Strona 1 z 2
					
				9A + doładowanie
				: sob sie 26, 2006 09:28
				autor: alig
				Siema !!
Mam kilka pytań odnośnie uturbania ów silnika:
1. Jak proponujecie odprężyc silnik ( bo spreżanie jest na poziomie 10.8 ) 
2. Jak proponujecie doprowadzić smarowanie do turbiny ( Garret T3 ), z tego miejsca kolo czujnika ciśnienia oleju oleju ? A odprowadzenie oleju do miski to poprostu zrobić dziurke w miscie i doprowadzic przewody ?
3. Założyc digi 1 czy digi 2 ?
Proszę także o wszelkie uwagi, porady, informacje. Stałem się z kumplem posiadaczem ów turbiny a silnik posiadam od kawałka czasu już...Zależy mi na doładowaniu 0,8 - 1 bar
			 
			
					
				
				: sob sie 26, 2006 10:01
				autor: TAZ
				Dolina scyzoryków to mi się kojarzy tylko z moimi stronami. Co do doładowania na poziomie 0,8 - 1 bara to troche za dużo jak na seryjne bebechy. Tłoki musisz zmienić bo jak nie to silnik rozwalisz. Zasilanie kombinuj digi1 bo w nim nie ma przepływki, a co za tym idzie nie ma z nią problemów. Gdyby sprężanie obniżyć tylko do 9.0:1 to można by softa zapodać z ciśnieniem nie większym jak 0,5 bara. Na takim sofcie silnik powinien żyć dość długo.
Smarowanie można wziąść nawet z głowicy z czujnika temperatury oleju. Powrót można wwiercić do miski lub do bloku, zaraz nad miską.
			 
			
					
				
				: sob sie 26, 2006 10:33
				autor: alig
				Tak, TAZ jestem z Twoich stron ale ostatnio dużo czasu przebywam w Wawie, możesz mi dać namiary na firme gdzie moge sobie sprawdzic ceny tlokow ( tomsonowie strona padla :/ ). Co do dmuchania 0,5 bara to w sumie na początek możebyć, T3 ma duży zapas więc z czasem, gdy zakuje sie silnik można zwiększyć doładowanie. Tylko czym go odprężyc ? Uszczelka pod glowice da rade ? czy coś jeszce. I jaki mniej wiecej moze byc przyprost mocy...
EDIT:
Od czego można by dopasować tłoki i korbowód żeby były mocniejsze ?? Śr. tłoka 82.5 ; skok 92.8
			 
			
					
				
				: sob sie 26, 2006 13:42
				autor: TAZ
				Jak chcesz tłoki to podjedź do Inter Carsu. Oni ci powiedzą ile kosztują tłoki. Koszt od 1600zł w góre. Odprężanie silnika to wyższa szkoła jazdy. Uszczelki grubsze zazwyczaj wykonuje się z miedzi z jakimiś dodatkami żeby miedź nie spłynęła i ładnie się odciskała.
			 
			
					
				
				: sob sie 26, 2006 13:58
				autor: Borys
				coż bede ukrywał, ja wiem jak odprezyc, i inni wiedza, moze sie ktos podzieli informacją,
ja spadam na urlopa 
jak byłes na majówce to widziałes te auko, prawie to co chesz zrobic u siebie tam jest
 
 
 
 

 
			
					
				
				: sob sie 26, 2006 15:26
				autor: gtx
				Doladujac taki silnik 0.5 lub 0.6 bara to na jakis sredni przyrost mocy mozna liczyc?
			 
			
					
				
				: sob sie 26, 2006 17:19
				autor: malolat
				ze 20-30 kuni nie ??
			 
			
					
				
				: sob sie 26, 2006 19:23
				autor: evolution
				Borys pisze:coż bede ukrywał, ja wiem jak odprezyc, i inni wiedza, moze sie ktos podzieli informacją,
ja spadam na urlopa 
jak byłes na majówce to widziałes te auko, prawie to co chesz zrobic u siebie tam jest
Obrazek 
Obrazek 
Obrazek 
Dolaczam sie do zdania BORYS'a. Sugeruje wiedzacym jak odprezyc nie mowic nic dokladnie.... jedynie co mozna powiedziec to tlokami, jakie usczelki i co dalej.... nic nie powiem:D
 
			
					
				
				: ndz sie 27, 2006 00:38
				autor: TAZ
				Borys stwierdził, że może ktoś się podzieli tą informacją. Czy ty Evo będziesz samolubem ????
			 
			
					
				
				: ndz sie 27, 2006 11:41
				autor: evolution
				Nie bede samolubem... ja to juz kiedys pokazalem.... wystarczy poszperac:D
			 
			
					
				
				: ndz sie 27, 2006 16:06
				autor: Borys
				gtx pisze:Doladujac taki silnik 0.5 lub 0.6 bara to na jakis sredni przyrost mocy mozna liczyc?
w scirocco odprezony silnik 16v mial ok 100KM po dolozeniu turbinki na oryginalnym sofcie z G i boost 0,4 bar wyszlo 186KM i 280Nm, pzy 4 tys rpm dalej hamownia nie zmierzyla.
na 1 bar jazdy juz nie mabo pali laka strasznie 1 i 2 .
 
			
					
				
				: ndz sie 27, 2006 16:36
				autor: gtx
				Borys pisze:gtx pisze:Doladujac taki silnik 0.5 lub 0.6 bara to na jakis sredni przyrost mocy mozna liczyc?
w scirocco odprezony silnik 16v mial ok 100KM po dolozeniu turbinki na oryginalnym sofcie z G i boost 0,4 bar wyszlo 186KM i 280Nm, pzy 4 tys rpm dalej hamownia nie zmierzyla.
na 1 bar jazdy juz nie mabo pali laka strasznie 1 i 2 .
 
Na jakim poziomie masz stopien sprezania??
 
			
					
				
				: ndz sie 27, 2006 21:36
				autor: Borys
				gtx pisze:Borys pisze:gtx pisze:Doladujac taki silnik 0.5 lub 0.6 bara to na jakis sredni przyrost mocy mozna liczyc?
w scirocco odprezony silnik 16v mial ok 100KM po dolozeniu turbinki na oryginalnym sofcie z G i boost 0,4 bar wyszlo 186KM i 280Nm, pzy 4 tys rpm dalej hamownia nie zmierzyla.
na 1 bar jazdy juz nie mabo pali laka strasznie 1 i 2 .
 
Na jakim poziomie masz stopien sprezania??
 
nie mam poecia, nikt nie liczył, ale odrezone kokretnie
 
			
					
				
				: ndz sie 27, 2006 22:16
				autor: evolution
				Borys pisze:gtx pisze:Borys pisze:
w scirocco odprezony silnik 16v mial ok 100KM po dolozeniu turbinki na oryginalnym sofcie z G i boost 0,4 bar wyszlo 186KM i 280Nm, pzy 4 tys rpm dalej hamownia nie zmierzyla.
na 1 bar jazdy juz nie mabo pali laka strasznie 1 i 2 .
Na jakim poziomie masz stopien sprezania??
 
nie mam poecia, nikt nie liczył, ale odrezone kokretnie
 
 moje Cywile sa na stopniu 9,2 do 1 nie wiem czy BORYS zrobil tak jak ja robie i czy  cos jeszce nie dlubnął
 moj osobisty na stopniu 7,8 teraz