MK4 ASZ CTR Dario84 288KM / 477Nm Aktual str 18
Moderator: G0 Karcio
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
MK4 ASZ CTR Dario84 288KM / 477Nm Aktual str 18
Witam. Chciałem przedstawić mojego golfika, jest już w moich rękach długo, lecz postanowiłem że pokaże go na forum dopiero jak zakończę wszystkie modyfikacje.
Vw Golf 4
2002 rok produkcji
145tys km przejechane
kolor srebrny metalic LA7Y
silnik bazowo 1,9 tdi 130 KM ASZ
skrzynia 6 biegowa ERF, jedna z najdłuższych skrzyń 6b
5 drzwi
wersja wyposażenia Comfortline
wyposażenie:
- elektryczne, podgrzewane lusterka z niebieskimi szkłami
- fotele półkubełki
- podłokietnik na tylnej kanapie
- klimatronik
- ABS
- ASR
- licznik, gałka zmiany biegów i ramka takie jak w wersji gti, zegary do 260kmh
- elektryczne wszystkie szyby
- centralny zamek z alarmem
Fotki zaraz po zakupie:
od razu musiałem ściągnąć zderzak aby zobaczyć ile jest miejsca na FMIC
pierwsze prace mechaniczne: filtry, olej i rozrząd
nowe felgi oraz fotki komory i wnętrza
pojeździłem kilka dni i w samochodzie wylądował pierwszy soft, 170KM/345Nm
wymiana końcówki kierowniczej oraz dołożenie tempomatu (jak się później okazało nie warto kupować manetki z zamiennika, tylko oryginał)
wymiana łożyska przedniego koła
jako że mocy brakowało zaczynałem się rozglądać nad FMICem
który kilka dni później znalazł się na samochodzie, oraz pomiar po korekcie programu, 186KM/360Nm
mocy było dalej mało więc trzeba było włożyć większe turbo, hybryda GT18/22
tutaj porównanie GT18/22 do ASZ i AFN
takie sobie ślimaczki
wymiana turbo, na tej hybrydzie 18/22 wyszło ok 195KM, jak się później okazało moc ograniczała głowica
czyszczenie kierownic w starej sprężarce i do sprzedania
następną rzeczą jaką chciałem zrobić to porządny FMIC i orurowanie, najpierw montaż FMICa 550x230x65mm
i rury
porządne oponki w słusznym rozmiarze, dystanse 30m na tył i 7mm przód oraz wymiana szyby czołowej
wymiana sprężyn zawieszenia na eibach -30mm
malowanie środków lamp na czarno
Malowanie zderzaków i dokładek pod kolor nadwozia (przedni zderzak był porysowany w rogu dlatego zdecydowałem się pomalować całość)
wymiana dokładki przeniej (zachaczyłem przy cofaniu)
waga koła na setup letni, 20kg
przymiarki do montażu GT22v i spawanie kolektora
montaż wydechu przelotowego 2,5" na jednym tłumiku (na chwilę obecną muszę dołożyć drugi tłumik, w trasie jest dla mnie za głośno)
przygotowanie felg do malowania proszkowego
wywalenie kata i jego sprzedaż (poszedł za 850zł )
montaż big turbo
pierwsze GT22v wytrzymało 10km, made in KARAMBOL, na następnej wyszło 215KM, przyczyna tak niskiej mocy okazała się jak wcześniej pisałem w głowicy
komplet koła dwumasowego i sprzęgła kupiony w maju 2010, do tej pory nie doczekał się wymiany, stare sprzęgło nie chce się zepsuć
jak na razie trzyma 430Nm
Wymiana sprężyn zawieszenia na seryjne, jak dla mnie za twardo po naszych polskich dziurach
w międzyczasie zagościły też tuleje przedniego zawieszenia od R32, ale też było dla mnie za sztywno i wymieniłem na seryjne
przymiarki kolejnej większej turbinki
zlot VAG Nysa 2010
montaż przygotowanej wcześniej większej turbinki
felgi pomalowane proszkowo na czarny półmat, oraz pranie tapicerki w samochodzie
wymiana amortyzatorów (sprężyny eibacy bardzo szybko przyspieszyły zużycie seryjnych amorków)
magiczne 200tys km na liczniku
porting nowej głowicy
wymiana głowicy
przyczyna wymiany głowicy
wykres po strojeniu (aktualny setup samochodu i raczej już nic się nie zmieni ) 241KM 435Nm
oraz porównanie mojego wykresu do ASV na turbinie z ARLa (widać jak szybko wstaje to turbo)
fotka słupka ze wskaźnikami:
Fotki z mycia silnika oraz samochodu przed nysą:
ICek już zmatowiał więc postanowiłem zamontować środkową kratkę w zderzaku:
Fotki z Nysy:
Fotki nowych hamulców:
Update hamulców przednich na 312mm:
Jarzma nowe pod ośkę:
Komplet hamulców na tył z przetoczonymi tarczami:
Zacisk S3, dużo większy i masywniejszy niż ori 232mm:
Porównanie jarzm z ośki i haldexa:
Oraz fotki tłumików:
montaż tłumików środkowych:
Montaż hamulców tylnich, montował je kolega bo ja byłem na wakacjach, dzięki wielkie
osłony tył obcięte, wyczyszczone i pomalowane
Na błotniku lakier odchodził więc trzeba też było coś z tym zrobić:
wymiana w końcu tylniego tłumika:
Poprzedni tłumik:
Porównanie obydwu tłumików:
Przymiarka nowego:
Nowy tłumik gotowy do założenia:
Już na samochodzie:
Tak wygląda z tyłu:
Hamulce przód:
Hamulce tył:
I mała sesja golfika po umyciu :
Jako że hamulce są większe wymusiło to na mnie zakup nowych kół zimowych 16":
Wczoraj samochód został przeglądnięty, głównie silnik:
- wymieniony został kompletny rozrząd, pasek Dayco, rolki INA, pompa wody Metelli
- wymieniony termostat z gó..go Gatesa na Wahlera
- uszczelniona została pokrywa zaworów bo miałem wyciek lekki i leciało między skrzynią a silnikiem na sprzęgło
- zawór EGR został wymyty i uszczelniony bo również miał przeciek
- wymieniony został olej + filtr
- wymieniony filtr paliwa i powietrza
- wstawiłem zwężkę do wskaźnika doładowania bo brzęczał
- przy okazji zdjęcia pokrywy zaworowej zrobiłem inspekcję wałka rozrządu i szklanek, nic nie wzbudziło moich podejrzeń
- i na końcu wymycie silnika z brudów
Fotki:
W samochodzie zostały jeszcze zamontowane zegarki Autometera EGR, Boost, Oil temp oraz wskaźnik EMP w kolektorze wydechowym, jak znajdę chwilę to wrzucę zdjęcia.
Jak do tej pory nie było żadnych poważniejszych awarii układu przeniesienia napędu czy też silnika, wymiana gowicy była związana tak jak we wszystkich PDkach z wyrobieniem się wałków, szklanek i gniazd pompowtryskiwaczy, nie ma to związku z mocą samochodu.
Małe awarie dotyczyły między innymi:
- drążki kierownicze 2x (wina opon o niskim profilu 205/40/17)
- tuleje przednich wahaczy (sprawa eksploatacyjna)
- łożysko przednie prawe
- amortyzatory (gdyby nie eibachy może do dziś bym na nich jeździł)
- osłony przegubów zew L+P, wew prawa
- głowica (sprawa opisana wyżej)
- pompowtryskiwacze (wymiana nie była potrzebna, tylko miałem okazję i postanowiłem je odświeżyć przy okazji wymiany głowicy)
- pompa tandemowa (urwała się śrubka od zewnętrznego dekla, sam do dziś nie wiem jak to się stało)
- zacisk hamulcowy prawy, blokował się od dawna, dopiero niedawno go wymieniłem
- chłodnica klimatyzacji, z mojej winy uszkodzona
- sprzęgiełko kompresora klimatyzacji
- czujniki ABS przednie
- popękały przewody w gumie idącej do tylniej klapy
- szyba czołowa 2x (poszło na ubezpieczenie)
Wszystkie prace mechaniczne przy samochodzie robię własnoręcznie, samochód był strojony przez Mumina, wszystko w CTR TUNING
Vw Golf 4
2002 rok produkcji
145tys km przejechane
kolor srebrny metalic LA7Y
silnik bazowo 1,9 tdi 130 KM ASZ
skrzynia 6 biegowa ERF, jedna z najdłuższych skrzyń 6b
5 drzwi
wersja wyposażenia Comfortline
wyposażenie:
- elektryczne, podgrzewane lusterka z niebieskimi szkłami
- fotele półkubełki
- podłokietnik na tylnej kanapie
- klimatronik
- ABS
- ASR
- licznik, gałka zmiany biegów i ramka takie jak w wersji gti, zegary do 260kmh
- elektryczne wszystkie szyby
- centralny zamek z alarmem
Fotki zaraz po zakupie:
od razu musiałem ściągnąć zderzak aby zobaczyć ile jest miejsca na FMIC
pierwsze prace mechaniczne: filtry, olej i rozrząd
nowe felgi oraz fotki komory i wnętrza
pojeździłem kilka dni i w samochodzie wylądował pierwszy soft, 170KM/345Nm
wymiana końcówki kierowniczej oraz dołożenie tempomatu (jak się później okazało nie warto kupować manetki z zamiennika, tylko oryginał)
wymiana łożyska przedniego koła
jako że mocy brakowało zaczynałem się rozglądać nad FMICem
który kilka dni później znalazł się na samochodzie, oraz pomiar po korekcie programu, 186KM/360Nm
mocy było dalej mało więc trzeba było włożyć większe turbo, hybryda GT18/22
tutaj porównanie GT18/22 do ASZ i AFN
takie sobie ślimaczki
wymiana turbo, na tej hybrydzie 18/22 wyszło ok 195KM, jak się później okazało moc ograniczała głowica
czyszczenie kierownic w starej sprężarce i do sprzedania
następną rzeczą jaką chciałem zrobić to porządny FMIC i orurowanie, najpierw montaż FMICa 550x230x65mm
i rury
porządne oponki w słusznym rozmiarze, dystanse 30m na tył i 7mm przód oraz wymiana szyby czołowej
wymiana sprężyn zawieszenia na eibach -30mm
malowanie środków lamp na czarno
Malowanie zderzaków i dokładek pod kolor nadwozia (przedni zderzak był porysowany w rogu dlatego zdecydowałem się pomalować całość)
wymiana dokładki przeniej (zachaczyłem przy cofaniu)
waga koła na setup letni, 20kg
przymiarki do montażu GT22v i spawanie kolektora
montaż wydechu przelotowego 2,5" na jednym tłumiku (na chwilę obecną muszę dołożyć drugi tłumik, w trasie jest dla mnie za głośno)
przygotowanie felg do malowania proszkowego
wywalenie kata i jego sprzedaż (poszedł za 850zł )
montaż big turbo
pierwsze GT22v wytrzymało 10km, made in KARAMBOL, na następnej wyszło 215KM, przyczyna tak niskiej mocy okazała się jak wcześniej pisałem w głowicy
komplet koła dwumasowego i sprzęgła kupiony w maju 2010, do tej pory nie doczekał się wymiany, stare sprzęgło nie chce się zepsuć
jak na razie trzyma 430Nm
Wymiana sprężyn zawieszenia na seryjne, jak dla mnie za twardo po naszych polskich dziurach
w międzyczasie zagościły też tuleje przedniego zawieszenia od R32, ale też było dla mnie za sztywno i wymieniłem na seryjne
przymiarki kolejnej większej turbinki
zlot VAG Nysa 2010
montaż przygotowanej wcześniej większej turbinki
felgi pomalowane proszkowo na czarny półmat, oraz pranie tapicerki w samochodzie
wymiana amortyzatorów (sprężyny eibacy bardzo szybko przyspieszyły zużycie seryjnych amorków)
magiczne 200tys km na liczniku
porting nowej głowicy
wymiana głowicy
przyczyna wymiany głowicy
wykres po strojeniu (aktualny setup samochodu i raczej już nic się nie zmieni ) 241KM 435Nm
oraz porównanie mojego wykresu do ASV na turbinie z ARLa (widać jak szybko wstaje to turbo)
fotka słupka ze wskaźnikami:
Fotki z mycia silnika oraz samochodu przed nysą:
ICek już zmatowiał więc postanowiłem zamontować środkową kratkę w zderzaku:
Fotki z Nysy:
Fotki nowych hamulców:
Update hamulców przednich na 312mm:
Jarzma nowe pod ośkę:
Komplet hamulców na tył z przetoczonymi tarczami:
Zacisk S3, dużo większy i masywniejszy niż ori 232mm:
Porównanie jarzm z ośki i haldexa:
Oraz fotki tłumików:
montaż tłumików środkowych:
Montaż hamulców tylnich, montował je kolega bo ja byłem na wakacjach, dzięki wielkie
osłony tył obcięte, wyczyszczone i pomalowane
Na błotniku lakier odchodził więc trzeba też było coś z tym zrobić:
wymiana w końcu tylniego tłumika:
Poprzedni tłumik:
Porównanie obydwu tłumików:
Przymiarka nowego:
Nowy tłumik gotowy do założenia:
Już na samochodzie:
Tak wygląda z tyłu:
Hamulce przód:
Hamulce tył:
I mała sesja golfika po umyciu :
Jako że hamulce są większe wymusiło to na mnie zakup nowych kół zimowych 16":
Wczoraj samochód został przeglądnięty, głównie silnik:
- wymieniony został kompletny rozrząd, pasek Dayco, rolki INA, pompa wody Metelli
- wymieniony termostat z gó..go Gatesa na Wahlera
- uszczelniona została pokrywa zaworów bo miałem wyciek lekki i leciało między skrzynią a silnikiem na sprzęgło
- zawór EGR został wymyty i uszczelniony bo również miał przeciek
- wymieniony został olej + filtr
- wymieniony filtr paliwa i powietrza
- wstawiłem zwężkę do wskaźnika doładowania bo brzęczał
- przy okazji zdjęcia pokrywy zaworowej zrobiłem inspekcję wałka rozrządu i szklanek, nic nie wzbudziło moich podejrzeń
- i na końcu wymycie silnika z brudów
Fotki:
W samochodzie zostały jeszcze zamontowane zegarki Autometera EGR, Boost, Oil temp oraz wskaźnik EMP w kolektorze wydechowym, jak znajdę chwilę to wrzucę zdjęcia.
Jak do tej pory nie było żadnych poważniejszych awarii układu przeniesienia napędu czy też silnika, wymiana gowicy była związana tak jak we wszystkich PDkach z wyrobieniem się wałków, szklanek i gniazd pompowtryskiwaczy, nie ma to związku z mocą samochodu.
Małe awarie dotyczyły między innymi:
- drążki kierownicze 2x (wina opon o niskim profilu 205/40/17)
- tuleje przednich wahaczy (sprawa eksploatacyjna)
- łożysko przednie prawe
- amortyzatory (gdyby nie eibachy może do dziś bym na nich jeździł)
- osłony przegubów zew L+P, wew prawa
- głowica (sprawa opisana wyżej)
- pompowtryskiwacze (wymiana nie była potrzebna, tylko miałem okazję i postanowiłem je odświeżyć przy okazji wymiany głowicy)
- pompa tandemowa (urwała się śrubka od zewnętrznego dekla, sam do dziś nie wiem jak to się stało)
- zacisk hamulcowy prawy, blokował się od dawna, dopiero niedawno go wymieniłem
- chłodnica klimatyzacji, z mojej winy uszkodzona
- sprzęgiełko kompresora klimatyzacji
- czujniki ABS przednie
- popękały przewody w gumie idącej do tylniej klapy
- szyba czołowa 2x (poszło na ubezpieczenie)
Wszystkie prace mechaniczne przy samochodzie robię własnoręcznie, samochód był strojony przez Mumina, wszystko w CTR TUNING
Ostatnio zmieniony sob maja 25, 2013 22:19 przez Dario84, łącznie zmieniany 5 razy.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 ASZ CTR Dario84
Bardzo ładny golfik,grube modyfikacje
Bardzo ładnie opisałeś i udokumentowałeś wszystkie zmiany
Pozdrawiam
Bardzo ładnie opisałeś i udokumentowałeś wszystkie zmiany
Pozdrawiam
- Ad4m3k
- Forum Master
- Posty: 1261
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 15:21
- Lokalizacja: Ostrowiec / Kielce
- Kontakt:
MK4 ASZ CTR Dario84
Super projekt aż dziwne że tyle czasu się ukrywałeś nie pokazując golfa...
ale teraz bardzo fajnie się przegląda całą historię co było robione krok po kroku.
Pozdrawiam
ale teraz bardzo fajnie się przegląda całą historię co było robione krok po kroku.
Pozdrawiam
MK4 ASZ CTR Dario84
jak dla mnie bomba. sam chciałbym uzyskać kiedyś taki wynik Gratulacje auto godne podziwu pozdrawiam
MK4 ASZ CTR Dario84
W końcu temat założył
Miałem okazję obczaić na żywo, z zewnątrz trochę cicho-ciemny, ale pewnie nieźle zapina ;D
Dlaczego głowicę wymieniałeś?
Miałem okazję obczaić na żywo, z zewnątrz trochę cicho-ciemny, ale pewnie nieźle zapina ;D
Dlaczego głowicę wymieniałeś?
[b]było[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163601
[b]jest: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250091[/b]
[b]jest: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250091[/b]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
MK4 ASZ CTR Dario84
Widziałem kiedyś jak wyjeżdżałeś w Kędzierzynie z Shella, wtedy chyba jeszcze byłeś tylko po programie, ale już to wyglądało ciekawie
Golf czysty, zadbany i pomodzony tam gdzie trzeba Gratuluję auta. Może się gdzieś w Nysie spotkamy
Golf czysty, zadbany i pomodzony tam gdzie trzeba Gratuluję auta. Może się gdzieś w Nysie spotkamy
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
MK4 ASZ CTR Dario84
tkoczi, wszystkie głowice w PDkach po jakimś przebiegu nadają się do wymiany, po prostu są tak skonstruowane że wyrabia się gniazdo pompowtryskiwacza, wyrabia się wałek, szklanki, półpanewki wałka rozrządu i kółko napędzające wałek.
Samochód na dzień dzisiejszy od początku modyfikacji przejechał ok 80kkm
Dzięki wszystkim za opinie
Zapraszam w Nysie na nasze stoisko CTR
Pozdro
Samochód na dzień dzisiejszy od początku modyfikacji przejechał ok 80kkm
Dzięki wszystkim za opinie
Zapraszam w Nysie na nasze stoisko CTR
Pozdro
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
MK4 ASZ CTR Dario84
Dzięki, zapomniałem napisać... spalanie 5-10l w zależności od stylu jazdy, można zejść nawet poniżej 5 przy spokojnej jeździe.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 ASZ CTR Dario84
Konkret po zakupie przypomina mi mojego hehe
Moje MK IV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808756#3808756
Było:VW POLO 6N1 AEX 1996->MK III GT Specjal AFN 1997->MK III CL ABD 1994 ->MK IV AJM+ 2001->MK III GT specjal ABS 1992
Jest:VW T4 2,4D 1996->Passat B5 FL AVF 2002
Było:VW POLO 6N1 AEX 1996->MK III GT Specjal AFN 1997->MK III CL ABD 1994 ->MK IV AJM+ 2001->MK III GT specjal ABS 1992
Jest:VW T4 2,4D 1996->Passat B5 FL AVF 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości