[MK2] 1,3NZ swap na 1,8 gti 16V Czesci ma teraz troche teori
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
[MK2] 1,3NZ swap na 1,8 gti 16V Czesci ma teraz troche teori
Witam po poszukiwaniach i funduszy i furaka wkoncu sie udalo:) zakupilem MK2 GTi 16V KR. Bedzie wsadzony do 1,3 NZ. Moje pytanie brzmi czego mam sie spodziewac, jakich niespodzianek przy montarzu zarowno silnika, skrzyni, chlodzenia, wydechu i elektryki? Na co sie przygotowac pozdraiwam i czekam na odpowiedzi
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
...heh dobre pytanie... w sumie to ne wiem jak jest z mocowaniami silnika 1,3 ale chyba są inne..z resztą było już kiedyś na forum o tym... skrzynie masz od KR więć no problemo...
Chłodzenie to wiadomo trzeba dać większą chłodnicę tzn. od KR-ki tylko zwróć uwagę czy nie jest jakaś dziurawa zanim ją na dobre przykręcisz i podłączysz rury... Niestety moja była i jest dziurawa (choć miała być cała) a była kupiona od koleżki z tego forum.... no ale tak to bywa... aha niestety może Cię spotkać niespodzianka w postaci nieszczelnych przewodów od wody..na łączeniach z silnikiem i chłodnicą ..tzn. myślę tu o oryginalnych zaciskach VW (te samo zaciskajace) u mnie one w ogóle przestały trzymać i musiałem spuszczać płyn i dać narmalne opaski... więc może oszczędź sobie roboty i daj od razu opaski...
Wydech u siebie dałem w postaci dwóch ostatnich tłumików..bez kata..strumiennic itp itd... Zwróć uwagę jaką masz średnicę rury (min 50mm)... aha jeśli byś planował taki wydech jak ja to uważaj na ewentualną elastyczną złaczkę jaką połączysz portki z rurą... jak będzie za długa to (tak jak u mnie) cały wydech Ci się wygnie w dół i będziesz musiał go jakoś dodatkowo podwiązać gdzieś w okolicy takowej złączki...
A elektryka to nie wiem bo ja mam PL-kę i mam kłopoty jak chollercia... tzn.. kupiłem z braku innej opcji wybrakowaną wiązkę i musiałem rzeźbić... ale i tak w sumie utknąłem bo nie działa mi rozdzielacz paliwa...(nawet temat o tym założyłem) i mnie czeka mechanik..... a to wiadomo kasa i sporo zachodu z zaholowaniem nie jeżdżącego auta...
Plusem jak już pisałem jest ogromna wiedza jaką wyniesz robiąc samemu takie swapa... no może nie ogromna ale spora...
Pozdrawiam
Chłodzenie to wiadomo trzeba dać większą chłodnicę tzn. od KR-ki tylko zwróć uwagę czy nie jest jakaś dziurawa zanim ją na dobre przykręcisz i podłączysz rury... Niestety moja była i jest dziurawa (choć miała być cała) a była kupiona od koleżki z tego forum.... no ale tak to bywa... aha niestety może Cię spotkać niespodzianka w postaci nieszczelnych przewodów od wody..na łączeniach z silnikiem i chłodnicą ..tzn. myślę tu o oryginalnych zaciskach VW (te samo zaciskajace) u mnie one w ogóle przestały trzymać i musiałem spuszczać płyn i dać narmalne opaski... więc może oszczędź sobie roboty i daj od razu opaski...
Wydech u siebie dałem w postaci dwóch ostatnich tłumików..bez kata..strumiennic itp itd... Zwróć uwagę jaką masz średnicę rury (min 50mm)... aha jeśli byś planował taki wydech jak ja to uważaj na ewentualną elastyczną złaczkę jaką połączysz portki z rurą... jak będzie za długa to (tak jak u mnie) cały wydech Ci się wygnie w dół i będziesz musiał go jakoś dodatkowo podwiązać gdzieś w okolicy takowej złączki...
A elektryka to nie wiem bo ja mam PL-kę i mam kłopoty jak chollercia... tzn.. kupiłem z braku innej opcji wybrakowaną wiązkę i musiałem rzeźbić... ale i tak w sumie utknąłem bo nie działa mi rozdzielacz paliwa...(nawet temat o tym założyłem) i mnie czeka mechanik..... a to wiadomo kasa i sporo zachodu z zaholowaniem nie jeżdżącego auta...
Plusem jak już pisałem jest ogromna wiedza jaką wyniesz robiąc samemu takie swapa... no może nie ogromna ale spora...
Pozdrawiam
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
tirsone, porob foty pod maska i wyslil szczegolowy opis objawow na maila... ciekawi mnie co robicie ze nie chca palic, to juz ze 4 wciagu miesiaca:D
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
tirsone, dzieki za odp tlumik pojdzie caly bo w 1,3 jest chyba 30mm wiazke mam kompletna wiec elektrykarz powinien se dac rade:) A czy taki swapik naprwde mozna zrobic w domowych warunkach? mam troche wiedzy i duuuzo narzedzi, wyciagrke, i garaz a chetni do pomocy juz sa oplaca sie za to brac?
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
Dokładnie.... podstawa to czas i chęci....jednyne co to pomyśl jak wyciągniesz silnik i wrzucisz nowy...tzn jak masz hak i taki mały podwieszany dźwig to będzie łatwiej... chyba..Patryyyk pisze:Jak masz na to ochotę TO TAK
ale najlepiej to wymontuj cały pas przedni to sobie go wyciągniesz w "poziomie" ...
[ Dodano: 26 Lis 2006 14:00 ]
Porobię.... ale z fot to i tak gucio widać będzie bo to chyba bardziej machaniczny problem albo elektryczny...ale na dniach zrobię foty i Ci podeślę... btw.. dzięki za zainteresowanieevolution pisze:tirsone, porob foty pod maska i wyslil szczegolowy opis objawow na maila... ciekawi mnie co robicie ze nie chca palic, to juz ze 4 wciagu miesiaca:D
- robson_wrc
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: sob maja 20, 2006 16:18
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Witam
Też jestem w trakcie swapu z 1.3 NZ na 1.8 16v tylko że PL wszystko da sie zrobić samemu tylko potrzebny jest czas i chęci Aco do elektryki też byś dał rade sam tylko że jak nie jesteś orłem z elektryki to najlepiej by było jak ktoś by do ciebie podjechał z takim samym silnikiem żebyś mógł sobie pare rzeczy podpatrzeć... Ja też tak musze zrobić bo też mam troche wybrakowaną instalacje np: ucięte kable od sondy lambdy i od wtryskiwacza rozruchowego i jeszcze pare rzeczy więc bez podpatrzenia co i jak albo jakiegoś schematu też nie dam rady... Życze udanego swpu Pozdro
Też jestem w trakcie swapu z 1.3 NZ na 1.8 16v tylko że PL wszystko da sie zrobić samemu tylko potrzebny jest czas i chęci Aco do elektryki też byś dał rade sam tylko że jak nie jesteś orłem z elektryki to najlepiej by było jak ktoś by do ciebie podjechał z takim samym silnikiem żebyś mógł sobie pare rzeczy podpatrzeć... Ja też tak musze zrobić bo też mam troche wybrakowaną instalacje np: ucięte kable od sondy lambdy i od wtryskiwacza rozruchowego i jeszcze pare rzeczy więc bez podpatrzenia co i jak albo jakiegoś schematu też nie dam rady... Życze udanego swpu Pozdro
MOC JEST BOGIEM,PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWA :)
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
ja po przełożeniu wszystkiego a robiłem podobny swap to miałem problem z odpaleniem,poprostu zapalał i zaraz gasł powód był taki że pod sam.przy baku jest jedna pompa paliwa a w baku jest druga i one razem muszą wytworzyc odpowiednie ciśnienie żeby paliwko dobrze leciało,najlepiej jak przełożysz z całym przednim zawieszeniem to wtedy jest bajka,robiłem to na podwórku bez garażu i kanału-powodzenia
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości