Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.
Moderator: G0 Karcio
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Ja miałem zainstalowany podwójny wiatrak od Passeratti - nic nie trzeba było ciąć - kostka ta sama. Weźcie pod uwagę, że w zależności od wersji silnik wentylatora może mieć więcej mocy od golfowego - i będzie potrzebował więcej prądu - w mk3 i toledziaku są dwa bezpieczniki od wiatraka inny przekaźnik i mocniejsza instalacja.
Żebyście nie zrobili z golfa peugeota co staje w ogniu kiedy włącza się mu wentylator.
Żebyście nie zrobili z golfa peugeota co staje w ogniu kiedy włącza się mu wentylator.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Problem w tym,że u mnie nie wejdzie wentylator z Passata,dlatego potrzebowałem cieńszego z Seatat0mal pisze: wiatrak od Passeratti
Skoro już piszę,to jeszcze napiszę,że termowłącznik firmy TOPRAN,wykrzaczył mi się w niedzielę będąc w Zamościu i do Leżajska wracałem na spiętym na ostro 1 biegu wentylatora... Ani 200km nie zrobił
TOPRAN najlepsze części do twojego samochodu! Zapamiętaj- TOPRAN!
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Przeca to porządny producent z zrzeszenia "China Motorsport"Michał_1977 pisze: TOPRAN
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
NIe ma co narzekać, poduszki np mcpersonów w środku pudełek toprana siedzi INA, pompy olejowe choć zębatki mają niższe o ok 5 mm, to i tak każdemu działają. Osłona przegubu przekładni kierowniczej do maglownicy z oryginalnymi numerami vw. Klamki w porównaniu do innego chłamu chińskiego (max gear) też są ok. Ja tam polecam!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Bo zależy co i od kogo biorą to tylko marka. A teraz powtarzanie produktu pędzi co tchu
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Szczerze powiedziawszy,to teraz nie wiadomo tak na prawdę co kupować...
MOOG jeszcze 3 lata temu zakładałem jako pierwsze części po TRW,teraz nie chcę nawet widzieć tego i tak z wszystkim. drakula500, takie rzeczy które wymieniłeś,to jeszcze ujdą w tłumie,ale elektryczne to za psami rzucać
Wracając do mojego termowłącznika,przekopałem ETKA,internety,a w ASO już nie chcą odbierać telefonów ode mnie i o takich samych parametrach jakie miał ten TOPRAN,nigdzie nie znalazłem Co śmieszniejsze,nie jest to włącznik dedykowany ABF-owi,tylko z e-katalogu IC zrobili mnie w bambuko
Wydybałem za to w ETKA,że VW T4 z ABL-em pod maską,ma być włącznik 87/76-97/86*C i chłopaki w sklepie dali mi taki od ręki za 40zł z EPS-a. Trochę lepsze od Toprana i jak się sprawdzi,to zakupię oryginał w ASO,bo z tym to nie ma żartów
Idę coś dłubać
MOOG jeszcze 3 lata temu zakładałem jako pierwsze części po TRW,teraz nie chcę nawet widzieć tego i tak z wszystkim. drakula500, takie rzeczy które wymieniłeś,to jeszcze ujdą w tłumie,ale elektryczne to za psami rzucać
Wracając do mojego termowłącznika,przekopałem ETKA,internety,a w ASO już nie chcą odbierać telefonów ode mnie i o takich samych parametrach jakie miał ten TOPRAN,nigdzie nie znalazłem Co śmieszniejsze,nie jest to włącznik dedykowany ABF-owi,tylko z e-katalogu IC zrobili mnie w bambuko
Wydybałem za to w ETKA,że VW T4 z ABL-em pod maską,ma być włącznik 87/76-97/86*C i chłopaki w sklepie dali mi taki od ręki za 40zł z EPS-a. Trochę lepsze od Toprana i jak się sprawdzi,to zakupię oryginał w ASO,bo z tym to nie ma żartów
Idę coś dłubać
- DzigiGTI
- Special Edition
- Posty: 3325
- Rejestracja: wt gru 07, 2010 09:54
- Lokalizacja: KRA Ków
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Niepozorny, szczena mi opada z wrażenia jak wchodze na ten temat!
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Michał_1977, jeśli ten termowłącznik chodzi z przekaźnikami wentylatorów to nie dziw się, że się skleił... ( o ile dobrze zrozumiałem to co wcześniej napisałeś, że wentylator chodził non - stop ). Może być że i drugi się "zawiesi". Miałem tak w pewnych oplach gdzie sprzedawca sprzedawał mi termowłącznik i działał do pierwszego załączenia i już nie wyłączał wentylatora. Jak kupiłem u innego taki jaki być powinien problemu nie było. T4 ABL, jak i pewnie ABF mają przekaźnik do wentylatorów i dlatego termowłącznik nie musi być jakiś "pancerny" i wytrzymywać większy prąd.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
a no przecież ty przeszedłeś na silniejszy wentylator który ma 500w i leci na bezpiecznikach 30amper... sam pierwszy bieg ciągnie ze 200W... więc do markowego włącznika polecam też markowy przekaźnik jaki jest w autach które mają 3 biegowy wentylator
http://obrazki.elektroda.pl/1015677500_1343577780.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://obrazki.elektroda.pl/1015677500_1343577780.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Witam,
z tą pompą oleju, to też, nie jest, tak do końca zmieniłem koledze na topranową i jak, podwieszało szklanki na starej pompie, tak i na nowej TOPRAN również.
Także coś musi być w tym.
Pozdrawiam.
drakula500 pisze:pompy olejowe choć zębatki mają niższe o ok 5 mm, to i tak każdemu działają.
z tą pompą oleju, to też, nie jest, tak do końca zmieniłem koledze na topranową i jak, podwieszało szklanki na starej pompie, tak i na nowej TOPRAN również.
Także coś musi być w tym.
Pozdrawiam.
Tomek
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
A nie,Michałek w domciuDzigiGTI pisze:Michałek nie na Nysie?
Zmieniłem termowłącznik na ten co wcześniej opisałem i kupa,wentylator nie odpalił,mimo temperatury 100*C na blacie
Siedzę,palę faję i myślę.... Wymyśliłem,że wentylator powinien być pod bezpiecznikiem,zaglądam i bezpiecznik shajcowany
Teraz śmiem twierdzić,że ten Topranowski też jest dobry,bo po wymianie bezpiecznika wentylator włączył się.
Później zamontowałem MBC,po które w niedzielę śmigałem do Zamościa i pojechałem na testy. Silnik dostał w palnik i znów szlak trafił bezpiecznik.
Chyba raczej NIE chodzi,tak?marcinas1983 pisze: jeśli ten termowłącznik chodzi z przekaźnikami wentylatorów to nie dziw się, że się skleił...
No właśnie takiego info potrzebowałem,bo już miałem grzebać w sieci za jakimś schematem elektrycznym i patrzeć co jest w Toledo,czego ja nie mam w Golfiedrakula500 pisze:polecam też markowy przekaźnik jaki jest w autach które mają 3 biegowy wentylator
http://obrazki.elektroda.pl/1015677500_1343577780.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzięki chłopaki,pochwałka leci
Podsumowując dzisiejsze popołudnie-pomijając skoki emocji związane z wentylatorem i tak jestem uhahany,bo na MBC Pro Perfect to już nie jest to samo auto i pewnie niedługo wybrałbym się na hamownię,ale sprzęgło powiedziało dobranoc
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
zakładasz T3 z LT'ka?? Wtedy sprzęgło przestanie się ślizgaćMichał_1977 pisze:na MBC Pro Perfect to już nie jest to samo auto i pewnie niedługo wybrałbym się na hamownię,ale sprzęgło powiedziało dobranoc
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Re: Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Przy okazji, czujnik trzeciego biegu tego wentyla znajduje się w trójniku w głowicy oryginalnie, jest to czujnik 4 pinowy który od razu rozłącza klimę. Uważaj na połączenia i wtyczki, najlepiej wziąć oryginalne bo tak jak wspominałem na trójce ssie bardzo dużo prądu i upali kostki jeśli będą liche. Sterownik wentylatorów jaki by nie był musi być od wersji od klimy, zresztą można przerobić klimę tak żeby szła przez ten sterownik bo on ma to wszystko zintegrowane, poznać go można po tym że wszystkie piny są zajęte (jest ich od groma wersji a te z mk4 wydają się mieć nadane nowe numery więc pewnie są poprawione). Oczywiście można sobie dać spokój z oryginalnym sterownikiem wentylatorów i założyć na poszczególne biegi przekaźniki 100 amperowe (nie pamiętam nr 102?? 103?? - są charakterystyczne, (kolor szary i dwie stopki mocno szerokie mosiężne nie cynkowane - będziesz potrzebował podstawki ori vw) i będzie latał... z tymże ja jeżdżę na takim wentylatorze i jedynka chodzi niemal cały czas, dwójka wbiła mi się tylko raz to już był duży przeciąg, a trójka robi niezly huragan ale nigdy mi się nie załączyła na aucie... 105 albo 108 stopni ma 3 bieg.
wina może być w zużytych sprężynach zaworowych... serwis i zakupić nowe (ok 30 zł sztuka), problemem w TDI może być to że dostał jedną sprężyne na zawór, podczas gdy TD mają dwie... można dorzucić mniejszą sprężynę z TDeka..tomek08 pisze:Witam,
z tą pompą oleju, to też, nie jest, tak do końca zmieniłem koledze na topranową i jak, podwieszało szklanki na starej pompie, tak i na nowej TOPRAN również.
Także coś musi być w tym.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości