[mk3] podniesienie pojemnosci - wieksza moc silnika? ale...

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

[mk3] podniesienie pojemnosci - wieksza moc silnika? ale...

Post autor: olek256 » ndz gru 03, 2006 12:07

witam
chcialem sie dowiedziec czy da sie zrobic takie cos ze podniose pojemnosc silnika do 2.0 (szlif cylindrow) to czy zwiekszy sie moc silnika? czy mozna kupic zamienne tloki pod wieksza srednica cylindra? ew. wieksze pierscienie na stare tloki. czy turbinie nie "popierniczy sie?
czy to jest dobry pomysl na "tuning" mechaniczny czy raczej dac sobnie spokuj? :helm:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz gru 03, 2006 13:25

http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f= ... 4c3b6300f5
zajrzyj tutaj


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Re: [mk3] podniesienie pojemnosci - wieksza moc silnika? ale

Post autor: olozwirski » ndz gru 03, 2006 14:28

olek256 pisze:witam
chcialem sie dowiedziec czy da sie zrobic takie cos ze podniose pojemnosc silnika do 2.0 (szlif cylindrow) to czy zwiekszy sie moc silnika? czy mozna kupic zamienne tloki pod wieksza srednica cylindra? ew. wieksze pierscienie na stare tloki. czy turbinie nie "popierniczy sie?
czy to jest dobry pomysl na "tuning" mechaniczny czy raczej dac sobnie spokuj? :helm:
Zwiekszy sie, zeby to dzialalo musial bys wymienic tloki. Tylko nie wiem z czego, moze 2.0 tdi, hmm... Po co sie w to bawic, masz tdi to mu czipsa daj.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 03, 2006 16:16

olek256 pisze:czy da sie zrobic takie cos ze podniose pojemnosc silnika do 2.0 (szlif cylindrow) to czy zwiekszy sie moc silnika?
Tak - moc jest zależna od pojemności
olek256 pisze:czy to jest dobry pomysl na "tuning" mechaniczny czy raczej dac sobnie spokuj?
To już nie tuning to przeróbka silnika. Daj sobie spokój jeśli nie masz profesjonalnego warsztatu i nie wiem czy sam silnik to wytrzyma. Taniej będzie zmienić silnik


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » ndz gru 03, 2006 17:10

mam goscia co profesionalnie zajmuje sie szlifowaniem cylindrow itp. potem wystarczy tylko zamienny tlok lub pierscienie. ale co z turbina?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 18:37

olek256, nie wydaje mi się, eby to był dobry pomysł... Silnika się nie robi na chybił trafił, ale się liczy, konstruuje latami. Może się uda, ż będzie OK a może całkowicie nie wypalić. Ja też bym Ci radził zacząć od virusa, turbiny, coolera, a kolejnym etapem jest swam np na ARL'a (150 km na PD). A rozwiercanie 1Z nie wiem czy miałoby sens...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz gru 03, 2006 19:02

Grzesiekk1982 pisze:olek256, nie wydaje mi się, eby to był dobry pomysł... Silnika się nie robi na chybił trafił, ale się liczy, konstruuje latami. Może się uda, ż będzie OK a może całkowicie nie wypalić. Ja też bym Ci radził zacząć od virusa, turbiny, coolera, a kolejnym etapem jest swam np na ARL'a (150 km na PD). A rozwiercanie 1Z nie wiem czy miałoby sens...
Pozdrawiam.
Z rozwiertami nie jest az tak zle, praktykuje sie to na codzien i o ile dobrze wszystko spasujesz nie ma klopotow. Z dieslem moze byc wiecej problemow wlasnie ze wzgledu na tloki.
Turbinie tez nic nie bedzie.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 19:11

Właśnie chodziło mi o to:
olozwirski pisze:o ile dobrze wszystko spasujesz
;)
Poza tym rzadko ktoś diesla rozwierca. Co innego amerykańskie 5,7 to idealny silniczek pod tym względem.
olozwirski pisze:Turbinie tez nic nie bedzie.
Nie rozumiem, nie pisałem, że jej coś może się stać turbince ;)
Mnie chodziło o to, by kolega zaczął w tej kolejnośći:
1. Virusik
2. Większy cooler
3. Większa turbina
Jeśli efekty będą kiepskie, można sprzedać tego 1Z (zakąłdamy, że będzie po tym miał ok 140 KM i ktoś kupi na swapa ;) ), po czym dodać troszkę kaski i kupić motor na PD najlepiej ARL, lub jeden z 130 konnych. I jego rozwijać. Na potrzeby MK3 w zupełnosci wystarczy ;)
Jak myślicie?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
gkon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: gkon » ndz gru 03, 2006 19:12

a czy wzrost mocy nie zaszkodzi panewkom i całemu układowi korbowo tłokowemu, mi się wydaje że na początku może być ładnie pięknie a co dalej, wymiana korbowodów i panewek lub wału korbowego co jakiś czas


[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 19:24

gkon, Oczywiście! Należy się przygotować na znaczne zmniejszenie trwałości nie tyle silnika (choc etż w znacznym stopniu), co układu przeniesienia napędu (przede wszystkim sprzęgło, przeguby).
Pozdrawiam.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » ndz gru 03, 2006 20:47

Grzesiekk1982 pisze:Mnie chodziło o to, by kolega zaczął w tej kolejnośći:
1. Virusik
2. Większy cooler
3. Większa turbina
cooler to inaczej chlodnica?bo nie bardzo wiem o co chodzi.
jesli chodzi wieksza turbine to chyba nie kazda podejdze... wiec z jakiego pojazdu moglbym ja przelozyc?to samo tyczy sie coolera.
A np jesli dam sama wieksza turbine bez coolera i virusa to czy auto bedzie mocniejsze?
Grzesiekk1982 pisze:zakąłdamy, że będzie po tym miał ok 140 KM
140?? :bajer: szefie mi wystarczy 120 :P
a tak na serio to niespodziewalem sie ze po tych 3 punktach mozna wycisnac tyle kucykow :bigok:
gkon pisze:a czy wzrost mocy nie zaszkodzi panewkom i całemu układowi korbowo tłokowemu
liczylem sie z tym ale gdzies kiedys czytalem o mocniejszym wale i calym ukladzie, ze niby jest wykonany z mocniejszego materialu.

A gdyby sie udalo rozszlifowac i zapodac virusa itd jak pisal Grzesiek to mozna by bylo zrobic rakiete na 4 kolkach :P co wy na to?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 21:03

olek256 pisze:to samo tyczy sie coolera.
Intercooler. Chodnica powietrza doładowującego. Może być z BMW, albo z dostawczego Iveco (były takie na forum). Ten, co jest w lewym kącie zderzaka nie ma odpowiedniego obiegu powietrza. Nowy trzeba dać przed chłodnicę (lub chłodnice - jeśli mamy 2 od klimy).
olek256 pisze:szefie mi wystarczy 120 :P
To myślę, że cooler + programik od usera uysy :bigok: Może nawet bez większej turbibny się obejdzie?
olek256 pisze:A gdyby sie udalo rozszlifowac i zapodac virusa itd
Nie opłaci się z tym rozwiercaniem... Nie szłyszałem jeszcze żeby TDi ktoś rozwiercał ;)
Poza tym chciałeś się zmieścić w przyziemnych kosztach ;)

Pozdrawiam.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » ndz gru 03, 2006 21:12

Grzesiekk1982 pisze:Poza tym chciałeś się zmieścić w przyziemnych kosztach
no to podstawa :)
Grzesiekk1982 pisze:To myślę, że cooler + programik od usera uysy
ale trzeba az do Łodzi jechac a mieszkam calkiem na poludniu :( Nie wiesz kto podobnie jak uysy robi ale na poludniu?
Grzesiekk1982 pisze:Nowy trzeba dać przed chłodnicę (lub chłodnice - jeśli mamy 2 od klimy).
tzn pod chlodnice czy centralnie przed nia(przykleic do czola)?

ja dopiero zaczynam wiec dziekuje za wyrozumialosc i poswiecony czas na odpowiadanie na , czasem, laickie pytania :pub: :bigok:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 23:15

olek256 pisze:ale trzeba az do Łodzi jechac a mieszkam calkiem na poludniu :( Nie wiesz kto podobnie jak uysy robi ale na poludniu?
Niestety nie wiem, ale coś się na forum znajdzie ;) Może ktoś się odezwie, zalbo zapytaj uysyego może kogoś poleci z niedaleka.
olek256 pisze:tzn pod chlodnice czy centralnie przed nia(przykleic do czola)?
Trzeba zrobić orurowanie (nie musi koniecznie być metalowe).
Looknij tu są zdjęcia: http: //forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&highlight=fimc
olek256 pisze:dziekuje za wyrozumialosc
Nie ma sprawy :pub:
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości