Strona 24 z 39

: ndz sie 16, 2009 00:20
autor: tauka
Marcin997, szczerze mówiąc to jak się przyjrzysz, to mało który SWAP wychodzi opłacalnie. Ale jak już ma się auto jako tako odpicowane to szkoda sprzedawać :)

: sob sie 29, 2009 18:39
autor: pelka90
Witam mam pytanie czy do polo mk2 1,3l 1989r pasuje skrzynia biegów 5cio biegowa od golfa mk1 1,6l ok 110km

: śr wrz 02, 2009 22:45
autor: fill89
Koledzy a czy występował w mk3 silnik 1.8 16v około 140 KM obiło mi sie o uszy ze coś takiego jest ale to naprawde rarytas i żadkość w Polsce?

: śr wrz 02, 2009 23:07
autor: tauka
fill89, 2.0 16v 9A 136km bądź 2.0 16v ABF 150km

: ndz wrz 13, 2009 19:00
autor: Enten
Przejrzałem temat i sporo ciekawych wypowiedzi mądrych osób.

Chciałem zameldować się ze swoim golfem MKI z '83 roku. Silnik 1.6D jeszcze... ;)

Plan do wykonania bez ustalonego terminu. Na razie służy mi na dojazdy do pracy po tym jak okazało się, że moje Audi a3 kupiłem jako... kradzione. Czekam na wyjaśnienie ale mimo wszystko pozostanę przy golfie.

Aktualnie tak jak powiedziałem siedzi tam 1.6D. Całkiem całkiem ale silnik już powoli zaczyna mówić 'papa'.

Chcę wrzucić 1.9TDI (ozn. ASZ) 131PS. Skrzynia 6gang.
Będzie ośka a do tego dłubana w okolice 180ps czyli na pewno FMIC i ew. zmiana dmuchawki na ARL albo GT2256v. To już kosmetyka w tym wszystkim ;)

Kasa jak to w polskich realiach ograniczona ale jak się chce to się ma :D

Kwestia hamulcowni wyjaśni się niebawem. Zapewne będzie to przeszczep gratów z G60.
Na razie poszedł w dół.

Wiem, że kilka takich mkI jeździ w Polsce ale niestety nie złapałem kontaktu z właścicielami.
Może jakieś cenne rady i wskazówki z czego brać graty do swapa? docelowo potrzebne będą silnik ASZ, skrzynia 6 i wiązka z kompem.

Ktoś potrafiłby pomóc mi w kwestii elektryki? Jak z odłączeniem obwodów ABS i innych systemów?

Będzie grubo ale pracy co nie miara...

Pozdrawiam i powodzenia w modach.

: wt wrz 29, 2009 22:38
autor: tajgerski
Witam.
A ja mam taki problem...
Poza tym, ze 1,8 na full wtrysku stoi w garażu i nie chce puścić go łapa, bo zaspawana, to ile czasu musi zająć przełożenie go do auta w miejsce 1,6 RF ??
Mam dość gaźnika i z nim związanych problemów...

Widziałem, że jeden kolega pisze tu o jednym dniu na przekładkę.
Jeśli się da - to ja się piszę - ile taka pomoc może kosztować ??

Chyba mam wszystkie części - podobno przewodów paliwowych tylko brakuje, a alternator z 1,6 podejdzie.
Co jeszcze - Pchać cały z automatem - bo autom. jest przy 1,8 czy podejdzie skrzynia 5 gang z tej 1,6 ki ?? Sprzegło się zgodzi ??

Jakie problemy mogą być ?? Dam rade sam ?? Chyba nie bardzo...
W dodatku mam tylko garaż - bez prądu. Brak kanału i słabe narzędzia.
Da się to zrobić Unplugged ??

: wt wrz 29, 2009 22:50
autor: tauka
tajgerski, przekłądka jak masz komplecik w 1 dzień to nie problem, pod warunkiem że instalka będzie P&P. Jeżeli nie to mozna przełożyć całą z drugiego auta jeżeli masz takowe pod ręką. Jeżeli to 8V to altek będzie pasował z 1.6. A co do skrzyni to w zalezności jaka jest też moze pasowac :)

Generalnie takie przełożenie samego silnika (z NZ na RP) Zajęło mi jeden dzień (od 12 do 22 z jeżdżeniem po czesci).
Jak chłopakom podmieniałem karoserie :) czyli wszystko z pierwszej w drugą a z drugiej w pierwszą zeszło coś koło 1,5 tygodnia. Wszystko zależy od tego ile masz czasu chęci, i pomocników. Ale najważniejsze to są jednak narzędzia. Jeżeli ich nie masz to się nie bierz, bo się będziesz wkurzał.

: wt wrz 29, 2009 23:01
autor: tajgerski
tauka,
Heee - No właśnie nie mam pomocników :(:(
Mam właśnie nadzieje, ze jest ktoś z okolic Krakowa i użyczy swojego czasu wiedzy i lepszych narzędzi żebyśmy to we dwóch zrobili oczywiście nie za free - pizza, browar, zwrot kosztu dojazdu itd...

Czy na prawdę automat wymusza większe spalanie ??
Jeśli tak to o ile ?? 1 litr 2 wa ??
Szybciej się przełoży silniki nie dłubiąc przy sprzęgle - prawda ??
Jeśli tak to szykuję 1,8 i z automatem pakujemy w szaraka :)

: sob paź 03, 2009 10:07
autor: albin111
witam
mam pytanko posiadam toledo silnik 1,6 1F , i chciałem przełożyć na 1,8 8V jak nataniej
czy wystarczy tylko głowice przełozyc i komputer ? a reszta moze zostac ?
i jaki mniej wiecej koszt ?

: pt paź 09, 2009 21:54
autor: kilerj
mk III 2e - padł silnik

i teraz musze kupic jakis inny silnik.

Chce to zrobic jak najtanszym kosztem. Czy w gre wchodzi tylko 2e czy jeszzce jakas jednostka? Moze cos z 1.8 ???

: pt paź 23, 2009 00:07
autor: Marcin_MK2_8v
tajgerski pisze:tauka,
Heee - No właśnie nie mam pomocników :(:(
Mam właśnie nadzieje, ze jest ktoś z okolic Krakowa i użyczy swojego czasu wiedzy i lepszych narzędzi żebyśmy to we dwóch zrobili oczywiście nie za free - pizza, browar, zwrot kosztu dojazdu itd...

Czy na prawdę automat wymusza większe spalanie ??
Jeśli tak to o ile ?? 1 litr 2 wa ??
Szybciej się przełoży silniki nie dłubiąc przy sprzęgle - prawda ??
Jeśli tak to szykuję 1,8 i z automatem pakujemy w szaraka :)

kolego chętnie pomogę, swap to żaden problem pisz co chcesz wiedzieć albo przywieź auto do mnie.

[ Dodano: 23 Paź 2009 00:09 ]
albin111 pisze:witam
mam pytanko posiadam toledo silnik 1,6 1F , i chciałem przełożyć na 1,8 8V jak nataniej
czy wystarczy tylko głowice przełozyc i komputer ? a reszta moze zostac ?
i jaki mniej wiecej koszt ?
robiłem coś podobnego swap na 1.8 PF i chodzi ładnie już 3roczek :hmm:

: śr lis 04, 2009 20:27
autor: dawid golf 3
witam . koledzy mam pytanie czy do silnika 2.0 v 8 będą pasować kolektory od 1.8 v 8 ?

: sob lis 07, 2009 02:38
autor: Marcin_MK2_8v
dawid golf 3 pisze:witam . koledzy mam pytanie czy do silnika 2.0 v 8 będą pasować kolektory od 1.8 v 8 ?
na upartego będą pasować, wydech napewno, ssący w wielopunktowym wtrysku w 2.0 jest inny bo ma gniazda na wtryski a w 1.8 wtryski są w głowicy

: pn lis 09, 2009 08:58
autor: Maniek71
Witam myśle nad zmiana silnika z 1.8 abs na 2.0 2e jak jest z ospzretem co jescze musiał bym zmienic co zostaje jak z łapami tez sa jakies pzrerobki a i mama gaz II generacji może być pod ten silnik czy tez cos trzeba zmianiac??