Uturbianie auta

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Uturbianie auta

Post autor: marepako » ndz wrz 17, 2006 01:43

witam.chcialbym jak najwiecej info odnosnie uturbiania. najbardziej interesuje mnie sprawa kolektora-jak robic zeby bylo dobrze i jaka turbine zapodac.


One Man Crew

Awatar użytkownika
rabbit1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 01:40
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: rabbit1 » ndz wrz 17, 2006 03:08



www.vwtp.phorum.pl Pabianikcki klub vw

Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » ndz wrz 17, 2006 17:29

takie rzeczy zbedne mi sa :P potrzebuje raczej porad jak to zrobic zeby nie robic kilka razy :) silnik 8:1 pojemnosc 1272 d


One Man Crew

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn wrz 18, 2006 08:08

kolektor wydechowy mozna wyspawac z rurek, lub odlac z zeliwa, co do reszty chyba uturbiasz g40 wiec wtryski dadza rade ale program napisac nowy trzeba. to tak w skrocie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pn wrz 18, 2006 16:53

evolution pisze:kolektor wydechowy mozna wyspawac z rurek, lub odlac z zeliwa
a po co go spawac? daje to cos? czy chodzi tylko o spasowanie?


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
Tuning_Boy_2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: czw lut 16, 2006 22:51
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Tuning_Boy_2005 » pn wrz 18, 2006 18:40

moim zdaniem jak nie am oryginalnie turbiny to po co dawac to tylko zmniejszy zywotnosc silnika


http://www.vwslask.pl/

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn wrz 18, 2006 19:46

Tuning_Boy_2005 pisze:moim zdaniem jak nie am oryginalnie turbiny to po co dawac to tylko zmniejszy zywotnosc silnika
na szczescie to tylko twoje zdanie, nie wszyscy podchodza tak do tematu i całe szczescie


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn wrz 18, 2006 20:33

grzaneczka997 pisze:
evolution pisze:kolektor wydechowy mozna wyspawac z rurek, lub odlac z zeliwa
a po co go spawac? daje to cos? czy chodzi tylko o spasowanie?
Do polo nie ma kolektorów pod turbo. Wszystko należy wyrzeźbić od podstaw. Jak wiadomo kolektory stalowe lubią pękać, a żeliwo jest dużo wytrzymalsze.

[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 7:34 pm ]
Tuning_Boy_2005 pisze:moim zdaniem jak nie am oryginalnie turbiny to po co dawac to tylko zmniejszy zywotnosc silnika
G40 nie turbina ale za to sprężarka. Czy mówi ci to coś ??



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » pn wrz 18, 2006 21:01

TAZ pisze:
grzaneczka997 pisze:
evolution pisze:kolektor wydechowy mozna wyspawac z rurek, lub odlac z zeliwa
a po co go spawac? daje to cos? czy chodzi tylko o spasowanie?
Do polo nie ma kolektorów pod turbo. Wszystko należy wyrzeźbić od podstaw. Jak wiadomo kolektory stalowe lubią pękać, a żeliwo jest dużo wytrzymalsze.

[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 7:34 pm ]
Tuning_Boy_2005 pisze:moim zdaniem jak nie am oryginalnie turbiny to po co dawac to tylko zmniejszy zywotnosc silnika
G40 nie turbina ale za to sprężarka. Czy mówi ci to coś ??

ciesze sie z w koncu temat ruszyl. EVOLUTION mozesz cos wiecej napisac? ogolnie interesuje mnie jaka turbina w ktorym miejscu probowac robic podstawe pod turbo. mam zamiar zmienic regulator cisnienia paliwa i wsadzic zielone strzykawki od G60. kompresor moze i jest ok. ale wlasnie sie wysypal a jesli tuning silnika ma sie ograniczac na mozliwosciach konstrukcyjnych kompresora a nie silnika to z calym powazaniem do G ale wole jednak zalozyc T. mysle ze turbo daje wieksze mozliwosci co do modyfikacji. co do kolektorow turbo to do polo sa takie, ba sa nawet cale zestawy turbo pod G40 ale mysle ze to sie mija z celem z dwoch powodow:
1. pieniazki
2. wole zrobic niz kupic i tlumaczyc co to ja za tuning zrobilem w aucie (kupujac gotowy zestaw)

ponizej foty kolektora pod kkk k03 rothe-motorsport a takze zestaw z R-M
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


One Man Crew

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn wrz 18, 2006 22:04

kolektory odlewam do kazdego auta wyspawac tez moge ale pekaja.. wiec lepiej odlac
turbo do 1,3... jaka moc chcesz miec??:>


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » wt wrz 19, 2006 00:14

evolution pisze:kolektory odlewam do kazdego auta wyspawac tez moge ale pekaja.. wiec lepiej odlac
turbo do 1,3... jaka moc chcesz miec??:>

chciec to mozna ;) ...na tym zestawie powyzej bez zmian ECU niby ma byc 132PS i 197Nm. nastepny KIT RM : turbo Rothe TAL0100100 (cokolwiek sie pod tym kryje) zmianie walka (niestety nie wiadomo na jaki) i zmianie oprogramowania ma byc niby 203PS i 273Nm :) ---->na tym samym zestawie zmiana oprogramowania (ale jak to RM podkresla jest to tylko do 1/4 mili 250 PS 392Nm :okej: ) ale byl jeszcze lepszy kit : 313 PS tylko nie wiem czemu juz go nie grzebia (rozwiert do 1.4 byl). w temacie turbo jestem zielony i nie wiem od czego zaczac nawet.map sensor z tego co sie orientuje 1bar.


One Man Crew

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pt wrz 22, 2006 09:43

a nie prościej wsadzić sprężarke G60? z G60 da się z tego silnika wyciągnąć jakieś 200KM


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » pt wrz 22, 2006 14:33

okoG60 pisze:a nie prościej wsadzić sprężarke G60? z G60 da się z tego silnika wyciągnąć jakieś 200KM
na dobra sprawe to i z G40 mozna wyciagnac 200KM ale naprawde kompresor "znudzil" mi sie :) taka prawda ze to element w tym aucie na ktory trzeba zwracac szczegolna uwage i w ktoryms momencie koncza sie mozliwosci G. same przeglady G a T sa baaardzo zroznicowane czasowo (nie wspominajac juz gdy mamy kolko mniejsze). jak kto lubi tak i robi ;) wystarczy ze jeszcze korka G60 robie- i tu NARAZIE zostanie kompresor (jesli wszystko w polo -mam nadzieje uturbionym- spodoba mi sie to tez pewnie wyciacham G z korka :P )


One Man Crew

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt wrz 22, 2006 15:23

marepako pisze:
okoG60 pisze:a nie prościej wsadzić sprężarke G60? z G60 da się z tego silnika wyciągnąć jakieś 200KM
na dobra sprawe to i z G40 mozna wyciagnac 200KM ale naprawde kompresor "znudzil" mi sie :) taka prawda ze to element w tym aucie na ktory trzeba zwracac szczegolna uwage i w ktoryms momencie koncza sie mozliwosci G. same przeglady G a T sa baaardzo zroznicowane czasowo (nie wspominajac juz gdy mamy kolko mniejsze). jak kto lubi tak i robi ;) wystarczy ze jeszcze korka G60 robie- i tu NARAZIE zostanie kompresor (jesli wszystko w polo -mam nadzieje uturbionym- spodoba mi sie to tez pewnie wyciacham G z korka :P )
:okej: :okej: :okej: :bigok: :bigok:
no chłopie, porządnie gadasz :kufel:


www.vrservice.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości