Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lip 03, 2010 07:04

Wskaźnik daj po przekaźniku, przekaźnik daj po stacyjce i będzie po problemie :bigok: , a czemu masz problemy z odpalaniem ??



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » sob lip 03, 2010 12:49

TAZ pisze:Wskaźnik daj po przekaźniku, przekaźnik daj po stacyjce i będzie po problemie :bigok: , a czemu masz problemy z odpalaniem ??
TAZ skopiuję Ci wczorajszy post z działu Technicznego:
tirsone pisze:Ehhh ja się już pogodziłem z problemami z odpalaniem...:/

nie mam złącza Vag po swapie więc nie mogę sobie jakoś tego zdiagnozować.
U mnie problem jest taki, że golf nie chce odpalać tylko wtedy jak jest ciepły (nawet jak postoi na słońcu).

Nie wiem czemu się tak dzieje ale zapewne chodzi o jakiś czujnik :/
zmieniłem sobie ten który podaje temp silnika/płynu chłodzącego do ECU ale nic to nie dało. Cewki nie podejrzewam bo an się nie grzeje ani nie jest popękana.
Zauważyłem też że jak silnik jest zimny i przekręcam kluczyk to wskazówka obrotomierza skacze mi na chwilę do 2 tyś obrotów i golf odpala bez problemu. Natomiast na rozgrzanym silniku wskazówka nie skacze w ogóle albo tylko minimalnie i wtedy bez gazu nie odpalę :/

Tak jak pisałem....zimny pali na dotyk... ciepły za 3 razem i to po wciśnięciu gazu..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lip 03, 2010 14:48

A możesz zrobić filmik z tego odpalania ??



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob lip 03, 2010 15:48

mi to troche wygląda na czujnik obrotów wału, jak bedziesz miał teraz podobnie to sprubuj dac drugi akumulator przez szelki aby silnik szybciej zakręcił.
Może w ten sposób coś zdjagnozujesz.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » sob sie 28, 2010 16:05

Witam



Trochę się dziej przy projekcie więc mała aktualizacja.

Co do odpalania i obrotów to problem trochę znikł przez zimniejsze temperatury :)

Filmiki zrobię na dniach i wrzucę.


Autko generalnie zachowuje się dobrze :) Zawiozło mnie do Koszalina i z powrotem, więc nie ma lipy.

Wczoraj przez 13 godzin trwała długo zapowiadana przeróbka wydechu. Namęczyłem się jak głupi ale po dzisiejszych poprawkach wszystko powinno być ok.


A więc wywaliłem cały dotychczasowy wydech poza końcową dwururką z 16v a zamiast tego wstawiłem graty kupione jakiś czas temu.

Na początek poleciał kolektor i dwururka z ABF-a

Obrazek

Jak widać portki przy moim silniku były dość nienaturalnie długie a sonda z tego powodu była już w znacznej odległości od głowicy.

Dodatkowo część wydechu miała średnicę bardziej podchodzącą pod 8 a nie 16v. Szczególnie z powodu środkowego tłumika.

Obrazek

Obrazek


Po wyjęciu wszystkich tłumików zaczęła się zabawa w montaż kolektora TA Technix. Niestety nie było to tak łatwe bo jedna część tego kolektora nie bardzo chciała wejść na szpilki w głowicy. Trzeba było użyć siły żeby to założyć.

Obrazek


Po skręceniu obu odcinków kolektora okazało się że nie wychodzi od centralnie na środek kanału tylko skręca :/

Więc trzeba było przerabiać flanszę tak aby ustawić tłumik w odpowiedniej odległości od podłogi samochodu.
Z pomocą przyszła spawarka.

Później nie robiłem już fot ale wszystko udało się jakoś połączyć i skręcić tak aby można było jechać.
Dziś czekają mnie drobne poprawki i na tym koniec.

Wydech z trzech tłumików stał się wydechem na dwóch (przelot i końcowy komorowy z 16v). Nie powiem że jest głośniej bo nawet jeśli to różnica jest niewielka. Co do wrażeń z jazdy to podzielę się nimi po poprawkach i po tym jak mi się przepali taśma termiczna.


Oczywiście w międzyczasie urodziło mi się kilka pytań (może banalnych) na które z chęcią znalazł bym odpowiedź.

Pierwsze to kwestia sondy, która po swapie jest w kolektorze TA ale w miejscu przez zejściem się 2 rur w 1. Oczywiście to tu to tam można poczytać opinie że powinna ona być za połączeniem się wszystkich rur w jedną.. Ja z braku czasu i z chęci przetestowania obecnej formy montażu zostawiłem ją w miejscu jakie widać. Jeśli ktoś ma z tym jakieś praktyczne doświadczenia to bardzo proszę o info.


Druga kwestia to łączenie kolektora z resztą wydechu. Jak wiadomo kolektor TA ma na wyjściu aż 60mm średnicy wewnętrznej. A ja chcąc mieć wydech 55 mm musiałem zrobić flanszę z przejściem z 60 mm na 57 mm. We flanszy są ścięte wszelkie progi i zrobiony dość łagodny spadek. Ale mimo wszystko zapewne nie jest to do końca odpowiednie rozwiązanie. Jeśli ktoś by mógł się wypowiedzieć w tej kwestii to również proszę o opinie.

Ostatnia kwestia to łączenie rur. Otóż w dwóch miejscach mam przejście z większej średnicy na mniejszą..Co za tym idzie w tych miejscach powstają "schodki". Niby to nic ale zastanawiam się czy to zostawić tak jak jest czy brać szlifierkę i porobić skosy ...


To na tyle. Po kilku jazdach próbnych auto trafi na hamownię celem porównania wyników.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » pn sie 30, 2010 17:06

Finalny efekt jest bardzo satysfakcjonujący :) Tzn po kilku przeróbkach spowodowanych krzywo wychodzącą flanszą udało mi się z bratem tak to wszystko pospawać i połączyć że praktycznie wszystko jest ok.

Obrazek

Nie wykluczam drobnych poprawek z uwagi na położenie końcowego tłumika ale to już mały problem.

Co do wrażeń to ciężko mi w tej chwili powiedzieć czy coś się zmieniło. Wydaje mi się, że lepiej "ciągnie" na niższych obrotach ale to jak mówiłem sprawdzę na hamowni i opiszę.


Aha dalej pozostają do omówienia kwestie opisane przeze mnie we wcześniejszym poście :)


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Słowiu
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 1149
Rejestracja: pt mar 27, 2009 20:19
Lokalizacja: Augustów BAU
Kontakt:

Re:

Post autor: Słowiu » wt wrz 21, 2010 23:09

tirsone pisze:
ttygrys5 pisze:W twoim temacie zauważyłem ,ze masz osłonę pod silnik,jest ORI? Ile kosztowała?
siema :)

Osłona nie jest ori. To zamiennik ale pasuje w sam raz..tzn pasowała do PL-ki. Bo w abfie trochę dociska do miski olejowej. Ale oczywiście da się ja normalnie przykręcić i trzyma się bez problemowo :)
Mnie rok temu udało się kupić ORI osłonę za 30zł :D ogłosiłem się w Anonsach że chcę kupić i Gościu sam zadzwonił że ma i czy chce.Nie pozostało mi nic innego jak wsiąść w Golfa i po Nią jechać :D ORi to jest Ori nie żaden zamiennik,idealnie pasuje i jest o wiele wytrzymalsza,zwłaszcza że jeździ się na -80 z przodu :D
Pozdro


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

MOJE BYŁE GTi

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » pt kwie 08, 2011 17:00

Witam



Autko sobie przelatało zimę i generalnie wszystko jest ok :)

W między czasie doszły poprawki wydechu, wymiana cewki u kilka innych pierdółek.

aktualnie jestem w trakcie odświeżania polerki na felgach bo jeszcze na zimówkach śmigam.

Plany na najbliższe dni to wymiana poduszek przednich amorków bo niestety już zdążyły się wytłuc :/ takie to uroki polskich nawierzchni.
Dodatkowo w celu poprawienia przyczepności i komfortu jazdy zmieniam opony z przodu z 175/55 na 195/45... tzn bardziej od komfortu zależy mi na lepszej przyczepności bo na tych 175-kach za często gubię trakcję.. Tył na razie zostanie 175/55.

Natomiast troszkę dalsze plany (na wiosnę) to wymiana przedniej szyby, zakup foteli i kanapy (z gti), zakup regulatora jałowych obrotów bo niestety co jakis czas mam problemy z nagłym gaśnięciem auta.. No i na koniec chciałbym kupić jakieś wypaśne fele :)

Co do mocy auta po zmianie wydechu to niestety dalej tego nie ruszyłem ale postaram się znaleźć trochę czasu i sie przyjechać na rolki.


Pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » czw kwie 14, 2011 21:13

Ok to jadziem ; )


Mam zamiar w tym roku wydać trochę kasy na golfa ale wszystko po kolei :)

Tak jak pisałem, na początek poszły w ruch oponki. Na razie te szersze dam na przód a na tyle zostawię 175/55. Jak będzie coś nie hallo to będę dalej myślał.

1. 195/45:
Obrazek

oponki idealnie weszły na 7j, tzn. bez naciągu i równo z rantami

Obrazek

2. I porównanie 195/45 do 175/55:

Obrazek

Obrazek



I poduszki.

Obrazek



Fele oczywiście muszę wypolerować i odświeżyć lakier. Start jutro.



A teraz GIEŁDA:

1. Kupię ładne fotele i kanapę do mk2


Pozdrawiam. Update w wkrótce.


Obrazek

:bigok:


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: Marszall » śr kwie 27, 2011 15:39

a jak tam hamownia? hamowałes auto po wydechu?>


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
kamillionaire
Forum Master
Forum Master
Posty: 1033
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 23:22
Lokalizacja: SZCZECIN,TRZCIANKA
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: kamillionaire » pn mar 26, 2012 20:51

tirsone, też po temacie??


Sprzedam Skrzynie 1,6 16v z 98r przebieg 210tys.
MK1 Ea--->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=472132

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Re: Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » czw kwie 05, 2012 01:54

kamillionaire pisze:tirsone, też po temacie??

Ależ auto ma się bardzo dobrze. Niestety dopadła mnie ostatnio proza życia i nie bardzo mam czas na mechaniczne zmiany w golfiku :)

Na razie na bieżąco zajmuję się pierdółkami typu szykowanie kół na sezon oraz pomału zabieram się za wymianę tylnych hamulców z bębnów na tarcze.

Oczywiście w dalszym ciągu poszukuję rzeczy typu fajne fotele i kanapa czy czarna podsufitka :), ale niestety wszystko to jakoś się ślimaczy.

Niemniej jak tylko uporam się z pewnymi pilniejszymi sprawami to ruszę z dalszym dłubaniem i wrzucę jakieś apdejty :)


Pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: toffic » czw kwie 05, 2012 08:49

tirsonePisałeś chyba kiedyś, ze masz problem z wolnymi obrotami na ciepłym silniku, coś ci przygasa itp, chyba mam rozwiązanie :hmm:



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Re: Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » czw kwie 05, 2012 09:40

toffic pisze:tirsonePisałeś chyba kiedyś, ze masz problem z wolnymi obrotami na ciepłym silniku, coś ci przygasa itp, chyba mam rozwiązanie :hmm:

Tofciu, aparat źle złożony uniemożliwiłby mi odpalenie auta. A golfik a jakże odpala.
Jedyny problem jest taki, że jak przyjdzie lato to rozgrzanego silnika nie odpalę bez minimalnego choćby dodania gazu.
Chyba, że Cię nie zrozumiałem to proszę o wyjaśnienie.

Generalnie jeśli chodzi o sam silnik i jego pracę to ja już się zdążyłem przyzwyczaić do tych kilku upierdliwych rzeczy i tak jeżdżę. Niemniej to co dalej pozostaje zagadką/lub po prostu "urokiem" abf-a to:
- wspomniane problemy z odpalaniem ciepłego auta (wszelkie czujniki wymieniałem ale nic to nie dało)
- również wspominane przeze (mnie zdarzające się raz na kilka tygodni) gaśnięcie auta przy dojeździe np do skrzyżowań po wciśnięciu sprzęgła
- brak tolerancji do jazdy na niskich obrotach, tzn. szczególnie na 2 biegu raczej ciężko jeździć np w korku bez gazu :/..po prostu szarpie budą.

Ale to są tematy nie do ruszenia, szczególnie, że ciągle nie dorobiłem sobie złącza VAG, więc reszta to tylko wróżenie..


Mój golf

Miłość ożyła....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości