Podtlenek do diesla - wyniki

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob mar 05, 2005 18:47

paolo pisze:[masz racje. Silniki diesla sa wykonane z wyzszej jakosci materialow wiec sa bardziej wytrzymale <-> mozna wiecej z nich "wycisnac" ale na trwalosci napewno w jakims stopniu to sie odbije. Silniki TDI 110 czy 150 km maja ta sama pojemnosc itp ale sa napewno wykonane z lepszych materialow aby wlasnie odpowiednia wytrzymalosc.
Niezupełnie, tak jak pisałem wcześniej - kazda wersja silnika, czy to jest 90konny VP czy 150 konny PD ma spory zapas mocy (ze 150 spokojnie można wycisnąć 180). Ograniczanie mocy silników jest spowodowane kwestiami podatkowymi (nizszy podatek za niższą moc w niektórych krajach), marketingowymi - w katalogach spalanie podaję się przy szybkościach 90, 120 i w jeździe miejskiej, w wyniku tego w mapach silników stosuje się dzury w mocy przy tych właśnie predkościach i w zakresie obrotowym do 2500-3000obr, dzięki czemu mamy niskie spalanie ale i spora utratę mocy, kolejnym powodem jest założenie przez producenta, że auto bedzie eksploatowane w sposób niezgodny z zaleceniami (przekraczanie terminów i stosowanie niezalecanego oleju, wymiany rozrządu itp.).

Jesli rozsądnie podniesiemy moc silnika i moment, a przy okazji będziemy dbali o silnik w stopniu przynajmniej takim jak w zaleceniach (szczególnie ważna jest wymiana oliwki) to nic złego się z nim nie stanie. W przypadku mocnieszych modyfikacji trzeba mieć na uwadze jednak wytrzymałość innych elementów takich jak sprzęgło, skrzynia biegów, hamulce itp.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » sob mar 05, 2005 19:48

Corvax pisze:
paolo pisze:[masz racje. Silniki diesla sa wykonane z wyzszej jakosci materialow wiec sa bardziej wytrzymale <-> mozna wiecej z nich "wycisnac" ale na trwalosci napewno w jakims stopniu to sie odbije. Silniki TDI 110 czy 150 km maja ta sama pojemnosc itp ale sa napewno wykonane z lepszych materialow aby wlasnie odpowiednia wytrzymalosc.
Niezupełnie, tak jak pisałem wcześniej - kazda wersja silnika, czy to jest 90konny VP czy 150 konny PD ma spory zapas mocy (ze 150 spokojnie można wycisnąć 180). Ograniczanie mocy silników jest spowodowane kwestiami podatkowymi (nizszy podatek za niższą moc w niektórych krajach), marketingowymi - w katalogach spalanie podaję się przy szybkościach 90, 120 i w jeździe miejskiej, w wyniku tego w mapach silników stosuje się dzury w mocy przy tych właśnie predkościach i w zakresie obrotowym do 2500-3000obr, dzięki czemu mamy niskie spalanie ale i spora utratę mocy, kolejnym powodem jest założenie przez producenta, że auto bedzie eksploatowane w sposób niezgodny z zaleceniami (przekraczanie terminów i stosowanie niezalecanego oleju, wymiany rozrządu itp.).

Jesli rozsądnie podniesiemy moc silnika i moment, a przy okazji będziemy dbali o silnik w stopniu przynajmniej takim jak w zaleceniach (szczególnie ważna jest wymiana oliwki) to nic złego się z nim nie stanie. W przypadku mocnieszych modyfikacji trzeba mieć na uwadze jednak wytrzymałość innych elementów takich jak sprzęgło, skrzynia biegów, hamulce itp.
ja o tym wszystkim wiem, ale sam przyznasz ze wytrzymalszy bedzie silnik bez chipa. Taki silnik jak sam pisales jest bardziej wrazliwy na jakosc oleju itp oczywiscie kilka km napewno mu nie zaszkodzi. Druga sprawa mowisz o ograniczeniach podatkowych mozliwe, ale np TDI 150 km nie ma w odmianie np 180 km dla tych bogatszych ludzi ktorzy chca wiekszy podatek. Innym przykladem moze byc to iz TDI 90 km od 110 km rozni sie nie tylko sterownikiem ale takze turbina o zmiennej geometri lopatek.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob mar 05, 2005 20:14

Ja tam twierdzę że silnik jest na tyle wytrzymały na ile osoba go uzytkująca jest świadoma jego obsługi, niezaleznie od tego czy ma wirusa, czy nie. Z mocą silników to jest tak że oczywiście nie tylko soft je różni ale też i, a może przedewszystkim turbina. Co do mocy maksymalnej jaką wyciśnie fabryka z 1.9 to jest to tez kwestia marketingu. 150 konny PD o ile sobie przypominam ma już 180 konną wersje w Cuprze TDI - tok myślenia jest taki - nie odkrywamy wszystkich asów, jakie mamy w rekawie - w tym modelu bedzie 150ps, a za rok podniesiemy moc do 180 i zrobimy wersje hiper-diper top sport :).


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » sob mar 05, 2005 20:23

masz racje jesli ktos nie dba to i bez virusa zarznie silnik w moment. Jedna faktem jest, ze latwiej bedzie zarznac silnik z chipem :) Co do 180 km w cuprze to rzeczywiscie zapomnialem :blush: jednak VAG juz chyba pokazal wszystkie asy tego silnika. Tak mi sie wydaje bo przeciez wprowadzil 2,0 TDI. Podsumowujac temat: delikatne zmiany, ale przedewszystkim fachowo przeprowadzone nie zaszkodza silnikowi :)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob mar 05, 2005 20:52

Tez sądzę że modele 1.9 odchodzą do lamusa, szczególnie jesli chodzi o mocę większe niż 150ps. Nowy 2 litrowy 16 zaworowy tdi to niezła baza do osiągnięcia sporych mocy - pierwszy, który wyszedł miał 140ps, seat teraz zaś testuje 170 konną wersję tego silnika, czyli niedługo możemy się spodziewać 200ps w serii :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » sob mar 05, 2005 22:42

Corvax pisze:Tez sądzę że modele 1.9 odchodzą do lamusa, szczególnie jesli chodzi o mocę większe niż 150ps. Nowy 2 litrowy 16 zaworowy tdi to niezła baza do osiągnięcia sporych mocy - pierwszy, który wyszedł miał 140ps, seat teraz zaś testuje 170 konną wersję tego silnika, czyli niedługo możemy się spodziewać 200ps w serii :)
masz racje 2,0 TDI sa to przyszlosciowe silniczki jednak jak dla mnie cena puki co jest astronomiczna :) Bedzie jeszcze trzeba poczekac conajmniej 2,3 latka zeby zaczac dopiero marzyc o takim dla siebie :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości