Swap z 1.6 pn na jaki (2e, ady, abf, kr, pf) ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
OKmaniac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 00:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, ady, abf, kr, pf) ?

Post autor: OKmaniac » pt mar 11, 2016 03:10

Cześć,
Planuję zrobić swap w moim mk2. Póki co to siedzi w nim 1.6 pn na gaźniku. Już mnie denerwuje brak mocy i awaryjność. Zastanawiam się nad takimi silnikami jak 2e, kr, pf, i inne. Proszę Was o poradę. Ważne, żeby proces przeszczepu był prosty jak i ważną rzeczą jest spalanie silnika i dostępność części. Mam starą instalację, bo licznik mam na 2 kostki. Co trzeba będzie kupić oprócz silnika (słupek z osprzętem) ? Aktualne mam gazownię, ale po swapie wyrzucam, bo LPG 1 gen się wgl nie nadaje do dalszego użytku do tych silników. Również, żeby silnik był w miarę żywotny i mało awaryjny, ale miał dobrego buta. ABF-a brałem pod uwagę, lecz dla mnie to za droga inwestycja.
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw mar 31, 2016 22:10 przez OKmaniac, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF MK2 2.0 2E

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: KoguT » sob mar 12, 2016 21:24

2e - prosty swap tylko cięcie i lutowanie kabli bo masz starą instalację.
PF - nie pamiętam czy wychodziły na starej instalacji. Ale jeśli tak to może uda się trafić taki okaz, w tedy p&p (z paroma dodatkami typu pompa paliwa, i kilka innych. Zresztą jak przy reszcie swapów z gaźnika na wtrysk).



Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: Stalu » sob mar 12, 2016 21:30

z 1.6 będziesz miał parę pierdół do zrobienia , ale bierz PF lub 2E i nie wywalaj gazu tylko dostosuj do nowego silnika :bajer:


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
OKmaniac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 00:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: OKmaniac » ndz mar 13, 2016 17:04

Jeśli chodzi o dostępność to mam już wybrany jeden 2e także myślę że chyba się zdecyduje na niego. PF ciężko dostać. Jeśli chodzi o spalanie, awaryjność i osiągi to chyba są podobne prawda ? No z tym gazem to nie wiem, bo butla mi się kończy już i trzeba by kupić nową jak i przerobić instalacje 1gen jaką mam a to już następne koszta, po za tym nie wiem czy te silniki znoszą LPG :hehe: jeśli chodzi o przeróbkę instalacji mam znajomego, który się tego podejmie tylko muszę znaleźć godny polecenia silnik. Zastanawiam się jak z tym abf, bo to był by najlepszy wybór jeśli chodzi o silnik tylko jest droższy i nie wiem czy znajdę gdzieś taki w dobrym stanie jak i cenie. Także chyba muszę się zastanowić poważnie czy 2e czy abf ? :bajer:


VW GOLF MK2 2.0 2E

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: KoguT » ndz mar 13, 2016 17:37

Kwestia ceny... Reszta w swapie taka sama jak w 2e.



Awatar użytkownika
OKmaniac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 00:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: OKmaniac » ndz mar 13, 2016 18:34

A ile maksymalnie może kosztować kompletny SWAP 2e i abf tak, żeby nie przepłacić i ktoś mnie nie wydoił z kasy ?


VW GOLF MK2 2.0 2E

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: KoguT » ndz mar 13, 2016 19:40

To zależy od tego kto robi...
W dzisiejszych czasach ciężko znaleźć mechanika który się tego podejmie. Co innego gdyby miał wymienić goły słupek na taki sam, bo to 2-3 godziny i kasę bierze. A tu dochodzi elektryka, pompa paliwa, wydech, chłodnica... Dla wielu mechaników nie opłacalne w sensie czas/pieniądze.
Jedynie domorosły mechanik z dużymi chęciami się podejmie dla urozmaicenia czasu i chęci dorobienia.

Jakiś czas temu przerabiałem wiązkę w silniku ABA (2.0 8v) zeswapowanym do MK2 ze starą skrzynką i zeszło około 10godzin. Z tym że ja poprawiałem przeróbkę po poprzednim "znachorze" (całkowicie pomylone kable) + podciągnięcie wiązki do pompy w baku i dlatego tyle zeszło. Ogólnie temat do ogarnięcia w krótszym czasie jeśli mam ori wiązkę nowego silnika nie pociętą przez kogoś wcześniej i starą wiązkę z poprzedniego silnika (a przynajmniej wtyczki do skrzynki z minimum 15-20cm przewodów).



Awatar użytkownika
OKmaniac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 00:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: OKmaniac » ndz mar 13, 2016 19:52

Dokładnie, znalazłem w okolicy mechanika, który by się podjął tej czynności i za wszystko, za kompletny SWAP chce wziąć 1000-1200zł za sama robociznę. Jak wam się wydaje cena adekwatna do roboty ? Plus do tego koszta silnika, ile może kosztować kompletny silnik 2e i ile abf tak mniej więcej, jestem ciekaw czy dużą ta różnica w cenie ?


VW GOLF MK2 2.0 2E

Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: Stalu » ndz mar 13, 2016 20:07

2e był do sprzedania na forum w okolicach 1200zł , za ABFa musisz liczyć 2-3 tyś, w tej cenie można też poszukać kompletnego auta

Do tego wiadomo że dojdzie ci rozrząd, olej itp :bajer:


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
OKmaniac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 00:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: OKmaniac » ndz mar 13, 2016 20:39

No właśnie jeśli chodzi o koszta to 2e wychodzi taniej. Tak muszę do swapa doliczyć elektryke, wiązkę, bak z pompą paliwa od mk2, półośki od GTI chyba i oleje, filtry tradycyjnie. Pytanie do tych co robili SWAP na 2e do swojego mk2 jakie macie opinie na ten temat, jak sprawuje się silniczek ? Jakie spalanie, doznania z jazdy, czy nie brakuje mu mocy ?


VW GOLF MK2 2.0 2E

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: KoguT » pn mar 14, 2016 08:17

Skrzynie zostaw tą co masz bo pasuje (sprzęgło tylko wymień). Jak skrzynia zostanie to i półośki. Bak najlepiej z MK3 bo ma pompę w środku.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: rysiektr » czw mar 17, 2016 18:11

Prosty swap. 2-3 popołudnia i jeździ. W budzie mk2 calkiem dobrze sobie radzi.
2e jest prosty jak budowa cepa, jedynie to zwróć uwagę na to czy przepływomierz jest ok bo to w zasadzie najdroższy element z osprzętu jaki może się popsuć i co raz bardziej ciężko dostępny.
Zmierz tez kompresję, bo zdarzają sie zakatowane egzemplarze. Ma miec minimum 10-11 barów na każdym cylindrze. Różnica między cylindrami nie powinna być większa niz 1 bar.
Powodzenia.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: spirit77 » czw mar 17, 2016 23:44

Przepływkę klapową można zastąpić termiczną, do tego potrzebny jest układ. Cena takiej przeróbki podobna do ceny przepływki klapowej, plus jest taki że jest odetkany dolot i że przepływka jest ok.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
OKmaniac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 00:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Swap z 1.6 pn na jaki (2e, kr, pf) ?

Post autor: OKmaniac » śr mar 30, 2016 00:47

KoguT, Skrzynie sprawdzałem to mam 4S, czyli oryginalną z 1,6 PN :grin:
Teraz jestem na etapie szukania silnika. Może wpadnie więcej funduszy to w grę może też wchodzić ABF :D Także szukam albo 2e lub abf w dobrym stanie. Może się trafi, że ktoś z forum będzie miał, póki co poszukiwania odbywają się w internecie (OLX) :food:


VW GOLF MK2 2.0 2E

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości