MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Hans-Hans » ndz sie 26, 2018 12:19

Witam jak w temacie co wybrać 150km ARL czy 110km AFN . Mam już za sobą SWAP MK2 VR6 i mniej więcej wiem o co chodzi jeśli chodzi o AFN to sprawa prosta . Ale nie ukrywam że strasznie mnie kusi na ARL tylko że tam instalacja elektryczna ma 10 razy więcej wtyczek i nie wiem czy dam sobie radę sam. Z mechaniką poradzę sobie . Zaplecze warsztatu jest ogromne ale ta elektryka w ARL ???



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Hans-Hans » ndz sie 26, 2018 12:23

Macie jakieś sugestie . A może darować sobie tego ARL i zainstalować AFN szybciutko.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7712
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: wesol » ndz sie 26, 2018 13:19

Ja bym pakował ASV. W razie tuningu to po kablu a nie że lutujemy kość.


Touran bls+ oraz Touran cayc+

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Hans-Hans » ndz sie 26, 2018 23:05

O tym nie pomyślałem a co ma takiego ASV w sobie czego niema AFN . Moc ta sama 110km



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Hans-Hans » pn sie 27, 2018 09:54

A czy w ASV pasują łapy silnik skszynia do mk2
Ta od strony rozrządu też pasuje ???



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2304
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: kkkacper » pn sie 27, 2018 10:45

idz w ARL'a.. nawet jak elektryke bedziesz musial komus zlecic to meeega wiekszy potencjal.. AFN to krok wstecz ;)


:dol: 2.8 V6 24V Tornado Rot mk II :dol: :satan: :satan: :dol: VR6 Turbo [?? KM/?? Nm] 4motion mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7712
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: wesol » pn sie 27, 2018 10:59

Zależy właśnie w jaka moc kolega celuje. Myślałem tak by robić tak do 200 koni, realnie to że 170 i styka. Ja bym tam w tak kultowym aucie nie krzesal 300 czy 400 koni. Bardziej dla lansu, sprawnego poruszania się. ASV ma ecm że po kablu go robisz a afn ahf to niestety trzeba lutować. Może też być alh.


Touran bls+ oraz Touran cayc+

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Hans-Hans » pn sie 27, 2018 16:04

Nie ukrywam że bardziej by mi leżał ARL może jakis chip ale nie z alegro . Na 180km i tyle i tak by była petarda jak dla mnie . Wiem napewno że czeba przełożyć .
1 Licznik
2 Stacyjka z immo
3 Skszynka bezspiecznikuw mk4 ???
4 Zbiornik paliwa od TDI
5 Skszynia bieguw 5ątka
6 ????????????????
Czy macie jakies swoje sugestie. Czy ja dobrze kombinuje .



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1433
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Zgorzelec/Wrocław

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Garrison » pn sie 27, 2018 18:22

wesol pisze:
pn sie 27, 2018 10:59
Zależy właśnie w jaka moc kolega celuje. Myślałem tak by robić tak do 200 koni, realnie to że 170 i styka. Ja bym tam w tak kultowym aucie nie krzesal 300 czy 400 koni. Bardziej dla lansu, sprawnego poruszania się. ASV ma ecm że po kablu go robisz a afn ahf to niestety trzeba lutować. Może też być alh.
Nie wszystkie AHF muszą mieć lutowane kości. Kwestia sterownika silnika. U mnie szło po kablu.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7712
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: wesol » pn sie 27, 2018 18:34

Kolego zdrowy arl w serii wypluwa dobre lekko ponad 170 koni. Tyle że zdrowego arl powiedzmy 12 letniego hoho to chyba już nie ma. Tak z osiem lat temu to tak bywały. Tylko po co taki SWAP robić by go zaledwie softowo liznąć? Przy takich swapach to się raczej wyłącza immo i wtedy to ci nie potrzebna przekładka licznika i połowy gratów. Tak jak mówiłem chcesz 170 km pod maską to weź alh asv. Zapodaj wtryski 216 lub 230 turbo asz fmic itd i po sofcie będzie okej. I będzie auto którym kule ziemska okrazysz pięć razy. Arl to dobry jak będziesz robił furę na 250 koni lub więcej ale licz się z tym że trzeba będzie pewnie pompki robić za prawie dwa patyki jakieś big turbo za tyle samo itd. ale taki SWAP to i tak dziś bezsens nobile kosztuje golf czy Leon z takim silnikiem?

Tak wiem że nie wszystkie ale raczej zdecydowana większość. Zawsze bezpieczniej dorwać ASV i już mieć spokojną głowę co nie. Nr sterownika i już wiadomo czy idzie po obd czy nie idzie ale nie oto tu chodzi.


Touran bls+ oraz Touran cayc+

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1433
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Zgorzelec/Wrocław

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Garrison » pn sie 27, 2018 18:41

wesol pisze:
pn sie 27, 2018 18:34

Tak wiem że nie wszystkie ale raczej zdecydowana większość. Zawsze bezpieczniej dorwać ASV i już mieć spokojną głowę co nie. Nr sterownika i już wiadomo czy idzie po obd czy nie idzie ale nie oto tu chodzi.
Najbezpieczniej to się dowiedzieć właśnie o numer sterownika, bo z tymi silnikami to różnie bywa. Spotkałem AJM, który musiał mieć lutowane :D



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Hans-Hans » wt sie 28, 2018 00:22

Hmm to ja jusz sam nie wiem ASV jest ok. ARL MOC ale części też mają mocne ceny . Chyba wybiorę jednak ASV jakiś chip na 130km i na razie starczy . Muszę się dobrze zastanowić . A spalanie ASV Soft wtryski turbo ile by palił jak wiadro ropy na 100km to nie wchodzę w to. . Bo ARL spali mniej bez modzenia fakt wydatek większy pszy swap ale na dłuższą metę wychodzi ekonomiczniej. Jusz sam nie wiem.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7712
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: wesol » wt sie 28, 2018 06:59

Jeszcze raz. Jeśli nie celujesz w moce po 300 koni tonarl jest ci zbędny. Nawet gdyby to powiem szczerze nie szedlbym w ta technologie. Jeśli już nawet to bym zapodali jakiegoś 2.0 TDI ale CR. Wtedy robisz ewentualnego chipsa i też ponad 200 koni wyciskasz. Mniej awaryjna, świeższy silnik, nie zajechany itd.b


Touran bls+ oraz Touran cayc+

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

Post autor: Hans-Hans » wt sie 28, 2018 09:22

Masz racje kolego . Pszemyslałem to w nocy i w sumie ja nichce rakiety na 4 kołach to poco sie pchac w ARL . jak z ASV spokojnie sie zrobi 150 czy 170km kture mi wystarczą. A pozatym pszy takiej masie mk2 😀. Dzięki Wesol .Powiec mi jeszcze jedno czy musze znac numer sterownika silnika pszed zakupem dawcy . Pszeciesz jak kupie dawce to wpakuje wszystko z niego i musi chulac . Chyba że cos zle mysle.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości