MAM PYTANIE DOTYCZACE WAŁKÓW ROZRZĄDU

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt mar 11, 2005 15:24

MIIG pisze:A JAKIE TAM SA NUMERY KTOS MA JAKIES ZESTAWIENIE????

BO MAM ZAMIAR SIE W NIEDZIELE NA SŁOMCZYN PRZEJECHAĆ:)

[ Dodano: Pią Mar 11, 2005 13:08 ]
OCZYWIŚĆIE CHODZI O ABS
druga tabela od dołu masz tam oznaczenie wałkow MKIII takie oznaczenia sa na wałkach,

a co do zestawien to gdyby nie te co ja zrobiłem to by zadnego nie byo :goof:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
_FORNAL_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 14:16
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: _FORNAL_ » pt mar 11, 2005 23:32

kolego jak chcesz walek od g 60 to borys mial na sprzedanie i tanio wolal razem z kolem



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt mar 11, 2005 23:41

GTO pisze:walki pasuja ale maja inne czasy otwarcia, w ELSIE sa wszystkie czasy dokladnie opisane. najlepszy wydaje sie byc walek z GTI, z G60 ma ten sam czas lecz jest przefazowany zdaje sie o 2 stopnie.
napisz jeszcze czy jest przyspieszony czy opozniony walek od pg, lub tez jakas tabelke z katami wrzuc jak mozesz bo jesli w pg zaczyna sie wszystko pozniej to jest bardziej na "gore " walek i jak dla mnie bylby lepsiejszy z gory dzieki


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » sob mar 12, 2005 10:07

poproś Borysa, niech wrzuci jeszcze screen z Elsy wałka z PG.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
_FORNAL_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 14:16
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: _FORNAL_ » ndz mar 13, 2005 12:17

borys mial walek od g 60 i chcial go tanio sprzedac



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn mar 14, 2005 00:13

Ja mam walek od PG :> i tez na sprzedaz - czekam na oferty :]


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » pn mar 14, 2005 10:29

A ja się przyznam że nie bardzo rozumiem jak czytać te parametry wałków :grin: stopnie otwarcia- czy jak wsadzę do 1.8 ABS wałek od 1.6 PN to będzie lepiej czy gorzej :green_fuck:
Tak na poważnie to proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak poznać który jest lepszy a który gorszy?


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn mar 14, 2005 10:43

szorka pisze:A ja się przyznam że nie bardzo rozumiem jak czytać te parametry wałków :grin: stopnie otwarcia- czy jak wsadzę do 1.8 ABS wałek od 1.6 PN to będzie lepiej czy gorzej :green_fuck:
Tak na poważnie to proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak poznać który jest lepszy a który gorszy?
to i ja sie dołączę :grin: do pytania,
bo nic nie qmam :otepienie:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn mar 14, 2005 11:07

im dluzszy czas otwarcia tym wiekszy ladunek moze zostac dostarczony/wydalony z komory spalania, lecz nie do konca bo jest jeszcze cos takiego jak wspolotwarcie zaworów.
najlepszy wałek widze z 2E - 221 stopni, co do wzniosu krzywki to tez wazna sprawa, ale takich danych nie mam.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz mar 20, 2005 20:49

to ja zrobie male info:D
czasy otwarcia zaworow liczy sie wzgledem obrotu walu korbowego i tymi czasami mozna znaczaco wplynac na moc silnika
praca silnika 4 suwowego podzielona jest na ssanie (tlok w dol) sprezanie (tlok w gore) praca (tlok w dol) wydech (tlok w gore) i teoretycznie ktos moglby powiedziec wszystko jasne zawor ssacy otwiera sie przy ssaniu wydechowy przy wydechu... nic bardziej mylnego poniewaz w silniku sa jeszcze pewne wartosci ktore mozna wykorzystac przy napelnieniu cylindrow... jest to dlugosc i pojemnosc ukladow ssacego i wydechowego, zdlawienie ukladu wydechowego, te parametry wplywaja na bezwladnosc gazow dolotowych i wydechowych zaczne od wydechowych przy zaplonie mieszanki nastepuje wzrost cisnienia w cylindrze przez to tlok wykonuje ruch w dol i teraz aby tlok mogl w miare swobodnie wykonac ruch w gore cisnienie w cylindrze w dolnym martwym punkcie powinno byc jak najnizsze wiec zawor wydechowy powinien zaczac sie otwierac sie wczesniej ale z kolei nie za szybko zeby gazy zdazyly wykonac prace przewaznie sa to katy rzedu 30 do 50 stopni przed dolnym punktem w suwie wydechu objetosc nad tlokiem caly czas maleje wytwarzajac cisnienie oprozniajace cylinder wraz z powstala juz bezwladnoscia gazow w wydechu i teraz sie zaczyna:D jesli wydech mamy uwolniony w miare dlugi bezwladnosc gazow jest duza i ja mozna wykorzystac do oproznienia cylindrow opozniajac czas zamkniecia zaworow wydechowych za gorny martwy punkt tloka (najmniejsza objetosc komory spalania) i w tym momencie gazy lecace wydechem z duza predkoscia ciagna gazy z cylindra..... ale do pewnej wartosci poniewaz zaczyna wytwarzac sie w cylindrze podcisnienie hamujace ten efekt. i tu z pomoca przychodzi zawor ssacy ktory otwierajac sie wpuszcza do cylindra nowy ladunek ktory przeplukuje cylinder powietrzem zwiekszajac sprawnosc wydalania spalin z cylindra i teraz czasem przeplukania w zasadzie mozna poprawic moc silnika w gornych partiach zwiekszajac czas wspolotwarcia zaworow oraz opozniajac te wspolotwarcie w kierunku suwu ssania jest jeden warunek wydech musi wytwarzac dobre podcisnienie (czytaj uwolniony plus odpowiednia geometria wydechu) lub w dolnych partiach zmiejszajac wspolotwarcie i przesuwajac je w kierunku suwu wydechu (wydech moze pozostac bez zmian) wada pierwszego rozwiazania bardzo mala moc w dolnych partiach, oraz kulawa praca na wolnych,,, wada drugiego mniejsza moc w gornych partiach zostal suw ssania tlok wykonujac suw ssania wciaga powietrze na d siebie i zeby mogl pokonac opory ruchu powietrza musi wytworzyc podcisnienie ktore powoduje ze mieszanka jest rozrzedzona i nie jest efektywna wiec majac dane na temat kolektora ssacego mozna wykorzystac bezwladnosc gazow w tym kolektorze lub tez wykonac kolektor o silnika o specjalnych parametrach pomagajacych w napelnianiu cylindra ta bezwladnosc powietrza wpycha je do cylindra nawet jak w cylindrze podcisnienie przestaloby wystepowac wiec zamkniecie zaworu mozna opznic do momentu w ktorym bezwladnosc juz przestaje dzialac i tu im dluzszy czas otwarcia zaworow i/lub krotszy kolektor i/lub cienszy moc nam sie podniesie ale w bardzo wysokich obrotach. im krotszy czas otwarcia i/lub dluzszy kolektor i/lub grubszy tym wiekszy moment obrotowy czyli moc w dolnych partiach. to powinno wystacyc tak mysle jak co to pyta na priv


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości