Szpera
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wszystko zależy od skrzyni. Jak się obraca powoli kołem jednym to drugie kręci się faktycznie w tą samą stronę. U mnie w MK2 jest skrzynia CHB i jedno koło jedzie, a drugie stoi w miejscu, w 4S oba kręcą z dużym oporem. Obie te skrzynie mają sprężyny działające na zwiększenie siły tarcia satelit. Skrzynie z MK1 bez sprężyn są do D... Kręcąc jedną flanszą w jedną stronę, druga od razu kręci się w przeciwną.
- Mosiadz
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt lip 03, 2009 11:46
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant 1.6
- Silnik: AZD
Witajcie.
Odkopię trochę temat. Czy ktoś poza TAZ, używa tego patentu z pierścieniami w skrzyni? I czy faktycznie jest tak jak napisał Borys, że nie da rady tego patentu zastosować w skrzyniach 02A?
Ja znowu dowiedziałem się, że do tych skrzyń się da coś podobnego założyć ale jest dyfer zeszperowany w mniejszym procencie wtedy. Jak to jest?
Odkopię trochę temat. Czy ktoś poza TAZ, używa tego patentu z pierścieniami w skrzyni? I czy faktycznie jest tak jak napisał Borys, że nie da rady tego patentu zastosować w skrzyniach 02A?
Ja znowu dowiedziałem się, że do tych skrzyń się da coś podobnego założyć ale jest dyfer zeszperowany w mniejszym procencie wtedy. Jak to jest?
- Mosiadz
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt lip 03, 2009 11:46
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant 1.6
- Silnik: AZD
Dzięki za odpowiedź
toffic, a Tobie jak się na tym rozwiązaniu jeździ?
Bardzo interesują mnie odczucia z jazdy po różnych nawierzchniach, a szczególnie po luźnych (zima i szutry).
Z tego co mi wiadomo, to na suchy asfalt lepiej żeby dyfer był bardziej rozpięty. Na luźne nawierzchnie bardziej spięty.
Taka jest teoria, a jaka Wasza praktyka na różnych nawierzchniach?
toffic, a Tobie jak się na tym rozwiązaniu jeździ?
Bardzo interesują mnie odczucia z jazdy po różnych nawierzchniach, a szczególnie po luźnych (zima i szutry).
Z tego co mi wiadomo, to na suchy asfalt lepiej żeby dyfer był bardziej rozpięty. Na luźne nawierzchnie bardziej spięty.
Taka jest teoria, a jaka Wasza praktyka na różnych nawierzchniach?
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 00:42 przez Mosiadz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Za ciekawił mnie ten temat, więc mam kilka pytań:
czy da się za montować te pierścienie w domowych warunkach (oczywiście wiem jak rozebrać skrzynie bo już to robiłem) czy jest może do tego potrzebny jakiś specjalistyczny sprzęt
i czy ma ktoś jeszcze takie pierścienie na chandelek?
posiadam skrzynie 4s czy będą pasować?
czy da się za montować te pierścienie w domowych warunkach (oczywiście wiem jak rozebrać skrzynie bo już to robiłem) czy jest może do tego potrzebny jakiś specjalistyczny sprzęt
i czy ma ktoś jeszcze takie pierścienie na chandelek?
posiadam skrzynie 4s czy będą pasować?
Re: Szpera
Witam.Podpinam się pod temat i chce wykorzystać patent z podkładkami w ory skrzyni od ABFa, oznaczenie CDA. W ogóle czy jest to możliwe? JEśli nie to moze jakis inny pomysł macie na szpere w tej skrzyni???
Re:
Ostatnio po moim zakopaniu zacząłem szukać odpowiedzi jakby tu zblokować różnicówke. Jednym z pomysłów jest to co olozwirski podał wcześniej.
Oto przykład http://www.stormdust.net/rc/pl/hyper-7- ... lding.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gdyby dało się uszczelnić mechanizm (głównie chodzi o wyjście na półosie bo resztę to można choćby zaspawać) może taka szpera zdała by egzamin w większej skali?
Myślałem też dużo nad urządzeniem z syncro w tylnym moście, to znaczy wolnym kole. Gdyby zamontować po jednym na każdą półoś? W zakręcie koła mogłyby spokojnie się kręcić z różnymi prędkościami, wewnętrzne by napędzało, zewnętrzne kręciłoby się szybciej i tylko statystowało. A na prostej nie zależnie od różnicy nawierzchni oba równo. Do tego trzeba by było najpierw zablokować różnicowy ale to żaden problem, wystarczy tylko spawarka. Wada tego rozwiązania to działanie tylko w jedną stronę, ale można to łatwo obejść, mam namyśli dwa wolne koła na jedną stronę, jedno napędzające do przodu drugie do tyłu.
Ale że szukam przy okazji oleju silikonowego do sprzęgła visco wpadłem na dyferencjały stosowane w modelarstwie wypełnione właśnie takim olejem. Ogólna budowa jest taka sama, jednak różnica polega na tym że obudowa satelit i kół koronowych jest zamknięta i wypełniona olejem silikonowym, który w zależności od lepkości powoduje większe lub mniejsze spięcie.olozwirski pisze:Jest jeszcze inny sposob na wykonanie szpery:
Phantomgrip
Oto przykład http://www.stormdust.net/rc/pl/hyper-7- ... lding.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gdyby dało się uszczelnić mechanizm (głównie chodzi o wyjście na półosie bo resztę to można choćby zaspawać) może taka szpera zdała by egzamin w większej skali?
Myślałem też dużo nad urządzeniem z syncro w tylnym moście, to znaczy wolnym kole. Gdyby zamontować po jednym na każdą półoś? W zakręcie koła mogłyby spokojnie się kręcić z różnymi prędkościami, wewnętrzne by napędzało, zewnętrzne kręciłoby się szybciej i tylko statystowało. A na prostej nie zależnie od różnicy nawierzchni oba równo. Do tego trzeba by było najpierw zablokować różnicowy ale to żaden problem, wystarczy tylko spawarka. Wada tego rozwiązania to działanie tylko w jedną stronę, ale można to łatwo obejść, mam namyśli dwa wolne koła na jedną stronę, jedno napędzające do przodu drugie do tyłu.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
- mlodociany
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
- Lokalizacja: TOP
Szpera
Odnośnie tego sylikonowego to jakoś by to może ogarnął, na półosiach w wyjściach na nie może podtoczenia na oringi czy coś kwestia rozkminy...
ale co do tych wolnych kół to bez sens... na jednym na stronę by to w ogóle napędu nie dawało a po dwa na stronę (przeciwnie wstawione) byłoby jak bez nich także ani jedno ani drugie nie ma racji bytu..
ale co do tych wolnych kół to bez sens... na jednym na stronę by to w ogóle napędu nie dawało a po dwa na stronę (przeciwnie wstawione) byłoby jak bez nich także ani jedno ani drugie nie ma racji bytu..
"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;
Szpera
Napędzało by tylko w jedną stronę, więc samochód by jechał.mlodociany pisze:na jednym na stronę by to w ogóle napędu nie dawało
Tak dzisiaj sobie pomyślałem z jaką to głupotą się wychyliłem, i niestety już ktoś zdążył przeczytaćmlodociany pisze:a po dwa na stronę (przeciwnie wstawione) byłoby jak bez nich także ani jedno ani drugie nie ma racji bytu..
Natrafiłem też na coś takiego
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości