ADY na gaźniku?????

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

ADY na gaźniku?????

Post autor: t-tas » pt paź 20, 2006 22:13

witam wszystkich. niedługo zanabęde motor ADY z mk3 z myślą zamontowania go w mk1. problem jest takiej natury,że owo mk3 uległo spaleniu a płomienie i temperatura bezpowrotnie zabiła całą elektronikę,wtryskiwacze,kolektor z przepustnicami i jeszcze pare innych bajerów. tak więc mam zmiar przerobic ADY na gaźnik, zapłon przerywaczowy lub czujnik halla(jesli sprawny pójdzie do normalnego aparatu. gaźnik mam z forda capri 2.0 czyli jesli chodzi o dysze i gardziele powinno byc ok,zamontować mam go zamiar wg porady KamilW(weber zamiast pierburga),niewiem jeszcze jak z wałkiem napędzającym aparat zapłonowy i pompkę paliwa(tą na silniku)-czy w ADY jest taki sam czy muszę założyć swój z 1.5 JB??????
zamieszczam taki temat aby zorientować się czy coś takiego będzie chciało chodzić???
dodam,że nienabywam tego silnika gdyż pędze za mocą na siłę ale moge go mieć w groszowej kwocie i myślę,że taki swap może działać po niedużych pieniądzach. proszę o opinie


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob paź 21, 2006 16:00

generalnie, tak z przerobka bedzie pare stresow, zacznijmy od zaplonu. w dwa zero byly w zasadzie tylko aparaty na halla bez regulacji odsrodkowej i podcisnieniowej zaplonu, wszystko wykonuje elektronika, kola zebate aparatow w dwa zero byly inne( wieksze) jak i sama srednica aparatu, jest do wykonania modyfikacja polegajaca, na przerobieniu aparatu, generalnie wyglada to tak.. obszlifowywujesz zabezpieczenie na aparacie z 2.0 na kolko zebatym , wybijasz trzpien i zdejmujesz kolko, dokladnie to samo robisz z aparatem z1,6 do 1,8 z gaznika, z tym ze przed zalozeniem kolka z 2,0 musisz wykonac redukcje na aparat, z gaznika by srednica zgadzala sie z ta z 2,0. musi to byc tulejka z kolnierzem o grubosci do 1,5 mm zeby sie podczas pracy nie zsunela. po zalozeniu tulejki montujesz wspomniane kolko z 2,0 wbijasz zabezpieczenie, i dla pelnej pewnosci punktujesz( migomat zeby nie bylo)
co do kolektora, ssacego da rade zalozyc, z tym ze bedziesz musial zaslepic otwory po wtryskach (moneta 50 groszy moze pomoze:P, jedna rzecz moze byc do zrobienia tzn w ukladzie wodnym w gaznikach w kolektorze idzie plyn chlodzacy nie pamietam czy nie bedzie trzeba zaslepic kanalu przy glowicy, robilem takie cos 6 lat temu wiec wybacz:)

[ Dodano: Sob Paź 21, 2006 16:02 ]
a moim zdaniem jak plonelo to i tak masz wszystkie czujniki uszczelki i uszczelniacze do wymiany wlazcnie z zaworowymi wiec zaloz glowe z 1,6 czy 1,8 z mk2 na gazniku lub monowtrysku. bedzie lzej zostanie tylko aparat:P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob paź 21, 2006 20:11

a jeszcze pytanko czy w razie montażu głowicy od gaxnikowca wałek rozrządu dać z gaźnikowca czy od 2.0-zdaje mi się,że od 2.0 aby fazy rozrządu były ok dla tego motoru, co do wtrysków z tego co widziałem, są montowane w kolektor-głowica jest bez otworów,a kolektor ssący w gaźniku jeśli dobrze pamiętam ma grzałke elektryczną(jeż) i płaszcz wodny ale zasilany wężami-niema bezpośredniego kanału wodnego kolektor-głowica, czyli teoretycznie mogłaby zostać głowica oryginał. zostałaby tylko ta przeróbka aparatu-ale to chyba niejest problem-dostęp do migomatu mam
dzieki za pomoc


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 22, 2006 08:08

wtryski sa montowane do glowicy walek mozesz wsadzic z 2,0 ma dluzsze czasy otwarcia i biorac pod uwage zwiekszenie bezwladnosci masy zasysanej w gazniku poprawia sie osoagi w pewnym zakresie obrotow:D

[ Dodano: Nie Paź 22, 2006 08:09 ]
a i w gazniku cziecz idzie z kolektora do glowicy, jest kanal
:d


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Znachor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt lis 30, 2004 23:03
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Znachor » śr lis 22, 2006 12:31

Wtrącę się może troche nie na temat ale zainteresowała mnie kwestia wtrysków. Lepiej jest jak silnik ma wtryski umieszczone w kolektorze czy w głowicy ?

Czy może mi ktoś powiedzić czy jest jakaś zalezność między typem wtrysku a miejscem jego mocowania (np. mechaniczny wtrysk - w kolektor, elektroniczny - w głowicę, lub na odwrót) ?

pozdrawiam


Kupię:
I. fotel(e) Recaro z elektryką
II. uchylne szyby do MK2.
III. pełna lista gratów (ponad 40 pozycji) do MK2 i MK3, które chętnie kupię [UPDATE x]:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości