Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )
Moderator: G0 Karcio
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
barteKKK03,
Cóż miałem niefart i tyle.
Ale wracając do golfra.
Uszczela już zakupiona. I wszystko poskładane oraz pomalowany na szybko dekiel od silnika
I taka tam fota czy dwie foty
A teraz kilka niusów...
Dziś pojeździłem trochę golfem. Wcześniej wyjechałem przed garaż i na odpalonym silniku poczekałem aż się nagrzeje żeby sprawdzić w którym momencie włączy się wentylator. Włączył się ..wg wskaźnika gdzie koło 88 stopni. Czyli trochę za późno.
Olej w tym czasie miał wg mfa 96 stopni.
Myślę sobie kit. Poczekam aż ostygnie i odpowietrzę układ chłodzenia.
I tak zrobiłem (jak sądzę)
Potem pojechałem w traskę. I tu dziwy...
Wskaźnik w liczniku o ile wcześniej w czasie jazdy pokazywał 90* teraz cały czas (również na postoju) pokazuje 95 %...a olej na mfa od 105* w górę do 118*120*. Golfa wcale nie katowałem... temp. oleju na VDO (na czujniku z mk3 0-150*) pokazuje koło 90*.
Generalnie to zbaraniałem trochę. Nie wiem co jest grane. Płyn uzupełniłem, układ niby odpowietrzyłem... a temp za wysoka wg licznika. Termostat na 100% działa.
Zaczynam podejrzewać, że albo zamienniki czujników są lipne. Albo silnik się przegrzewa...
Byłbym wdzięczny jak ktoś by mi coś doradził, albo podał namiar/numer sprawdzonych czujników temp. do licznika i do zegara VDO.
pzdr
Cóż miałem niefart i tyle.
Ale wracając do golfra.
Uszczela już zakupiona. I wszystko poskładane oraz pomalowany na szybko dekiel od silnika
I taka tam fota czy dwie foty
A teraz kilka niusów...
Dziś pojeździłem trochę golfem. Wcześniej wyjechałem przed garaż i na odpalonym silniku poczekałem aż się nagrzeje żeby sprawdzić w którym momencie włączy się wentylator. Włączył się ..wg wskaźnika gdzie koło 88 stopni. Czyli trochę za późno.
Olej w tym czasie miał wg mfa 96 stopni.
Myślę sobie kit. Poczekam aż ostygnie i odpowietrzę układ chłodzenia.
I tak zrobiłem (jak sądzę)
Potem pojechałem w traskę. I tu dziwy...
Wskaźnik w liczniku o ile wcześniej w czasie jazdy pokazywał 90* teraz cały czas (również na postoju) pokazuje 95 %...a olej na mfa od 105* w górę do 118*120*. Golfa wcale nie katowałem... temp. oleju na VDO (na czujniku z mk3 0-150*) pokazuje koło 90*.
Generalnie to zbaraniałem trochę. Nie wiem co jest grane. Płyn uzupełniłem, układ niby odpowietrzyłem... a temp za wysoka wg licznika. Termostat na 100% działa.
Zaczynam podejrzewać, że albo zamienniki czujników są lipne. Albo silnik się przegrzewa...
Byłbym wdzięczny jak ktoś by mi coś doradził, albo podał namiar/numer sprawdzonych czujników temp. do licznika i do zegara VDO.
pzdr
- paw3ł mk2 GTI
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:57
- Lokalizacja: hajnówka
- Kontakt:
dziękipaw3ł mk2 GTI pisze:piekna fura
ostatnio wrzuciłem w drzwi nowe głośniki. Nie żadne wypasy ale grają przyjemnie. Niestety tylko 13"
A teraz kilka fot licznika (z komórki) i tej zagadkowej temperatury. Może jestem przewrażliwiony, może zamienniki czujników przekłamują, a moze coś jest nie tak.. Sami oceńcie..
Autem wyjechałem z garażu i po prostu czekałem aż osiągnie właściwą temperaturę.
no właśnie... co prawda temp oleju na mfa potrafi skoczyć nagle do 120* i po kilkunastu sek spaść na 106* więc nie wiem na ile to są wiarygodne pomiary ale mimo wszystko niepokoi mnie to :/ Chyba kupię termostat taki jak Apsik sprzedaje...olej wg mnie ma za dużo na MFA, woda zresztą też
dwa różne. Ten od VDO to jest czujnik z golfa mk3, mierzy temp od 0 do 150*. Ale nie wiem czy to jest właściwy czujnik. Ten od mfa jest przy filtrze oleju a ten z VDO z tyłu głowicy.Od temperatury oleju masz jeden czujnik wspólny dla mfa i vdo?
Tirsone u mnie jak auto stoi to temp wody tez wchodzi powyzej tej srodkowej kreski na wskazniku tak z dobra grubosc wskazowki po czym wlacza sie wentylator i spada na srodkowa kreske potem znow rosnie itd. natomiast jak jade to trzyma w okolicy srodkowej kreski ciut ponizej kiedys tez mnie to niepokoilo ale doszedlem do wniosku ze tak musi byc widocznie. Termostat mam Vernet'a otwiera sie przy 88 stopniach jesli dobrze pamietam. Biorac pod uwage ze wentylator wlacza sie jakos chyba przy 96 stopniach cos mi sie tak kojarzy to by sie zgadzalo ze wskaznik wchodzi powyzej srodkowej kreski zakladajac ze srodek to 90 stopni. Co do oleju to cos dziwne te wskazania u mnie 104 do 108 to lapie latem przy upale i postoju w korku (mowie o wskazaniach z MFA).
Niestety ale nawet nowe zamienniki beda zle wskazywac.
Nowe z ASO powinny zalatwic sprawe.
Co do samej rzeczywistej temperatury to mozesz zmierzyc temp wody za pomoca miernka z sonda ale uwazaj zeby sie nei oparzyc jak bedziesz otwieral korek!
Nowe z ASO powinny zalatwic sprawe.
Co do samej rzeczywistej temperatury to mozesz zmierzyc temp wody za pomoca miernka z sonda ale uwazaj zeby sie nei oparzyc jak bedziesz otwieral korek!
Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Według mnie tu tkwi problem. Przy filtrze oleju są tylko czujniki ciśnieniowe a temperaturowe są zawsze z tyłu głowicy. Podepnij z mfa kabel do czujnika z vdo i zobacz czy pokazuje to samo co vdo. Jeśli tak to podłącz do tego czujnika i vdo i mfa.tirsone pisze:dwa różne. Ten od VDO to jest czujnik z golfa mk3, mierzy temp od 0 do 150*. Ale nie wiem czy to jest właściwy czujnik. Ten od mfa jest przy filtrze oleju a ten z VDO z tyłu głowicy.
A czujnik wskazań temp. wody gdzie masz? Jeśli termostat i pompa wody są dobre (i głowica z uszczelką też) to temp wody nie powinna 90` przekroczyć na postoju.
Pozdro
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
domyślam się tylko nie wiem w jakich silnikach dawali takie. Bo zamawiając wiedziałbym co chcę i nie musiał liczyć na to, że pan z IC mi go znajdzie w katalogu.toffic pisze:termostat na niższą temperature za grosze dostaniesz w IC
Jak wiesz gdzie szukać to daj info na PW : ) Obiecuję się zrewanżować ^^
ja niestety nawet jak jadę to mam wskazówkę od "wody" za kreską oznaczającą 90*...ASUS1986 pisze:Tirsone u mnie jak auto stoi to temp wody tez wchodzi powyzej tej srodkowej kreski na wskazniku tak z dobra grubosc wskazowki po czym wlacza sie wentylator i spada na srodkowa kreske potem znow rosnie itd. natomiast jak jade to trzyma w okolicy srodkowej kreski ciut ponizej kiedys tez mnie to niepokoilo ale doszedlem do wniosku ze tak musi byc widocznie. Termostat mam Vernet'a otwiera sie przy 88 stopniach jesli dobrze pamietam. Biorac pod uwage ze wentylator wlacza sie jakos chyba przy 96 stopniach cos mi sie tak kojarzy to by sie zgadzalo ze wskaznik wchodzi powyzej srodkowej kreski zakladajac ze srodek to 90 stopni. Co do oleju to cos dziwne te wskazania u mnie 104 do 108 to lapie latem przy upale i postoju w korku (mowie o wskazaniach z MFA).
myślę że tak właśnie zrobię..tzn kupię z ASODaroS pisze:Nowe z ASO powinny zalatwic sprawe.
jak nic nie pomoże to zostanie mi taki pomiar właśnieDaroS pisze:Co do samej rzeczywistej temperatury to mozesz zmierzyc temp wody za pomoca miernka z sonda ale uwazaj zeby sie nei oparzyc jak bedziesz otwieral korek!
I tu jest mały myk.... bo jeszcze niedawno oba czujniki miałem na trójniku właśnie z tyłu głowicy... Co ciekawe zamieniałem je wtyczkami i wtedy faktycznie oba pokazywały zbliżoną do siebie temperaturę.Ostry! pisze:Według mnie tu tkwi problem. Przy filtrze oleju są tylko czujniki ciśnieniowe a temperaturowe są zawsze z tyłu głowicy. Podepnij z mfa kabel do czujnika z vdo i zobacz czy pokazuje to samo co vdo. Jeśli tak to podłącz do tego czujnika i vdo i mfa.
Ale z tego co wiem mfa pokazuje temp w zakresie od 50 do 180* a VDO od 50 do 150*. Więc zamienianie czujników to takie oszukiwanie samego siebie. Problemem jest, że w IC te czujniki są ostro wymieszane. Te od wody nazywane są tymi od oleju i na odwrót. A znaleźć specyfikację takiego zamiennika (choćby zakres pomiaru ) jest w zasadzie niemożliwe. Więc na serio chyba tylko ASO pozwoli mi naświetlić ten problem.
z boku głowicy.Ostry! pisze:A czujnik wskazań temp. wody gdzie masz?
termostat działa na 100%. A pompa wody... cóż widzę w zbiorniczku przelewowym, że jest obieg. Ale nic więcej powiedzieć nie mogę.Jeśli termostat i pompa wody są dobre (i głowica z uszczelką też) to temp wody nie powinna 90` przekroczyć na postoju.
Dzięki za rady Panowie
Ja w swoim td miałem problem z wysoką temperaturą i znikaniem płynu od dawna, wymieniłem kiedyś termostat na 80* oraz termowłącznik i trochę tylko pomogło.
Później się okazało że plastikowy króciec na głowicy był do kitu i uciekał płyn. Wymieniłem go i przy okazji jak grzebałem silnik to zmieniłem pompę wody. Za 90 PLN kupowałem jakąś po rabacie, nie pamiętam firmy.
Po tej wymianie jak się spokojnie jedzie to temperatura spada nawet do prawie 80* a przy ostrzejszej jeździe stoi na 90*, no może minimalnie powyżej.
Później się okazało że plastikowy króciec na głowicy był do kitu i uciekał płyn. Wymieniłem go i przy okazji jak grzebałem silnik to zmieniłem pompę wody. Za 90 PLN kupowałem jakąś po rabacie, nie pamiętam firmy.
Po tej wymianie jak się spokojnie jedzie to temperatura spada nawet do prawie 80* a przy ostrzejszej jeździe stoi na 90*, no może minimalnie powyżej.
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 17:08 przez 1 6 D, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak naprawdę jest obojętna skala pomiaru byle żeby się mieściła w zakresie 50-150`C, ważniejsze jest przeznaczenie olej czy woda. Jeśli masz czujnik temp. oleju wkręcony w korpus filtru to zawsze będzie pokazywał więcej mfa od vdo bo na dole przy filtrze jest wyższa temperatura po prostu. Czujniki temp. oleju mają być z tyłu głowicy a przy filtrze tylko ciśnieniowe (dla 16V).tirsone pisze:I tu jest mały myk.... bo jeszcze niedawno oba czujniki miałem na trójniku właśnie z tyłu głowicy... Co ciekawe zamieniałem je wtyczkami i wtedy faktycznie oba pokazywały zbliżoną do siebie temperaturę.
Ale z tego co wiem mfa pokazuje temp w zakresie od 50 do 180* a VDO od 50 do 150*. Więc zamienianie czujników to takie oszukiwanie samego siebie. Problemem jest, że w IC te czujniki są ostro wymieszane. Te od wody nazywane są tymi od oleju i na odwrót. A znaleźć specyfikację takiego zamiennika (choćby zakres pomiaru ) jest w zasadzie niemożliwe. Więc na serio chyba tylko ASO pozwoli mi naświetlić ten problem.
A mi nie chodziło o zamianę czujników tylko o zamianę kabli aby sprawdzić poprawność wskazań mfa = vdo (a na pewno jak przełożysz czujnik lub dasz sygnał z głowicy to będzie ok z olejem).
Ok i tam też ma być - po wykręceniu go wypływa płyn? Jeśli tak to jest ok. Sprawdź też czy dobrze masz podpięte kable od temp wody i oleju czy nie pomylone gdzieś. I jeszcze dodam, że często śniedzieją tam kable bo styk nie jest najlepszy na tych czujnikach 1-pinowych.tirsone pisze:z boku głowicy.
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości