Kolektor dolotowy w RP i jego ogrzewanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Kolektor dolotowy w RP i jego ogrzewanie
Naszedł mnie taki pomysł aby wyłączyć (obejść) podgrzewanie kolektora dolotowego. W RP kolektor jest ogrzewany przez płyn chłodniczy przez niego przepływający. Cieplejsza mieszanka = mniejsza moc więc teoretycznie po takiej modyfikacji moc powinna wzrosnąć przy nagrzanym silniku. Pytanie tylko czy nie spowoduje to problemów z mieszaniem paliwa z powietrzem i czy może mieć jakieś negatywne skutki ? Jeźdze na LPG (mieszalnik) a benzyny używam tylko do rozruchu. Probował ktoś takiego patenta ? Z góry dzięki za wszystkie opinie.
update: własnie dokładnie oglądnołem kolektor. Liczyłem że są 2 krudźce, wlot i wylot a jest tylko jeden bo drugi połączony jest przez sam kolektor z blokiem silnika Więc z modyfikacji nici bo nie ma jak obejść w obiegu kolektora.
update: własnie dokładnie oglądnołem kolektor. Liczyłem że są 2 krudźce, wlot i wylot a jest tylko jeden bo drugi połączony jest przez sam kolektor z blokiem silnika Więc z modyfikacji nici bo nie ma jak obejść w obiegu kolektora.
=-Pinhead-=
Można by zdjąć wąż zasilający ten który wchodzi do kolektora i zaslepić całość, w ten sposób zyska się tyle że nie bedzie obiegu wody przez kolektor, woda w nim bedzie ale nie bedzie krążyła tylko bedzie stała w miejscu, przez co kolektor nie bedzie mocno podgrzewany , diabli wiedza jaki jest sens takiego manewru , chociaż przy LPG podgrzewanie kolektora jest bezsensowne i mozna by to było zlikwidować.Pinhead pisze:update: własnie dokładnie oglądnołem kolektor. Liczyłem że są 2 krudźce, wlot i wylot a jest tylko jeden bo drugi połączony jest przez sam kolektor z blokiem silnika Więc z modyfikacji nici bo nie ma jak obejść w obiegu kolektora.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Problem jednak mógł by wyniknąć z przegrzewaniem się silnika bo płyn z kolektora (tak mi się wydaje) również ma chłodzić jego górną część przez którą przepływa. Wole więc nie ryzykować uwaleniem głowicy i co najwyżej kiedyś w przyszłości pomyśle nad wymianą kolektora na taki co podgrzewania nie ma.
=-Pinhead-=
Główny obieg wody w silniku wygląda tak: pompa wody-blok silnika-głowica-chłodnica-pompa wody, czyli likwidując podgrzewanie kolektora nie zakłucimy w żaden sposób chłodzenie głowicy, a myslę że mozna by było nawet zyskać na lepszym grzaniu nagrzewnicy w zimie, bo część goracej wody która idzie na nagrzewnice kradnie własnie kolektor a jeszcze jak masz LPG bo masz , to parownik jest nastepnym złodziejem ciepła - zuwaz że w tej chwili 3 elementy są na jednym zasilaniu na jednej "nitce wodnej" - nagrzewnica , kolektor i parownik LPG.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Mógł by wystąpić problem z gotowaniem się wody na odcinku kanału (w bloku) gdzie nie ma obiegu. Myślałem też nad rozwierceniem dziury w kolektorze przy samym bloku i zamontowanie tam krudźca oraz zaślepieniu kruźdza wlotu wody do kolektora. Wtedy woda przepływała by tylko przez mały kawałek kolektora przy samym bloku a w razie problemów można by powrócić do standardowego obiegu. Tylko koszta i ryzyko uszkodzenia bloku podczas takiej modyfikacji są wielką niewiadomą.
=-Pinhead-=
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
generalnie da to tyle co nicPinhead pisze:Mógł by wystąpić problem z gotowaniem się wody na odcinku kanału (w bloku) gdzie nie ma obiegu. Myślałem też nad rozwierceniem dziury w kolektorze przy samym bloku i zamontowanie tam krudźca oraz zaślepieniu kruźdza wlotu wody do kolektora. Wtedy woda przepływała by tylko przez mały kawałek kolektora przy samym bloku a w razie problemów można by powrócić do standardowego obiegu. Tylko koszta i ryzyko uszkodzenia bloku podczas takiej modyfikacji są wielką niewiadomą.
www.vrservice.pl
- Samael
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: śr sty 18, 2006 20:30
- Lokalizacja: się bierze światlo w lodówce?
Podłączę się do tematu kolektora ssącego silnika RP.
Mam problem ponieważ wycieka mi płyn przez brok/kapsel/zaślepkę otworu kolektora ( na przeciwko tego kapsla po prawej stronie znajduje się króciec na wąż.
Czy wiecie może jak ten kapsel się dokładnie nazywa i czy można go kupić w ASO VW? Jak go wybić bez wydzierania całego kolektora?
Z jakichś powodów ETKA 7.0 nie chce chodzić na moim komputerze i nie mogę sprawdzić czy występuje to jako część zamienna.
Mam problem ponieważ wycieka mi płyn przez brok/kapsel/zaślepkę otworu kolektora ( na przeciwko tego kapsla po prawej stronie znajduje się króciec na wąż.
Czy wiecie może jak ten kapsel się dokładnie nazywa i czy można go kupić w ASO VW? Jak go wybić bez wydzierania całego kolektora?
Z jakichś powodów ETKA 7.0 nie chce chodzić na moim komputerze i nie mogę sprawdzić czy występuje to jako część zamienna.
Myślicie że odłączenie z układu chłodzenia kolektora ssącego coś da? Posiadam 1.3 z gazem i jak wiadomo w tym silniku kolektor ssący nie jest podłączony do głowicy i nie ma tu problemu jak w 1.8.
Kolego Samael ten kapsel na pewno można dokupić bo to jest zabezpieczenie przed pęknięciem głowicy/ bloku gdy płyn zamarznie w zimę.
[ Dodano: 21 Kwi 2010 11:20 ]
Odpowie ktoś na moje pytanie?
Kolego Samael ten kapsel na pewno można dokupić bo to jest zabezpieczenie przed pęknięciem głowicy/ bloku gdy płyn zamarznie w zimę.
[ Dodano: 21 Kwi 2010 11:20 ]
Odpowie ktoś na moje pytanie?
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 00:24 przez Gother21, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości