Kulturalny silnik do mk2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: Emciu » sob lis 14, 2015 11:43

rysiektr, bardzo dziękuję bardzo mi pomogłeś tak samo jak wojtek646, kolejne pytania pewnie pojawią się jak już włożę silnik, chociaż w sumie jeśli to takie proste jak mówicie to powinno obyć się bez żadnych problemów :bigok:

Jeszcze raz dzięki panowie :pub: :pub: :pub:



Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: mlodociany » sob lis 14, 2015 23:49

Emciu, jeśli już chcesz 8v to nie szukaj 2E tylko AGG, ABA lub ADY nowsza elektronika, sekwencja benzyny i brak archaicznej klapy w dolocie...


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

majsteroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 11, 2015 22:52

Re: Kulturalny silnik do mk2

Post autor: majsteroo » śr lis 18, 2015 22:16

Witam , pozwolę przyłączyć się do tematu . Jestem w trakcie swapu na 2.0 , silnik mam już w budzie , powiedzcie mi co z wiązką ? Bo tego obawiam się najbardziej , mam wiązke i sterownik od tego silnika i co dalej ?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: rysiektr » śr lis 18, 2015 22:42

i podłączasz :grin: każdy robi to inaczej, ja rozpruwam wiązkę wywalam z niej to co niepotrzebne (w zależności od dawcy i biorcy) i układam wiązkę na samochodzie potem izoluję i jest fabryka :pub:
Jak masz mk2 po lifcie a dawcą było mk3 przed liftem to "teoretycznie" wpinasz tylko wtyczki w skrzynkę, dokładasz przekaźnik 30 i powinno chodzić


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: kwadrat » pt lis 27, 2015 15:35

Jeśli chcesz spełnić tylko te kryteria, co wymieniłeś, czyli spalanie na rozsądnym poziomie i mała awaryjność to brałbym 2.0 8V z lekkim wskazaniem na AGG lub ADY, ponieważ, tak jak kolega wyżej pisał, nie ma zaworu biegu jałowego i klapkowego (starszego) przepływomierza. Ale nie kierowałbym się tym, że musi być koniecznie ADY lub AGG a 2E skreślać. Sam wybrałem 2E, bo akurat się trafił i jestem bardzo zadowolony. W golfie II takie 115km już robi dobrą robotę i w normalnym użytkowaniu myślę, że lepiej się nim jeździ niż ABFem. Natomiast jeżeli chcesz, żeby maszyna ci "konkretnie wymiatała" to bierz ABFa, z tym że tutaj musisz się liczyć z większymi kosztami: na start większa cena za taki silnik, większa cena jeżeli przyszło by zrobić remont (a remont na starcie jest bardziej prawdopodobny niż w 2.0 8V), większe zużycie paliwa, bardziej skomplikowany silnik


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: Emciu » śr gru 02, 2015 14:32

kwadrat, już trochę analizowałem temat i będzie 2.E z tym że i tak sam tego nie będę robił bo tak jak mówiłem, nie mam w tym doświadczenia to raz, a po drugie trzeba mieć gdzie podwiesić silnik i wgl :) ja ewentualnie zajmie się poszukiwaniami jednostki w odpowiednim stanie :)



Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: Emciu » ndz maja 08, 2016 11:33

pozwolę sobie odświeżyć temat ponieważ wychodzi na to że razem z kumplem (też swapuje na 2e) będziemy sami przekładać te silniki. Jedynie elektrykę zostawiamy dla fachowców.

Więc od początku:

1.Silnik - mam z toledo 1 generacji, wchodzi idealnie w miejsce RP?
2.Skrzynia - zostaje z RP?
3,Sprzęgło - planuję kupić nowe ze względu na stan obecnego, kupić dedykowane pod RP czy 2E?
4.Komputer - z 2E?
5.Mam silnik ale nie posiada on tej rury która idzie do filtra powietrza, na nim jest przepływomierz, rozumiem że muszę to nabyć koniecznie?
6.Przekaźniki w skrzynce zostawiam tak jak są, tylko dodaje nr 30 w 3 miejscu od lewej?
7.Całkiem niedawno kupiłem nowe przewody zapłonowe boscha do RP, mogę je zastosować w 2e?



AarturR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
Lokalizacja: GliVWice

Re: Kulturalny silnik do mk2

Post autor: AarturR » ndz maja 08, 2016 15:12

Przekładasz wszystko z toledo łącznie z saniami. Wiązke silnika wpinasz tak samo bo takie same skrzynki są. Toledo to bliźniak dwójki;-) . Pół osie też, hamulce, połowę auta przelozysz.

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: Emciu » ndz maja 08, 2016 16:01

tylko że ja mam sam silnik z osprzętem, a nie dawcę :)

Wysłane z mojego golfa przy użyciu MFA



AarturR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
Lokalizacja: GliVWice

Re: Kulturalny silnik do mk2

Post autor: AarturR » ndz maja 08, 2016 16:16

Czyli potrzebujesz sani z toledo do kompletu. Masz stary model skrzynki czy nowy?

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: rysiektr » ndz maja 08, 2016 16:47

Po co sanki przekładać?
Jeśli skrzynie chcesz zostawić z RP to sprzęgło też musisz założyć z RP. Polosie zostają Twoje niezależnie od skrzyni.
Potrzebujesz przepływomierz z filtrem powietrza z 2e, tak jak i przekaźnik 30 bądź 32 i cala instalacje silnika z dawcy z portami sonda lambda i nie wiem jak z pompami paliwa, czy te z Toledo podejdą do golfa czy nie, ale Twoje z Rzp nie dadzą rady do silnika 2e.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: Emciu » ndz maja 08, 2016 17:41

heh, rozumiem że sondy innej niż boscha nie ma sensu brać?
z tego co się orientuję to wymienia się tylko jedną pompę na 3 barową, czyż nie?
czym najlepiej pomalować pokrywę zaworów? (chcę aby była czarna, natomiast napis SEAT czerwony)



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: rysiektr » ndz maja 08, 2016 22:27

Sonda ma być sprawna, nie musi być koniecznie bosch.
Tak wystarczy ze pompę pod podloga zmienisz na 3 barowa, o ile w toledo przypadkiem nie ma jednej 3barowej zamiast 2 jak w mk2, musisz to sprawdzić.
Pokrywę najlepiej lakierem :hmm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

Kulturalny silnik do mk2

Post autor: Emciu » wt maja 10, 2016 12:25

zwykły żaroodporny z puchy będzie ok?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości