Dodatkowy intercooler czy Turbina z AFN?? pomozcie...

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lut 28, 2005 10:36

Powiem szczerze, że nie spotkałem się z turbinami, w których elektronicznie reguluje się ciśnienie doładowania. Większość turbin ma na sobie zawór upóstowy żeby ciśnienie poskromić. Sterowany jest ten zawór ciśnieniem w kolektorze ssącym. Zawór ten można rozkręcić ,ale nie radzę, bo nie mając wskaźnika ciśnienia to można sobie silnik rozwalić. A ten zawór upustowy w kolektorze to jest w turbinach, które nie mają regulatora na sobie. Można w nim zwiększyć ciśnienie doładowania kręcąc śrubą ale też odradzam. Ata wtyczka faktycznie jest do wskaźnika doładowania, ale nie każdy zawór jest wyposażony w czujnik. Większość zaworów ma tylko kształt pod czujnik, ale nie ma nic w środku.



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » pn lut 28, 2005 10:48

z tego co ja wiem, to turbiny ze "zmienną geometrią" mają WestGate sterowany pneumatycznie i w dodatku ipulsowo. Steruje tym komp za pomocą odpowiednich zaworów, które otwierają się lub nie w zależności od ciśnienia doładowania i innych takich. Ta wtyczka przy turbinie, to wg mnie elektryczny czujnik ciśnienia, ale on daje cynk do kompa, który potem odpowiednio steruje zaworami, które z kolei potem steruje WestGate'm i łopatkami.
Tak poza tym, to unikałbym jak ognia turbiny ze zmienną geometrią, bo padają jak muchy, łopatki zacierają się od nagaru, po czym ułamują i wpadają w wirnik, a co dalej się dzieje, tego każdy chyba już się domyśla.
Np mój wujas ma już trzecią z kolei w Golfie IV, a rajdowcem nie jest i nie tuninguje swej bryki.
Tak czy siak wg mnie najlepiej zapodać turbinę sterowaną "ręcznie", wtedy ustawisz sobie WestGate jak tylko soie zażyczysz.
Słyszałem też o mixach 2 turbin w jedną, część spalin od Voto, a muszla ssąca od osobówki, efekt: turbina dużo wcześniej zaczyna się wkręcać a ciśnienie, to już sprawka westgate'a.
Pozdro!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pn lut 28, 2005 13:40

Jak sie o turbine dbac nie umie to tak jest G60 tez kompresory padaja jak sie nie dba o nie....



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » pn lut 28, 2005 15:02

taaaaaaaa, skoro tak twierdzisz...


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » pn lut 28, 2005 23:23

to ktos mi konkretnie powie co robic??,wogule tak dzsiaj lukalem bo wywalilem katalizator i hmm,nie moge znalezc lambdy...obejrzalem cala rure od samiutkiej turbiny to kata i nie ma sladu...czy ktos wie??zmiennej geometri juz mi sie odechcialo,najlepiej to bym sobie ciut zwiekszyl cisnienie doladowania,tylko tak z glowa,ale znowu jak,bo juz sam nie wiem jak mam sterowana ta turbine jest tam mnustwo wezykow jest czerwony czarny i one ida do takiego zaworku malego kolo filtra paliwa noooo..nie pamietam nigdy jak to sie nazywa to tykajace,ten zawór regulujacy tez mam,z ta membranką,wiec wkoncu jak to regulowac...??? a co do 1Z i AHU to to hmm na pierwszy zut oka niby nie róznią sie niczym,ale zauwazylem ze moj AHU pracuje jak by troszke ciszej,i komp jest chyba inny,a turbina raczej ta sama,ale nie daje sobie reki uciac...
Ostatnio zmieniony wt mar 01, 2005 01:43 przez marcinvw, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » wt mar 01, 2005 01:12

nie chcę być wredny, ale czy Ty masz dysgrafię? Trochę ciężko mi się czyta te kulfony...


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt mar 01, 2005 01:37

hahaha sory,nie mam dysgrafi,ale mam dyslekcje :D,to nie ma tu nic do rzeczy,troche sie spieszylem,hehe ,juz sie poprawiam :D:D:D,sorki :D



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt mar 01, 2005 01:44

heh no faktycznie mozna bylo sie usmiac z tych bazgrołów hehehe


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 01, 2005 10:05

Najlepiej jakbyś zrobił foto swojej turbiny i zamieścił.



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt mar 01, 2005 15:53

aha tez dobry pomysl,postaram sie to zrobic,troche slabe dojscie tam jest,ale od dolu dobrze ja widac,postaram sie...dzieki za pomysl...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości