podcisnienie w kolektorze ssacym w 16V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
podcisnienie w kolektorze ssacym w 16V
witam
moze sie to komus przyda do czegos wiec wrzucam loga z mojego samochodu mk1 2.0 16V
w czasie zabaw z elektronika okazalo sie ze w kolektorze ssacym na wysokich obrotach pojawia sie podcisnienie .... czyli przepustnica w 16V jest zbyt mala!! co za tym idzie najprostszy sposob podniesienia mocy w tym silniku to zmina przepustnicy(byc moze da cos jej udoskonalenie)
brazowa linia obrazuje napiecie z map sensora i widac ze minimalnie opada
http://img299.imageshack.us/my.php?imag ... rzepb2.png
ps z fotosikiem sie nie dogadalem wiec link podaje
moze sie to komus przyda do czegos wiec wrzucam loga z mojego samochodu mk1 2.0 16V
w czasie zabaw z elektronika okazalo sie ze w kolektorze ssacym na wysokich obrotach pojawia sie podcisnienie .... czyli przepustnica w 16V jest zbyt mala!! co za tym idzie najprostszy sposob podniesienia mocy w tym silniku to zmina przepustnicy(byc moze da cos jej udoskonalenie)
brazowa linia obrazuje napiecie z map sensora i widac ze minimalnie opada
http://img299.imageshack.us/my.php?imag ... rzepb2.png
ps z fotosikiem sie nie dogadalem wiec link podaje
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
voj2s, sprobuj wydluzyc dolot przed przepustnica, kiedys sie bawilem tak i pomaga z tego co pamietam to najlepszy efekt wychodzil przy dlugosci cos kolo 110 cm ale nie chce na sto procent mowic, bo kilka lat minelo, w kazdym razie dlugi musial byc
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
nic dziwnego, ale po to sie robi silnik zeby podcisnienia nie bylo a byla moc:Psilent_rob pisze:sory ze zapytam ale co w tym dziwnego ze pojawia sie podcisnienie ? w koncu nie ma zmiennej dlugosci ten kolektorek albo dol i srednie obroty albo gora ;] przy wysokich obrotach najlepiej dac proste krotkie rury bo wtedy zjawiska falowe praktycznie zanikaja
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
To dmuchawca Panie trzebaevolution pisze:nic dziwnego, ale po to sie robi silnik zeby podcisnienia nie bylo a byla moc:P
A tak na mój język to chodzi o to aby w całym zakresie obr. silnik miał swobodny dostęp do powietrza by strat na "ssanie" nie było ?? Podciśnienie zawsze jakieś musi być, choćby nawet do serwa od pompy ham.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
ALE.... mozna doladowac dynamicznie..... bez suszarkiPinhead pisze:Dokładnie tak jak pisze ADi997. Podciśnienie będzie zawsze jeśli pojawia się zaciąganie powietrza. Podciśnienie może być mniejsze lub większe ale nie da się go całkowicie wyeliminować.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
no tak wszystko pieknie fajnie podcisnienie bedzie z racji ze powietrze jest zasysane ...tylko chyba chodzi o to aby bylo jak najmniejsze ( a mile widziane nadcisnienie wkorzystujac zjawiska flowe).... moze ktos szykal jak wyglada to w inny seryjnych silnikch?? jakie wartosci osiaga podcisnienie??
PS a do serwa jest zawsze bo jak przepustnice zamykasz to jest dosc spore ...sprobuj jechac z gazem w podlodze i kilka razy lewa noga zahamowac.... wtedy jest podcisnienie do serwa??
PINHEAD --> sprobuj wygenerowac podcisnienie w rurze srednicy 50cm siagnac przez nia 6.5 metra szescienngeo powietrza na minute
PS a do serwa jest zawsze bo jak przepustnice zamykasz to jest dosc spore ...sprobuj jechac z gazem w podlodze i kilka razy lewa noga zahamowac.... wtedy jest podcisnienie do serwa??
PINHEAD --> sprobuj wygenerowac podcisnienie w rurze srednicy 50cm siagnac przez nia 6.5 metra szescienngeo powietrza na minute
Podciśnienie można wygenerować nawet w rurze o 1m średnicy». Bo sam fakt że powietrze jest zasysane powoduje powstanie podciśnienia. To może być nawet otwarta przestrzeń i zawsze wytworzy się podciśnienie wokół miejsca gdzie powietrze jest zasysane. Sam fakt zasysania to nic innego jak ciśnienie niższe od atmosferycznego. A podciśnienie rozchodzi się tak samo jak ciśnienie (fizyka) więc może być mocniejsze albo słabsze ale nie da się go całkowicie zlikwidować.voj2s pisze:PINHEAD --> sprobuj wygenerowac podcisnienie w rurze srednicy 50cm siagnac przez nia 6.5 metra szescienngeo powietrza na minute
=-Pinhead-=
czyli mowisz ze spadake cisnienia o 1mbar to podcisnienie no i zgoda wiec ja poprosze taki spadek w kolektorze ty bedziesz bo bede mial podcisnienie z racji ze powietrze jest zasysane a ja bede bo podcisnienie bedzie minimalne aa co do sredni w jkich mozna generowac podcisnienei to mam pelna swiadomosc tego ze w kazdej mozna generowac cisnienie i podcisnienie..... " ciagiem" 6.5 metra3 powietrza
PS dmuchnij w rure fi 10cm i sprobj zmierzyc tam wzrost cisnienia ..... teoretycznie jest a praktycznie bardzo ciezko mierzalny bo przyjmuje tak male wartosci
PS dmuchnij w rure fi 10cm i sprobj zmierzyc tam wzrost cisnienia ..... teoretycznie jest a praktycznie bardzo ciezko mierzalny bo przyjmuje tak male wartosci
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Technika lewej nogivoj2s pisze:a do serwa jest zawsze bo jak przepustnice zamykasz to jest dosc spore ...sprobuj jechac z gazem w podlodze i kilka razy lewa noga zahamowac.... wtedy jest podcisnienie do serwa??
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości