[mk3] SWAP ____ 1.8 AAM --> 1.8 PF/PB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
[mk3] SWAP ____ 1.8 AAM --> 1.8 PF/PB
Witam, przeglądnąłem chyba całe VW Speed i nie znalazłem podobnego tematu.. Zatem..
Golf III 1.8 AAM, kto kojarzy silnik to wie jak to jeździ, a jeździ jak wielka kupa..
MOTYW - jest do kupienia silnik(w stanie db/bdb) z rozbitego mk2 1.8 pf/pb , dokładnie który to nie wiem, jakoś ich nie rozróżniam...
Gościa znam i po wstępnej gadce sądzę że mi puści za około 800zł
Silnik z skrzynią, kompletą "górą", obudową filtra, komputerem i wiązkami które z niego wychodzą, tak ogólnie to co widziałem...
Nie ma w zestawie: alternatora, pompy wspomagania, półośki, 2-ej pompy paliwa podwieszanej, braki niektórych wiązek w elektryce.
Jest mniej więcej tak jak pisze. Ewentualnie jak się znajdzie chętny/chętni do pomocy to mogę zrobić zdjęcia cyfrówką co gość daje dokładnie aby była jasność.
W związku z powyższym:
1. Czy warto?
2. Czy da się wsadzić bez większych problemów/kosztów?
3. Jeśli z waszą pomocą nie dałbym rady sam ze szwagrem mechanikiem to jest znajomy warsztat w którym kumają baze na temat digifant'u, silników VW - wstępnie krzykneli 500zł za przekładkę.
4. Po fakcie zastanawiam się nad założeniem BLOS'a bo mam aktualnie LPG
Golf III 1.8 AAM, kto kojarzy silnik to wie jak to jeździ, a jeździ jak wielka kupa..
MOTYW - jest do kupienia silnik(w stanie db/bdb) z rozbitego mk2 1.8 pf/pb , dokładnie który to nie wiem, jakoś ich nie rozróżniam...
Gościa znam i po wstępnej gadce sądzę że mi puści za około 800zł
Silnik z skrzynią, kompletą "górą", obudową filtra, komputerem i wiązkami które z niego wychodzą, tak ogólnie to co widziałem...
Nie ma w zestawie: alternatora, pompy wspomagania, półośki, 2-ej pompy paliwa podwieszanej, braki niektórych wiązek w elektryce.
Jest mniej więcej tak jak pisze. Ewentualnie jak się znajdzie chętny/chętni do pomocy to mogę zrobić zdjęcia cyfrówką co gość daje dokładnie aby była jasność.
W związku z powyższym:
1. Czy warto?
2. Czy da się wsadzić bez większych problemów/kosztów?
3. Jeśli z waszą pomocą nie dałbym rady sam ze szwagrem mechanikiem to jest znajomy warsztat w którym kumają baze na temat digifant'u, silników VW - wstępnie krzykneli 500zł za przekładkę.
4. Po fakcie zastanawiam się nad założeniem BLOS'a bo mam aktualnie LPG
Ostatnio zmieniony pn sty 22, 2007 20:32 przez Wardek, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czy 107 km czy 112 to w mk3 rewelacji nie bedzie, sadze ze nie zejdzie ponizej 10 sek w spricie do 100 kmh, jak bedzie ponizej 11 sek to bedize dobrze
seryjny PF w/g niekórych katalogów ma 9,8 do paczki, w/g innych nieco wiecej
Moj Pf ma okolo 9,6 sek, ale jest nieco odelżony, kazdy mk3 jest ciezszy od mojego o co najmniej 160-180kg
silniki 16v z mk2 tj pl 129 i kr 139 chodza za niewiele drozej a to juz by sie napedzalo sensowniej
seryjny PF w/g niekórych katalogów ma 9,8 do paczki, w/g innych nieco wiecej
Moj Pf ma okolo 9,6 sek, ale jest nieco odelżony, kazdy mk3 jest ciezszy od mojego o co najmniej 160-180kg
silniki 16v z mk2 tj pl 129 i kr 139 chodza za niewiele drozej a to juz by sie napedzalo sensowniej
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
niewiem czy teraz z 16 do 100km/h mam.....................sas_gti pisze:sadze ze nie zejdzie ponizej 10 sek w spricie do 100 kmh
No tak i nawet mam taki silnik w zasięgu za 1700zl za osprzetem... Ale do tego robocizna i ewentualny digifant i kasa jest już duuużo większa...silniki 16v z mk2 tj PL 129 i KR 139 chodza za niewiele drozej a to juz by sie napedzalo sensowniej
W związku z tym poprzestanę raczej na silniku PF/PB , ten co jest do kupienia wychodzi dla mnie jeszcze w sumie za nie tak duże pieniądze, dlatego dumam jaka będzie różnica PF/PB względem mojego AAM'a...
Myśle nad tym silnikiem bo niewiem jaka by była różnica do ABS, ale sądze że właśnie na PF/PB było by najlepiej
Ostatnio zmieniony pt sty 26, 2007 00:43 przez Wardek, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
Mogłbyś sprecyzować? Mam to rozumieć tak że jest bardzo mała róznica w mocy między ABS i PF/PB ??toffic pisze:Porównują ABS-a i PF/PB to nie mao czym mówić!! Zwłaszcza jeśli w przyszłości ktoś będzie chciał miec troche więcejKMWardek pisze:Myśle nad tym silnikiem ponieważ słysze także głosy że przesiadka na ABS tak naprwadę sie nie opłca.... Więc jeśli swap to może właśnie na PF/PB
_________________
Ja to rozumie że aby to autko miało konkretnego BUTA to tak by wypadało zrobić... Ale wymiana na takie silniki czy to 2.0 8v czy inny 16v to jest poprostu za drogie........Berni pisze:do tej masy auta szukaj minimum 2.0 8V a najlepiej jak bys znalazl 2.0 w 16sce.
Mk3 to ciezka buda...
Wsadzenie tego PF/PB może kosztować około 1300zł i to są jeszcze pieniądze w miare rozsądne na swapa...
Interesuje mnie jak sie sprawują silniki PF/PB bo jeśli są awaryjne to wole szukać ABS'a.
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
Nie sa bardziej awaryjne niż ABS , to dobre i trwałe jednostki , druga sprawa że oba sa na Digifancie a to tez bezproblemowe zasilanie i proste w ewentualnych naprawach.Wardek pisze:Interesuje mnie jak sie sprawują silniki PF/PB bo jeśli są awaryjne to wole szukać ABS'a.
Nie przesadzaj , mk3 jest o około 100kg cięższy od mk2 , to tak jakbyś do mk2 wsadził dodatkowo teściowąBerni pisze:do tej masy auta szukaj minimum 2.0 8V a najlepiej jak bys znalazl 2.0 w 16sce.
Mk3 to ciezka buda...
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A czy wsadzenie tesciowej do mk2 to nie jest przesada ?:)homsky pisze:Nie przesadzaj , mk3 jest o około 100kg cięższy od mk2 , to tak jakbyś do mk2 wsadził dodatkowo teściową
Poza tym skad masz takie dane?
mk2 16v z 86 roku wazy 960 kg (3d)
mk3 gti 16v z 94 roku weazy 1165 kg (3d)
to jest roznca 205 KG !!a nie 100 !
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
Tak jak pisałem wczesniej to mam w zasięgu silnik 1.8 16v czyba PL
Jedaje mi sie że nie tylko jest droższy do kupienia, ale także droższy w utrzymianiu..
Natomiast taki PF/PB wychodzi dużo taniej i w zakupie i montarzu...
Interesowało by mnie poza sprawnościa tego modelu....
.... także jakieś schematy elektryczne, czy coś podobnego co by było pomocne w jego założeniu...
Jedaje mi sie że nie tylko jest droższy do kupienia, ale także droższy w utrzymianiu..
Natomiast taki PF/PB wychodzi dużo taniej i w zakupie i montarzu...
Interesowało by mnie poza sprawnościa tego modelu....
.... także jakieś schematy elektryczne, czy coś podobnego co by było pomocne w jego założeniu...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
Masz rację sas_gti, te same auto z róznymi silnikami różnie waży , ja podparłem sie takimi danymi :sas_gti pisze:Poza tym skad masz takie dane?
mk2 16v z 86 roku wazy 960 kg (3d)
mk3 gti 16v z 94 roku weazy 1165 kg (3d)
mk2 1.8 RP - 930kg
mk3 1.8 ABS - 1020kg
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Trwałość, moc do uzyskania, kultura pracy wszystko na "+" dla PF/PB Jedyny "-" gorsza tolerancja na paliwo "zza wschodu"Wardek pisze:toffic napisał/a:
Wardek napisał/a:
Myśle nad tym silnikiem ponieważ słysze także głosy że przesiadka na ABS tak naprwadę sie nie opłca.... Więc jeśli swap to może właśnie na PF/PB
_________________
Porównują ABS-a i PF/PB to nie mao czym mówić!! Zwłaszcza jeśli w przyszłości ktoś będzie chciał miec troche więcejKM
Mogłbyś sprecyzować? Mam to rozumieć tak że jest bardzo mała róznica w mocy między ABS i PF/PB ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości