ABF - możliwości

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

ABF - możliwości

Post autor: Kenaj » ndz paź 22, 2006 23:10

Witam Wszystkich!!
Chodzą pogłoski, ze ABF ma dosyć spore zapasy. Byłbym rad, jeżeli podzielić się informacjami ile ten silniczek może wytrzymać bez ruszania dołu silnika. Czytałem na forum, że do 260KM powinien wydać ale czy to prawda?
Może ktoś z Was ma ciekawie zmodyfikowanego abf'ika??
pzdr i zapraszam do pisania!!



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ABF - możliwości

Post autor: kkk13 » pn paź 23, 2006 00:15

Kenaj pisze:Witam Wszystkich!!
Chodzą pogłoski, ze ABF ma dosyć spore zapasy. Byłbym rad, jeżeli podzielić się informacjami ile ten silniczek może wytrzymać bez ruszania dołu silnika. Czytałem na forum, że do 260KM powinien wydać ale czy to prawda?
Może ktoś z Was ma ciekawie zmodyfikowanego abf'ika??
pzdr i zapraszam do pisania!!
CO to znaczy spore zapasy?? Z tymi 260ioma to bezsensowna wróżba raczej, nie sadze by ktokolwiek w kraju tak ćwiczył ten motor.. A na pewno już nie N/A , no może silnik w KITcarze Kuchara miał coś wspólnego z ABFem, ale pewnie poza blokim niewiele miał wspólnego, zresztą niebudowany w Polsce z całą pewnością.. N/A na wałkach, obrobionej główce, wydechu, kolektorze poprawionym, pewnie pod 200KM można mierzyć i seryjny 'dół' który masz na myśli, przypuszczalnie to zniesie, jeśłi prawidłowo zestrojony.. Po więcej to już potrzebne chyba ITB.. A co do turbo - pewnie że można zrobić 260KM, ale troszke odprężyć trzeba motorek, czyli standartowe czynności dla uturbiania N/A.. Pewien mój znajomy uturbia w tej chwili (może już nawet odpalił) KRe starą poczciwą, twierdzi że przekroczy 300KM, ale tłoki wsadził już od S2..



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: ABF - możliwości

Post autor: Borys » pn paź 23, 2006 07:55

kkk13 pisze:
Kenaj pisze:Witam Wszystkich!!
Chodzą pogłoski, ze ABF ma dosyć spore zapasy. Byłbym rad, jeżeli podzielić się informacjami ile ten silniczek może wytrzymać bez ruszania dołu silnika. Czytałem na forum, że do 260KM powinien wydać ale czy to prawda?
Może ktoś z Was ma ciekawie zmodyfikowanego abf'ika??
pzdr i zapraszam do pisania!!
CO to znaczy spore zapasy?? Z tymi 260ioma to bezsensowna wróżba raczej, nie sadze by ktokolwiek w kraju tak ćwiczył ten motor.. A na pewno już nie N/A , no może silnik w KITcarze Kuchara miał coś wspólnego z ABFem, ale pewnie poza blokim niewiele miał wspólnego, zresztą niebudowany w Polsce z całą pewnością.. N/A na wałkach, obrobionej główce, wydechu, kolektorze poprawionym, pewnie pod 200KM można mierzyć i seryjny 'dół' który masz na myśli, przypuszczalnie to zniesie, jeśłi prawidłowo zestrojony.. Po więcej to już potrzebne chyba ITB.. A co do turbo - pewnie że można zrobić 260KM, ale troszke odprężyć trzeba motorek, czyli standartowe czynności dla uturbiania N/A.. Pewien mój znajomy uturbia w tej chwili (może już nawet odpalił) KRe starą poczciwą, twierdzi że przekroczy 300KM, ale tłoki wsadził już od S2..

co do A grupowego MKIII to były 2 odmiany jedna na digifancie 234Nm i 222KM krecoca sie do 8100rpm ze stopniem sprezania 11,5:1

i druga na Bosch Motronic ( juz ITB) 245Nm i 260Km kręcąca siędo 8000rpm i ze stopniem spręzania 12.8:1

po necie krązy fajna specyfikacja MKIII Kit Car z rozpisem czesci mozna se poaszukac i zassac


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn paź 23, 2006 11:52

mozliwosci sa ogromne
wprost proporcjonalne do checi wyłozenia odpowiedniej kwoty na modyfikacje.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pn paź 23, 2006 16:38

nie mówie że mamy się ograniczać do N/A. Oczywiście że trzeba odprężyć, ale śa to niewielkie zmiany w porównaniu z wymianą korb i tłoków.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: ABF - możliwości

Post autor: evolution » pn paź 23, 2006 16:44

Borys pisze:
kkk13 pisze:
Kenaj pisze:Witam Wszystkich!!
Chodzą pogłoski, ze ABF ma dosyć spore zapasy. Byłbym rad, jeżeli podzielić się informacjami ile ten silniczek może wytrzymać bez ruszania dołu silnika. Czytałem na forum, że do 260KM powinien wydać ale czy to prawda?
Może ktoś z Was ma ciekawie zmodyfikowanego abf'ika??
pzdr i zapraszam do pisania!!
CO to znaczy spore zapasy?? Z tymi 260ioma to bezsensowna wróżba raczej, nie sadze by ktokolwiek w kraju tak ćwiczył ten motor.. A na pewno już nie N/A , no może silnik w KITcarze Kuchara miał coś wspólnego z ABFem, ale pewnie poza blokim niewiele miał wspólnego, zresztą niebudowany w Polsce z całą pewnością.. N/A na wałkach, obrobionej główce, wydechu, kolektorze poprawionym, pewnie pod 200KM można mierzyć i seryjny 'dół' który masz na myśli, przypuszczalnie to zniesie, jeśłi prawidłowo zestrojony.. Po więcej to już potrzebne chyba ITB.. A co do turbo - pewnie że można zrobić 260KM, ale troszke odprężyć trzeba motorek, czyli standartowe czynności dla uturbiania N/A.. Pewien mój znajomy uturbia w tej chwili (może już nawet odpalił) KRe starą poczciwą, twierdzi że przekroczy 300KM, ale tłoki wsadził już od S2..

co do A grupowego MKIII to były 2 odmiany jedna na digifancie 234Nm i 222KM krecoca sie do 8100rpm ze stopniem sprezania 11,5:1

i druga na Bosch Motronic ( juz ITB) 245Nm i 260Km kręcąca siędo 8000rpm i ze stopniem spręzania 12.8:1

po necie krązy fajna specyfikacja MKIII Kit Car z rozpisem czesci mozna se poaszukac i zassac
dokladnie pisalem w tamtym poscie o kit car'ze kuchara, jedyna uwaga ze krecil sie duzo wyzej niz 8000 obrotow i kuchar mial ta mocna wersje ( czesto motor wybuchal przez pewna glupote) byl budowany i strojony w vwmotorsport ui zeczywiscie mial malo wspolnego z seria co nie znaczy ze na krotka mete nie da rady tyle wycisnac:d
co do uturbiania KR, niewiele wie ze zanim zakulem swojego meczylem seryjna kr i wybuchla sobie przy mocy zapewne przekraczajacej 300 ps. do tej pory na kutym bebechu nie zestroilem tak zeby jechala jak kiedys :( Ci co znali golfa na zywo wiedza kiedy przestal zapierd....:) w jelczu:P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

pduren
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:39
Lokalizacja: WGM

Post autor: pduren » śr paź 25, 2006 21:17

mój ABF wytrzymuje chyba 250KM, chyba bo zmierzony byl bez podtlenku 174KM, 199NM jak założyłem podtlenek jeszcze nie miałem czasu go shamować, dysza 75KM a strzały dluższe niż zaleca instrukcja jest to pewnie inna eksploatacja niz 250 KM na stałe ale gdyby miał nie wytrzymac to pewnie juz dawno zrobiłby buum a wiele nie jest dłubany bo tylko głowica i to delikatnie bez powiekszania zaworów czy tym podobne.
korzystając z okazji zapytam czy regulator cisnienia 4bar da cos w ABF-ie uwzględniając modyfikacje głowicy bo mam taki ale nie wiem czy warto go wkładać?



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » czw paź 26, 2006 00:34

seryjny jest 3 barowy, więc po co go zmieniać, jeżeli masz seeryjną pompe dającą chyba do 4 barów ciśnienie paliwa i seryjne wtryski.
Więc chyba raczej zmiana nic nie da, może sie myle? Nie mam zbyt dużego doświadczenia z paliwem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości