Zimniejszy silnik

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toledo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 18:56
Lokalizacja:

Zimniejszy silnik

Post autor: toledo » sob kwie 21, 2007 14:26

Zastanawiam się nad sportowym termostatem do mojego abf-a, czy ktoś z Was jeździ na takim? Zależy mi na obniżeniu temp. nie koniecznie ze względu na wzrost mocy, ale ze względu na kulture pracy na sekwencji, czasami jak przy kręceniu powyżej 6tys. obr, szarpie wg. mnie gubi zapłony bo jest zbyt bogata mieszanka (zbyt gorące powietrze)
Czy polecacie jakąś firmę i gdzie je można kupić?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob kwie 21, 2007 15:06

Zastanawiam się nad sportowym termostatem do mojego abf-a, czy ktoś z Was jeździ na takim? Zależy mi na obniżeniu temp. nie koniecznie ze względu na wzrost mocy, ale ze względu na kulture pracy na sekwencji, czasami jak przy kręceniu powyżej 6tys. obr, szarpie wg. mnie gubi zapłony bo jest zbyt bogata mieszanka (zbyt gorące powietrze)
Czy polecacie jakąś firmę i gdzie je można kupić?
ja mam 72*C w InterCarsie bez problemu. Pytanie czy w tym co mówisz na pewno pomoże zmiana termostatu



Awatar użytkownika
toledo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 18:56
Lokalizacja:

Post autor: toledo » sob kwie 21, 2007 17:36

Nie wiem na ile pomoże sam termostat, w planach jeszcze wypięcie odmy z dolotu i mały stożek na jej końcu, a później dolot zimnego powietrza w dziurze w zderzaku tylko muszę pokombinować żeby wodą z kałuż nie chlapało do filtra.
A wszystko przez że gazownicy nie ogarneli tematu i jedyne co zrobili na moją reklamacje, to ograniczyli ilość gazu na wys. obr. i na gazie mam spadek mocy o 18KM, ale myślę że jak temp. silnika spadnie to podkręcą trochę gaz. Na razie jak szybciej jeżdże to przełaczam na wachę.

ps. Na zimę nie zmieniasz termostatu ? Wydajne masz ogrzewanie ?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob kwie 21, 2007 17:42

toledo pisze:A wszystko przez że gazownicy nie ogarneli tematu i jedyne co zrobili na moją reklamacje, to ograniczyli ilość gazu na wys. obr. i na gazie mam spadek mocy o 18KM, ale myślę że jak temp. silnika spadnie to podkręcą trochę gaz.
Jaką masz instalke?? Dokładnie reduktor, komp, dysze... Coś mi się widzi że idziesz okrężną drogą :| Ja mam 72*C bo nitro jest :bajer:



Awatar użytkownika
toledo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 18:56
Lokalizacja:

Post autor: toledo » sob kwie 21, 2007 18:21

Sekwencja jest Landi Renzo reduktor: type IG1, wtryski: type G125, komp niestety tak przykręcony że nie odczytam nic z naklejki ale też Landi Renzo.
Instalka jest na gwarancji więc tylko jeżdżę do gazowników na poprawki, ale jeśli nic nie poprawią to zostanie "okrężna droga" - zmniejszyć temp. silnika a i mocy powinno trochę od tego przybyć.

ps. czy wtym silniku - abf warto odseparować odmę od dolotu? bo wydaje mi się że raczej powalczyć trzeba z rurą z ciepłem powietrzem znad kolektora idącą do obudowy filtra?



[QT]Devil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt sie 18, 2006 03:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: [QT]Devil » sob kwie 21, 2007 21:36

Zmartwie cie bo jestem poczatkujacym gazownikiem :D i firma z ktorej masz instalke jest jedna z najbardziej wadliwych :/ Najbardziej polecane BRC i Price leza na tej samej polce nizej troche jest Tomasetto i prawie polskie ESGI. Powiem ci ze objawy o ktorych piszesz to niekoniecznie musi byc wina zestrojenia czy termostatu. Pamietam jak przyjechal do nas koles z mazda 323 i mial podobne objawy tylko ze od troche nizszych obrotow, stoilismy kilka razy i jazdy probne byly i nic w koncu zerknelismy na swiece i byly w trgicznym stanie zmienilismy i chodzilo igla :) Poprostu mial slaba iskre, moze to byc tez wina przewodow WS wystarczy male przebicie na jednym przewodzie i na wolnych moze byc dobrze ale na wyzszych obrotach iskra bedzie uciekac. Moja rada sprawdz najpierw to pozniej mecz gazownikow i kombinuj z termostatem. Aha nie kupuj czasami popularnego polskiego gowna typu JAMOR 5 tys i do kosza :/ polecam Bosch, Beru ewentualnie Champion. Powodzenia :)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz kwie 22, 2007 12:14

Temperatura silnika to tak na prawdę dwie różne temperatury. Temperatura oleju co innego, a temperatura płynu to co innego. Jak chcesz tylko temperaturę płynu obniżyć to zakładaj niższy termostat. Ale jak zaczniesz butować to olej złapie 118 stopni i zacznie za bardzo podgrzewać płyn. Wniosek jest jeden. Jak chcesz tak jeździć to obniż obie temperatury. Wymień termostat i załóż chłodnice oleju. Im większa tym lepsza. Ja swego czasu zszedłem w temperaturze oleju do 101 stopnia i nic więcej. A początkowo było właśnie 118 stopni. Fakt, że silnik nie miał ani chłodnicy wodnej, ani powietrznej. Założyłem obie i niski termostat. Efekt znakomity. Co do obniżenia temperatury w dolocie to lepiej nie zakładaj samego filterka na odmie. Potrzebny raczej będzie CATCH TANK OIL. Jest to mały zbiorniczek z filterkiem na górze. Poszukaj na forum, a znajdziesz. CTO można sobie darować jak odma jest tylko w deklu głowicy, a nie jak jest w bloku.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz kwie 22, 2007 13:39

TAZ pisze:Temperatura oleju co innego, a temperatura płynu to co innego. Jak chcesz tylko temperaturę płynu obniżyć to zakładaj niższy termostat. Ale jak zaczniesz butować to olej złapie 118 stopni i zacznie za bardzo podgrzewać płyn. Wniosek jest jeden. Jak chcesz tak jeździć to obniż obie temperatury. Wymień termostat i załóż chłodnice oleju. Im większa tym lepsza.
Ja mam 72*C termostat i chłodnice tylko wodną i olej praktycznie nigdy nie przekroczy 105



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz kwie 22, 2007 15:31

Ja temp ojeju mierzyłem zawsze na KJSach. Długość trasy 300m, dwa okrążenia pod rząd. W takich sytuacjach olej najbardziej cierpi.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz kwie 22, 2007 15:47

TAZ pisze:Ja temp ojeju mierzyłem zawsze na KJSach. Długość trasy 300m, dwa okrążenia pod rząd. W takich sytuacjach olej najbardziej cierpi.
Prawie tak jak pare minut z nosem :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości