MK2 16VT (by Apsik) 2.1l 16v Turbo AWD MK2 Golf
Moderator: G0 Karcio
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gruby projekcik sie zapowiada z motorownia, dobrze ze z zewnatrz se nicnie zmieni bo jest GIT!!
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Mały update:
Mały update:
- tydzień temu skończona została podstopnica (to taki podnóżek dla pasażera/pilota w autach rajdowych)
- w piątek po 2 miesiącach w końcu dotarła paczka z Kanady SDS EM-4F (pełna opcja zestaw plug&play, dla lepszych odczytów AFR zakupie jeszcze moduł PLX'a)
Została też wprowadzona mała modyfikacja na liście zakupów:
- wałki rozrządu 264/264 by Dougherty Racing Camshafts
- sprzęgło Clutch Master 17-036-HDB4
- napęd AWD Haldex sterowany manualnie (100% On/Off) z dyferencjałem Peloquin
- skrzynia 02J z wydłużonym 5tym przełożeniem i dyferencjałem Peloquin (skrzynia już w leży w garażu, podobnie jak Haldex, ale dyferencjałów nie ma)
- tylne zawieszenie poszerzony o 11mm na stronę (przespawane mocowanie wahaczy)
- szpilkami 4x100 zamiast otworów na śruby
Skrzynia wpadła mi w ręce przypadkiem. Pochodzi z Audi A3 1.8T (70tkm) co jest rzadkością, bo tylko w pierwszych modelach A3 montowano 02J - EAJ (jedyny model jaki Audi miało w ofercie). Poszedłem za ciosem i dokupiłem Haldex'a.
Wał napędowy chcę zmodyfikować tak żeby zaraz za skrzynią był przegub homokinetyczny, potem dłuższy odcinek wału, przegub homokinetyczny, krótszy odcinek wału i łącznik elastyczny.
[INFO!! Osoby, które zamówiły u mnie graty z USA proszone są o cierpliwość, ze względu na okres wakacyjny/urlopów wszystko się wydłuża. Na przykładzie mojej paczki - w poniedziałek była w urzędzie celnym i dopiero w piątek po 2 tyg była dostarczona przez pocztę]
- tydzień temu skończona została podstopnica (to taki podnóżek dla pasażera/pilota w autach rajdowych)
- w piątek po 2 miesiącach w końcu dotarła paczka z Kanady SDS EM-4F (pełna opcja zestaw plug&play, dla lepszych odczytów AFR zakupie jeszcze moduł PLX'a)
Została też wprowadzona mała modyfikacja na liście zakupów:
- wałki rozrządu 264/264 by Dougherty Racing Camshafts
- sprzęgło Clutch Master 17-036-HDB4
- napęd AWD Haldex sterowany manualnie (100% On/Off) z dyferencjałem Peloquin
- skrzynia 02J z wydłużonym 5tym przełożeniem i dyferencjałem Peloquin (skrzynia już w leży w garażu, podobnie jak Haldex, ale dyferencjałów nie ma)
- tylne zawieszenie poszerzony o 11mm na stronę (przespawane mocowanie wahaczy)
- szpilkami 4x100 zamiast otworów na śruby
Skrzynia wpadła mi w ręce przypadkiem. Pochodzi z Audi A3 1.8T (70tkm) co jest rzadkością, bo tylko w pierwszych modelach A3 montowano 02J - EAJ (jedyny model jaki Audi miało w ofercie). Poszedłem za ciosem i dokupiłem Haldex'a.
Wał napędowy chcę zmodyfikować tak żeby zaraz za skrzynią był przegub homokinetyczny, potem dłuższy odcinek wału, przegub homokinetyczny, krótszy odcinek wału i łącznik elastyczny.
[INFO!! Osoby, które zamówiły u mnie graty z USA proszone są o cierpliwość, ze względu na okres wakacyjny/urlopów wszystko się wydłuża. Na przykładzie mojej paczki - w poniedziałek była w urzędzie celnym i dopiero w piątek po 2 tyg była dostarczona przez pocztę]
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 15:13 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- Much77
- Gadatliwa bestia
- Posty: 693
- Rejestracja: śr sie 30, 2006 18:23
- Lokalizacja: Lubliniec
- Kontakt:
no!!!
zapowiada sie tlusto
pozostaje sledzic temata i czekac cierpliwie
zapowiada sie tlusto
pozostaje sledzic temata i czekac cierpliwie
Co to za golf tak wsciekle szoł?????
mkII edition one ABF significant addiction
viewtopic.php?f=160&t=181274" onclick="window.open(this.href);return false;
mkII edition one ABF significant addiction
viewtopic.php?f=160&t=181274" onclick="window.open(this.href);return false;
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Dziś wyjaśniłem kilka kwestii odnośnie układu jezdnego z Marcelem z DutchBuild, a sa one dość istotne dlatego też je opiszę.lukas.g60 pisze:we want more
Tylną belkę mam już "niby" gotową, ale idzie do przeróbki, bo cały Haldex będzie cofnięty o 25mm. Ponieważ używam niemodyfikowanego wału napędowego od Audi TT, który jest 10mm dłuższy niż w Rallye.
Zaczynając od przodu: wyjście na wał napędowy w skrzyni 02C jest o 15mm dłuższe niż w 02M więc już mam 15mm do upchnięcia. Kolejna kwestia to jak wspomniałem dłuższy wał czyli razem mam 25mm do upchnięcia. Jest kilka rozwiązań tego problemu, ale każde obarczone jest kosztami: przesunięcie silnika do przodu (nowe mocowanie), skrócenie wału ($$$), przesunięcie napędu (zbiornik paliwa przeszkadza).
W moim przypadku ostatnia opcja jest najtańsza i najlepsza, bo zbiornik będzie w bagażniku.
Najtańsza, bo wystarczy przerobić mocowanie Haldexa i po sprawie, półosie i tak muszę mieć nowe - krótsze.
Najlepsza, ponieważ (WAŻNE) odległość od płaszczyzny montażu wału napędowego do środka kołnierza przegubu w przypadku Haldex'a jest o 21mm krótsza niż w Syncro, tym samym, wszystkie "standardowe" modyfikacje powodują że o ile płaszczyzna montażu wału napędowego jest zachowana, o tyle kołnierze przegubów sa przesunięte o 21mm do przodu i patrząc z boku półosie nie sa prostopadłe do wału napędowego.
Ja przesunę napęd o 25mm do tyłu czyli przesunę kołnierze przegubów w drugą stronę, ale będą to tylko 4mm od oryginalnej pozycji i półosie będą "prawie" prostopadłe.
Co do skracania półosi to zamiast 10mm będzie chyba 13mm
Ogólnie poczyniłem małe zakupy:
- wał napędowy od TT
- manualny regulator Haldex'a wyłączany elektrycznie (SQS Racing)
- silentblocki
- mocowania belki do karoserii (trójkąty)
- łożyska
- przeguby 100mm
Nowe półosie i czujniki ABSu po 10-tym.
W następnej kolejności regulator siły hamowania Wilwood, przewody hamulcowe w stalowym oplocie i mam nadzieję, ze tył będzie gotowy (nie licząc dyferencjału, który będzie chyba dopiero w styczniu).
Ostatnio zmieniony pn sie 31, 2009 23:58 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości