Elektroniczny zapłon w K-jetroniku

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Elektroniczny zapłon w K-jetroniku

Post autor: ADi997 » ndz kwie 08, 2007 13:53

Mam pomysł na udoskonalenie układu zapłonowego w k-jetroniku. Normalne sterowanie to czujnik hallotronowy -> mini moduł zapłonowy -> cewka zapłonowa -> rozdzielacz mechaniczny z podciśnieniowym wyprzedzeniem kąta zapłonu -> świeca zapłonowa.
Chciałbym zrobić elektroniczny kąt wyprzedzenia zapłonu i elektroniczny rozdzielacz. Znalazłem coś takiego, model STR-14 tylko nie wiem czy to urządzonko posiada mapy zapłonowe czy spełnia takie zadanie jak ten seryjny moduł i tylko ma możliwość regulacji za pomocą potencjometru ?? Wziąłem jeszcze pod uwagę moduł z opla EZF-h który wykorzystuje czujnik hallotronowy i posiada mapy z kątem wyprzedzenia zapłonu. Ewentualnie kumpel elektronik posiada programator to mikroprocesorów PIC i można coś samemu wymodzić. Do całości elektroniczna cewka zapłonowa np. polonez lub vw. Niestety nie mogę znaleść info jak te cewki są sterowane, czy posiadają mapy i potrzebny im tylko sygnał z czujnika indukcyjnego, albo sygnał z zew. modułu takiego jak ten EZF-h i tylko rozdzelają prąd na poszczególne cylindry.
Może mój pomysł nie jest za specjalny ale jeśli ktoś coś takiego kombinował to proszę o wypowiedź.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz kwie 08, 2007 14:33

okrezna droga idziesz, w k- jetronic byly stosowane zewnetrzne sterowniki zaplonu z regulacja spalania stukowego, wystarczy wziac taki modul z silnika kr lub pl podpiac pod sztywny aparat bez mechanicznej regulacji i jezdzisz p.s. zdaje sie w dx juz lelektronika sterowala zaplonem wiec nie powinienes miec aparatu z mechanicznym regulatorem wyprzedzenia


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » ndz kwie 08, 2007 18:02

evolution pisze:okrezna droga idziesz, w k- jetronic byly stosowane zewnetrzne sterowniki zaplonu z regulacja spalania stukowego, wystarczy wziac taki modul z silnika kr lub pl podpiac pod sztywny aparat bez mechanicznej regulacji i jezdzisz
To w KR/PL były już mapy zapłonowe ?? Niewiedziałem. Ułatwiło by to sprawe. Ale chce zrezygnować z rozdzielacza mechanicznego, dały by rade "ożenić" ten moduł z KR/PL z cewką elektroniczną ?? Dalej nie wiem jak te cewki funkcjonują.
p.s. zdaje sie w dx juz lelektronika sterowala zaplonem wiec nie powinienes miec aparatu z mechanicznym regulatorem wyprzedzenia
U mnie wiele rzeczy było już zmieniane, wymieniane, wyrzucane, udoskonalane a można by je wymieniać i wymieniać. Z serii niewiele zostało i to juz trzeci motor.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości