Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: t0mal » śr cze 10, 2015 19:34

Ja miałem zainstalowany podwójny wiatrak od Passeratti - nic nie trzeba było ciąć - kostka ta sama. Weźcie pod uwagę, że w zależności od wersji silnik wentylatora może mieć więcej mocy od golfowego - i będzie potrzebował więcej prądu - w mk3 i toledziaku są dwa bezpieczniki od wiatraka inny przekaźnik i mocniejsza instalacja.
Żebyście nie zrobili z golfa peugeota co staje w ogniu kiedy włącza się mu wentylator. :helm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » pt cze 12, 2015 10:46

t0mal pisze: wiatrak od Passeratti
Problem w tym,że u mnie nie wejdzie wentylator z Passata,dlatego potrzebowałem cieńszego z Seata :bajer:

Skoro już piszę,to jeszcze napiszę,że termowłącznik firmy TOPRAN,wykrzaczył mi się w niedzielę będąc w Zamościu i do Leżajska wracałem na spiętym na ostro 1 biegu wentylatora... :panna: Ani 200km nie zrobił :banghead:
TOPRAN najlepsze części do twojego samochodu! Zapamiętaj- TOPRAN!


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: jhosef » pt cze 12, 2015 11:44

Michał_1977 pisze: TOPRAN
Przeca to porządny producent z zrzeszenia "China Motorsport" :jezor:



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » pt cze 12, 2015 22:27

NIe ma co narzekać, poduszki np mcpersonów w środku pudełek toprana siedzi INA, pompy olejowe choć zębatki mają niższe o ok 5 mm, to i tak każdemu działają. Osłona przegubu przekładni kierowniczej do maglownicy z oryginalnymi numerami vw. Klamki w porównaniu do innego chłamu chińskiego (max gear) też są ok. Ja tam polecam!



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Q_mac » pt cze 12, 2015 23:27

Bo zależy co i od kogo biorą ;) to tylko marka. A teraz powtarzanie produktu pędzi co tchu :satan:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » sob cze 13, 2015 16:13

Szczerze powiedziawszy,to teraz nie wiadomo tak na prawdę co kupować...
MOOG jeszcze 3 lata temu zakładałem jako pierwsze części po TRW,teraz nie chcę nawet widzieć tego i tak z wszystkim. drakula500, takie rzeczy które wymieniłeś,to jeszcze ujdą w tłumie,ale elektryczne to za psami rzucać :panna:

Wracając do mojego termowłącznika,przekopałem ETKA,internety,a w ASO już nie chcą odbierać telefonów ode mnie i o takich samych parametrach jakie miał ten TOPRAN,nigdzie nie znalazłem :rozpacz: Co śmieszniejsze,nie jest to włącznik dedykowany ABF-owi,tylko z e-katalogu IC zrobili mnie w bambuko :grrr:
Wydybałem za to w ETKA,że VW T4 z ABL-em pod maską,ma być włącznik 87/76-97/86*C i chłopaki w sklepie dali mi taki od ręki za 40zł z EPS-a. Trochę lepsze od Toprana i jak się sprawdzi,to zakupię oryginał w ASO,bo z tym to nie ma żartów :?
Idę coś dłubać :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
DzigiGTI
Special Edition
Special Edition
Posty: 3325
Rejestracja: wt gru 07, 2010 09:54
Lokalizacja: KRA Ków
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: DzigiGTI » sob cze 13, 2015 16:21

Michałek nie na Nysie?


Powered by GTI
Mój Golfik
Obrazek

Tomowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt wrz 05, 2014 12:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Tomowski » sob cze 13, 2015 16:36

Niepozorny, szczena mi opada z wrażenia jak wchodze na ten temat!



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: marcinas1983 » sob cze 13, 2015 21:05

Michał_1977, jeśli ten termowłącznik chodzi z przekaźnikami wentylatorów to nie dziw się, że się skleił... :rotfl: ( o ile dobrze zrozumiałem to co wcześniej napisałeś, że wentylator chodził non - stop ). Może być że i drugi się "zawiesi". Miałem tak w pewnych oplach gdzie sprzedawca sprzedawał mi termowłącznik i działał do pierwszego załączenia i już nie wyłączał wentylatora. Jak kupiłem u innego taki jaki być powinien problemu nie było. T4 ABL, jak i pewnie ABF mają przekaźnik do wentylatorów i dlatego termowłącznik nie musi być jakiś "pancerny" i wytrzymywać większy prąd.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » sob cze 13, 2015 21:11

a no przecież ty przeszedłeś na silniejszy wentylator który ma 500w i leci na bezpiecznikach 30amper... sam pierwszy bieg ciągnie ze 200W... więc do markowego włącznika polecam też markowy przekaźnik jaki jest w autach które mają 3 biegowy wentylator

http://obrazki.elektroda.pl/1015677500_1343577780.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: tomek08 » sob cze 13, 2015 21:39

Witam,
drakula500 pisze:pompy olejowe choć zębatki mają niższe o ok 5 mm, to i tak każdemu działają.

z tą pompą oleju, to też, nie jest, tak do końca zmieniłem koledze na topranową i jak, podwieszało szklanki na starej pompie, tak i na nowej TOPRAN również. :shock:
Także coś musi być w tym.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » sob cze 13, 2015 22:41

DzigiGTI pisze:Michałek nie na Nysie?
A nie,Michałek w domciu :grin:
Zmieniłem termowłącznik na ten co wcześniej opisałem i kupa,wentylator nie odpalił,mimo temperatury 100*C na blacie :panna:
Siedzę,palę faję i myślę.... Wymyśliłem,że wentylator powinien być pod bezpiecznikiem,zaglądam i bezpiecznik shajcowany :panna:
Teraz śmiem twierdzić,że ten Topranowski też jest dobry,bo po wymianie bezpiecznika wentylator włączył się.
Później zamontowałem MBC,po które w niedzielę śmigałem do Zamościa i pojechałem na testy. Silnik dostał w palnik i znów szlak trafił bezpiecznik.
marcinas1983 pisze: jeśli ten termowłącznik chodzi z przekaźnikami wentylatorów to nie dziw się, że się skleił... :rotfl:
Chyba raczej NIE chodzi,tak? :bajer:
drakula500 pisze:polecam też markowy przekaźnik jaki jest w autach które mają 3 biegowy wentylator

http://obrazki.elektroda.pl/1015677500_1343577780.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
No właśnie takiego info potrzebowałem,bo już miałem grzebać w sieci za jakimś schematem elektrycznym i patrzeć co jest w Toledo,czego ja nie mam w Golfie :-)
Dzięki chłopaki,pochwałka leci :bigok:

Podsumowując dzisiejsze popołudnie-pomijając skoki emocji związane z wentylatorem i tak jestem uhahany,bo na MBC Pro Perfect to już nie jest to samo auto i pewnie niedługo wybrałbym się na hamownię,ale sprzęgło powiedziało dobranoc :los2:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: marcinas1983 » sob cze 13, 2015 23:00

Michał_1977 pisze:na MBC Pro Perfect to już nie jest to samo auto i pewnie niedługo wybrałbym się na hamownię,ale sprzęgło powiedziało dobranoc :los2:
zakładasz T3 z LT'ka?? Wtedy sprzęgło przestanie się ślizgać :hmm: :pub:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Re: Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » ndz cze 14, 2015 08:42

Przy okazji, czujnik trzeciego biegu tego wentyla znajduje się w trójniku w głowicy oryginalnie, jest to czujnik 4 pinowy który od razu rozłącza klimę. Uważaj na połączenia i wtyczki, najlepiej wziąć oryginalne bo tak jak wspominałem na trójce ssie bardzo dużo prądu i upali kostki jeśli będą liche. Sterownik wentylatorów jaki by nie był musi być od wersji od klimy, zresztą można przerobić klimę tak żeby szła przez ten sterownik bo on ma to wszystko zintegrowane, poznać go można po tym że wszystkie piny są zajęte (jest ich od groma wersji a te z mk4 wydają się mieć nadane nowe numery więc pewnie są poprawione). Oczywiście można sobie dać spokój z oryginalnym sterownikiem wentylatorów i założyć na poszczególne biegi przekaźniki 100 amperowe (nie pamiętam nr 102?? 103?? - są charakterystyczne, (kolor szary i dwie stopki mocno szerokie mosiężne nie cynkowane - będziesz potrzebował podstawki ori vw) i będzie latał... z tymże ja jeżdżę na takim wentylatorze i jedynka chodzi niemal cały czas, dwójka wbiła mi się tylko raz to już był duży przeciąg, a trójka robi niezly huragan ale nigdy mi się nie załączyła na aucie... 105 albo 108 stopni ma 3 bieg.

tomek08 pisze:Witam,
z tą pompą oleju, to też, nie jest, tak do końca zmieniłem koledze na topranową i jak, podwieszało szklanki na starej pompie, tak i na nowej TOPRAN również. :shock:
Także coś musi być w tym.
Pozdrawiam.
wina może być w zużytych sprężynach zaworowych... serwis i zakupić nowe (ok 30 zł sztuka), problemem w TDI może być to że dostał jedną sprężyne na zawór, podczas gdy TD mają dwie... można dorzucić mniejszą sprężynę z TDeka..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości