Strona 1 z 7

Stozki, magnetyzery, strumiennice..-zobacz zanim napiszesz

: śr sty 26, 2005 20:48
autor: cyarnz
Wiec to co mam do powiedzenia w tej materii, zaczniemy po kolei:

UWAGA!!!! Zeby nikt nie czul sie oszukany czy dyskryminowany!!!!
Wszystkie opisane w tym watku przerobki rozpatrywane sa w zalozeniu ze chcemy podniesc moc seryjnego silnika niewielkim nakladem pieniedzy i pracy!!!!!!!!!!
CO innego jezeli udajemy sie na hamownie i tam dobieramy paramerty przerabianych rzeczy ktore najlepiej spisza sie w naszych autach!!!!!!!!!!!!
Zalozenie tego tematu mialo na celu pogladowe przedstawienie tematu stozkow, strumiennic, magnetyzerow, wydechow itp....

1. Stozkiwe filtry powietrza - maja sens tylko wtedy kiedy jezdzimy na benzynie i mamy dobrany do stozka odpowieni uklad ssacy oraz dolotowy ktory doprowadza zimne powietrze z przed samochodu. Inaczej nie ma co liczyc na jakies przyrosty!!!!! Jedyny + to fajne brzmienie silnika:)
Inaczej sytuacja ma sie gdy mamy doczynienia z fachowcami ktorzy potrafia wyliczyc dlugosc i pojemnosc dolotu najlepsza pod nasz silnik i zamontowac stozek tak aby rzeczywiscie przynosil on efekty zamiast pogarszac prace silnika!!!!! Wtedy koniecznie musi byc wykonany pomiar na hamowni przed i po modyfikacji i ukazanie roznicy oczywiscie na +.

2 .Magnetyzery - mozemy sobie podarowac, wiec : napewno nie zaszkodza ale i nie pomoga, wiec kup zaloz jezeli chcesz miec satysfakcje i lzejszy potrwel:)

3.Strumiennice - pomagac, nie pomagaja, czasami szkodza wiec jezeli chcesz zalozyc patrz punkt 2:)

4. Tlumiki pseudo sportowe,basowe, nic nam nie dadza jezeli nie odetkamy calego ukladu, a miejsce to moze miec tylko wtedy kiedy zalozymy kompletny uklad wydechowy od kolektora po tlumik koncowy!!!!. Reasumujac, oglnie rzecz biorac zakladajac takie tlumiki spodziewajmy sie tylko przyrostu dB w naszym aucie i pozanim....

5. TDI-box, nie brac, nie ufac bo to jawne oszustwo, jezeli masz mozliwosc zakup chip`a pod swoj silnik a bedziesz zadowolony!!

...............................................
Jezeli o czyms zapomnialem to mozecie dodac cos od Siebie, w zasadzie to co najczesciej sie na forum pojawia,....

: śr sty 26, 2005 20:55
autor: zielu
dobre...na pewno sie przyda :)

: śr sty 26, 2005 20:56
autor: VAUER6
Madrze ujete ale chyba zakradl sie blad odnosnie stozka,trzeba doprowadzic zimne powietrze,a nie cieple:)

: śr sty 26, 2005 21:16
autor: cyarnz
poprawione :bigok:

: śr sty 26, 2005 21:55
autor: prozak
przykro mi ale wprowadzil bym kilka przerubek:
ad 1. powinno sie zakladac przy zmienionym ukladzie wydechowym

ad 3. jesli mowisz o samorobkach to masz racje a jesli mowisz o wykonanych profesjonalnie to sie gleboko mylisz (dodam ze luskowe to syf i bzdura dobra propozycja to stozkowa)

ad 4 pseudo sportowe nazwal bym basowymi :) czyli puszka i nic pozatym przelotowe (przelot tej samej srednicy co rura przed tlumikiem lub spelniajacy zadanie strumionki) nazwal bym sportowymi i zgodzil bym sie ze procz wygladu gdy sa zamontowane same to niewiele daja

pozdrawiam :)

: śr sty 26, 2005 22:49
autor: cyarnz
prozak pisze:przykro mi ale wprowadzil bym kilka przerubek:
ad 1. powinno sie zakladac przy zmienionym ukladzie wydechowym

odwrotnie.... jezeli ktos pyta czy stozek da mu 5KM to co powiesz??
Nie mowimy tu o glebszych modyfikacjach podnoszacych moc auta tylko o pojedynczych bo to logiczne

ad 3. jesli mowisz o samorobkach to masz racje a jesli mowisz o wykonanych profesjonalnie to sie gleboko mylisz (dodam ze luskowe to syf i bzdura dobra propozycja to stozkowa)

Obawiam sie ze stozkowa jest taka sama bzdura jak luskowa no chyba ze masz jakies konkretne dowody ze jest inaczej :smirk: to z mila checia zobaczymy i dolaczymy do faq, do tej pory nikt nie przedstawil mi takowego dowodu....

ad 4 pseudo sportowe nazwal bym basowymi :) czyli puszka i nic pozatym przelotowe (przelot tej samej srednicy co rura przed tlumikiem lub spelniajacy zadanie strumionki) nazwal bym sportowymi i zgodzil bym sie ze procz wygladu gdy sa zamontowane same to niewiele daja

Dokladnie o tym samym pisze

pozdrawiam :)

: pt sty 28, 2005 12:24
autor: prozak
hhhmmm az takim fanatykiem nie jestem zeby jezdzic na hamownie w celu pomiaru mocy po kazdej modyfikacji zreszta moc a dynamika to niezalezne sprawy swojego czasu wiele czytalem o ukladach wydechowych w tym kilka prac inzynierow jak i ludzi zajmujacych sie produkcja komercyjna. producent samochodu musi spelnic zbyt wiele norm i dlatego mamy nieraz sporo mozliwosci w zmianach autka (mowie o wydechu)
czytanie jedno praktyka 2 obecne auto jak tylko przyjdzie wiosna/lato tez przerobie (wydech) a efektow jestem pewien :) szczegolnie jesli chodzi o strumionke
pozdrawim i juz nie bede tu zasmiecal ;)

: sob sty 29, 2005 19:08
autor: cobra333
poprawnie dobrana strumka daje wyrażne odczucie poprawy osiągów A z powiązaniem z baranami i dolotem ala Weglarski to juz niezła jazda

: ndz sty 30, 2005 14:35
autor: cyarnz
hmm..... poprosze wykresy z hamowni a zmienie zdanie i zamieszcze je wraz z waszymi opisami i zrobimy ladne faq, slowa nie potwierdzone badaniem sa niewazne,,,,,

: wt lut 08, 2005 17:06
autor: cobra333
prosze oto wykresy strumienicy dolotowej w różnych silnikach

: wt lut 08, 2005 17:08
autor: cobra333
moment

: wt lut 08, 2005 17:09
autor: cobra333
felcia

: czw lut 17, 2005 14:11
autor: Apsik
ja jakos ciagle niewieze - wole/planuje walnac kolektor od Supersprinta + przelotowka + tlumnik (taki SET by Supersprint) wiem ze troche kosztuje, ale wiem ze napewno bedzie dobrze.

PS. Zastanawiam sie jednak czy brac kolektor bez kat'a czy z kat'em

: pt lut 18, 2005 05:16
autor: prozak
apsik a mozesz mi powiedziec na jakiej zasadzie dzialaja gardziele gaznika?? a moze tam to tez nie dziala??

sceptycy chcieli efekty potwierdzone na hamowni i co ?? :) nagle slepota opanowala luda :P ahhh no tak przeciez to robil gosciu zajmujacy sie zawodowo tuningiem to napewno nagiol wyniki :P