Jak uzyskac przyspieszenie w granicach 6.xx do 100km/h w MK1
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
To moze być zwiazane z elektroniką wydaje mi sie ze w trybie awaryjnym elektronika ogranicza silnik tak zeby jechal maks 160 km/h. ale glowy nie dam sobie za to uciac.
[ Dodano: 03 Gru 2006 22:33 ]
To moze być zwiazane z elektroniką wydaje mi sie ze w trybie awaryjnym elektronika ogranicza silnik tak zeby jechal maks 160 km/h. ale glowy nie dam sobie za to uciac.
ALE TAK WOGULE PYTANIE TO NIE MA NIC WSPULNEGO Z TYM POSTEM !!!
[ Dodano: 03 Gru 2006 22:33 ]
To moze być zwiazane z elektroniką wydaje mi sie ze w trybie awaryjnym elektronika ogranicza silnik tak zeby jechal maks 160 km/h. ale glowy nie dam sobie za to uciac.
ALE TAK WOGULE PYTANIE TO NIE MA NIC WSPULNEGO Z TYM POSTEM !!!
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Roznica sekndy w tym przypadku to przepasc (rozmawiamy o 6.99 vs 5.99 czy 6.01 vs 5.01?), przyspieszenie nie rosnie wprost proporcjonalnie do mocy! Zeby to osiagnac musial bys miec (zgaduje) 250 - 300 kucy i dobra przyczepnosc.wuzjusz pisze:Wlasnie a czy z silnikiem G60 Golfik pofrunie w czasie 5.xx. Na hłopski rozum powinien skoro silnik ten ma ok 160KM i jest doladowany powinien dac rade. Tylko czy dam rade znalesc odpowiednio rozbitego Passata ze zdrowym silnikiem G60 bo do tej pory to jechalem w 2 takich passatach i wątpie czy mialy jeszcze te 160 kucykow a i ludzie mowia ze trudno znalesc taki silniczek w zadowalającym stanie.
tak jest... w sumie dużo ludzi opiera się na błędnym przekonaniu, że żeby przyspieszenie zmalało o połowę, to wystarczy dwukrotnie podnieść moc... albo jeszcze lepiej, to przeliczają każdą urwaną sekundę na moc, czyli, że jeśli dodał silnikowi 100KM, to zszedł z 8 na 7 sekund i niby następne 100KM też urwie sekundę... jak czasem słucham takich rzeczy, to aż się od tego głupszy robię...
[ Dodano: Sro Gru 13, 2006 16:50 ]
a tak w ogóle, to na przyspieszenie bardziej ma wpływ moment obrotowy i jego dostępność w danym zakresie obrotów oraz zestopniowanie skrzyni biegów. moc jest tu jednym z dalszych czynników.
[ Dodano: Sro Gru 13, 2006 16:50 ]
a tak w ogóle, to na przyspieszenie bardziej ma wpływ moment obrotowy i jego dostępność w danym zakresie obrotów oraz zestopniowanie skrzyni biegów. moc jest tu jednym z dalszych czynników.
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Pozwole sie nie zgodzic, owszem moment i jego przebieg jest bardzo wazny ale do normalnej jazdy gdzie najbardziej liczy sie elastycznosc. Natomiast jezeli chodzi o maksymalne przyspieszenia wlasnie moc silnika jest wazniejsza.m3tal pisze:[ Dodano: Sro Gru 13, 2006 16:50 ]
a tak w ogóle, to na przyspieszenie bardziej ma wpływ moment obrotowy i jego dostępność w danym zakresie obrotów oraz zestopniowanie skrzyni biegów. moc jest tu jednym z dalszych czynników.
Prosty przyklad z naszego podworka- silniki PL 168mn/4250/129km i KR 163nm/4600/139km, takie same skrzynie, moce rozne i roznica 0,5 sekundy w przyspieszeniu do setki jest.
Tu masz zaczerpniete z innego forum zestawienie dla forda Focusa
TDCI - 115 KM 250 Nm vs Benzyna 2.0 136KM 191 Nm
0-100 - 10,0 s; 9,3
0-120 - 14,6 s; 12,6
50-100 - 6,2 s; 6,1
60-100 - 5,2 s; 5
80-120 - 7,2 s; 6,0
50-120 - 10,8 s; 9,4
no to akurat żaden przykład, porównywanie benzyny i diesla nie daje zbyt wymiernych wyników, na których można by się oprzeć...olozwirski pisze:Tu masz zaczerpniete z innego forum zestawienie dla forda Focusa
TDCI - 115 KM 250 Nm vs Benzyna 2.0 136KM 191 Nm
0-100 - 10,0 s; 9,3
0-120 - 14,6 s; 12,6
50-100 - 6,2 s; 6,1
60-100 - 5,2 s; 5
80-120 - 7,2 s; 6,0
50-120 - 10,8 s; 9,4
fakt, moce różne, ale też osiągane przy nieco innych obrotach, o ile dobrze pamiętam... i to też ma jakiś tam wpływ na osiągi. poza tym, nie twierdzę, że moc nie ma żadnego znaczenia przy przyspieszaniu, tylko to, że jednak moment obrotowy ma duże znaczenie. może rzeczywiście nie większe niż moc, ale jednak duże.olozwirski pisze:PL 168mn/4250/129km i KR 163nm/4600/139km, takie same skrzynie, moce rozne i roznica 0,5 sekundy w przyspieszeniu do setki jest.
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
nie brnijcie moze w temat porownania diesla i benzyny bo chociazby na jednyem ze zlotow byla dwujka zielona TDI 1.9 185KM i miala skrzynie o przelozeniach bardzo podobnych do tych z G60 i widzieliscie jak jezdzila chetnie bym ogladnal pojedynek seryjnego 1.9 TDI 150KM na skrzyni z G60 z seryjnym G60 i chcialbym zobaczyc przewage tych 10KM na kozysc G60 a co do roznicy PL i KR to wystaczy popatrzec z czego wynika roznica w mocy i w jakim zakresie obrotow sie trzyam silnik scigajac sie i tam porownac moement obrotowy .... moc to wartosc fizyczna, jest funkcja momentu w funkcji obrotow wiec jesli przelozenie skrzyni jest takie samoto sorry ale kto ma wiekszy moment ten jest szybszy pod warunkiem ze wiekszy moment nie wiaze sie z utrata przyczepnosci ...... oczywscie to jest duze uproszczenie bo jesli silnik bedzie mial dajmy na to 300Nm w przedziale 5000-20000 tys to rzecz jasna ze moment na kolach w funkcji predkosci bedzie :O
pozdro
pozdro
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
He he, stalismy z Bertim obok siebie na majowcevoj2s pisze:nie brnijcie moze w temat porownania diesla i benzyny bo chociazby na jednyem ze zlotow byla dwujka zielona TDI 1.9 185KM i miala skrzynie o przelozeniach bardzo podobnych do tych z G60 i widzieliscie jak jezdzila
Ja nie twierdze ze moment nie jest wazny, nastapila teraz era kultu momentu obrotowego i juz moc sie przestaje liczyc...
nie era kultu momentu obrotowego tylko niestey jesli silnika ma maxymalne obroty ok 4800 to zeby byly konie musi miec duzy moment ja wyglada powniej porownanie samochodow tej samej mocy i zupelnie innym momencie... dla mnie wynik jest jasny
mimo iz uwaze ze to jakis smiech zeby diesle dawaly rade Pb co jednak wynika z faktu ze malo Pb jest dobrze zrobionych bo jesli takie g60 mialo by te 225Mn w przedziale 4000-7000 tys to i moc byla by zupelnie inna i wtedy mimo przewagi momentu (na silniku) tdi by rady nie dalo
PS moment na kolach to jes to
mimo iz uwaze ze to jakis smiech zeby diesle dawaly rade Pb co jednak wynika z faktu ze malo Pb jest dobrze zrobionych bo jesli takie g60 mialo by te 225Mn w przedziale 4000-7000 tys to i moc byla by zupelnie inna i wtedy mimo przewagi momentu (na silniku) tdi by rady nie dalo
PS moment na kolach to jes to
Około 5-6 lat temu czytałem o MKI z silnikiem właśnie G60 (bodjaże Jabbasport), prawdopodobnie był seryjny (nie pamiętam) , ewentualnie mniejsze kółko na kompresorze i kręcił 13,5 na 400m i miał około 5,5 do setki . Tylko że :
a- to był zdrowy egzemplarz , przynajmniej 160 KM
b- czasy były mierzone na Santa Pod (dragstrip) i przyczepność była lepsza niż na standardowym asfalcie.
W tym przypadku to to właśnie przyczepność na starcie robi problemy...
a- to był zdrowy egzemplarz , przynajmniej 160 KM
b- czasy były mierzone na Santa Pod (dragstrip) i przyczepność była lepsza niż na standardowym asfalcie.
W tym przypadku to to właśnie przyczepność na starcie robi problemy...
Wielkie dzieks za konkretną odpowiedz
Czyli G-60 przy dobrych oponkach na asfalt powinno wystarczyc. Ale i tak caly czas bije sie z myslmi czy 2.0 16v czy G-60.
PS. Wogule to zastanawiam sie czy robic takiego pozeracza bo ostatnio za szybkie okazalo sie Vento 1.8 90 KM i przeskoczylem przez kraweznik (kto by pomyslal ze na zamarzajacej wodzie wogule nie ma chamowania ) no i 2 oponki i 2 felgi poszly do wymiany cale szczescie ze zawieszenie oki.
PS.2 Czy kolega Olozwirski jest z Kozienic, dobrze widze?
Czyli G-60 przy dobrych oponkach na asfalt powinno wystarczyc. Ale i tak caly czas bije sie z myslmi czy 2.0 16v czy G-60.
PS. Wogule to zastanawiam sie czy robic takiego pozeracza bo ostatnio za szybkie okazalo sie Vento 1.8 90 KM i przeskoczylem przez kraweznik (kto by pomyslal ze na zamarzajacej wodzie wogule nie ma chamowania ) no i 2 oponki i 2 felgi poszly do wymiany cale szczescie ze zawieszenie oki.
PS.2 Czy kolega Olozwirski jest z Kozienic, dobrze widze?
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
WITAMm3tal pisze:skrzynia albo elektronika... nic innego nie przychodzi mi do głowy w tej chwili. A jak sie wkręca na obroty? i do ilu się kręci?
chyba faktycznie to skrzynia bo jest od diesla o symbolu 4t. jest bardzo długa, na oryginalnej chyba było lepiej tylko że jeszcze miałem auto nie skończone i nie mogłem go wypróbować. a zmieniałem dlatego na inną bo oryginalna zgrzytała na 3 i 4.
elektryka raczej ok, bo go podpinałem do kompa. nie podoba mi się jeszcze to że po gwałtownym naciśnięciu gazu nie wchodzi na obroty tylko tak jakby się zadławił i dopiero później wchodzi. jak wcisnę to końca to dochodzi do 6,5tys i komp odcina paliwo.
proszę o pomoc?
inters
zmniejsz dawkę paliwa i przenieś odcięcie.inters pisze:nie podoba mi się jeszcze to że po gwałtownym naciśnięciu gazu nie wchodzi na obroty tylko tak jakby się zadławił i dopiero później wchodzi. jak wcisnę to końca to dochodzi do 6,5tys i komp odcina paliwo.
proszę o pomoc?
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości