[mk3] podniesienie pojemnosci - wieksza moc silnika? ale...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk3] podniesienie pojemnosci - wieksza moc silnika? ale...
witam
chcialem sie dowiedziec czy da sie zrobic takie cos ze podniose pojemnosc silnika do 2.0 (szlif cylindrow) to czy zwiekszy sie moc silnika? czy mozna kupic zamienne tloki pod wieksza srednica cylindra? ew. wieksze pierscienie na stare tloki. czy turbinie nie "popierniczy sie?
czy to jest dobry pomysl na "tuning" mechaniczny czy raczej dac sobnie spokuj?
chcialem sie dowiedziec czy da sie zrobic takie cos ze podniose pojemnosc silnika do 2.0 (szlif cylindrow) to czy zwiekszy sie moc silnika? czy mozna kupic zamienne tloki pod wieksza srednica cylindra? ew. wieksze pierscienie na stare tloki. czy turbinie nie "popierniczy sie?
czy to jest dobry pomysl na "tuning" mechaniczny czy raczej dac sobnie spokuj?
Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f= ... 4c3b6300f5
zajrzyj tutaj
zajrzyj tutaj
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Re: [mk3] podniesienie pojemnosci - wieksza moc silnika? ale
Zwiekszy sie, zeby to dzialalo musial bys wymienic tloki. Tylko nie wiem z czego, moze 2.0 tdi, hmm... Po co sie w to bawic, masz tdi to mu czipsa daj.olek256 pisze:witam
chcialem sie dowiedziec czy da sie zrobic takie cos ze podniose pojemnosc silnika do 2.0 (szlif cylindrow) to czy zwiekszy sie moc silnika? czy mozna kupic zamienne tloki pod wieksza srednica cylindra? ew. wieksze pierscienie na stare tloki. czy turbinie nie "popierniczy sie?
czy to jest dobry pomysl na "tuning" mechaniczny czy raczej dac sobnie spokuj?
Tak - moc jest zależna od pojemnościolek256 pisze:czy da sie zrobic takie cos ze podniose pojemnosc silnika do 2.0 (szlif cylindrow) to czy zwiekszy sie moc silnika?
To już nie tuning to przeróbka silnika. Daj sobie spokój jeśli nie masz profesjonalnego warsztatu i nie wiem czy sam silnik to wytrzyma. Taniej będzie zmienić silnikolek256 pisze:czy to jest dobry pomysl na "tuning" mechaniczny czy raczej dac sobnie spokuj?
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
olek256, nie wydaje mi się, eby to był dobry pomysł... Silnika się nie robi na chybił trafił, ale się liczy, konstruuje latami. Może się uda, ż będzie OK a może całkowicie nie wypalić. Ja też bym Ci radził zacząć od virusa, turbiny, coolera, a kolejnym etapem jest swam np na ARL'a (150 km na PD). A rozwiercanie 1Z nie wiem czy miałoby sens...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Z rozwiertami nie jest az tak zle, praktykuje sie to na codzien i o ile dobrze wszystko spasujesz nie ma klopotow. Z dieslem moze byc wiecej problemow wlasnie ze wzgledu na tloki.Grzesiekk1982 pisze:olek256, nie wydaje mi się, eby to był dobry pomysł... Silnika się nie robi na chybił trafił, ale się liczy, konstruuje latami. Może się uda, ż będzie OK a może całkowicie nie wypalić. Ja też bym Ci radził zacząć od virusa, turbiny, coolera, a kolejnym etapem jest swam np na ARL'a (150 km na PD). A rozwiercanie 1Z nie wiem czy miałoby sens...
Pozdrawiam.
Turbinie tez nic nie bedzie.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Właśnie chodziło mi o to:
Poza tym rzadko ktoś diesla rozwierca. Co innego amerykańskie 5,7 to idealny silniczek pod tym względem.
Mnie chodziło o to, by kolega zaczął w tej kolejnośći:
1. Virusik
2. Większy cooler
3. Większa turbina
Jeśli efekty będą kiepskie, można sprzedać tego 1Z (zakąłdamy, że będzie po tym miał ok 140 KM i ktoś kupi na swapa ), po czym dodać troszkę kaski i kupić motor na PD najlepiej ARL, lub jeden z 130 konnych. I jego rozwijać. Na potrzeby MK3 w zupełnosci wystarczy
Jak myślicie?
Pozdrawiam.
olozwirski pisze:o ile dobrze wszystko spasujesz
Poza tym rzadko ktoś diesla rozwierca. Co innego amerykańskie 5,7 to idealny silniczek pod tym względem.
Nie rozumiem, nie pisałem, że jej coś może się stać turbinceolozwirski pisze:Turbinie tez nic nie bedzie.
Mnie chodziło o to, by kolega zaczął w tej kolejnośći:
1. Virusik
2. Większy cooler
3. Większa turbina
Jeśli efekty będą kiepskie, można sprzedać tego 1Z (zakąłdamy, że będzie po tym miał ok 140 KM i ktoś kupi na swapa ), po czym dodać troszkę kaski i kupić motor na PD najlepiej ARL, lub jeden z 130 konnych. I jego rozwijać. Na potrzeby MK3 w zupełnosci wystarczy
Jak myślicie?
Pozdrawiam.
- gkon
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
a czy wzrost mocy nie zaszkodzi panewkom i całemu układowi korbowo tłokowemu, mi się wydaje że na początku może być ładnie pięknie a co dalej, wymiana korbowodów i panewek lub wału korbowego co jakiś czas
[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
cooler to inaczej chlodnica?bo nie bardzo wiem o co chodzi.Grzesiekk1982 pisze:Mnie chodziło o to, by kolega zaczął w tej kolejnośći:
1. Virusik
2. Większy cooler
3. Większa turbina
jesli chodzi wieksza turbine to chyba nie kazda podejdze... wiec z jakiego pojazdu moglbym ja przelozyc?to samo tyczy sie coolera.
A np jesli dam sama wieksza turbine bez coolera i virusa to czy auto bedzie mocniejsze?
140?? szefie mi wystarczy 120Grzesiekk1982 pisze:zakąłdamy, że będzie po tym miał ok 140 KM
a tak na serio to niespodziewalem sie ze po tych 3 punktach mozna wycisnac tyle kucykow
liczylem sie z tym ale gdzies kiedys czytalem o mocniejszym wale i calym ukladzie, ze niby jest wykonany z mocniejszego materialu.gkon pisze:a czy wzrost mocy nie zaszkodzi panewkom i całemu układowi korbowo tłokowemu
A gdyby sie udalo rozszlifowac i zapodac virusa itd jak pisal Grzesiek to mozna by bylo zrobic rakiete na 4 kolkach co wy na to?
Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Intercooler. Chodnica powietrza doładowującego. Może być z BMW, albo z dostawczego Iveco (były takie na forum). Ten, co jest w lewym kącie zderzaka nie ma odpowiedniego obiegu powietrza. Nowy trzeba dać przed chłodnicę (lub chłodnice - jeśli mamy 2 od klimy).olek256 pisze:to samo tyczy sie coolera.
To myślę, że cooler + programik od usera uysy Może nawet bez większej turbibny się obejdzie?olek256 pisze:szefie mi wystarczy 120
Nie opłaci się z tym rozwiercaniem... Nie szłyszałem jeszcze żeby TDi ktoś rozwiercałolek256 pisze:A gdyby sie udalo rozszlifowac i zapodac virusa itd
Poza tym chciałeś się zmieścić w przyziemnych kosztach
Pozdrawiam.
no to podstawaGrzesiekk1982 pisze:Poza tym chciałeś się zmieścić w przyziemnych kosztach
ale trzeba az do Łodzi jechac a mieszkam calkiem na poludniu Nie wiesz kto podobnie jak uysy robi ale na poludniu?Grzesiekk1982 pisze:To myślę, że cooler + programik od usera uysy
tzn pod chlodnice czy centralnie przed nia(przykleic do czola)?Grzesiekk1982 pisze:Nowy trzeba dać przed chłodnicę (lub chłodnice - jeśli mamy 2 od klimy).
ja dopiero zaczynam wiec dziekuje za wyrozumialosc i poswiecony czas na odpowiadanie na , czasem, laickie pytania
Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Niestety nie wiem, ale coś się na forum znajdzie Może ktoś się odezwie, zalbo zapytaj uysyego może kogoś poleci z niedaleka.olek256 pisze:ale trzeba az do Łodzi jechac a mieszkam calkiem na poludniu Nie wiesz kto podobnie jak uysy robi ale na poludniu?
Trzeba zrobić orurowanie (nie musi koniecznie być metalowe).olek256 pisze:tzn pod chlodnice czy centralnie przed nia(przykleic do czola)?
Looknij tu są zdjęcia: http: //forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&highlight=fimc
Nie ma sprawyolek256 pisze:dziekuje za wyrozumialosc
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości