Dodatkowy intercooler czy Turbina z AFN?? pomozcie...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Powiem szczerze, że nie spotkałem się z turbinami, w których elektronicznie reguluje się ciśnienie doładowania. Większość turbin ma na sobie zawór upóstowy żeby ciśnienie poskromić. Sterowany jest ten zawór ciśnieniem w kolektorze ssącym. Zawór ten można rozkręcić ,ale nie radzę, bo nie mając wskaźnika ciśnienia to można sobie silnik rozwalić. A ten zawór upustowy w kolektorze to jest w turbinach, które nie mają regulatora na sobie. Można w nim zwiększyć ciśnienie doładowania kręcąc śrubą ale też odradzam. Ata wtyczka faktycznie jest do wskaźnika doładowania, ale nie każdy zawór jest wyposażony w czujnik. Większość zaworów ma tylko kształt pod czujnik, ale nie ma nic w środku.
- dr Richie
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
- Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
- Kontakt:
z tego co ja wiem, to turbiny ze "zmienną geometrią" mają WestGate sterowany pneumatycznie i w dodatku ipulsowo. Steruje tym komp za pomocą odpowiednich zaworów, które otwierają się lub nie w zależności od ciśnienia doładowania i innych takich. Ta wtyczka przy turbinie, to wg mnie elektryczny czujnik ciśnienia, ale on daje cynk do kompa, który potem odpowiednio steruje zaworami, które z kolei potem steruje WestGate'm i łopatkami.
Tak poza tym, to unikałbym jak ognia turbiny ze zmienną geometrią, bo padają jak muchy, łopatki zacierają się od nagaru, po czym ułamują i wpadają w wirnik, a co dalej się dzieje, tego każdy chyba już się domyśla.
Np mój wujas ma już trzecią z kolei w Golfie IV, a rajdowcem nie jest i nie tuninguje swej bryki.
Tak czy siak wg mnie najlepiej zapodać turbinę sterowaną "ręcznie", wtedy ustawisz sobie WestGate jak tylko soie zażyczysz.
Słyszałem też o mixach 2 turbin w jedną, część spalin od Voto, a muszla ssąca od osobówki, efekt: turbina dużo wcześniej zaczyna się wkręcać a ciśnienie, to już sprawka westgate'a.
Pozdro!
Tak poza tym, to unikałbym jak ognia turbiny ze zmienną geometrią, bo padają jak muchy, łopatki zacierają się od nagaru, po czym ułamują i wpadają w wirnik, a co dalej się dzieje, tego każdy chyba już się domyśla.
Np mój wujas ma już trzecią z kolei w Golfie IV, a rajdowcem nie jest i nie tuninguje swej bryki.
Tak czy siak wg mnie najlepiej zapodać turbinę sterowaną "ręcznie", wtedy ustawisz sobie WestGate jak tylko soie zażyczysz.
Słyszałem też o mixach 2 turbin w jedną, część spalin od Voto, a muszla ssąca od osobówki, efekt: turbina dużo wcześniej zaczyna się wkręcać a ciśnienie, to już sprawka westgate'a.
Pozdro!
był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
to ktos mi konkretnie powie co robic??,wogule tak dzsiaj lukalem bo wywalilem katalizator i hmm,nie moge znalezc lambdy...obejrzalem cala rure od samiutkiej turbiny to kata i nie ma sladu...czy ktos wie??zmiennej geometri juz mi sie odechcialo,najlepiej to bym sobie ciut zwiekszyl cisnienie doladowania,tylko tak z glowa,ale znowu jak,bo juz sam nie wiem jak mam sterowana ta turbine jest tam mnustwo wezykow jest czerwony czarny i one ida do takiego zaworku malego kolo filtra paliwa noooo..nie pamietam nigdy jak to sie nazywa to tykajace,ten zawór regulujacy tez mam,z ta membranką,wiec wkoncu jak to regulowac...??? a co do 1Z i AHU to to hmm na pierwszy zut oka niby nie róznią sie niczym,ale zauwazylem ze moj AHU pracuje jak by troszke ciszej,i komp jest chyba inny,a turbina raczej ta sama,ale nie daje sobie reki uciac...
Ostatnio zmieniony wt mar 01, 2005 01:43 przez marcinvw, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości