Mam pomysł na udoskonalenie układu zapłonowego w k-jetroniku. Normalne sterowanie to czujnik hallotronowy -> mini moduł zapłonowy -> cewka zapłonowa -> rozdzielacz mechaniczny z podciśnieniowym wyprzedzeniem kąta zapłonu -> świeca zapłonowa.
Chciałbym zrobić elektroniczny kąt wyprzedzenia zapłonu i elektroniczny rozdzielacz. Znalazłem coś takiego, model STR-14 tylko nie wiem czy to urządzonko posiada mapy zapłonowe czy spełnia takie zadanie jak ten seryjny moduł i tylko ma możliwość regulacji za pomocą potencjometru ?? Wziąłem jeszcze pod uwagę moduł z opla EZF-h który wykorzystuje czujnik hallotronowy i posiada mapy z kątem wyprzedzenia zapłonu. Ewentualnie kumpel elektronik posiada programator to mikroprocesorów PIC i można coś samemu wymodzić. Do całości elektroniczna cewka zapłonowa np. polonez lub vw. Niestety nie mogę znaleść info jak te cewki są sterowane, czy posiadają mapy i potrzebny im tylko sygnał z czujnika indukcyjnego, albo sygnał z zew. modułu takiego jak ten EZF-h i tylko rozdzelają prąd na poszczególne cylindry.
Może mój pomysł nie jest za specjalny ale jeśli ktoś coś takiego kombinował to proszę o wypowiedź.
Elektroniczny zapłon w K-jetroniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Elektroniczny zapłon w K-jetroniku
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
okrezna droga idziesz, w k- jetronic byly stosowane zewnetrzne sterowniki zaplonu z regulacja spalania stukowego, wystarczy wziac taki modul z silnika kr lub pl podpiac pod sztywny aparat bez mechanicznej regulacji i jezdzisz p.s. zdaje sie w dx juz lelektronika sterowala zaplonem wiec nie powinienes miec aparatu z mechanicznym regulatorem wyprzedzenia
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
To w KR/PL były już mapy zapłonowe ?? Niewiedziałem. Ułatwiło by to sprawe. Ale chce zrezygnować z rozdzielacza mechanicznego, dały by rade "ożenić" ten moduł z KR/PL z cewką elektroniczną ?? Dalej nie wiem jak te cewki funkcjonują.evolution pisze:okrezna droga idziesz, w k- jetronic byly stosowane zewnetrzne sterowniki zaplonu z regulacja spalania stukowego, wystarczy wziac taki modul z silnika kr lub pl podpiac pod sztywny aparat bez mechanicznej regulacji i jezdzisz
U mnie wiele rzeczy było już zmieniane, wymieniane, wyrzucane, udoskonalane a można by je wymieniać i wymieniać. Z serii niewiele zostało i to juz trzeci motor.p.s. zdaje sie w dx juz lelektronika sterowala zaplonem wiec nie powinienes miec aparatu z mechanicznym regulatorem wyprzedzenia
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości