1.8 ANP 90km

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Bazik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob paź 12, 2019 07:22

1.8 ANP 90km

Post autor: Bazik » pn paź 21, 2019 22:16

Witam
Na początku chciał bym przeprosić jeśli pisze w złym forum, jeśli jest źle formu proszę o przeniesienie do odpowiedniego.

Przeszukując internet nie natrafiłem na moje pytania, postanowiłem napisać co mnie męczy
Chciałbym zmodyfikować silnik ANP 1.8.
Pod jaki model silnika np ABS, RP itp mógłbym podpiąć ANP żeby zwiększyć mu moc, na formu pisze się o różnych silnika tylko nie o tym?

Użytkownik SPAWACZ NAPISAŁ:
Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.

- dopręzenie do 11:1, dla 10:1 to ok 1.8-2mm , dla 11:1 to od 3.2-3.8mm splanowania
- rozwiert kolektora musowo i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy - 4xmm , 42- 44mm
- walek z abs/pf/pb/2e, wskazany walek z 2E/PF, chodz mysle ze z GX bedzie najlepszy
- przyspieszenie zaplonu o + 4-6st. w stosunku do serii czyli jakie 10st.
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 10:1 i wyzej.
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa tak wiecej jak 1.4bar bym nie robil
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna + dolot z gladka rura!
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- dla AAM chip z ABS lub caly sterownik z ABS

Silnik ABS : St. spr.(CR) . 10:1 ,zaplon sterowany z ECU

- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy
- przyspieszenie zaplonu o 2-5st . w stosunku do serii (8-10st.)
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa jak wyzej nie wiecej jak 1.4 bar
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- walek 2e/PF/PB

Silnik PF/PB : St. spr.(CR) . 10:1 ,zaplon sterowany z ECU, MPI

- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- przyspieszenie zaplonu o 4-7st. wst. do serii ( 7-12st) sumarycznie
- przepustnica z audi 2.2 T 10V , pasuje p&p wersja owal, lub okragla tylko zkolektorem 2.2T
- rozwiercenie kolektora lub kolektor z AUDI 2.2 T 10V z zamputowanym 5-tym dolotem i lekka modyfikacja opisana dalej
- regulartor cisnienia paliwa na 3.5 - 4 bar pasuje z silnika VR6 tam wystepowaly obydwie wersje
- MAF(przeplywka) z BMW 3.0 lub 3.5L - Opel senator 3.0 tez dobra
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- doregulowanie naciagu sprezyny w MAF ,ale to juz wyższa szkola dojenia bydła :D ... a tak na serio voltomierz i tak 1.2v
- extremalnie - zalozenie kolektora ssacego 2E , koniecznie musi byc automat bo ma potencjometr przepsutnicy x2 i mozna wywalic przeplywke i ten ten patent jezdzi w 9A na Digi 2 zrobionym prze zemnie.

W sumie to tyle co mozna zrobic zeby nie wydac jakis kosmicznych kwot itp. wiadomo ze soft by sie tez pod te mody przydal to jeszcze dodatkowe KM iNM by doszly. To sa sprawdzone sposoby a nie jakies wymyslanki. Mam nadzieje ze sie przyda.

I to co mi sie udalo przestestowac w ostatnich tygodniach:

Silnik ALL : St. spr.(CR). 10:1 , zaplon sterowany ECU , MPI

- Zawory z glowicy z 1.6 AEE + rozwiert kanalow
- Splanowanie glowicy opcjonalnie
- Kolekor dolotowy 1.6 AEE
- przyspieszenie zaplonu o 3-6 st. w stosunku do tego co podaje katalog
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- Rozwiercenie przepustnicy i wieksza klapka lub przepustnica z 1.8 20V z malymi przeróbkami
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa na 3.5 bar ew. 4 bar z VR6 obydwa oczywiscie
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna+wywalenie zwezki.
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii lub innych 1.6 MPI na short bloku

Silnik ABD : St. spr.(CR) . 9.2:1 ,zaplon sterowany z ECU

- Zamach z 1.0 AAU
- Caly zespol wtryskowy z 1.8 ABS"a
- przyspieszenie zaplonu o 6-8 st.
- kolektor wydechowy z AEE + reszka wydechu
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii lub innych 1.6 mpi
- walek z AEX/AEE
- zamach 1.0 AAU
- mapa 1.8 ABS

Silnik AEX : St. spr.(CR). 9.2:1 , zaplon sterowany ECU , MPI

- Glowica z 1.6 AEE
- Splanowanie glowicy opcjonalnie
- Kolekor dolotowy 1.6 AEE
- przyspieszenie zaplonu o 3-6 st.
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- Rozwiercenie przepustnicy i wieksza klapka lub przepustnica z 1.8 20V z malymi przerubkami
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa na 3.5 bar lub 4bar z VR6-ek
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna+ wywalenie zwezki!
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii lub innych 1.6 mpi
- zamach AAU

Silnik ABU : St. spr.(CR). 9.2:1 , zaplon sterowany ECU

- Splanowanie glowicy o 2mm + rozwiert z polerka
- Rozwiert kolektora dolotowego
- przyspieszenie zaplonu o 6 st.
- caly zespol wtryskowy z 1.8 ABS"a
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 10:1 i wyzej.
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii
- walek AEX/AEE
- zamach 1.0 AAU

Silnik 2E : St. spr.(CR) . 10:1 ,zaplon sterowany z ECU, MPI

- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- przyspieszenie zaplonu o 4-6 st.
- kolektor dolotowy ADY (+ przejscie na przeplykwe na goracym druciku+ sterownik Simos) - niwelujemy zwezke VAM
- regulartor cisnienia paliwa na 3.5 - 4 bar
- MAF(przeplywka) z BMW 3.0 lub 3.5L - Opel senator 3.0 tez dobra( Jezeli nie dajemy kolektora ADY) tylko ORG 2E
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- doregulowanie naciagu sprezyny w MAF
- przepustnica 2E automat nieco zmodyfikowana gdy chcemy sie zrezeygnowac z przeplywki na org. olektorze z 2E oczywiscie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości