[SEAT IBIZA] 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[SEAT IBIZA] 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: Tominator » czw gru 16, 2010 22:53

Przyszedł czas na pokazanie nowej zabawki, która przez ostatni czas zajmuje mi każde tygodniowe popołudnie oraz sobote i niedzielę:
Seat Ibiza 1.9 TDI 110KM ASV wersja Sport
Do zrobienia jest sporo ale na początek poszło:
- kompletny rozrząd + pompa wody Hepu
- heble z S2, dwutłoczkowe, których klocki są trochę mniejsze od oryginalnych zacisków ze Sporta ;D
(w FLce jest już wydajniejsza pompa hamulcowa, więc powinno to hamować przyzwoicie)
- tarcze przód ATE + nowe klocki Ferodo
- tarcze tył ate + nowe klocki Ferodo
- nowe felgi OZ Superleggera 15x7 + nowe opony Toyo PX4 195/50R15
- pompa 11mm
- wydajniejszy IC
- wtryski 260tki

Właśnie skończyłem zakładać IC więc pierwsza fota autka jest jaka jest ;D
Obrazek Obrazek
Nowe, mocniejsze turbo przyszło kilka dni temu:

Obrazek Obrazek

Koło zamachowe tez już lezy i czeka w kolejce:

Obrazek Obrazek

Nowy kolektor też czeka(po prawej) dla porównania do seryjnego(po lewej)

Obrazek Obrazek

Kolejne graty są juz w drodze, postaram się aktualizować temat na bierząco.

Przyszła kolej na nowy olej do skrzyni Motul Gear 300(stary był praktycznie czarny) oraz standardowo nowy płyn hamulcowy Motul 5.1
Skrzynia zapewne w tych autach sie mocno grzeje zwłaszcza przy intensywnym użytkowaniu a ten Motul powinien obniżyć temperature, lepiej dmuchać na zimne ;D

Obrazek

Dzisiaj przyszły kolejne graty - tym razem wzmocnione sprzęgło Sachsa do VR6 i sześcioramienna spiekowa tarcza ;D
Sprzegło jest w stanie przenieść 380KM i 480NM wg producenta, dedykowane do VR6 Turbo

Obrazek

Kolejne części docierają - przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge
Pompa jest mocniejsza, zaciski dwutłoczkowe , więc i lipy nie można robić z resztą układu hamuclowego. Jak już auto będzie jeździć dam znać jak sprawuje się taki zestaw.

Obrazek

Aktualnie kończony jest wydech w firmie Techramet pod Wrocławiem. Robota profi za rozsądne pieniądze(jak wam tam czegoś nie pospawają lub nie wytoczą to już wam nigdzie nie zrobią ;D )
nowy downpipe, reszta nierdzewka na dwóch tłumikach przelotowych, jest znacznie lżejszy od seryjnego do tego średnica została powiekszona wg moich obliczeń powinno być dobrze no i oczywiście w miare cicho

Obrazek

Mechanicznie auto jest juz ok, zostało sprawdzone przez mirassa, korekcja idealne, sprzęgło założone, przewody hamulcowe założone. Doszedł też dolot większy żeby dobrze ciągło i zobaczymy co z tego bedzie w najbliższy wtorek :pub:
A tak to wygląda aktualnie:
Obrazek

Z uwagi na fakt, iż na seryjnych kołach 15x7 auto wygląda jak pies przy kupci z tymi schowanymi kołami z tyłu przyszedł nowy nabytek:

Obrazek

Autko odebrane od lakiernika prezentuje sie tak :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Auto już wystrojone, pięknie się teraz jeździ, dół jak na takie turbo przyzwoity a góra też nie najgorsza, kręci się bardzo wysoko, jeździ się jak japońcem ;D
Obrazek

15stki zostają na zime a na lato nowe fele 16x7 (6,7kg/szt):mrgreen:
Obrazek

To samo tylko po polerce, wstępnie zrobione, jezcze nie przetarte jeszcze nie wyschnięte :mrgreen: , szare chyba przemaluje na czarne, może będzie lepiej wyglądać :roll:
Obrazek

Poniżej update na GT22v, jak widać na załączonym rysunku w porównaniu do GT18/22 dół jest o niebo lepszy, miedzy 1800-2400 jest ok 70NM więcej, turbo wstaje praktycznie jak ARL, przy 3000 mam juz 180KM, wcześniej taką mocą dysponowałem dopiero przy 3400. Od 2400 do 3400 wykres NM jest praktycznie płaski :twisted: Ogólnie jestem bardzo zadowolony mimo że nie ma jak się sprawdzić, a auto już na zimówkach, ale jak tylko trochę odpuści to wpadne i się poganiamy

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Poniżej najaktualniejsze foto jakie posiadam z 05/2010(jeszcze na polerowanych Superleggerach - niby 16" + 205/45R16 ale jakoś wyglądało baloniasto :? ) - dlatego weszły jeszcze lżejsze lepsze 17" na ori lakierze bo utrzymac polerke w super stanie to jednak troche zachodu trzeba zwłaszcza jak jest mokro :grin:


Obrazek

Zgodnie z wolą kolegów aktualne fotki spod maski oraz przycynie nowymi felgami jak już zostałem wygnany do garażu :helm:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

20.04.2011 r
Update - nowe zabawki
Sprzęgło - 380KM 470NM ma niby obsłużyć
Obrazek
Wtrysk metanolu - w ramach wiosennej obniżki EGT
Obrazek
Podstawowe wskaźniki - Boost i EGT
Obrazek


W ciagu tygodniu założona zostanie nowa mega długa skrzynia biegów i dół silnika BLT(już w warsztacie, więc zdjęć nie mam), w planach... update za jakiś czas nie będę wyprzedzał faktów :skromny:

Aktualne fotki Ibizy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejny update

Dojechał nowy wałek, ma działać jak będzie w praktyce to się okaże :-D

Obrazek

Przyszedł czas na zmianę zacisków ponieważ Girling 60 z S2 nie dawał już rady;P
Na pokładzie Brembo 4-tłoczkowe z Porsche Boxter, tarcza nacinana, nawiercana 300mm(+20mm w stosunku do serii), na tył czekają na montaż zaciski od Golfa 6 GTI + nowe wieksze tarcze nacinane, nawiercane 258mm(+26mm e stosunku do serii) o feldze 15stce można zapomnieć, ale na 17" jest jeszcze luz.

Obrazek

A tak to wygląda z felgą 17"

Obrazek

Poniej Ibizka bez zderzaka z tym większym IC (550x230x65)podczas montażu nowych hebli

Obrazek

Zamontowałem nowy dół oraz długa skrzynię o oznaczeniu KBL 3,4 i 5 bieg znacznie dłuższe dzięki temu przy 2000obr na 5tce mam prawie 110km/h, vmax to powinno być jakieś + 250km/h - zobaczymy :P . Delikatnej modyfikacji uległa także pompa wtryskowa. Wyniki wkrótce.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 18, 2011 15:57 przez Tominator, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: CrocodileReggae » czw gru 16, 2010 23:47

pierwsza klasa...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: twromek » pt gru 17, 2010 00:15

pierwsza klasa, ostatni wagon

Ciekawi mnie tylko dlaczego w tak doinwestowanym aucie jest brudno pod maską? Wg innych wydatków ścierka i trochę wody z jakimś płynem nie jest jakimś mega kosztem.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: toffic » pt gru 17, 2010 00:42

Wszystko fajnie pięknie ale z tym to troche pojechałeś
Tominator pisze:kręci się bardzo wysoko, jeździ się jak japońcem ;D
przecież max obroty na obu wykresach masz "normalne" to gdzie to wysokie kręcenie :chytry:



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: Tominator » pt gru 17, 2010 00:56

Auto nie ma na spodzie pokrywy, powodzenia w czyszczeniu auta które wali 50-60 tkm rocznie - po każdym tkm jest mega syf, Ibiza dobrze jedzie i kreci sie do 5000 hamowane bylo do 4600 ze względów zdrowotnych



Awatar użytkownika
Kywak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: Kywak » pt gru 17, 2010 01:01

Tominator, gratuluje wyniku, tylko chcialem sie zapytac o jedna rzecz. Nie udalo sie wykrzesac z tego setupu nic wiecej, bo chyba gt22 ma potencjal na wiecej ;) ? Co stoi na przeszkodzie, zeby bylo wiecej? Glowica? Czy po prostu fakt, ze to nie jest PD silnik, np. taki ARL :) ? Tak czy inaczej przy tej masie to ladnie musi zapierniczac, oczywiscie jak bedzie sucho :bigok: .
Ostatnio zmieniony pt gru 17, 2010 01:08 przez Kywak, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1.9 TDI AHF+++
Było: MK4 1.9 TDI ARL+
Było: MK3 1.8T AUQ+++
Jest: Przejściowo Mk2 1.8RP

Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: masakra » pt gru 17, 2010 01:07

bardzo fajny wynik

a powiedz mi, jest takie coś jak reakcja na gaz poniżej 2 tys ? długo trzeba czekać, zeby szło ?



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: twromek » pt gru 17, 2010 10:39

Pokrywa pewnie była, tylko ją wywaliłeś żeby mieć lepszy przewiew, zrozumiałe. Ale powiem Ci, że ja też nie mam pokrywy (seryjnie), wychodzi mi +/- 30 kkm na rok i stwierdzam, że idzie ten syf ogarnąć, nawet na białym kolorze :)



ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: ZULUS 28 » pt gru 17, 2010 10:57

wynik zacny,jak patrze na takie wykresy to aż przy swoim ma się ochotę coś pomodzić


gti tdi 20jahre

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: wronek1 » pt gru 17, 2010 11:45

bardzo fajny projekt , brudem bym sie najmniej martwił :) jak trakcja ? :pub:


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: Tominator » pt gru 17, 2010 22:37

Reakcja na gaz jak dla mnie jest rewelacyjna ponizej 2000obr, jeździłem na turbo AFN,AWX,AWX/ARL,GT18/20,GT18/22 i powiem że do tego silnika nie ma nic lepszego jak pełne GT22, turbo wstaje bardzo ładnie w porównaniu do GT18/22 to jest o 2 klasy wyżej, tam przy 2000 miałem 240NM tu jest ok. 325NM, z trakcją nie będzie problemu, dbają to to moje PX4 205/40R17, foty auta i silnika powyższe są nieaktualne, w tej chwili IC jest już ładnie centralnie i jest wiekszy, kółka zmieniłem na OZ Allegerrita 17x7 (6,25kg sztuka) przez co straty są dużo niższe i jest więcej mocy do dyspozycji na asfalcie :okej:



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: tomek08 » sob gru 18, 2010 15:04

Witam, wreszcie się doczekałem. Myślałem, że będziesz pakował jakiś silnik PD, a tu miłe zaskoczenie VP. Miałeś najmocniejszą ibi na forum ibizy, a tu nagle 17,2KM wiecej. Gratuluję projektu i samochodu. Z niecierpliwością czekam na jakiś filmik jak to jeździ. :food:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: Tominator » ndz gru 19, 2010 23:11

Poniżej najaktualniejsze foto jakie posiadam z 05/2010(jeszcze na polerowanych Superleggerach - niby 16" + 205/45R16 ale jakoś wyglądało baloniasto :? ) - dlatego weszły jeszcze lżejsze lepsze 17" na ori lakierze bo utrzymac polerke w super stanie to jednak troche zachodu trzeba zwłaszcza jak jest mokro :grin:


Obrazek



Awatar użytkownika
RafaelloW007
Forum Master
Forum Master
Posty: 1341
Rejestracja: sob sty 17, 2009 16:48

Ibiza 6K2 Sport 1.9 TDI ASV by EcuProject

Post autor: RafaelloW007 » pn gru 20, 2010 20:09

w silniku konkretnie pomodziłeś, taki mody to ja lubie ;) teraz przydało by sie pomiary zrobić, od 0-100 itd itp i jakiś film z jazdy, w takiej lekkiej budzie to konkretny kiler, gratuluje projektu ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości