Swap mk3 1.4 na 1.8 projekt rozpoczety

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt lut 16, 2007 14:44

Z głową to jest tylko i wyłącznie mieszanka stechiometryczna. Jak skręciłeś dawke to masz mieszanke ubogą, może nie bardzo ubogą ale jednak ubogą i zaworki się wypalają w przyspieszonym tempie a silnik jest wykastrowany z mocy. I troche dziwie Ci się że tracisz tyle czasu i pieniędzy na swap po czym dławisz silnik gazem :-k


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » ndz lut 18, 2007 12:37

No zgodze sie z toba ale jak mam zalozony mniejszy mikser to stosunek powietrza do gazu jest ok, mam 2 generacje, ale za krokowym wstawiona jest jeszcze sruba, wszystko bylo ustawiane na analizatorze, a swapa zrobilem bo 1.4 sie konczyl i same klopoty z nim byly skrzynia buczala a lpg palil 14\100, a teraz jest spokoj, zrobilem juz nim ok 14 000 km na takiej dawce lpg i jakos zawory sa ok, po drugie nie pracuje bo studiuje dziennie gdzie musze dojezdzac i robie dziennie ok 100km i niestety ale jestem zmuszony do takiego ustawienia, gdybym pracowal to swapa zrobil bym co najmniej na 2.0


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
antybiotyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 13:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: antybiotyk » ndz lut 18, 2007 20:23

Tak czytam i oglądam wszytsko jest pieknie a ze miedziu 1.4 a 1.8 jest różnica to na pewno :D Sam myslałem o małych zmianach w swoim cacku AAM i 75 KM nie zachwyca. Jednym słowem dobra robote. Reeespect ! :bajer:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/166260.html][img]http://images.spritmonitor.de/166260_5.png[/img][/url]
Kupię stacyjkę do corradoI

lukasz1824
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 01, 2007 15:46
Lokalizacja: slaskie
Kontakt:

Post autor: lukasz1824 » pn lut 19, 2007 23:13

no tak tez czytam i ta predkosc 165km/h to cos bardzo malo jak na 1.8 ja posiadam 1.6 abu i 180 leci bez wiekszego bujania go a ze pali 12l na 100km to nie przeszkadza mi raz z gorki udalo mi sie go rozpedzic do 200km/h



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » pt lut 23, 2007 13:42

No cos za cos, wole mniejsze spalanie o 1,5 litra niz predkosc maksymalna wieksza o 20 km/h, a te 180 z 1.6 to sie nie obraz ale jakos nie wierze i to jak napisales bez problemu :bigok:


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » pt lut 23, 2007 14:25

1,6 ABU poleci 180 ale trzeba miec kawałek drogi, z drugiej strony nie jest to żadna katorga dla tego silnika normalnie sobie chodzi :D



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » pt lut 23, 2007 14:45

Pewnie kiedys jak skoncze studia znajde robote to wywale lpg i bede jezdzic na benzynie i wtedy to moze nawet 190 poleci ale narazie musi tak zostac, a co do 1.6 to moze i poleci te 180 ale na pewno nie bez problemu bo moge sie zalozyc ze chociaz moj ma max tylko 165 to od 100 1.6 bedzie zostawac w tyle, a z gorki to mi tez poleci 180 :jezor: , po za tym pisalem o predkosci na lpg wiec na pb jest wyzsza nie duzo ale jest :helm:


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 21, 2007 19:15

Witam, przeczytalem caly temat bardzo uwaznie... co do swapu to ok, kazdy ma swoje wymagania w stosunku do samochodu i robi z nim co sobie chce, ale wiesz co mnie uderzylo??? Ta ilosc wlozonej kasy w stosunku do uzyskanego efektu... pogubilem sie wkoncu ile wydales na te modyfikacje ale i tak kwota mnie przeraza, za pierwszy silnik dales mowisz 1950 zl za komplet do swapu (w dodatku kicha jak rzadko :D), potem drugi silnik i masa roboty, potem gaz, wizyta w serwisie itd... moze cos pominalem... powiedz, zmiesciles sie w 3000 zl?? Wiesz, nie chce nikogo krytykowac ale jak dla mnie to to jest najdrozsze 30 KM jakie w zyciu widzialem :P, pozatym ten nieszczesny gaz... osobiscie nie jestem zwolennikiem gazowania. A jak piszesz o jego spalaniu to juz wogole... :D
maro pisze:No cos za cos, wole mniejsze spalanie o 1,5 litra niz predkosc maksymalna wieksza o 20 km/h
zastanawia mnie cos, nie da sie zaoszczedzic paliwa jesli nie ustawi sie mieszanki ubozszej, a to w prostej linni oznacza zajechanie silnika, wiesz co, po wydaniu takiej kasy, nawet by mi przez mysl nie przeszlo zeby oszczedzac 3 zl na 100 km po to tylko zeby zajechac silnik za 2000 - 3000 zl :panna: . Tyle mojej "krytyki" - zycze powodzenia i radosci z jazdy :)



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » śr mar 21, 2007 23:16

Hehehe spoko, silnik nie wyszedl mnie 3000 zl, tylko zmiescilem sie w kwocie 1500 (a moze jeszcze mniej), pierwszy silnik oddalem po malych grozbach kolesia, w drugim byly walniete tloki i koles mi zwrocil 600 zl, a trzeci dostalem z wymiany to znaczy dalem swoj 1.4 ze skrzynia i dostalem kompletny 1.8, do tego jeszcze sprzedalem z tego 1.8 uszkodzonego elementy ktore byly nie uszkodzone i pare gratow z 1.4 (polosei, rozrusznik, wspomaganie, chlodnice), zostala mi jeszcze glowica z walkiem i blok z walem i dwoma tlokami, komputer z 1.4 i to tez mysle kiedys sprzedam, nie jezdzilem po serwisach tylko po normalnych warsztatach i to lpg wiec tu tez duzo nie poszlo na regulacje itp, a co do dawki gazu to silnik moim zdaniem sie nie niszczy nie napisalem przeciez ze spala mi 7 lpg na 100km, a dawka gazu musi byc mniejsza przy tej srednicy miksera bo inaczej by sie dusil, autko jest slabsze na wyzszych obrotach stad ta nizsza predkosc maks, silnik ze skrzynia musialem i tak wymienic, wiec wolalem dolozyc troche i miec 1.8,a oszczednosc to nie 3zl a 4zl co przy mojej jezdzie daje miesiecznie ok 50 zl, nie zarabiam tylko studiuje wiec kazda zlotowka sie liczy, ja sam nie chce miec lpg ale gdybym go nie mial chodzil bym na nogach, a swoje zdanie mozesz wyrazic spoko :bigok: Na koniec napisze jeszcze co zawsze podkreslam jak kazdy dziwi sie ze swap na marne 1.8 ze gdybym robil swap z wlasnego widzi mi sie to wsadzil bym przynajmniej ABF


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 21, 2007 23:44

maro pisze:Hehehe spoko, silnik nie wyszedl mnie 3000 zl, tylko zmiescilem sie w kwocie 1500 (a moze jeszcze mniej), pierwszy silnik oddalem po malych grozbach kolesia, w drugim byly walniete tloki i koles mi zwrocil 600 zl, a trzeci dostalem z wymiany to znaczy dalem swoj 1.4 ze skrzynia i dostalem kompletny 1.8, do tego jeszcze sprzedalem z tego 1.8 uszkodzonego elementy ktore byly nie uszkodzone i pare gratow z 1.4 (polosei, rozrusznik, wspomaganie, chlodnice), zostala mi jeszcze glowica z walkiem i blok z walem i dwoma tlokami, komputer z 1.4 i to tez mysle kiedys sprzedam
nie no spoko, to troche normalizuje koszty chociaz i tak mysle ze przeplaciles - bez obrazy oczywiscie
maro pisze:nie jezdzilem po serwisach tylko po normalnych warsztatach i to lpg wiec tu tez duzo nie poszlo na regulacje
to dobrze ze chodz tyle :P
maro pisze:a co do dawki gazu to silnik moim zdaniem sie nie niszczy nie napisalem przeciez ze spala mi 7 lpg na 100km, a dawka gazu musi byc mniejsza przy tej srednicy miksera bo inaczej by sie dusil
tylko szkoda ze praktykujesz takie podejscie do rzeczy, mniejszy mikser = zmniejszone napelnianie = mniejsza sprawnosc mechaniczna = wieksze koszty przejechania kilometra = pozorna oszczednosc, wiesz nie wiem jaki masz styl jazdy ale mysle ze przy normalnym mikserze i ustawieniach lambda = 1 jesli bys pilnowal swojej prawej nogi nie powinienes wyjsc ponad 10 l/100 km no chyba ze masz ciezka noge :)
maro pisze:autko jest slabsze na wyzszych obrotach stad ta nizsza predkosc maks
wybacz ale jak dla mnie to bezsensowne postepowanie :)
maro pisze:a oszczednosc to nie 3zl a 4zl co przy mojej jezdzie daje miesiecznie ok 50 zl,
wiesz, oby nie byla to oszczednosc pozorna, bo przy pierwszym remoncie dolozysz drugie tyle ile zaoszczedzisz,
maro pisze:ja sam nie chce miec lpg ale gdybym go nie mial chodzil bym na nogach
skoro tak twierdzisz... :D
maro pisze:jeszcze co zawsze podkreslam jak kazdy dziwi sie ze swap na marne 1.8 ze gdybym robil swap z wlasnego widzi mi sie to wsadzil bym przynajmniej ABF
to jest wlasnie caly urok golfa 3... urusl, przytyl a mocy jak nie mial tak nie ma :) ostatnio tak z ciekawosci robilem male obliczenia i wyszlo mi ze golfa vr6 (174KM) wypcha kazda mk2 o mocy powyzej 110KM - powod - roznica masy, wiec mysle ze silnik 1,8 na pokladzie 3 to absolutna podstawa, chociaz i tak troche mu brakuje do 1,6 w mk2, a tak droga podsumowania, i tak radze - i pewnie nie jeden powie ci to samo - nie kombinuj z mniejszymi mikserami, to sie moze zle skonczyc, daj mu tyle gazu i powietrza ile potrzebuje, nie warto dla nawet 50 zl miesiecznie zajechac fajnego silnika :D



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » czw mar 22, 2007 00:03

KamilW pisze:jesli bys pilnowal swojej prawej nogi nie powinienes wyjsc ponad 10 l/100 km no chyba ze masz ciezka noge :)
Nie sprawdzałem nigdy spalania mk3 1.8 ale wydaje mi się że te 10l LPG będzie za mało jak na ten motor.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » czw mar 22, 2007 00:05

Masz racje z tym lpg, ale jak mu wsadze wiekszy mikser to auto na tej elektronice STAG nie chce jezdzic dusi sie i jest jeszcze gorzej niz teraz, wiec jak bym tak chcial zrobic trzeba nowa elektronike kupic, wcale nie deptam mu bo wlasnie zdaje sobie sprawe ze na wysokich obrotach nie dostaje tyle ile potrzebuje, zrobilem juz na tym silniku ok 30 000 i nic do tego silnika nie musialem dokladac, mam zamiar kupic nowa elektronike tylko jest to maly wydatek i troche mija sie to z celem bo przeciez lpg ma byc tani, nigdy w zyciu juz lpg nie zaloze do auta, pierwsze co jak skoncze studia i pojde do pracy to wywalam to na smietnik i jezdze normalnie :bigok:

[ Dodano: Sro Mar 21, 2007 23:08 ]
ADi997, ale sa ludzie co pisza ze nawet jeszcze mniej pala :rotfl: i wogole sie moc nie zmniejsza w porownaniu do pb :panna: , ja wiem ze norma to 12


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw mar 22, 2007 00:09

10l to on spali przy w miare oszczędnej jeździe miejskiej ale benzyny :) Realnie bez zubażania mieszanki 13-14l lpg trzeba liczyć. Chyba że mówimy o mieście typu 3 ulice na krzyż.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw mar 22, 2007 09:48

Panowie, mysle ze troche przesadzacie z tym spalaniem, kurde to tylko zwykle 1,8 na monowtrysku, fakt 3 jest troche przyciezka ale to tez nie jest argument koronny, ja mam golfa 2 na gazniku z silnikiem 1,6 litra i pali mi 7 w miescie... a nie mam lekkiej nogi, jak kiedys zaczalem naprawde oszczedzac to mi wyszlo 5,5 (slownie piec i pol litra) na 100 km i prosze mnie nie wysmiewac bo wiem co mowie. Wiec jakos mi sie nie chce wierzyc ze dobrze zrobione i ustawione 1,8 bedzie tyle palic...

A co do gazu to sie zgadzamy, mam nadzieje ze nie spotka cie zadna przykra niespodzianka i bedziesz sie cieszyl z nowego motoru.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości