Strona 4 z 6

: pt sty 15, 2010 14:32
autor: Beszczyk
Mamy pytanie do użytkownika Apsik lub kogoś kto przerabiał taki przypadek , a chodzi o to jakie linki kupić do mk3 po swapie bębnów na tarcze z zaciskami od mk4 , bo linki od tarcz mk3 nie będą pasowały z tego co się zdążyłem dowiedzieć.

: pt sty 15, 2010 20:15
autor: morfeusz86r
ja zakładałem u siebie zaciski z mk4, linki pasowały od zacisków z mk3 na tarcze

: sob sty 16, 2010 09:58
autor: Beszczyk
O oto mi chodziło wielkie dzięki morfeusz86r,

: ndz sty 17, 2010 19:06
autor: Balti
Warto zwrócić uwagę, że zaciski np. z mk4 są aluminiowe i nie ulegają biodegradacji :bigok:

Chciałbym nadmienić w tym temacie, że posiadam na sprzedaż belke z mk2 gti z tarczami :grin: ( zapraszam na PW lub do mojego tematu w dziale "sprzedam części")

Re: tarcze zamiast bebnow z tylu

: czw mar 10, 2011 22:53
autor: Zapfen
Wiem że odkopuje, ale będzie dla potomnych ^^
co do reduktora siły hamowania, możecie zostawić spokojnie ten od bębnów, tylko trzeba wyregulować, bo zasada działania, czy tarcze czy bębny czy z/bez ABS jest ta sama

odpowiednio ciśnienia w MPa(wpinamy sie w przedni przewód i w tylni):
_______przód______tył
bębny:___5_______3,0~3,5
_________10______5,0~5,6
tarcze:___5_______2,7~3,3
________10_______4,8~5,4

tarcze zamiast bebnow z tylu

: czw maja 31, 2012 20:01
autor: norek111
Odgrzeję kotleta i mam pytanie czy zakładając zacisk z GOLFa IV jakie klocki zakładacie,do mk3 mają gr.15,2mm a mk4 17,2mm ?

Re: tarcze zamiast bebnow z tylu

: pn cze 11, 2012 00:32
autor: mojzeszek
A ja wczoraj zamontowałem do MK2 1,6GTD tarcze na tył z Passata B3. Tak jak wcześniej koledzy podpowiadali kupiłem całą belkę ale nie z MK3 MK4 czy MK2 tylko z passata. Belka jest inna ale reszta pasuje bez problemu. Czop w passacie montowany jest na 6 śrub ponieważ jest cięższy, ale 4 z nich mają ten sam rozstaw co mocowanie w belce MK2 a dwie po prostu pomijamy! Odkręcamy bębny i czopy od bębnów ( uwaga na przewody hamulcowe, u mnie odkręciły się ale najpierw dobrze popryskałem i użyłem klucza do przewodów) a następnie przekładamy wszystko po kolei. Jeżeli ktoś nie ma tarcz kotwicznych ( Osłony tarcz) to można ich nie zakładać, ale ja wolałem je założyć żeby błoto nie leciało i za 15zł od sztuki kupiłem zdrowe na szrocie do pomalowania. Linki od ręcznego w pasacie są dłuższe ale założyłem je i wszystko śmiga, musiałem je tylko podwiesić w innych miejscach pod samochodem żeby nie wisiały. Ważna wskazówka: sprawdźcie czy ręczny na zaciskach odbija ( wraca z powrotem) bo zdarza się że się zapieka i jest to ciężkie do regeneracji. U mnie jeden był zapieczony, ale odpowiednia ilość substancji oderdzewiającej i energiczne poruszanie w tą i z powrotem pomogły. Uwaga! zaciski hamulców tylnych są WKRĘCANE I WCISKANE! trzeba je wciskać np jakąś śrubą i wkręcać je np kluczem do zakręcania tarcz w szlifierce kontowej. Prowadnice zacisków należy posmarować dobrym smarem żeby się nie zapiekły. Przy odkręcaniu czopa ( 4x śruba na klucz 15) najlepiej dobrze popryskać jakimś oderdzewiaczem i stuknąć mocno w łeb śruby młotkiem np przez jakiś pręt żeby zruszyć śrubę przed odkręceniem no i użyć dobrych kluczy nasadowych. Przewód hamulcowy wyginamy tak żeby pasował nam na długość przykręcamy zacisk i cieszymy się hamulcami! NIE BÓJCIE SIĘ PRZERÓBEK! Ile ja się nasłuchałem przed przeróbką że to nie ma sensu... otóż ma!!! Różnica jest KOLOSALNA!!! Ręczny na zawołanie, Pedał na dotyk ( a nie gdzieś przy podłodze) no i to uczucie jak auto zatrzymuje się na twoje życzenie a nie jak się uda! Polecam wszystkim, wyrzućcie bębny!!!

tarcze zamiast bebnow z tylu

: śr cze 20, 2012 22:39
autor: matisim
norek111 pisze:Odgrzeję kotleta i mam pytanie czy zakładając zacisk z GOLFa IV jakie klocki zakładacie,do mk3 mają gr.15,2mm a mk4 17,2mm ?

ostatnio wymieniałem klocki w ibizie 6l, zaciski ma takie same, miałem klocki 15,2. W golfie też zmieniam na tarcze i nie wiem które wybrać, ale chyba kupie te grubsze, zawsze mozna spiłować i po kłopocie :bigok:

tarcze zamiast bebnow z tylu

: czw cze 21, 2012 20:32
autor: radek108
kolega "mojzeszek " dobrze napisał sam też założyłem tarcze do tyłu i dziwie sie róznicy jaka jest a gdzies czytałem ze bedzie róznica nie odczuwalna co w praktyce nie jest prawda bo bębny nie hamują a spowalniają

tarcze zamiast bebnow z tylu

: pn cze 25, 2012 21:42
autor: norek111
oto moja świeża przekładka na tarczowe z zaciskiem od MK4 i osłoną od polo 6N
jak dla mnie to pompa 22 jest mało wydajna po zmianie na tarcze

Obrazek Obrazek

tarcze zamiast bebnow z tylu

: pn cze 25, 2012 21:57
autor: rysiektr
norek111, zapomniałeś o mocowaniu przewodu gumowego do belki, klocki dałeś z jakiejś "renówki" ??

Re: tarcze zamiast bebnow z tylu

: wt cze 26, 2012 07:45
autor: norek111
rysiektr pisze:norek111, zapomniałeś o mocowaniu przewodu gumowego do belki, klocki dałeś z jakiejś "renówki" ??
przewód metalowy trzyma dość mocno gumowy i moim zdaniem wystarczy,klocki kupiłem od "renówki scenic II" TRW za okazyjną cenę 60zł
tarcze dałem ATE z łożyskami FAG

tarcze zamiast bebnow z tylu

: śr cze 27, 2012 07:14
autor: KoguT
Proszę :bigok:

Moja fotoporada

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=432922" onclick="window.open(this.href);return false;

tarcze zamiast bebnow z tylu

: śr cze 27, 2012 08:11
autor: norek111
Opiszę poniżej mój całkowity koszt przekładki na tarcze :bigok:

tarcze - 250zł (nowe ATE)
zaciski - 150zł (MK4)
czopy - 80zł (MK3)
przewody hamulcowe gumowe - 74zł (nowe passat b5)
osłony tarcz - 72zł (nowe polo 6n)
klocki - 65zł (nowe TRW)
łożyska - 62zł (nowe FAG)
linki ręcznego - 55zł (nowe linex)
komplet uszczelniaczy zacisków - 47zł (nowe autofren)
jarzma - 45zł (MK3)
płyn hamulcowy - 10zł (dot4)

:pub: