DA SIE PRZEPROGRAMOWAć KOMPA DIGIJET W MK2 1.3 MPI ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn kwie 09, 2007 15:04

evolution pisze:
GTO pisze:
evolution pisze: GTO nie sadzisz ze przekrecenie aparatu to nie dosc ze polsrodek to jeszcze moze przyczynic sie do zniszczenia silnika przez zbyt wczesny zapln na srednim i malym obciazeniu?? tak jak pisalem wczesniej aparat do przerobki

ja bym go przerobił na statyczny i zastosował ECUMASTERA ze strojoną custom mapą.
jak juz aparat na statyczny mialby wskoczyc to juz lepiej digifanta wsadzic lub motroica do sterowania zamiast digijeta. mozna i paliwo i zaplon dowolnie sterowac
tak też mozna, rozwiązań jest bardzo wiele

[ Dodano: Pon Kwi 09, 2007 3:05 pm ]
ADi997 pisze:
GTO pisze:ja bym go przerobił na statyczny i zastosował ECUMASTERA ze strojoną custom mapą.
Czy EcuMaster to podobny piggy back jak SMT6 ?? Gdzie takie coś można dostać ??
u producenta
postaram sie dorwac mail do niego to tutaj zapodam.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » pn mar 10, 2008 20:23

evolution pisze:lepiej digifanta wsadzic
a co by trzeba wymienic by wlozyc digifanta? duzo roboty z tym?


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

Wzmocniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt sty 12, 2007 23:14
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: Wzmocniak » sob sie 23, 2008 14:07

No własnie ja też chcę wyssać z NZ co najmniej tyle ile w 3F. Wg ESI Boscha różnica, oprócz sterownika, aparatu zapłonowego i cewki, tkwi w mniejszym stopniu sprężania 9.5:1 w stosunku do 10:1. Jednak nie stanowi to o róznicy w mocy. Trzeba zmienic wsad w sterowniku albo go zchipować. Jakby ktoś coś zdzialał niech da znać. Ja też nad tym siedze. Ostatecznie wrazić difanta, inny aparat, cewkę i musi hulać.


Nic lepszego od Golfa drugiego. Co by nie, jakoby hej.

Awatar użytkownika
Abest
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 586
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 19:56
Kontakt:

Post autor: Abest » sob sie 23, 2008 17:37

a moze poprostu swap? :bajer:


:hehe: moe golferki, zapraszam
[mk2] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1525752
[mk5] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=419915&p=5082792#p5082792

macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macosmail » ndz sie 24, 2008 19:00

Myśle, że jakąś poprawe można by uzyskać wywalająć dławiąca przepływkę i instalując MAP sensor. Następnie stabilizator wolnych obrotów, którego bardzo w tym silniku brakuje na moc to nie wpłynie, ale na kulture pracy bardzo.


Macos

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » wt wrz 09, 2008 16:24

Po co kombinować, skoro można kupić RP za grosze?


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macosmail » wt wrz 09, 2008 20:48

k0nr4d pisze:Po co kombinować, skoro można kupić RP za grosze?
RP + Srzynia + mechanizm zmiany biegów + półosie + sterownik z wiązką, inna pompa paliwa i wydech, 1500zł za OC dla młodego kierowcy i duże zużycie paliwa. To już lepiej sprzedać Golfera i kupić innego z 1.8. A usprawniając oryginalny silniczek zyskamy oprócz trochę większych osiagów cenne doświadczenie i frajdę z tego, że sie coś samemu zrobiło.
Pozdrawiam.


Macos

Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Post autor: Mac_Abra » czw gru 18, 2008 13:23

Wzmocniak pisze:No własnie ja też chcę wyssać z NZ co najmniej tyle ile w 3F. Wg ESI Boscha różnica, oprócz sterownika, aparatu zapłonowego i cewki, tkwi w mniejszym stopniu sprężania 9.5:1 w stosunku do 10:1. Jednak nie stanowi to o róznicy w mocy. Trzeba zmienic wsad w sterowniku albo go zchipować. Jakby ktoś coś zdzialał niech da znać. Ja też nad tym siedze. Ostatecznie wrazić difanta, inny aparat, cewkę i musi hulać.
Brawo! I naprawdę wierzysz, że zmiana komputera, cewki i aparatu i mniejsze sprężanie da przyrost 20 KM??? Gdyby nawet takie cuda się zdarzały, to już dawno byłoby to opisane na forum, nawet w poradach... :P A ceny tych gratów poszybowałyby w górę, bo wszyscy NZ-ciarze by na nie polowali. :green_fuck:

Prawda jest taka, że w porównaniu 3F do NZ, mimo, że to niby ta sama pojemność i konstrukcja to jednak poczynione zmiany w elementach sprawiają, że różni je niemal wszystko... a żeby ci to lepiej zobrazować - nawet tłoki są inne. Polecam najpierw poczytać więcej o tych silnikach.
malutki pisze:a co by trzeba wymienic by wlozyc digifanta? duzo roboty z tym?
Cały silnik 3F (ostatecznie blok bez tłoków możesz zostawić z NZ, o ile to ma jeszcze sens ;) ). A roboty? Od kilku do kilkunastu godzin. Bo zakładam, że pytałeś o komputer.

Ewentualnie można oczywiście się uprzeć i rzeźbić w okablowaniu, żeby DIGIFANT nam z tym zagadał (największy problem to bodajże elektronika w przepustnicya ale nie tylko), tylko JAKI TO MA SENS I CEL?
macosmail pisze:
k0nr4d pisze:Po co kombinować, skoro można kupić RP za grosze?
RP + Srzynia + mechanizm zmiany biegów + półosie + sterownik z wiązką, inna pompa paliwa i wydech, 1500zł za OC dla młodego kierowcy i duże zużycie paliwa. To już lepiej sprzedać Golfera i kupić innego z 1.8. A usprawniając oryginalny silniczek zyskamy oprócz trochę większych osiagów cenne doświadczenie i frajdę z tego, że sie coś samemu zrobiło.
I tu się zgodzę z przedmówcą :grin: Za wszystko inne zapłacisz kartą Mastercard...

P.S. I m.in. z powyższych powodów niedawno zakupiłem silnik 3F :hmm:


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości