyłem z wentylatorami ale sprawa prawie ogarnięta. Z zewnątrz nie ma dużych zmian, jest trochę wyżej i szerzej. Chciałem zawsze dodać jakiś kolor do frontu żeby nie był cały smolisty, znaczek GLI 16V by tutaj raczej nie pasował i wyrzeźbiłem coś takiego, do oryginalnego znaczka GLI dorobiłem napis 20VT, na tylny pas pod emblematem także wpasowałem podobny.
Wewnątrz tylko małe zmiany takie jak zegary vdo ciśnieni oleju, temp oleju i bost zamiast poprzednich raida. Oraz konsola Votex, która była oklejona skórą została z niej obdarta i po odświeżeniu strukturą wkońcu wygląda tak jak powinna.
Do końca sezonu powinna przejeździć tak jak na fotkach poniżej
10j od tyłu wygląda w miarę szeroko, ale nigdy nie jest za szeroko
05.07.2014
Niedawno uporałem się z jedynym problemem po swapie jakim było chłodzenie, wymieniłem chłodnice, termostat, styczniki, czujniki, po wymianach układ konkretnie odpowietrzyłem i nie ma już problemu. Ale dla usprawnienia chcę założyć dodatkową pompę elektryczną wymuszającą obieg wody, którą ręcznie będę mógł załączyć po zgaszeniu silnika.
Poza tym jetta jeździ, gubi trakcję, wali ogniem i sapie i jestem zadowolony dla wygody założyłem lifty maski, założyłem też bov'a, chybryda od Properfekt więc nie ma problemu z błędami.
niedawno swap został zalegalizowany, pojemność oraz moc silnika zostały zmienione w dowodzie rejestracyjnym, przy okazji zmieniłem nazwę i teraz mam w dowodzie Jette Turbo koszta nie były wysokie a jedno tłumaczenie mniej przed niebieskimi, teraz muszę pomyśleć z tablicą i obrysami
17" odpowiada mi w mk2, trochę brakuje gleby ale ostatnio spasowałem lepiej przód, z tyłem jest trochę więcej zabawy ale myślę nad lepszym spasowaniem żeby nie obcierać przy większej prędkości.
29.08.2014
Drugi unfal napędu- skrzynia biegów nie wytrzymała a dokładnie dyfer:
znalazłem skrzynię w fajnym stanie, bez zgrzytających synhro CDA o krótszych przełożeniach, bałem się trochę że bedzie jeszcze gorzej z trakcją ale okazało się że nie jest źle
pod maską oprócz kolektora pomalowanego na czarno nic się jeszcze nie zmieniło.
02.02.2015
W tym roku bez szaleństw, jedyna z większych zmian to inna obręcz.
RH ZW2 przód 9,5" z oponą 215/35/17 tył 10" z oponą 225/35/17
Zamysł był taki aby skręcić je na 9.5 oraz 10.5 ale ranty, które umożliwiły by taką konwersję pojawiły się 2 tygodnie po zakupie nowych rantów 3,25", niby tylko 0,5" ale spas byłby lepszy... Felgi zostały rozkręcone, polakierowane na nowo, przednie ranty zostały wypolerowane, tylne nowe, do kompletu na niemiecki ebayu znalazłem oryginalne kapsle RH z nierdzewki.
Na ZW2 chorowałem długo, więc kiedy w okolicy pojawił się kolejny komplet, kupiłem go na wszelki wypadek
Pod maską prawie bez zmian, kosmetyczne poprawki, zmiana świec zapłonowych na Bosch F5DOPR, oraz zamontowałem rozpórkę od Benson-Pro - polecam !
Wnętrze:
-wymieniłem kilka plastików, które były w słabszym stanie, w Votexa wpadła stara Gamma, do której planuje podłączyć zmieniarkę USB oraz wyprowadzić wyjścia na wzmacniacz,
-reanimowałem gałkę gti ponieważ miałem popękaną tarczę, założyłem nową z napisem GTI,
-zamontowałem schowek z wersji z klimatyzacją, na który wpadł emblemat 20VT
Nadwozie:
-ogólne porządki takie jak reanimacja pakietu G, wymiana dokładki zderzaka na taką w lepszym stanie, nowy lakier i struktura na przednim zderzaku.
-halogeny hella, które udało się zdobyć w świetnym stanie + smoked
-Lusterka pomalowane w kolor nadwozia
-nowa przednia barwiona na zielono szyba z paskiem przeciwsłonecznym - stara szyba nie była barwiona i w połączeniu z głębokimi rysami od wycieraczek wyglądała tragicznie
ale najbardziej zadowolony jestem ze zbudowania mechanizmu do chowania tablicy za pomocą jednego przełącznika, koniec z klęczeniem przed zderzakiem żeby odkręcić tablice yupii
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2015 20:44 przez maro7575, łącznie zmieniany 11 razy.
Moja Jetta A2 +US :)
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
- djmaciek1313
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: sob lip 24, 2010 12:04
- Lokalizacja: Szczecinek
- Kontakt:
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
Widzę pierwszy będę Co by tu napisać Jednym słowem kupa dobrej roboty:) Jetta naprawdę robi wrażenie oby tak dalej Kolego,będę śledził temacik. Pozdrawiam
- maro7575
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 01, 2008 14:36
- Lokalizacja: RYWAŁD/ STAROGARD GDAŃSKI
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
Podziękował Dużo jeszcze do zrobienia, patrząc na projekty innych to czasami aż wstyd pokazywać ale od czegoś trzeba zacząć
A dzisiaj, chociaż szybko robi się ciemno ale coś tam można jeszcze znaleźć, w jettcie która poszła na kasacje [*] ale coś jeszcze udało mi się uratować
-twarde podszybie w lepszym stanie niż moje
-osłona kompa elegancka
-listewki z pakietu i najważniejsza z lewych drzwi która u mnie jeszt z dziurką i trochę słaba a tu elegancja
-znaczki GTI ale szukam GT
-znaczek na tylny pas bdb z całymi zaczepami
-składane rączki na razie dwie, druga popielniczka w tylne drzwi, i titek do kierownicy (inny niż w mojej, u mnie mam gładki )
a w mojej nad nogami kierowcy znalazłem saszetke z kwitami, a tam elegancka wlepka taka jak w bagażniku, która już się rozmokła
A dzisiaj, chociaż szybko robi się ciemno ale coś tam można jeszcze znaleźć, w jettcie która poszła na kasacje [*] ale coś jeszcze udało mi się uratować
-twarde podszybie w lepszym stanie niż moje
-osłona kompa elegancka
-listewki z pakietu i najważniejsza z lewych drzwi która u mnie jeszt z dziurką i trochę słaba a tu elegancja
-znaczki GTI ale szukam GT
-znaczek na tylny pas bdb z całymi zaczepami
-składane rączki na razie dwie, druga popielniczka w tylne drzwi, i titek do kierownicy (inny niż w mojej, u mnie mam gładki )
a w mojej nad nogami kierowcy znalazłem saszetke z kwitami, a tam elegancka wlepka taka jak w bagażniku, która już się rozmokła
Moja Jetta A2 +US :)
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
Witam.Z takim podejściem do sprawy będzie fajny projekt .Już kupa taili zapakowana,a i nowe ciągle docierają .
Gold 85
- maro7575
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 01, 2008 14:36
- Lokalizacja: RYWAŁD/ STAROGARD GDAŃSKI
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
między innymi dzięki Tobie bo lotkę na klapie pewnie pamiętasz ?krzyz84 pisze:Witam.Z takim podejściem do sprawy będzie fajny projekt .Już kupa taili zapakowana,a i nowe ciągle docierają .
dzięki dokładnie mieszkam w okolicach Starogardu, a kolega nie przypadkiem ze Starej Kiszewy okolic ? bo chyba widziałem kiedyś w Nowej Kiszewie ładną czerwoną Jette ?kula2246 pisze:widziałem jadzie w GST kupa dobrej roboty Pozdro
Moja Jetta A2 +US :)
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
TAK mijaliśmy się w Nowej Kiszewie zaraz wpadła w oko a takie pytanko mam morze mała sesyjka np.w niedziele ;co kolega na to
- maro7575
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 01, 2008 14:36
- Lokalizacja: RYWAŁD/ STAROGARD GDAŃSKI
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
czemu nie reszta na pw
Moja Jetta A2 +US :)
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
- maro7575
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 01, 2008 14:36
- Lokalizacja: RYWAŁD/ STAROGARD GDAŃSKI
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
zbieram czesci do nowego frontu na soczewce (nie żadne in pro ale ori lampy z soczewka bi) to złożę na próbę ze znaczkiem, oczywiscie czarnym.
Co do lamp - chciałem us ale też chciałem gt więc na razie tylko folia mi pozostała. Dorwę gt to zrobię hybryde kolega Lukassso takie zbudował, chyba nie będzie zły jeśli skopiuje
Co do lamp - chciałem us ale też chciałem gt więc na razie tylko folia mi pozostała. Dorwę gt to zrobię hybryde kolega Lukassso takie zbudował, chyba nie będzie zły jeśli skopiuje
Moja Jetta A2 +US :)
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
- maro7575
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 01, 2008 14:36
- Lokalizacja: RYWAŁD/ STAROGARD GDAŃSKI
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
spoko, dobra ustawka na dwie jetty;-)
oby więcej takich bo w stg moja jetta sama jest
oby więcej takich bo w stg moja jetta sama jest
Moja Jetta A2 +US :)
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
- DzigiGTI
- Special Edition
- Posty: 3325
- Rejestracja: wt gru 07, 2010 09:54
- Lokalizacja: KRA Ków
- Kontakt:
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
Fajne Autko
Piękne kółeczka
Zacne Plany i Brawo za wykonane już mody....
Jak mi się nigdy Jetty nie podobają tak teraz do mnie przemawiają z podwójną Siła,dzięki Twojej również
Piękne kółeczka
Zacne Plany i Brawo za wykonane już mody....
Jak mi się nigdy Jetty nie podobają tak teraz do mnie przemawiają z podwójną Siła,dzięki Twojej również
- maro7575
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 01, 2008 14:36
- Lokalizacja: RYWAŁD/ STAROGARD GDAŃSKI
Jetta [A2] USA Pacific by Maro
13.02.2011
Przez jakiś czas kompletowałem czarne skórzane wnętrze, oto efekty po dzisiejszym składaniu:
Świeżo obszyta podsufitka + czarne ori daszki + czarne składane rączki + czarne słupki C i listwa
Czarny dywan + czarna tylna półka
konsola Votex, zegary dodatkowe, radio przeniesione do votexa
kierownica Raid Hp, ringi Joma w licznik + czerwone wskazówki + białe podświetlenie
Wpasowanie foteli z mk3 + tylna kanapa, zamaskowanie szpar pomiędzy kanapą a błotnikiem, włącznik grzanych foteli z ori mk2
Wyciszenie drzwi, maty bitumiczne poszyciach + pianka
Świeżo obszyte boczki oczywiście skórka a nie skaj
Przez jakiś czas kompletowałem czarne skórzane wnętrze, oto efekty po dzisiejszym składaniu:
Świeżo obszyta podsufitka + czarne ori daszki + czarne składane rączki + czarne słupki C i listwa
Czarny dywan + czarna tylna półka
konsola Votex, zegary dodatkowe, radio przeniesione do votexa
kierownica Raid Hp, ringi Joma w licznik + czerwone wskazówki + białe podświetlenie
Wpasowanie foteli z mk3 + tylna kanapa, zamaskowanie szpar pomiędzy kanapą a błotnikiem, włącznik grzanych foteli z ori mk2
Wyciszenie drzwi, maty bitumiczne poszyciach + pianka
Świeżo obszyte boczki oczywiście skórka a nie skaj
Moja Jetta A2 +US :)
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=87&t=432899&p=5389121#p5389121" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości