podcisnienie w kolektorze ssacym w 16V

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

podcisnienie w kolektorze ssacym w 16V

Post autor: voj2s » pn mar 19, 2007 01:12

witam
moze sie to komus przyda do czegos wiec wrzucam loga z mojego samochodu mk1 2.0 16V
w czasie zabaw z elektronika okazalo sie ze w kolektorze ssacym na wysokich obrotach pojawia sie podcisnienie .... czyli przepustnica w 16V jest zbyt mala!! co za tym idzie najprostszy sposob podniesienia mocy w tym silniku to zmina przepustnicy(byc moze da cos jej udoskonalenie)

brazowa linia obrazuje napiecie z map sensora i widac ze minimalnie opada

http://img299.imageshack.us/my.php?imag ... rzepb2.png

ps z fotosikiem sie nie dogadalem wiec link podaje



Awatar użytkownika
artym
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 28, 2005 20:51
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: artym » pn mar 19, 2007 02:21

a pomiar robiłeś z filtrem?


-->>SCIROKIEJ DROGI!!-->>

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn mar 19, 2007 09:19

voj2s, sprobuj wydluzyc dolot przed przepustnica, kiedys sie bawilem tak i pomaga z tego co pamietam to najlepszy efekt wychodzil przy dlugosci cos kolo 110 cm ale nie chce na sto procent mowic, bo kilka lat minelo, w kazdym razie dlugi musial byc


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » sob mar 24, 2007 00:58

sory ze zapytam ale co w tym dziwnego ze pojawia sie podcisnienie ? w koncu nie ma zmiennej dlugosci ten kolektorek :D albo dol i srednie obroty albo gora ;] przy wysokich obrotach najlepiej dac proste krotkie rury bo wtedy zjawiska falowe praktycznie zanikaja ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob mar 24, 2007 02:06

silent_rob pisze:sory ze zapytam ale co w tym dziwnego ze pojawia sie podcisnienie ? w koncu nie ma zmiennej dlugosci ten kolektorek :D albo dol i srednie obroty albo gora ;] przy wysokich obrotach najlepiej dac proste krotkie rury bo wtedy zjawiska falowe praktycznie zanikaja ;)
nic dziwnego, ale po to sie robi silnik zeby podcisnienia nie bylo a byla moc:P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » sob mar 24, 2007 02:36

evolution pisze:nic dziwnego, ale po to sie robi silnik zeby podcisnienia nie bylo a byla moc:P
To dmuchawca Panie trzeba :jezor: :grin:
A tak na mój język to chodzi o to aby w całym zakresie obr. silnik miał swobodny dostęp do powietrza by strat na "ssanie" nie było ?? Podciśnienie zawsze jakieś musi być, choćby nawet do serwa od pompy ham.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob mar 24, 2007 03:07

Dokładnie tak jak pisze ADi997. Podciśnienie będzie zawsze jeśli pojawia się zaciąganie powietrza. Podciśnienie może być mniejsze lub większe ale nie da się go całkowicie wyeliminować.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob mar 24, 2007 09:30

Pinhead pisze:Dokładnie tak jak pisze ADi997. Podciśnienie będzie zawsze jeśli pojawia się zaciąganie powietrza. Podciśnienie może być mniejsze lub większe ale nie da się go całkowicie wyeliminować.
ALE.... mozna doladowac dynamicznie..... bez suszarki :)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob mar 24, 2007 13:45

Wtedy też będzie podciśnienie ale naprzemian z ciśnieniem :)


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » sob mar 24, 2007 13:52

no tak wszystko pieknie fajnie podcisnienie bedzie z racji ze powietrze jest zasysane ...tylko chyba chodzi o to aby bylo jak najmniejsze ( a mile widziane nadcisnienie wkorzystujac zjawiska flowe).... moze ktos szykal jak wyglada to w inny seryjnych silnikch?? jakie wartosci osiaga podcisnienie??

PS a do serwa jest zawsze bo jak przepustnice zamykasz to jest dosc spore ...sprobuj jechac z gazem w podlodze i kilka razy lewa noga zahamowac.... wtedy jest podcisnienie do serwa??

PINHEAD --> sprobuj wygenerowac podcisnienie w rurze srednicy 50cm siagnac przez nia 6.5 metra szescienngeo powietrza na minute



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob mar 24, 2007 13:58

voj2s pisze:PINHEAD --> sprobuj wygenerowac podcisnienie w rurze srednicy 50cm siagnac przez nia 6.5 metra szescienngeo powietrza na minute
Podciśnienie można wygenerować nawet w rurze o 1m średnicy». Bo sam fakt że powietrze jest zasysane powoduje powstanie podciśnienia. To może być nawet otwarta przestrzeń i zawsze wytworzy się podciśnienie wokół miejsca gdzie powietrze jest zasysane. Sam fakt zasysania to nic innego jak ciśnienie niższe od atmosferycznego. A podciśnienie rozchodzi się tak samo jak ciśnienie (fizyka) więc może być mocniejsze albo słabsze ale nie da się go całkowicie zlikwidować.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » sob mar 24, 2007 14:05

czyli mowisz ze spadake cisnienia o 1mbar to podcisnienie no i zgoda wiec ja poprosze taki spadek w kolektorze ty bedziesz :) bo bede mial podcisnienie z racji ze powietrze jest zasysane a ja bede :) bo podcisnienie bedzie minimalne aa co do sredni w jkich mozna generowac podcisnienei to mam pelna swiadomosc tego ze w kazdej mozna generowac cisnienie i podcisnienie..... " ciagiem" 6.5 metra3 powietrza

PS dmuchnij w rure fi 10cm i sprobj zmierzyc tam wzrost cisnienia ..... teoretycznie jest a praktycznie bardzo ciezko mierzalny bo przyjmuje tak male wartosci



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » sob mar 24, 2007 16:21

voj2s pisze:a do serwa jest zawsze bo jak przepustnice zamykasz to jest dosc spore ...sprobuj jechac z gazem w podlodze i kilka razy lewa noga zahamowac.... wtedy jest podcisnienie do serwa??
Technika lewej nogi :jezor:


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob mar 24, 2007 19:58

Zawsze można wykorzystać z przodu auta chwyt powietrza i może coś to poprawi. W motocyklach jest to powszechnie stosowane i daje efekt jakiś.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości